ارسال پاسخ

اتصالات وحید

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۵۰ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

۹ روش هوشمندانه ساختاربندی تیم فروش

خوب بودن یا بد بودن کسب‌وکار شما تا حد زیادی به افرادی که در آن کار می‌کنند بستگی دارد و به‌طور خاص، کارکنان فروش بخش مهمی از تلاش‌های توسعه کسب‌وکار شما هستند.
۹ روش هوشمندانه ساختاربندی تیم فروش

 بهره‌وری و کارآیی یک تیم فقط با افرادی که استخدام می‌کنید بالا نمی‌رود، بلکه نحوه ساختاربندی آن تیم هم به همان اندازه مهم است. به‌عنوان مالک یک کسب‌وکار، وظیفه شما است که یک تیم متوازن تشکیل دهید و مسوولیت‌ها و وظایف را به شکل متناسبی بین افراد تقسیم کنید. اعضای «شورای توسعه کسب‌وکار مجله فوربس» نظرات خود را در مورد اینکه از چه متدی برای سازمان‌دهی و ساختاربندی یک گروه فروش اثربخش استفاده می‌کنند، به اشتراک گذاشته‌اند که بهترین پاسخ‌های آنها در ادامه آمده است.

 

۱- تخصص‌گرایی

 

کریستین والیولیس: تیم فروش خود را تخصصی کنید؛ به این صورت که استعدادهای کارکنان را شناسایی و پررنگ کنید و یک واحد کارآمد ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند که گروه را بر اساس مهارت‌های کاوشگری، دانش فنی یا توان مذاکره تقسیم‌بندی می‌کنید یا نه، مهم این است که افراد مناسب را در نقش‌های مناسب بگذارید تا یک تیم متوازن ایجاد کنید. اگر به این ترتیب، کارکنان در نقش‌های درستی که دارند بتوانند در افزایش رقم فروش نقش داشته باشند، بیشتر از کار خود لذت می‌برند.

 

۲- «پاسورها» و «آبشارزن‌ها»

 

دان مارکلند: من همیشه توصیه می‌کنم که در هر تیم فروش یک تحلیلگر قوی وجود داشته باشد تا بتواند با مدیران ارشد اجرایی گفت‌‌وگو کند. همچنین یک نیروی فروش کاریزماتیک قوی باید حضور داشته باشد تا با مدیر عامل ارتباط برقرار کند. تفاوت در استعدادهای موجود در یک تیم به امضای قراردادهای بیشتری منجر می‌شود. در یک تیم والیبال یک نفر پاسور است و یکی دیگر آبشارزن، اما در نهایت آنها کار تیمی انجام می‌دهند.

 

۳- سرپرست‌های دوکاره

 

جن تادین: ما یک نقش سرپرستی دوکاره ایجاد کرده‌ایم که به یک کارمند بخش فروش که مستقیما با مشتری سروکار دارد اجازه می‌دهد مسوولیت‌های نظارت و سرپرستی را هم داشته باشد. این نقش دوکاره برای کسانی که می‌خواهند پیشرفت کنند و از کارهای مدیریتی هم سر درآورند، یک مسیر شغلی ایجاد می‌کند و در ضمن بار مسوولیت‌های مدیران را هم کم می‌کند و فرصت نقش‌های رهبری آینده را برای استعدادها ایجاد می‌کند.

 

۴- دسته‌بندی

 

کاتی تیرنی: من به این نتیجه رسیده‌ام که اثربخش‌ترین تیم‌های فروش ساختار دسته‌بندی شده دارند، به‌طوری که مدیران حسابداری، متخصصان حل مساله، نمایندگان موفقیت ارتباط با مشتری و فروشندگان فنی همگی در یک قالب با هم کار می‌کنند. تیم‌ها با چنین ساختاری مسوولیت‌ها را برای رسیدن به موفقیت نهایی تقسیم می‌کنند و یاد می‌گیرند با وجود نقاط قوت و چالش‌های هر یک از اعضای تیم، به شکل کارآمدی با هم کار کنند.

 

۵- ساختار نگاه از بیرون

 

جورج دونوان: خیلی از شرکت‌ها تیم‌های فروش را با نگاهی به سمت اینکه چه چیزهایی در درون شرکت کارآیی دارد ایجاد می‌کنند، نه اینکه چه چیزی به درد مشتری می‌خورد. محصول یا خدمات خود را از چشم‌انداز یک مشتری احتمالی در نظر بگیرید: اگر این مشتری بخواهد وارد فرآیند خرید از شما شود، با چه موانعی روبه‌رو است؟ آنها چه نیازی دارند که باید به شما مراجعه کنند؟ فرآیند خرید آنها چگونه است؟ برای پاسخگویی به نیازهای آنها، نگاهی از بیرون داشته باشید و ساختار واحد فروش خود را طوری تنظیم کنید که از نگاه بیرونی منطقی باشد.

 

۶- وسواس در انتخاب مدیران

 

تایلر هریس: این طبیعی است که کارمند ارشد بخش فروش زمانی ارتقا پیدا کند و در اولین فرصت مدیر فروش شود. اما احتیاط کنید. صرفا به این دلیل که یک نفر خوب می‌فروشد، به معنای آن نیست که می‌تواند افراد زیردستش را خوب مدیریت کند. اگر کارمند ارشد فروش را به اشتباه ارتقا دهید، یک تراژدی مضاعف خواهید داشت؛ هم فرد اشتباهی را برای مدیریت تیم فروش انتخاب کرده‌اید و هم قوی‌ترین فردی را که برای شما فروش انجام می‌داد، از دست می‌دهید.

 

۷- بازیگران همه‌ فن حریف به اضافه کارشناسان فنی

 

الیسا لیوینگستون: در صنعت تکنولوژی که هر روز در حال رشد و تکامل است، بازیگران چابک و سازگار باید در هسته یک سازمان فروش قرار بگیرند. این بازیکنان کلیدی را با کارشناسان فنی فروش، کنار هم قرار دهید. تیمی که از لحاظ کاوشگری افراد و تجربه افراد ساختاربندی خوبی داشته باشد، ذاتا متوازن است و اعضای آن همکاری خوبی با هم خواهند داشت.

 

۸- تنوع تجربیات

 

آون هاوسر: تیم‌های فروش موفق از انواع مختلفی از افراد با جایگاه‌های اجتماعی مختلف و تجربیات متنوع تشکیل شده‌اند. قبل از اینکه مسوولیتی را به فردی واگذار کنید (همان‌طور که در وظایف شغلی سنتی وظایف فرد از قبل تعیین‌ شده است)، زمان بگذارید تا نقاط ضعف و قوت آن فرد را شناسایی کنید. نهادینه کردن این مفهوم هنگام تیم‌سازی و واگذاری مسوولیت‌ها، نتایج مثبت را به حداکثر می‌رساند.

 

۹- سازگارپذیری

 

بابی مرحمت: سازمان‌هایی که تیم‌های فروش اثربخش و کارآمد تشکیل می‌دهند، بر افراد متمرکزند. این مهم است که افراد درستی را برای نقش‌های درست انتخاب کنید و به آنها قدرت و اختیار بدهید تا بر اساس نقشی که در تیم دارند، تصمیم‌گیری کنند. در برخی موارد، لازم است نقش‌های افراد جابه‌جا شود تا تیم رشد کند. اگر نگاهتان به افراد باشد و اختیاراتی به آنها بدهید که بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند، برنده خواهید بود.


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 112,000 ریال -500 0.44% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 114,500 ریال نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 114,500 ریال نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 113,500 ریال 500 0.44% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 113,000 ریال نمودار و آرشیو
5110 115,500 ریال 500 0.43% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 113,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 112,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 112,500 ریال 300 0.27% نمودار و آرشیو
0075 125,000 ریال 500 0.4% نمودار و آرشیو
020 113,000 ریال 300 0.27% نمودار و آرشیو
Lf190 111,500 ریال -500 0.45% نمودار و آرشیو
22B02 - نمودار و آرشیو
52518 111,500 ریال 1500 1.35% نمودار و آرشیو
Hi500 117,500 ریال 2500 2.13% نمودار و آرشیو
2420h 113,000 ریال نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 111,000 ریال نمودار و آرشیو
1102XK - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 114,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak - نمودار و آرشیو
PE80 Amir 125,000 ریال -500 0.4% نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun - نمودار و آرشیو
CRP100 jam 126,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand 139,000 ریال -2000 1.42% نمودار و آرشیو
Z30G 146,000 ریال نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 145,000 ریال -1000 0.68% نمودار و آرشیو
C30s 155,500 ریال 500 0.32% نمودار و آرشیو
C30G - نمودار و آرشیو
Z30s Ar 145,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
X30G - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 143,500 ریال 500 0.35% نمودار و آرشیو
1540 127,000 ریال 1500 1.18% نمودار و آرشیو
1551 125,000 ریال -500 0.4% نمودار و آرشیو
781 pet - نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet - نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 145,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R shazand 146,000 ریال 500 0.34% نمودار و آرشیو
552R Maroun 146,000 ریال 500 0.34% نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
548R - نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L 162,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
ZR 340 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 96,400 ریال -600 0.62% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 96,500 ریال -500 0.52% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 96,500 ریال -500 0.52% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 94,500 ریال -500 0.53% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 94,500 ریال -500 0.53% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 94,500 ریال -500 0.53% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 - نمودار و آرشیو
ABS 10415 - نمودار و آرشیو
ABS 10720 - نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
DOP Oil 275,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
S 5000 - نمودار و آرشیو
62N07 109,000 ریال 2000 1.83% نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2420E02 - نمودار و آرشیو
22B01 - نمودار و آرشیو
RP 345 - نمودار و آرشیو
R40 marun - نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖