ارسال پاسخ

اتصالات وحید

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ۱۳:۲۸ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

سبک مدیریتی را با موفقیت چگونه تطبیق دهید؟

بسیاری از پست‌های مدیریتی نیاز به ارتباط مداوم با کارمندانی از سراسر دنیا دارند، اما اعتماد‌سازی میان فرهنگ‌ها می‌تواند کاری دشوار باشد. با این وجود، این کار حائز اهمیت بسیاری است؛ زمانی که افراد به هم اعتماد دارند، می‌توانند به طور موثر و بدون توجه به تفاوت‌های فرهنگی با هم کار کنند. اما چگونه؟
سبک مدیریتی را با موفقیت چگونه تطبیق دهید؟

بسیاری از پست‌های مدیریتی نیاز به ارتباط مداوم با کارمندانی از سراسر دنیا دارند، اما اعتماد‌سازی میان فرهنگ‌ها می‌تواند کاری دشوار باشد. با این وجود، این کار حائز اهمیت بسیاری است؛ زمانی که افراد به هم اعتماد دارند، می‌توانند به طور موثر و بدون توجه به تفاوت‌های فرهنگی با هم کار کنند. اما چگونه می‌توان چنین اعتماد چندفرهنگی را ایجاد کرد؟ در مصاحبه‌هایی با گروه‌های هدف شامل بیش از ۴۰۰ مدیر و سرپرست اجرایی در آمریکا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه، ما به سه موضوع رسیدیم که مدیران اجرایی برای ایجاد رابطه مبتنی بر اعتماد انجام می‌دهند: آنها کار را با طرز فکر درست شروع می‌کنند، درباره پیش‌زمینه همکاران خود اطلاع کسب می‌کنند و اهمیت نتایج و شخصیت افراد برای اعتمادسازی را درک می‌کنند.

 

شروع هر فرآیند با طرز فکر صحیح بسیار مهم است. مدیران اجرایی که با آنها صحبت کردیم فهمیده بودند که فرآیند اعتمادسازی می‌تواند مسیر سختی را طی کند، زمان‌های متفاوتی را به خود اختصاص دهد و در جاهای مختلف جهان معیارهای گوناگونی را به افرادی با پیش‌زمینه‌های گوناگون داشته باشد. ماهیت این مساله در صبر و تفاهم نهفته است. برای آنها درک فرهنگ خودشان متضمن زمان بود، چه از یک فرهنگ با اعتماد بالا می‌آمدند مثل آلمان و چه فرهنگ‌هایی که در آن سطح اعتماد پایین‌تر است مثل آرژانتین یا برزیل. این مساله مهم است چراکه افرادی که از یک فرهنگ با اعتماد بالا در محیطی با اعتماد پایین کار می‌کنند زمانی که می‌بینند اعتمادسازی برای آنها از آنچه تصور می‌کردند مشکل‌تر است ممکن است دچار استیصال شوند. برای آنها که دارای طبیعت اعتماد کمتری هستند یا افرادی که محتاط‌تر هستند، شیوه برخورد محتاطانه آنها با دیگران برای همکارانی که همان شیوه و پیش‌زمینه اعتماد را دارند، آشناتر است. همزمان آنها این ریسک را می‌پذیرند که با همکاران قابل اعتمادی که از نظرشان این عدم اعتماد واکنشی آزاردهنده، استیصال‌‌آور و گیج‌کننده است ارتباط برقرار نکنند.

 

ما همچنین مشاهده کردیم آنهایی که توانایی بیشتری در اعتمادسازی با همکاران بین‌المللی خود دارند، زمان زیادی را صرف یادگیری و درک فرهنگ کارمندان خود می‌کنند. آنها این کار را با پرسش برخی سوالات کلیدی انجام می‌دهند: فرهنگ آنها چقدر اعتمادپذیر است؟ کارآیی در فرهنگ آنها چه معنایی دارد؟ سلسله‌مراتب و مرجعیت قدرت در فرهنگ آنها چگونه است؟ از همه مهم‌تر آنها سوال می‌کنند که افراد در آن فرهنگ چگونه میان خودشان اعتماد ایجاد می‌کنند. در برخی کشورها، مدیران موفق می‌شوند چنین صحبت‌هایی را مستقیما با کارمندان خود داشته باشند.

 

در سایر کشورها، روش‌های گوناگونی موردنیاز بود. به عنوان مثال، در فرهنگ‌های سلسله‌مراتبی کارمندان از اینکه درباره این‌گونه مسائل با مدیران خود صحبت کنند احساس ناراحتی می‌کنند چراکه آنها بیشتر عادت به ارتباط از بالا به پایین دارند. در فرهنگ‌های دیگر، چنین گفت‌وگوهایی تنها در مکان‌های خصوصی و به صورت تک‌به ‌تک انجام می‌شود. اینکه بدانیم چگونه و با چه کسی درباره اعتماد گفت‌وگو کنیم بسیار مهم است. سرانجام اینکه، ‌مدیرانی که در اعتمادسازی چندفرهنگی موفق بودند دریافته‌اند که نتایج و شخصیت افراد در اعتمادسازی تا چه حد دارای اهمیت است. تحقیقات‌ نشان می‌دهند که فرهنگ‌ها بر یکی از این دو موضوع (نتایج و شخصیت افراد) برای اعتمادسازی تاکید دارند. به‌عنوان مثال، در ایالات‌متحده اعتماد در محیط کار عموما مبتنی بر نتیجه است. اگر کارمند X گزارش را به موقع بدهد من می‌دانم که می‌توانم به او اعتماد کنم که گزارش بعدی را نیز به موقع خواهد داد. در سایر فرهنگ‌ها، اعتماد بر مبنای شخصیت افراد است. به عنوان مثال در خاورمیانه بودن یکی از اعضای خانواده یا فرد معتمد (بدون توجه به مهارت آنها) نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد دارد. بیشتر شرکت‌های بزرگ در کشورهای عربی کسب و کار خانوادگی هستند و ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که اعضای خانواده آنها را بشناسند چراکه عضو خانواده بودن و کانون خانواده بهترین معیار اعتماد در میان آنهاست. ما در تحقیقات خود مشاهده کردیم که مدیران زمانی در ایجاد اعتماد موفق بوده‌اند که اقدامات خاص و درستی را در هر یک از این محیط‌ها انجام داده‌اند.

 

در محیط‌های کاری که در آن اعتماد از طریق نتایج به دست می‌آید مدیران هم در عمل و هم در کلام بر ایده اتکای ‌متقابلی تاکید می‌کنند، یعنی اینکه وقتی اعضای تیم در یک مسیر واحد هدایت شود احتمال دستیابی به اهداف گروه بیشتر می‌شود. این شیوه یک ساختار برد- برد را ایجاد کرد که به بقیه نشان داد که همه از اعتماد به یکدیگر و کار در قالب همکاری سود می‌برند. سرانجام آنها بر مسیر پیموده شده در راه موفقیت متمرکز شدند و کارمندان را تشویق کردند به مسیری که آن را پیموده‌اند توجه کنند. اگر به عنوان مثال، یکی از آنها متحمل هزینه کوتاه‌مدتی مثل رفتن به مرخصی زودهنگام برای برداشتن یک دوره آموزشی شود، زمان کافی برای بازگشت هزینه این سرمایه‌گذاری وجود دارد، مثلا از طریق ارتقا. در محیط‌هایی که معیار شخصیت افراد است، مدیران با نشان دادن تعهد خود اعتمادسازی می‌کنند به روشی که اراده خود را برای ایجاد رفاه مالی، شخصی و عاطفی کارمندان گروه نشان می‌دهند. چنین تعهداتی در فرهنگ‌های مختلف، متفاوت هستند؛ در یک تیم آمریکایی یک رهبر متعهد منابع فراهم می‌کند، دستورات لازم را می‌دهد و حمایت خود را برای انجام کار نشان می‌دهد، اما در بسیاری از کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین، رهبران سازمان‌ها لازم است به عنوان مثال درباره اعضای خانواده کارمندان خود بدانند و حمایت خود را از آنها نشان دهند. در مثالی دیگر، کارمندان چینی طرفدار رهبری پدرانه هستند، در حالی‌که کارمندان برزیلی انتظار دارند رهبرانشان با آنها وقت بگذرانند و به زندگی شخصی آنها علاقه نشان دهند.

 

مدیران در محیط‌های مبتنی بر شخصیت افراد برای خود اعتبار می‌سازند و تعهد خود را با دادن قول‌های کوچک و عمل به آنها، ترجیحا در زمان کوتاهی از زمان قولی که دادند نشان می‌دهند، به‌خصوص اگر قول‌هایشان در ارتباط با زندگی شخصی کارمندان باشد.  این کار به آنها کمک می‌کند خیرخواهی خود را نشان دهند و گواه این امر است که مدیران به رفاه کارمندان خود اهمیت می‌دهند. بنابراین در حالی‌که در محیط‌های کاری آمریکایی، اعتبار حاصل کارهایی است که طی ساعات کاری به دست می‌آید، در بسیاری از کشورهای دیگر آنچه در خارج از ساعات کار اتفاق می‌افتد به همان اندازه ساعات کاری مهم است یا حتی ممکن است از آن مهم‌تر هم باشد.

 

ما همچنین شاهد دو الگوی رفتاری دیگر در اعتمادسازی مبتنی بر شخصیت افراد بوده‌ایم: پیوستن به مشترکات و نشان دادن اعتماد. اینکه همکاران در زمان ملاقات یکدیگر به دنبال مشترکات بگردند امری رایج و مورد انتظار است، اما در فرهنگ‌های مبتنی بر شخصیت، این مشترکات اهمیتی دو چندان پیدا می‌کنند. در حالی که در آمریکا این امر عادی است که وقتی دو همکار همدیگر را برای اولین بار ملاقات می‌کنند درباره موضوعات رایج مثل ورزش و فیلم صحبت کنند، در بسیاری از کشورهای دیگر افراد مایلند نسبت به هم کنجکاوتر باشند، به همین خاطر حتی چنین گفت‌وگوهای غیررسمی نیز اغلب عمیق‌تر هستند. زمانی که نقاط مشترک کشف شدند، می‌توانند به اعمالی بینجامند که برای هر دو طرف سودمند است. یکی از مدیران خاورمیانه‌ای که برای انجام کار مشترک، پیشنهادی از یک مدیر آمریکایی دریافت کرده و متوجه شد که هر دوی آنها در یک برنامه مشترک در یک دانشگاه مشترک با هم بودند. این مساله باعث تغییر چشمگیر رفتار مدیر خاورمیانه‌ای شد. او حالا با مدیر آمریکایی طوری رفتار می‌کرد که گویی او برادری است که سال‌ها گم کرده بود و آنها روابط عمیقی با هم ایجاد کردند.

 

سرانجام اینکه ما مشاهده کردیم مدیران می‌توانند با برداشتن اولین قدم با موفقیت اعتمادسازی کنند. آنها اعمالی را انجام دادند که نشان می‌داد به کارمندان خود اعتماد دارند. با علم بر اینکه هر اعتمادی کمی ریسک به همراه دارد، آنها انتظار داشتند که طی زمان با تعامل مثبت در یک چرخه اعتماد فزاینده، این اعتماد ایجاد شود و رشد کند. همکاران آنها نیز به طور کلی خودشان را طوری نشان دادند که ارزش این اعتماد را دارند و می‌توانند سطح اعتماد را بین خود و مدیرشان بالاتر ببرند. آگاهی و درک از هنجارهای فرهنگی گوناگون و اعتمادسازی در میان کشورهای مختلف می‌تواند تا حد زیادی به ارتقای روابط کاری بینجامد. برعکس،‌ نبود این آگاهی و درک از این مساله نیز می‌تواند استیصال‌آور و دردناک باشد. ما در تحقیقات خود با یک مدیر اجرایی دانمارکی که مسوول تولید یک کارخانه در آمریکای لاتین بود صحبت کردیم. او دوازده ماه بسیار سخت را طی کرد در حالی‌که سعی می‌کرد با تیم خود پیوند ایجاد کند اما بالاخره متوجه شد که سطح اعتماد در آمریکای لاتین هیچ شباهتی به دانمارک ندارد. وقتی فهمید که چگونه باید با تیم همکاران آمریکای لاتین خود اعتمادسازی کند، توانست سبک مدیریتی خود را تطبیق دهد و سرانجام موفق شد./ دنیای اقتصاد

 

مطالب بیشتر:

 

۷ فن بازاریابی که کسب و کار شما را صمیمی می‌کند

 

۷ شیوه برای حفظ بهترین کارمندان تان

 

 برای شروع یک استارتاپ موفق چه شاخص هایی لازم است ؟ + اینفوگرافیک

 

۹ نکته‌ی حیاتی از مشتریان که هر مدیری باید بداند

 

انواع استراتژی های کسب و کار که هر کارآفرین باید بداند

 

۶ روش ایجاد انگیزه برای نوآوری در کارکنان تان

 

۱۰ نوع کارمند بد که باید همین امروز اخراج کنید

 


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۴ تير ۱۳۹۸
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 118,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 118,000 ریال 1000 0.85% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 117,000 ریال 500 0.43% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 119,500 ریال 1500 1.26% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 119,000 ریال 1000 0.84% نمودار و آرشیو
5110 119,000 ریال 500 0.42% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 116,000 ریال 200 0.17% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
0075 125,500 ریال 500 0.4% نمودار و آرشیو
020 118,500 ریال 3000 2.53% نمودار و آرشیو
Lf190 118,000 ریال 2500 2.12% نمودار و آرشیو
22B02 113,500 ریال 2000 1.76% نمودار و آرشیو
52518 114,000 ریال -1000 0.87% نمودار و آرشیو
Hi500 116,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 118,000 ریال 3500 2.97% نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 117,500 ریال 3500 2.98% نمودار و آرشیو
1102XK - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 115,500 ریال 500 0.43% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 113,000 ریال 500 0.44% نمودار و آرشیو
PE80 Amir 130,000 ریال -1500 1.14% نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 131,000 ریال 2500 1.91% نمودار و آرشیو
CRP100 jam 130,000 ریال 1500 1.15% نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand 138,000 ریال -500 0.36% نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 140,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
C30s 144,500 ریال -500 0.34% نمودار و آرشیو
C30G 140,000 ریال نمودار و آرشیو
Z30s Ar 139,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
X30G - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 113,800 ریال 800 0.7% نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 154,500 ریال 1000 0.65% نمودار و آرشیو
1540 132,000 ریال 500 0.38% نمودار و آرشیو
1551 131,500 ریال 500 0.38% نمودار و آرشیو
781 pet 162,000 ریال -2000 1.22% نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet - نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 139,000 ریال -500 0.36% نمودار و آرشیو
552R shazand 139,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Maroun 139,000 ریال -500 0.36% نمودار و آرشیو
510L Jam 144,000 ریال -1000 0.69% نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
548R 161,000 ریال 1000 0.62% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L - نمودار و آرشیو
MR230 220,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR230 213,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR 340 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 - نمودار و آرشیو
ABS 10415 - نمودار و آرشیو
ABS 10720 - نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
S 5000 - نمودار و آرشیو
62N07 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2420E02 - نمودار و آرشیو
22B01 111,500 ریال 1000 0.9% نمودار و آرشیو
RP 345 - نمودار و آرشیو
R40 marun - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو



➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖