ارسال پاسخ

اتصالات وحید

یکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

برند مارکتینگ بهترین راهکار برای جذب مشتری

برند مارکتینگ به روش‌هایی در بازاریابی گفته می‌شود که با هدف افزایش آگاهی از برند انجام می‌شود. برند، همان هویتی است که یک کسب‌وکار را با آن می‌شناسند. اینکه که هستید؟ چکار می‌کنید؟ چه محصولاتی و با چه سطح کیفیت و چه سطح قیمتی ارائه می‌دهید؟ برندمارکتینگ هم برای کسب‌وکارهای B2B و هم B2C کاربردی و مهم است.
برند مارکتینگ بهترین راهکار برای جذب مشتری

 

بازاریابی عملکردی که یکی از انواع بازاریابی با تاثیر بالا محسوب می شود، این روزها بسیار مورد توجه کسب و کارهاست. در این نوشتار درباره بازاریابی عملکردی و برند مارکتینگ صحبت می‌کنیم. این دو رویکرد معمولا به صورت مجزا در بازاریابی سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما می‌توان با رویکردی هوشمندانه و ترکیبی ROI بالاتری از تبلیغات به دست آورد و از تبلیغات با هدفی مشترک استفاده کرد.

برندمارکتینگ سنتی چیست؟

 

برند مارکتینگ به روش‌هایی در بازاریابی گفته می‌شود که با هدف افزایش آگاهی از برند انجام می‌شود. برند، همان هویتی است که یک کسب‌وکار را با آن می‌شناسند. اینکه که هستید؟ چکار می‌کنید؟ چه محصولاتی و با چه سطح کیفیت و چه سطح قیمتی ارائه می‌دهید؟ برندمارکتینگ هم برای کسب‌وکارهای B2B و هم B2C کاربردی و مهم است. 

برند مارکتینگ در بازاریابی سنتی روشی برای افزایش احساسات مثبت مشتریان نسبت به برند بوده است که معمولا از طریق تبلیغات تلویزیونی انجام می‌شد. در بازاریابی سنتی در برند مارکتینگ، هدف این است که تعداد بالایی از مشتریان، برند را بشناسند. از لوگوی برند و ویژگی‌های بررسی تا هدف و ارزش‌های آن و ویژگی‌های متفاوت دیگر.


بازاریابی عملکردی یا پرفورمنس مارکتینگ چیست؟ 

 

پرفورمنس‌مارکتینگ یا بازاریابی‌عملکرد عبارتست از استراتژی‌های بازاریابی که نتایج آن قابل اندازه‌گیری‌ است و شاخص‌هایی برای بخش‌های پایینتر قیف بازاریابی در نظر می‌گیرد. در بازاریابی عملکردی اهدافی مثل افزایش فروش و یا فروش درون‌اپلیکیشنی (در کسب‌وکارهای مبتنی بر اپلیکیشن)، افزایش تعامل یا انگیجمنت و… در نظر گرفته می‌شود.

 

نکته قابل توجه این است که بخش‌های بالا و پایین قیف بازاریابی بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند.  تبلیغات بر پایه عملکرد، باید به آگاهی از برند هم کمک کند و همچنین تبلیغات با هدف آگاهی از برند هم باید در نهایت منجر به فروش بیشتر شود.

 

بنا به گفته اندرو دیویس، از بهترین نویسندگان در حوزه بازاریابی دیجیتال، “تولید محتوا باعث شکل‌گیری ارتباط می‌شود. ارتباط مثبت و موثر بر اساس اعتماد شکل می‌گیرد و این جلب اعتماد مشتری است که منجر به درآمدزایی می‌شود.” به بیان دیگر همه روندهای کسب‌وکار مانند یک قیف است که در صورت استراتژی صحیح در نهایت منجر به فروش می‌شود.

 

 

بازاریابی عملکردی و بازاریابی برند در عصر جدید

بر اساس تحقیقات سایت emarketer ، در سال ۲۰۱۸  هزینه صرف شده در تبلیغات دیجیتال، ۱۸٫۷% افزایش داشته، در حالی که تبلیغات تلویزیون ۰٫۵ درصد کاهش داشته است. این آمار خبر خوبی برای کارشناسان بازاریابی عملکردی است و نشان‌دهنده آن است که بیشتر هزینه‌هایی که در تبلیغات صرف می‌شود در حوزه بازاریابی عملکردی جای می‌گیرد و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری دارد. همچنین دیگر نمی‌توان مرز مشخصی بین بازاریابی عملکردی و بازاریابی برند قائل شد و این موضوع فرصت مناسبی برای همکاری تلویزیون و فضای دیجیتال فراهم می‌کند. مانند محصولاتی مثل رادیو و یا تلویزیون دیجیتال.

 

در نتیجه ترکیب پرفورمنس مارکتینگ و برند مارکتینگ استفاده از شاخص‌های ترکیبی هم به میان می‌آید و با توجه به تغییرات سریع در بازاریابی، اگر از شاخص‌های قدیمی برای بازاریابی عملکردی استفاده می‌کنید، احتمال موفقیت شما زیاد نخواهد بود. در شاخص‌های ترکیبی به کیفیت بیشتر از کمیت توجه می‌شود و برای تعیین آنها باید اهداف مشترک  را پیدا کرد.

 

مشخص کردن اهداف مشترک 

 

تعیین اهداف مشترک معمولا کار سختی است. اما لازم است بدانید، این که حتما اهداف مشترکی را در نظر بگیرید، الزامی نیست. آنچه ضروری است، این است که اهدافی که در تبلیغات برای افراد بالا و پایین قیف بازاریابی در نظر می‌گیرید، نباید با هم تناقضی داشته باشند. بلکه باید در یک راستا باشند و راه را برای یکدیگر هموار کنند.

 

مثال هایی از تعیین KPI در راستای اهداف کلی قیف بازاریابی

کیفیت کاربران: کاربران چه فعالیت‌هایی در اپلیکیشن در دوره‌های زمانی مختلف انجام می‌دهند؟ در یک روز، در هفته و یا در هر ماه.

آیا کاربران بدون دیدن تبلیغات و نوتیفیکیشن از اپلیکیشن و یا سایت خرید می‌کنند؟

نرخ بازگشت: ارزش طول عمر مشتری یا life time value کاربران چقدر است؟

توجه به برند: آیا این تبلیغ تاثیر مثبت بر روی مخاطب دارد؟ به طوری که در آینده این برند را برای خرید انتخاب کند؟

پیام مشترک در مدیای مختلف

بعد از طی کردن مراحل و مواردی که در بالا ذکر شد. نکته مهم دیگر این است که تمام مدیای مورد استفاده در بازاریابی و تبلیغات از تبلیغ تلویزیونی تا بنرهای فیزیکی و دیجیتال، یک مفهوم و پیام را به مخاطب منتقل کند. تبلیغاتی که تا به حال در مدیای مختلف انجام داده‌اید، بررسی کنید. از خود بپرسید:

 

 با دیدن این تبلیغات چه تصویری از برند در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و درباره برند شما چه توضیحی می‌دهد؟

آیا مخاطب و مصرف‌کننده شناخت لازم را درباره برند به دست می‌آورد؟

آیا ویژگی‌هایی برای برتری برند نسبت به برند مشابه را به درستی پیدا می‌کند؟

در ادامه به نمایش تبلیغات خود توجه کنید:

 

آیا تبلیغات را به افراد درستی نشان می‌دهید؟

آیا مخاطبین تبلیغات همان کسانی هستند که احتمال می‌رود از شما خرید کنند؟(همسویی آگاهی از برند و بازاریابی عملکردی با این پرسش مشخص می‌شود.)

اگر مخاطب تبلیغ بنری شما را در یک اپلیکیشن ببیند، آیا آن را دانلود می‌کند؟

برای رسیدن به شرایطی که پاسخ همه این سوال‌ها مثبت باشد، باید بر روی پیام تبلیغات و برندینگ خود بیشتر تامل کنید و آن پیام را در همه انواع تبلیغات خود به نحوی به مخاطب منتقل کنید.

 

اگر محصول شما اپلیکیشن است، همیشه در نظر داشته باشید که کیفیت بالای کاربران مهم‌تر از تعداد بالای نصب است. بنابراین در کنار تعداد نصب باید شاخص‌های دیگری برای ارزیابی کیفیت کاربران هم داشته باشید. Fraud rate، نرخ  تبدیل(conversion rate)، CPI و CPA از جمله شاخص‌های مهمی است که باید به آنها توجه کنید. این شاخص‌ها به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام ناشر تبلیغات، نمایش تبلیغات باکیفیت‌تری دارند.

 

استفاده ترکیبی از رسانه‌ها برای تبلیغات

 

بعد از تعیین اهداف مشترک و یا اهدافی برای هر مرحله از قیف بازاریابی که با هم در تناقض نباشند، مرحله بعدی استفاده ترکیبی از رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف است.

 

رسانه‌های مربوط به بالای قیف بازاریابی

رسانه‌هایی که برای مخاطبین در بالای قیف بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند (مثل تلویزیون و رادیو) گرانتر هستند. ولی اگر از نظر بودجه تبلیغات مشکلی ندارید، انجام این نوع تبلیغات در بلندمدت می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

 

رسانه‌های مربوط به وسط قیف بازاریابی

رسانه‌های مورد استفاده برای مخاطبین وسط قیف بازاریابی مانند ویدئو (ویدئو مارکتنیگ(  و نوعی از انواع تبلیغات آژانس‌های تبلیغات دیجیتال، داستان برند شما را بیان می‌کند و مخاطب را برای انجام عملی مثل نصب و یا خرید “آماده” می‌کند.

 

رسانه‌های مربوط به انتهای قیف بازاریابی

تبلیغات نصبی (CPI) با کمترین هزینه مخاطبین شما را به مشتری تبدیل می‌کند و کاربر اپلیکیشن شما را نصب می‌کند.

 

 

 

نکته نهایی- پکپارچگی پیام در تبلیغات

هرچه بیشتر در یکپارچگی و پیام واحد در انواع تبلیغات دقت کنید، تبلیغات شما موثرتر خواهد بود و بیشتر به درآمدزایی ختم می‌شود و اینکه نصب اپلیکیشن، پایان مسیر کسب‌وکار برای یک محصول اپلیکیشنی نیست. برند شما بر روی استفاده از اپلیکیشن تاثیر می‌گذارد. تبلیغات خود را با پیامی درست ادامه دهید. پیام تبلیغات باید همان حسی را داشته باشد که استفاده از محصول به کاربر منتقل می‌کند و این نشان‌دهنده کیفیت محصول و صداقت شما در برخورد با جامعه مخاطبین است. در نتیجه منجر به اعتماد و درآمدزایی بیشتر می‌شود.

 
متبع

 

مطالب بیشتر:

 

۷ فن بازاریابی که کسب و کار شما را صمیمی می‌کند

 

۷ شیوه برای حفظ بهترین کارمندان تان

 

 برای شروع یک استارتاپ موفق چه شاخص هایی لازم است ؟ + اینفوگرافیک

 

۹ نکته‌ی حیاتی از مشتریان که هر مدیری باید بداند

 

انواع استراتژی های کسب و کار که هر کارآفرین باید بداند

 

۶ روش ایجاد انگیزه برای نوآوری در کارکنان تان

 

۱۰ نوع کارمند بد که باید همین امروز اخراج کنید

 

سبک مدیریتی را با موفقیت چگونه تطبیق دهید؟

 


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۴ تير ۱۳۹۸
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 118,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 118,000 ریال 1000 0.85% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 117,000 ریال 500 0.43% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 119,500 ریال 1500 1.26% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 119,000 ریال 1000 0.84% نمودار و آرشیو
5110 119,000 ریال 500 0.42% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 116,000 ریال 200 0.17% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
0075 125,500 ریال 500 0.4% نمودار و آرشیو
020 118,500 ریال 3000 2.53% نمودار و آرشیو
Lf190 118,000 ریال 2500 2.12% نمودار و آرشیو
22B02 113,500 ریال 2000 1.76% نمودار و آرشیو
52518 114,000 ریال -1000 0.87% نمودار و آرشیو
Hi500 116,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 118,000 ریال 3500 2.97% نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 117,500 ریال 3500 2.98% نمودار و آرشیو
1102XK - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 115,500 ریال 500 0.43% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 113,000 ریال 500 0.44% نمودار و آرشیو
PE80 Amir 130,000 ریال -1500 1.14% نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 131,000 ریال 2500 1.91% نمودار و آرشیو
CRP100 jam 130,000 ریال 1500 1.15% نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand 138,000 ریال -500 0.36% نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 140,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
C30s 144,500 ریال -500 0.34% نمودار و آرشیو
C30G 140,000 ریال نمودار و آرشیو
Z30s Ar 139,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
X30G - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 113,800 ریال 800 0.7% نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 154,500 ریال 1000 0.65% نمودار و آرشیو
1540 132,000 ریال 500 0.38% نمودار و آرشیو
1551 131,500 ریال 500 0.38% نمودار و آرشیو
781 pet 162,000 ریال -2000 1.22% نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet - نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 139,000 ریال -500 0.36% نمودار و آرشیو
552R shazand 139,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Maroun 139,000 ریال -500 0.36% نمودار و آرشیو
510L Jam 144,000 ریال -1000 0.69% نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
548R 161,000 ریال 1000 0.62% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L - نمودار و آرشیو
MR230 220,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR230 213,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR 340 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 - نمودار و آرشیو
ABS 10415 - نمودار و آرشیو
ABS 10720 - نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
S 5000 - نمودار و آرشیو
62N07 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2420E02 - نمودار و آرشیو
22B01 111,500 ریال 1000 0.9% نمودار و آرشیو
RP 345 - نمودار و آرشیو
R40 marun - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو



➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖