آرشیو اخبار مقاله

آرشیو
  • بیو پلاستیک‌ها و ثروت آفرینی در آینده بیو پلاستیک‌ها و ثروت آفرینی در آینده اسباب‌بازی برای بیشتر ما یک ابزار سرگرمی محسوب می‌شود، اما برای فرانسیس چوی چی‌‌مینگ(Francis Choi Chee-ming)، میلیاردر هنگ‌کنگی که می‌گوید شرکتش بزرگ‌ترین تولیدکننده اسباب‌بازی در دنیا از نظر بازدهی است، این یک کسب‌وکار جدی است.
  • حفظ زنجیره تامین حفظ زنجیره تامین علیرضا کلاهی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق تهران
  • دو روی سکه سبک مدیریت استیو جابز دو روی سکه سبک مدیریت استیو جابز استیو جابز به هیچ عنوان و هیچ‌گاه یک رهبر سازمانی عادی و سنتی نبود و سبک مدیریتی او چیزی نبود که در کتاب‌های درسی و دانشگاهی حوزه مدیریت و رهبری به‌چشم می‌خورد.
  • پنج اصل بنیادی مدیریت عملکرد پنج اصل بنیادی مدیریت عملکرد مدیریت عملکرد، تبدیل به یکی از داغ‌ترین موضوعات سال‌های اخیر سازمان‌ها شده است. این مساله، برخلاف موضوعات مختلف حوزه منابع انسانی، حتی از پژوهش‌ها و نشریات کسب‌وکار هم فراتر رفته و بارها پای آن به رسانه‌ها کشیده شده است.....
  • چشم‌انداز ۲۰۲۰؛ عصر مدیران تیزهوش چشم‌انداز ۲۰۲۰؛ عصر مدیران تیزهوش با ورود به یک دهه جدید، باید خودمان را برای ابرهای تیره و ابهامات شدید آماده کنیم. در میان این سر و صداها، مدیران تیزهوش، در رفتار و گفتار خود صداقت دارند، در دسترس هستند، حضور فعال در مجامع داخلی و خارجی مختلف دارند، به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و مشکلی با تنوع‌پذیری و اختلاف عقیده ندارند.
  • معرفی پکیج کامل تضمین نوآوری معرفی پکیج کامل تضمین نوآوری جدیدترین تحقیقات مک‌کینزی در مقایسه با تحقیقات سال‌های قبل این موسسه در مورد نوآوری، نشان‌دهنده یک شکاف عملکرد بزرگ است که برندگان در عرصه نوآوری را از شرکت‌هایی که هیچ برنامه‌ای برای آن ندارند، تفکیک می‌کند.
  • چه کنیم تا فشار کارها اعضای تیم را از پا در نیاورد؟/ایجاد انگیزه در کارکنان در دوره فشار کاری چه کنیم تا فشار کارها اعضای تیم را از پا در نیاورد؟/ایجاد انگیزه در کارکنان در دوره فشار کاری گاهی اوقات در سازمان شما، حجم کارها زیادتر از حد معمول می‌شود و همه مجبورند یک گوشه از کار را بگیرند. حالت ایده‌آلش این است که همه کارکنان به جای ترس از اینکه بعدا چه اتفاقی خواهد افتاد، با شوق و هیجان وارد عمل شوند و کمک کنند. سوال اصلی: وقتی حجم کارهای تیم زیادتر از همیشه است، چطور کارکنان را تشویق کنیم که سخت‌تر کار کنند؟ چطور درباره پروژه مربوطه یا مهلت آن صحبت کنیم که کارمندها نترسند؟ و چطور می‌توانیم همزمان، هم کارکنان را به سختکوشی تشویق کنیم و هم حواسمان باشد که استرس نگیرند؟
  • آمادگی کسب‌وکارها برای چالش‌های دهه ۲۰۲۰ آمادگی کسب‌وکارها برای چالش‌های دهه ۲۰۲۰ کمتر از دو هفته از آغاز سال ۲۰۲۰ می‌گذرد و کسب‌وکارها خود را برای چالش‌های جدید دهه سوم قرن ۲۱ آماده می‌کنند. در سال ۲۰۱۹ چه درس‌هایی گرفتیم؟ و حالا که سال به پایان رسیده، در سال جدید باید منتظر چه تحولاتی در عرصه کسب‌وکار باشیم؟
  • مدیر بودن مانند بازیگری است مدیر بودن مانند بازیگری است رهبران سازمانی اغلب مجبور می‌شوند از مدیریت احساسات خود به عنوان ابزاری برای اثرگذاری بر دیگران استفاده کنند. هر چند تمام ما در زندگی روزانه خود به مدیریت احساسات برای اداره زندگی خود و ارتباطات بهتر با دیگران نیاز داریم، این مساله برای رهبران سازمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به شکل ابزاری حیاتی برای موفقیت درمی‌آید. آنها چگونه می‌توانند از نمایش احساسات استفاده کنند و در عین حال، صادق و واقعی باقی بمانند؟
  • بازکردن جعبه سیاه رفتار مشتری بازکردن جعبه سیاه رفتار مشتری با مشتریان به‌عنوان دارایی‌های استراتژیک که باید ارزش آنها در بلندمدت افزایش یابد، رفتار می‌شود. چنین ذهنیتی یک تحول مورد استقبال نسبت به وضعیت موجود به شمار می‌رود و کمبود اطلاعات سهامداران برای ارزیابی سودآوری مشتری در بلندمدت، جبران می‌شود.
  • سلامت روان موضوع داغ کسب‌وکار امروز سلامت روان موضوع داغ کسب‌وکار امروز شرکت‌هایی که می‌خواهند سطح سلامت روان کارکنان خود را ارتقا دهند، به‌خصوص برای نیروهای جوان و متنوع، باید استراتژی خود را تغییر دهند.
  • گام‌های اساسی برای تغییر  و نوآوری مطلوب گام‌های اساسی برای تغییر و نوآوری مطلوب خیلی از مسائل پیرامونی ما امروزه عوض شده‌اند و اشکال و احوال تازه‌ای یافته‌اند. فضای رقابت و کسب‌وکار نیز در حال تغییر چهره و دگرگونی است. امروزه ماهیت «تغییر» بیشتر شبیه نوعی مفهوم با دامنه گسترده‌ای از محتوا است تا یک واژه صرف که بتوان آن را در قالب یک تعریف گنجاند.
  • تجربه ریان کوهن، بنیان‌گذار Chewy.com/ تامین مالی، مهیج‌ترین مرحله سفر کسب‌وکار تجربه ریان کوهن، بنیان‌گذار Chewy.com/ تامین مالی، مهیج‌ترین مرحله سفر کسب‌وکار خیلی‌ها فکر می‌کنند نقطه اوج مسیر حرفه‌ای من در آوریل ۲۰۱۷ رخ داد؛ زمانی که مالکان شرکت پت‌اسمارت (PetSmart) ۳۵/ ۳ میلیارد دلار پرداخت کردند تا کسب‌وکاری را که ۶ سال قبل تاسیس کرده بودم، از من بخرند. بدون شک آن روز، روز مهمی بود. آن روز نقطه اوج یک رویا بود. اما شاید باور آن سخت باشد که برای من چیزهای دیگری اهمیت داشت.
  • سازگارپذیری یک مزیت رقابتی جدید سازگارپذیری یک مزیت رقابتی جدید بهره سازگاری (AQ) اخیرا به کلمه‌‌ای کلیدی در دنیای کسب‌وکار تبدیل شده است. اما معنای این کلمه برای کسب‌وکار شما چیست و چگونه می‌توانید آن را به کار ببرید؟ در ادامه توضیح می‌دهیم AQ چیست و چرا رهبران کسب‌وکارهای کوچک باید به آن اهمیت بدهند و چگونه می‌توانند عملکرد خود را تغییر دهند تا اطمینان حاصل کنند کارمندان و کسب‌وکارشان آنقدر سازگارپذیر هستند که در دنیای پر تغییر امروز، رقابتی باقی بمانند.
  • عملکرد گذشته تضمینی برای نتایج آینده نیست عملکرد گذشته تضمینی برای نتایج آینده نیست به گفته «تئودور کینی» تجربه‌های گذشته فقط به‌عنوان راهنمایی برای یافتن مسیر صحیح در زمان حال و آینده هستند اما مدیران نباید به سادگی از آنها گذر کنند.
  • نقش مهم تیم‌های مالی در برنامه تحول نقش مهم تیم‌های مالی در برنامه تحول تحول، کلمه‌ای فنی است که این روزها شرکت‌ها در بیشتر صنایع استفاده می‌کنند، اما برای خیلی از آنها به یک اتفاق حاشیه‌ای تبدیل شده است. تحقیقات حاکی از نوسانات گسترده در میزان موفقیت شرکت‌هایی است که دست به تحولات گسترده می‌زنند. این تحولات می‌تواند نحوه ورود آنها به بازار، به‌روزرسانی فرآیندهای اداری، اتوماتیک‌سازی سیستم‌های تولید، یا ایجاد هر گونه تغییر اساسی در شیوه ساختاربندی و اداره کسب‌وکارها را دربربگیرد.
  • چهار ویژگی مشترک مدیریت عملکرد مدیران بزرگ چهار ویژگی مشترک مدیریت عملکرد مدیران بزرگ به طور کلی می‌توان چهار ویژگی مشترک در مسیرهای مدیریت عملکرد توسط مدیران بزرگ برشمرد که در اینجا به آنها اشاره خواهد شد. ویژگی اول مسیرهای انتخابی مدیران بزرگ، «ساده بودن» آنهاست.
  • «مدیر موفقیت مشتری» کیست؟ «مدیر موفقیت مشتری» کیست؟ زمانی که یک خریدار خرید اولیه خود را از یک فروشنده انجام می‌دهد، این تنها شروع تبادل ارزش بین این دو است. اکثر ارزش‌های دو جانبه طی زمان حاصل می‌شوند؛ چرا که مشتری سود می‌برد و خرید خود را ادامه داده و توسعه می‌دهد.
  • درس‌هایی از امواج تکامل استارت‌آپ‌های هندی درس‌هایی از امواج تکامل استارت‌آپ‌های هندی کارآفرینی در اقتصاد و فرهنگ هند نهادینه شده است. در سال‌های اخیر، اقتصاد استارت‌آپی در این کشور در حال شکوفایی است. طی دهه گذشته، فعالیت‌های متعددی مثل تاسیس استارت‌آپ‌های جدید، افزایش تامین سرمایه برای شرکت‌های تازه تاسیس، هجوم سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌های خارجی، توسعه زیرساخت‌های قانونی و ادغام و تملک در سطح جهانی، در هند انجام شده است.
  • شش تکنیک ساده برای تشویق کارکنان به همکاری شش تکنیک ساده برای تشویق کارکنان به همکاری «آیا همکاری کارکنان برای شما یک ارزش است؟» این سوال را از رهبر هر سازمانی که بپرسید، جواب می‌دهد بله. اما اگر بپرسید «آیا استراتژی‌های شما برای افزایش همکاری موفق بوده؟»، احتمالا جواب متفاوتی خواهید شنید.