ارسال پاسخ

اتصالات وحید

یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ تعداد نظرات: 0 تعداد بازدید: 222 Telegram

inpia.ir

۵ دلیل شکست بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای کوچک و متوسط و راه حل آن

طی چند سال گذشته، با دلایل بی شماری از سوی شرکت‌های مختلف مواجه شدیم که چرا احساس می‌کنند بازاریابی دیجیتال برای آنها کارساز نبوده است. اغلب شرکت‌ها تصور می‌کنند که مدل کسب و کارشان برای بازاریابی دیجیتال “بسیار متفاوت ” یا “بسیار منحصر به فرد” است.
۵ دلیل شکست بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای کوچک و متوسط و راه حل آن

اما در ادامه به پنج دلیل اصلی شکست بازاریابی دیجیتال پرداخته و پیشنهاداتی برای برطرف شدن این مشکل ارائه می‌کنیم.

 

دلیل ۱ شکست بازاریابی دیجیتال :

مقاومت در برابر تغییر

در سال ۲۰۰۱ با همه گیر شدن بکارگیری استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، اغلب صاحبان کسب و کارها معتقد بودند شرکت‌شان نیازی به یک وب سایت ندارند. اکنون ۱۷ سال گذشته و همه می‌دانیم که داشتن وب سایت برای یک شرکت نه تنها مورد نیاز است، بلکه ضروری است. با شروع بکارگیری بازاریابی شبکه های اجتماعی هم با نگرش مشابهی در میان صاحبان کسب و کارها مواجه شدیم. متأسفانه، بسیاری از شرکت‌ها با نادیده گرفتن تلاش‌هایشان در جهت گرایش‌های بازاریابی مدرن باعث تضعیف فعالیت‌های خود می‌شوند.

 

 

 

راه حل:

بله، تغییر ترسناک است و مطمئنا کار راحتی نیست، اما درواقع تغییر اجتناب ناپذیر است. پس صرفا به این دلیل که بازاریابی دیجیتال برایتان نا آشناست از آن غفلت نکنید. برای ارتباط برقرار کردن راحت‌تر با ایده‌های جدید، به دنبال مقالات و آموزش‌های مفید و مرتبط باشید. دانستن چند مفهوم بازاریابی دیجیتال پایه، ترس از ناشناخته‌ها را از بین برده و به شما جرات امتحان کردن آن را خواهد داد. فراموش نکنید که هزینه شکست بازاریابی دیجیتال از هزینه استفاده نکردن از بازاریابی دیجیتال به مراتب سنگین تر خواهد بود.

 

دلیل ۲ شکست بازاریابی دیجیتال :

بی تجربگی

نداشتن تجربه قاتل شماره یک بازاریابی اینترنتی است. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال آموزش مناسب برای کارکنان بازاریابی خود نیستند، و همین امر باعث از دست رفتن وقت و پول زیادی می‌شود. دنیای بازاریابی دیجیتال هرروز پیچیده‌تر می‌شود و باید همگام با آن پیش بروید. علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال همیشه در حال تغییر است، پس لازم است بازاریابان به طور مداوم به یادگیری، تحقیق و تطبیق استراتژی‌های خود بپردازند.

 

 

راه حل:

یک شرکت بازاریابی یا فریلنسر برای انجام مرحله اول آزمایشی بازاریابی دیجیتال شرکت خود پیدا کنید (ترجیحا موردی که سابقه موفقی داشته باشد تا در زمان و انرژی صرفه جویی شود). با این کار می‌توانید بدون درگیر شدن مستقیم در این تجربه جدید و بدون تعهد به یک قرارداد طولانی مدت کارتان را در این زمینه شروع کنید. این مراحل آزمایشی در مقیاس کوچک برای پیش بینی موفقیت (یا شکست) شرکت در هر پلتفرم دیجیتالی بسیار عالی خواهد بود، و به شما امکان یافتن یک نقطه شروع مناسب برای کمپین‌های بزرگ‌تر را خواهد داد تا احتمال شکست بازاریابی دیجیتال خود را کاهش دهید.

 

دلیل ۳ شکست بازاریابی دیجیتال :

محتوای بی کیفیت مهمترین دلیل شکست بازاریابی دیجیتال

برای موفقیت بازاریابی دیجیتال هیچ فرمول جادویی جهانی وجود ندارد. متغیرهای بسیاری در یک کمپین موفق رسانه‌های اجتماعی نقش دارند، که در آن میان محتوا یکی از مهم‌ترین  عوامل است. شما نه تنها باید با دیگر تبلیغ کنندگان در رسانه‌های اجتماعی رقابت کنید، بلکه این رقابت همچنین شامل دیگر محتواهایی که کاربر جستجو می‌کند هم می‌شود (مثل بلاگ‌های شخصی). محتوای خلاقانه کلید جذب مخاطبان مورد نظر شماست. بسیاری این نوع محتوا را STT که مخفف عبارت Stop the Thumb هست، می‌نامند، یعنی محتوایی که باعث شود کاربر صفحه را اسکرول نکند و به خواندن محتوا و برقراری ارتباط با آن ترغیب ‌شود.

 

 

راه حل:

۲۰٪ از بودجه تبلیغاتی خود را برای هزینه ایده‌های خلاق (عکس‌های با کیفیت بالا، ویدیوهای جذاب و غیره) کنار بگذارید. معمولا این بخش هنگام کسری بودجه اولین قسمتی است که از برنامه حذف می‌شود، اما توصیه می‌کنیم اصلا در مورد محتوای مناسب و خلاقانه غفلت نکنید. چون با استفاده از محتوای ضعیف و بی کیفیت، احتمالا هزینه تبلیغات بیشتری را از دست خواهید داد.

 

دلیل ۴ شکست بازاریابی دیجیتال :

اهداف تعیین نشده و انتظارات غیرواقعی

قبل از شروع هر کمپین بازاریابی، انتظارات و اهداف واقعی خود را مشخص کنید. متأسفانه احتمال اینکه یک کمپین بازاریابی دیجیتال در ابتدای کار موفق عمل کند بسیار کم است ولی این به معنی شکست بازاریابی دیجیتال نیست. دیده شده که بسیاری از شرکت‌ها بهمین دلیل پیش از موعد فعالیتشان را متوقف کرده‌اند. اما باید بدانید که بیشتر مراحل آزمایشی اولیه فقط برای جذب مخاطبان هدف و سایر شاخص‌های کلیدی انجام می‌شود، قبل از اینکه به سراغ فروش واقعی بروید. بازاریاب دیجیتال مدرن صدها و گاهی هزاران گروه تبلیغاتی را آزمایش می‌کند، نقطه ضعف‌ها، هزینه‌ها و تعاملات را بخوبی بررسی می‌کند تا به نتیجه برسد، موفقیت آنها یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

 

راه حل:

در مراحل اولیه یک کمپین بازاریابی دیجیتال ، بجای بازده سرمایه (ROI) باید بر شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) تمرکز کنید. کمپین بازاریابی دیجیتال موفق مستلزم پایه‌ای قوی است تا بتوان انتظار فروش را بعدها از آن داشت. از داده‌های موجود درمورد تلاش‌های بازاریابی قبلی برای مقایسه و آموزش خود در طول روند کارتان استفاده کنید تا اهدافتان مشخص و قابل دستیابی باشند.

 

اصلا در مورد محتوای مناسب و خلاقانه غفلت نکنید. چون با استفاده از محتوای ضعیف و بی کیفیت، احتمالا هزینه تبلیغات بیشتری را از دست خواهید داد.

 

دلیل ۵ شکست بازاریابی دیجیتال :

به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار از شبکه های اجتماعی استفاده نمیکنید

اگر شما به عنوان صاحبان و مدیران کسب و کار شخصا از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید، همیشه نسبت به تاثیر تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مشکوک خواهید بود. اگر با اصول اولیه یک پلتفرم آشنا نباشید، توضیح دادن هر نکته تکنیکی در کمپین‌ها برای شما تقریبا غیرممکن خواهد بود. اگر در مورد یک پلتفرم به هیچ دلیل دیگری غیر از تعصب شخصی نظر منفی دارید، بهتر است بدانید استفاده از آن پلتفرم یک آزمایش، و قطعه ای از پازلی بزرگ‌تر است و در غیر این صورت احتمال شکست بازاریابی دیجیتال به مراتب بیشتر خواهد بود.

 

راه حل:

اگر با مفهوم پلتفرم ها آشنا نیستید، بهتر است بخواهید روی داده‌ها و فرآیندهایی که با آنها آشنا هستید  تمرکز شود (مثلا مخاطبان هدف و تعداد کلیک‌های یک آگهی). با استفاده از معیارهایی که توضیح دادنشان ساده‌تر است، اثربخشی کلی آن را آسان‌تر درک خواهید کرد.

 

مطلب قبلی درباره همین موضوع «اینجا»

 

تهیه مقاله: بهنام کاشانی 


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۱۸ آذر ۱۳۹۸
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 109,000 ریال -1000 0.91% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 110,000 ریال -1000 0.9% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 107,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 107,000 ریال -500 0.47% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 111,000 ریال -500 0.45% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 118,500 ریال 9500 8.02% نمودار و آرشیو
5110 109,000 ریال 500 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 108,500 ریال -500 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 107,500 ریال -500 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 108,800 ریال -200 0.18% نمودار و آرشیو
0075 120,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
020 122,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lf190 120,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22B02 115,000 ریال -500 0.43% نمودار و آرشیو
52518 124,000 ریال -6500 4.98% نمودار و آرشیو
Hi500 117,000 ریال 3000 2.56% نمودار و آرشیو
2420h 115,500 ریال نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 112,000 ریال نمودار و آرشیو
1102XK - نمودار و آرشیو
Lld 209 Amir 125,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lld 209 Arak 121,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX3 Amir 138,000 ریال نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 124,000 ریال نمودار و آرشیو
CRP100 jam 124,000 ریال نمودار و آرشیو
CRP 100 black Shazand 134,500 ریال 12500 9.29% نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 137,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
C30s 134,500 ریال 500 0.37% نمودار و آرشیو
C30G - نمودار و آرشیو
Z30s Ar 137,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
X30G - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 109,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 145,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1540 126,500 ریال 1500 1.19% نمودار و آرشیو
1551 - نمودار و آرشیو
781 pet 116,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
785 pet 116,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
821 pet - نمودار و آرشیو
825 pet 116,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 137,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R shazand 137,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Maroun 137,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Jam 134,000 ریال نمودار و آرشیو
510L Navid 134,000 ریال 500 0.37% نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
548R 143,000 ریال 2000 1.4% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G 140,500 ریال 1000 0.71% نمودار و آرشیو
440L 142,500 ریال 2500 1.75% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
ZR 340 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 134,500 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 135,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 207,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS150 206,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10415 232,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10720 230,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 126,000 ریال نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak 181,000 ریال نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
S 5000 - نمودار و آرشیو
62N07 - نمودار و آرشیو
2100 114,000 ریال نمودار و آرشیو
2420E02 - نمودار و آرشیو
22B01 - نمودار و آرشیو
RP 345 - نمودار و آرشیو
R40 marun - نمودار و آرشیو
10417 240,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
N32 - نمودار و آرشیو



➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖