ارسال پاسخ

اتصالات وحید

یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۳۴ تعداد نظرات: 0 تعداد بازدید: 298 Telegram

inpia.ir

چگونه می‌توان فرهنگ نوآوری را در شرکت‌ها جاانداخت

شرکتی که نوآوری نکند، دير يا زود به دست رقبايش از بازار بيرون رانده شده و چاره‌ای جز شکست نخواهد داشت. شرکتی هم که بخواهد در مسير نوآوری گام بردارد، بايد تغييراتی در سازمان، فرآيندها و رويه‌های کاری خود اعمال کند. علم مديريت نوآوری به کمک اين شرکت‌های نوآور می‌آيد تا گام‌های خود را با اطمينان و شانس موفقيت بيشتر بردارند.
چگونه می‌توان فرهنگ نوآوری را در شرکت‌ها جاانداخت

شرکتی که نوآوری نکند، دير يا زود به دست رقبايش از بازار بيرون رانده شده و چاره‌ای جز شکست نخواهد داشت. شرکتی هم که بخواهد در مسير نوآوری گام بردارد، بايد تغييراتی در سازمان، فرآيندها و رويه‌های کاری خود اعمال کند. علم مديريت نوآوری به کمک اين شرکت‌های نوآور می‌آيد تا گام‌های خود را با اطمينان و شانس موفقيت بيشتر بردارند. اما حرکت شرکت‌ها به سوی نوآوری دارای ابعاد فرهنگی نيز هست که بايد هم‌زمان مورد توجه قرار گيرند. ايجاد و جاانداختن فرهنگ نوآوری در ميان کارکنان، بخش مهمی از اين فرآيند گذار است. اگر شما هم می‌خواهيد شرکت خود را به سوی نوآوری سوق دهيد و با اين سلاح قدرتمند در بازارهای ايران و سپس ديگر کشورها نفوذ کنيد، به شما پيشنهاد می‌کنم که در کنار تغيير سازمان، فرآيندها و رويه‌ها، به نکات زير برای جاانداختن فرهنگ نوآوری نيز توجه نماييد:

 

  • کارکنان‌تان را توانمند کنيد.

نوآوری با کارکنان مقلد و ناتوان شدنی نيست. مراقب باشيد که وارد جزييات کار کارکنا‌ن‌تان و شيوه انجام جزييات کارها توسط آنها نشويد. فراموش نکنيد که قرار نيست همه نوآوری‌های شرکت را شما انجام دهيد. اين کار شدنی نيست. در عوض کارکنان‌تان را آنچنان توانمند کنيد که کارشان را به بهترين شکل انجام دهند. اهداف مشترک تعريف کنيد، مسئوليت کارکنان در قبال تحقق آن اهداف را مشخص کرده و سپس آنها را در انجام کارها آزاد بگذاريد. من بارها اين نکته را در فضای کاری اطرافم آزموده‌ام و هميشه از نتيجه راضی بوده‌ام. دادن آزادی عمل به کارکنان خلاق، علاوه بر افزايش شانس نوآوری در کارها، رضايت شغلی آنها را نيز به شدت افزايش خواهد داد. رعايت اين امر در مورد پژوهشگران و کارکنان دانشی بسيار مهم‌تر است. متاسفانه نظام آموزشی و تحصيلات تکميلی در ايران همچنان به گونه‌است که جسارت تغيير و نوآوری را در جوانان تضعيف می‌کند. به همين علت، زحمت شرکت‌های ايرانی در بازگرداندن اين جسارت به کارکنان‌شان نسبت به ديگر کشورها بيشتر است. اما شرکت‌هایي که قصد نوآوری دارند، گريزی از اين کار ندارند. نتيجه اين توانمندسازی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

  • به کارکنان‌تان يادآور شويد که کوچک شروع کنند، بسنجند و بياموزند

بيشتر شرکت‌های ايرانی توسط مهندسان تاسيس و اداره می‌شوند. بدنه دانشی بيشتر اين شرکت‌ها هم دانش‌آموخته‌های رشته‌های  مهندسی هستند. در سامانه‌های مهندسی، برای رفع اشکلات ابتدا سامانه را از مدار کاری خارج و متوقف می‌کنند، اشکال را برطرف و دوباره آن را به کار می‌اندازند. تعميم اين نوع نگاه و شيوه کاری به فضای نوآوری در شرکت‌ها مهلک است. متاسفانه اين نوع نگاه در شرکت‌های ايرانی بسيار رايج است. بارها يادآور شده‌ام که شرکت‌ها، مجموعه‌ای از سامانه‌های انسانی هستند که رفع اشکال اين سامانه‌ها بايد به آرامی و در حين حرکت انجام شود. بايد فرهنگ انجام تغييرات کوچک، آزمودن آنها، سنجش نتايج و يادگيری از نتايج را در شرکت‌تان ترويج کنيد.

 

  • به اشتراک‌گذاری را ترويج و تشويق کنيد

برای نوآور شدن، تا آنجا که می‌توانيد اشتراک‌گذاری در درون شرکت را تقويت کنيد. اشتراک گذاری همه چيز. ايده‌ها، نوشته‌ها، وب‌سايت‌ها و اطلاعات تماس. به اشتراک‌گذاری، جرقه شکل‌گيری ايده‌های جديد است. اين امر در حوزه‌های ميان‌رشته‌ای اهميتی دوچندان می‌يابد. کاری کنيد که مخفی کاری و به اشتراک نگذاشتن ايده‌ها برای کسی منشا قدرت نشود. برعکس، کارکنان شما بايد دريابند که هرچه بيشتر ايده‌های‌شان را به اشتراک بگذارند، جايگاه‌شان در شرکت مستحکم‌تر و بهتر خواهد شد. متاسفانه نظام آموزشی ايران، فعاليت و پيشرفت انفرادی را تشويق و تحريک می‌کند. بنابراين نقش شرکت‌ها و فرهنگ سازمانی آنها در ايران بسيار مهم است تا مگر بتوانند بر عادت‌ها و رفتارهای مخفی کارانه و تکروی در حوزه نوآوری غالب شوند.

 

  • به کارکنان خود مجال زمانی دهيد.

اگر بنا باشد کارکنان مدام مشغول کارهای روتين يا رفتن از اين جلسه به آن جلسه باشند، از آنها نبايد انتظار نوآوری داشته باشيد. گاهی لازم است کارکنان از فضای کار روتين روزانه، جلسات رنگارنگ و پاسخدهی به ايميل‌های متعدد فاصله بگيرند تا بتوانند به موضوعات راهبردی، نوآورانه و متفاوت بيانديشند. اين دقيقاً همان کاری است که شرکت‌های نوآور دنيا انجام می‌دهند. برای مثال اين شرکت‌ها به کارکنان دانشگر و پژوهشی خود مجال می‌دهد که تا سقف ۱۵ درصد از زمان خود را روی پروژه‌های شخصی خود کار کنند و با ايده‌هايي کلنجار بروند که هيچ ربطی به ماموريت کاری‌شان ندارند. از قضا بسياری از ايده‌های نو و باارزش در اين شرکت‌ها نوآور، ريشه در همين مجال تفکر و جستجوی آزاد دارند. کسانی که مدام درگیر کار اجرايي هستند و مدام از اين جلسه به آن جلسه می‌روند، در عمل امکان نوآوری چندانی ندارند (حتی اگر افرادی باهوش و خلاق باشند). البته هميشه به مديران ارشد شرکت‌ها يادآوری می‌کنم که اين نکته شامل خود آنها هم می‌شود. اين خود مديران هستند که جلسات پشت‌سرهم را می‌سازند. آنها بايد به خودشان هم مجال بدهند. مجالی برای شبکه‌سازی، صحبت با مشتريان (بله مشتريان!)، مطالعه، همکاری و نشستن و فکر کردن. اگر به خود و کارکنانتان مجال زمانی ندهيد، نوآوری بی نوآوری!

 

  • به کارکنان‌تان حق شکست بدهيد.

همه ما شکست را تجزبه کرده‌ايم. هيچ‌کس نيست که همواره در همه کارهايش موفق بوده باشد. مشکل اينجاست که ما شکست‌های‌مان را مخفی می‌کنيم تا کسی از آنها باخبر نشود. پس اگر همه ما جايزالخطا هستيم بايد به کارکنان‌مان هم اجازه شکست بدهيم. بگذاريد کارکنانتان بدانند که می‌توانند کارها را متفاوت انجام دهند و ايده‌های جديدشان را بيازمايند. بگذاريد بدانند که محيط برای‌شان امن است و اگر ايده جديدشان آنگونه که فکر می‌کردند پيش نرفت، شما آن را درک می‌کنيد. فراموش نکنيد که برای نوآوری بايد خطر کرد. بايد کارکنانتان برای خطر کردن احساس امنيت کنند. شک نکنيد که نوآوری بدون جسارت شکست دست‌يافتنی نيست!

 

  •  فضای محل کار را دلپذير کنيد.

بيشتر فضاهای کاری در شرکت‌های ايرانی سرد و بی‌روحند. ممکن است اين فضاها برای کارهای روتين و اداری خوب باشند، اما خيلی به درد نوآوری نمی‌خورند. شما و کارکنان‌تان هرروز زمان زيادی را در همين اطاق‌ها و راهروهای بی‌روح و کسل‌کننده می‌گذرانند. جالب اينجاست که تغيير اين فضاها هزينه زيادی هم ندارد. کافيست کمی در رنگ آميزی ديوارها و انتخاب ميز و صندلی‌ها سليقه به خرج دهيد. از رنگ‌های شاد استفاده کنيد. کارکنان را تشويق کنيد تا به دلخواه خود در محل کارشان تغييری دلپذير ايجاد کنند. بی‌خود نيست که شرکت‌های پيشرو در نوآوری تا اين اندازه به رنگ و لعاب دادن به فضاهای کاری اهميت می‌دهند. دليل اصلی اين است که شانس ايده پردازی و نوآوری در محيط‌های کاری دلپذير و دوست‌داشتنی، به مراتب بيشتر است. اگر کسب‌وکارتان دانشی و مبتنی بر فناوری پيشرفته است، در دلپذير کردن فضاهای کاری شرکت شک نکنيد!

 

منبع: وبگاه هم آفرینی /سیدکامران باقری


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 119,000 ریال 5200 4.37% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 116,500 ریال 1500 1.29% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 116,000 ریال 2000 1.72% نمودار و آرشیو
EX5 Marun - نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 117,500 ریال 4000 3.4% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 116,500 ریال 4000 3.43% نمودار و آرشیو
5110 120,000 ریال 4500 3.75% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 114,500 ریال 2000 1.75% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 114,500 ریال 2000 1.75% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 114,000 ریال نمودار و آرشیو
0075 117,500 ریال 6500 5.53% نمودار و آرشیو
020 114,000 ریال 3000 2.63% نمودار و آرشیو
Lf190 111,000 ریال 2000 1.8% نمودار و آرشیو
22B02 113,000 ریال 2500 2.21% نمودار و آرشیو
52518 109,500 ریال 7000 6.39% نمودار و آرشیو
Hi500 106,000 ریال 5000 4.72% نمودار و آرشیو
2420h 114,000 ریال نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 103,500 ریال 2000 1.93% نمودار و آرشیو
1102XK 158,000 ریال 10000 6.33% نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 120,500 ریال 2500 2.07% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 119,000 ریال نمودار و آرشیو
PE80 Amir - نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun - نمودار و آرشیو
CRP100 jam - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand - نمودار و آرشیو
Z30G 163,000 ریال 12000 7.36% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar - نمودار و آرشیو
C30s 167,000 ریال 15000 8.98% نمودار و آرشیو
C30G 156,500 ریال 6500 4.15% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 165,000 ریال 13000 7.88% نمودار و آرشیو
X30G - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 103,000 ریال 1500 1.46% نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 137,000 ریال 3000 2.19% نمودار و آرشیو
1540 119,500 ریال 3000 2.51% نمودار و آرشیو
1551 119,000 ریال 3500 2.94% نمودار و آرشیو
781 pet 184,000 ریال نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet 192,000 ریال نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R shazand - نمودار و آرشیو
552R Maroun 164,000 ریال 12000 7.32% نمودار و آرشیو
510L Jam 163,000 ریال 11500 7.06% نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 165,000 ریال 13000 7.88% نمودار و آرشیو
548R 190,000 ریال 3000 1.58% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L 162,500 ریال 4500 2.77% نمودار و آرشیو
MR230 162,000 ریال 5000 3.09% نمودار و آرشیو
ZR230 161,000 ریال 4000 2.48% نمودار و آرشیو
ZR 340 195,000 ریال 5000 2.56% نمودار و آرشیو
332C 158,000 ریال 7000 4.43% نمودار و آرشیو
332L 164,000 ریال 8000 4.88% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 86,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 86,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 87,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 84,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 84,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 85,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 177,000 ریال 4000 2.26% نمودار و آرشیو
ABS150 175,000 ریال 3000 1.71% نمودار و آرشیو
ABS 10415 198,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10720 198,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
DOP Oil 158,000 ریال نمودار و آرشیو
S 5000 - نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖