ارسال پاسخ

اتصالات وحید

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۰۹ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

در حاشیه ایران پلاست امسال؛ بازدیدکنندگان از 19 کشور هدف صادراتی به ایران می‌آیند

آنچه یک نمایشگاه را از سطح ملی و منطقه ای به سطح بین المللی ارتقامی دهد، میزان مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان در آن نمایشگاه است. در نمایشگاه های تخصصی، بازدید هیئت های تجاری پر رنگ تر نیز هست و خصوصا در کشورهای در حال توسعه که نمایشگاه ها بستر و کمکی برای ارتقای وضعیت تولید، صنعت و بازرگانی هستند، جذب بازدیدکنندگان خارجی از کشورهای هدف صادراتی معنای عمیق تری دارد.
در حاشیه ایران پلاست امسال؛ بازدیدکنندگان از 19 کشور هدف صادراتی به ایران می‌آیند

به گزارش اینپیا و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست؛ آنچه یک نمایشگاه را از سطح ملی و منطقه ای به سطح بین المللی ارتقامی دهد، میزان مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان در آن نمایشگاه است. در نمایشگاه های تخصصی، بازدید هیئت های تجاری پر رنگ تر نیز هست و خصوصا در کشورهای در حال توسعه که نمایشگاه ها بستر و کمکی برای ارتقای وضعیت تولید، صنعت و بازرگانی هستند، جذب بازدیدکنندگان خارجی از کشورهای هدف صادراتی معنای عمیق تری دارد.
 ایران پلاست هم از این قاعده مستثنی نیست؛ شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، در این سالها عهده دار مسوولیت دعوت و مدیریت هیات های خارجی نیز بوده است. گفت و گوی زیر با کورش حسن پور، رییس تشریفات نمایشگاه ایران پلاست انجام شده است.
-برنامه ریزی برای دعوت از هیئت های خارجی برای بازدید از نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم از چه زمانی آغاز شد؟
این کار توسط یک تیم کارشناسی مجرب و با بررسی فعالیت های تجار و بازرگانان از 101 کشور دنیا از آذر ماه سال گذشته (1397) کلید خورد. اطلاعات این افراد در یک پایگاه داده جمع آوری و 3000 تاجر شناسایی و انتخاب شدند که کار دعوت از آنان از ابتدای سال 98 آغاز شد.
-هدف و برنامه ی مشخص در دعوت از بازرگانان و تجار خارجی چیست؟
نمایشگاه ایران پلاست محلی برای کسب و کار و تجارت است. در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آغاز همکاری و تجارت بین تولید کننده و بازرگان شکل می گیرد و هدف ما اجرای هر چه بهتر و پربار‌تر این فرآیند خواهد بود.
-چه تعداد هیئت (چند نفر)از نمایشگاه بازدید خواهند کرد و حوزه فعالیت آنان چیست؟
تا کنون حضور 12 هیات در این نمایشگاه قطعی شده است که از این تعداد عراق با سه هیئت و کشور های افغانستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان،ویتنام، ارمنستان، کنیا، هندوستان، تونسو هر کدام با یک هیات در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.تجار انفرادی نیز از کشور های ایتالیا، اکراین، چین، رومانی، روسیه، سوریه ولبنان هستند. برآورد ما به طور کلی 200 مهمان خارجی است که تا یک هفته قبل از نمایشگاه آمار آنان قطعی خواهد شد.
-چه تسهیلاتی در اختیار بازدید کنندگان خارجی قرار خواهد گرفت؟
هدف ما این است که زمان حضور این افراد در ایران به بهترین نحو اداره و مدیریت شود. در همین راستا خدماتی مانند سهولت در اخذ ویزا،محل اقامت نزدیک به نمایشگاه، راهنما و مترجم در حین بازدید از نمایشگاه، برای این افراد تدارک دیده شده.امر حائز اهمیت برای ما هدایت این افراد برای حضور در جلسات B2 B (  (Business to Business است تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن،زمینه های لازم برای عقد قرار‌داد بین تجار و تولیدکنندگان را شکل بدهیم.
-این افراد در چه حوزه هایی فعال هستند؟
نمایشگاه شامل بخش های مواد اولیه، ماشین آلات و تکنولوژی و در نهایت محصولات نیمه نهایی و نهایی است. فعالیت تجار نیز متناسب با بخش های مختلف نمایشگاه است.  ما برای شناسایی و دعوت از هیات‌ها علاوه بر اقدامات تخصصی صورت گرفته از جانب تیم های تحقیقاتی‌مان از طریق انجمن ملی پلاستیک ایران به تمام تشکل ها اطلاع رسانی کردیم که لیست مشتریان بالقوه‌ی خارجی خود را در اختیار ما قرار دهند تا از آنان برای شرکت در نمایشگاه دعوت شود.
-آیا این روش کارآمد بود؟ این امکان در سایت نمایشگاه نیز پیش بینی شده بود.آیا از آن استقبال شد؟
معتقدم که حضور مهمانانی که تشکل ها با آنان در گذشته همکاری داشته اند بسیار مفید خواهد بود. در همین راستا دو راهکار برای معرفی این افراد پیش بینی شد. حالت اول از طریق سایت و ثبت نام برای گزینه‌ی مهمانان خارجی بود که اشاره کردید و روش دوم تماس مستقیم تیم تشریفات و تشریح شرایط برای تک تک شرکت‌ها تا در صورت علاقه مندی ازمیهمانان آنان دعوت به عمل آید. تعداد قابل توجهی از میهمانان از این طریق به ما معرفی شدند.
-امسال با اهمیت پیدا کردن تولید داخلی و صاردات، غرفه داران ایران پلاست امید زیادی به هیات های خارجی دارند. برنامه شما برای جذب بیشتر بازدید کننده از منطقه چه بوده است؟
به هر حال نقش صنعت پتروشیمی و ارزآوری آن بر هیچ کس پوشیده نیست و زمانی موفق خواهیم بود که حضور حداکثری بازدیدکنندگان خارجی را شاهد باشیم. تلاش‌های زیادی نیز در این راستا انجام داده‌ایم که می‌توان به مکاتبه با انجمن پلاستیک تعدادی از کشورهای دنیا و درخواست معرفی نمایشگاه، دعوت از روسای این انجمن‌ها برای حضور در نمایشگاه و همچنین تبلیغات محیطی در کشور های عراق و افغانستان اشاره کرد. همچنین از طریق رایزنان اقتصادیجمهوری اسلامی ایران و اتاق های بازرگانی مشترک، با کشور های مختلف هماهنگی هایی برای تبلیغات و معرفی این نمایشگاه صورت گرفت.
-به نظر می رسد که در این خصوص سازمان توسعه تجارت هم مسوولیت هایی دارد. آیا کمکی از طریق این سازمان انجام شد؟
بله بخش مهمی از شناسایی و دعوت ها‌ی انجام شده  با استفاده از پتانسیل بالای این سازمان شکل گرفت.ما از طریق این سازمان با بسیاری از رایزنان اقتصادیجمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف نامه نگاری کرده و تمام اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دادیم و فعالیت های خوبی برای اعزام تجار و هیات های خارجی انجام شد.
-بودجه و هزینه حضور هیات های خارجی چه کسری از درآمدهای نمایشگاه است؟
نمایشگاه ایران پلاست یک نمایشگاه خودگردان است و هزینه ها توسط خود نمایشگاه مدیریت می‌شوند. بخشی از درآمد‌های نمایشگاه نیز به این امر تخصیص یافته. علاوه بر تسهیلاتی که پیشتر به آنها اشاره کردم، با توجه به شناخته شده بودن این نمایشگاه در عرصه های بین المللی، تلاش ما بیشتر در راستای تشویق و ترغیب تجار خارجی به حضور در این نمایشگاه بوده است.
-همیشه این نقد درباره بازدیدکنندگان خارجی مطرح بوده که افراد دعوت شده مرتبط با حوزه صنایع پایین دستی نیستند. آیا نظری در این خصوص دارید؟
به عنوان کسی که در 5 سال گذشته به طور مستقیم در جریان این امور بوده این ادعا را قبول ندارم. در مدت فعالیت من در این پست اجرایی، حدود 800 تاجر به ایران سفر کرده اند که شاید در این بین تعداد انگشت شماری شامل حال این نقد بشوند! ما تمام بازدیدکنندگان را رصد می کنیم  و موردی را که برای اهدافی غیر از ایران پلاست در این نمایشگاه حضور پیدا کرده باشند، سراغ نداریم. این را هم باید در نظر داشت، تجاری که به طور تخصصی در حوزه پلیمر فعال هستند به نسبت تجار عمومی که برای خرید مواد و یا خرید محصولات پلاستیکی به ایران می آیند از جمعیت کمتری برخوردارند که این امر به خصوص درباره تجار کشور های همسایه صادق است. با هزینه‌بالای سفر‌های هوایی، حضور بدون هدف در ایران پلاست امری غیر معقول است. مضاف بر این که بعد از اعلام آمادگی افراد، فرم ارزیابی در اختیار آن‌ها قرار داده می شود تا اطلاعات کاری خود و شرکتشان را در آن ثبت کنند و این امر یکی از شاخص های مهم در انتخاب افراد برای اجازه‌ی حضور یافتن در ایران پلاست است. من به شما اطمینان می‌دهم که تمام تلاش خود را برای حضور بهترین و تخصصی ترین تیم های بازرگانی در ایران پلاست انجام می دهیم.
-برای هیئت های خارجی در زمان اقامت چه برنامه هایی پیش بینی شده است؟
با همت دبیرخانه نمایشگاه ایران پلاست،  انجمن ملی پلاستیک ایران وسایر تشکل هادر حاشیه نمایشگاه، سمینارها و نشست های تخصصی با عنوان تجارت با کشورهای مختلف را تدارک دیده ایم و تلاش میکنیم که به بهترین نحو اطلاع رسانی و برگزار شوند. علاوه بر این بازرگانانی هستند که تمایل دارند تا از کارخانه‌های تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه بازدید کنند که بعد از زمان برگزاری نمایشگاه این امر اتفاق خواهد افتاد.


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۸ مهر ۱۳۹۸
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 101,600 ریال 400 0.39% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 107,300 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun - نمودار و آرشیو
F7000 Mehr - نمودار و آرشیو
F7000 Ilam - نمودار و آرشیو
5110 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 102,000 ریال -500 0.49% نمودار و آرشیو
0075 - نمودار و آرشیو
020 109,200 ریال -300 0.27% نمودار و آرشیو
Lf190 109,200 ریال -600 0.55% نمودار و آرشیو
22B02 - نمودار و آرشیو
52518 115,500 ریال 7000 6.06% نمودار و آرشیو
Hi500 - نمودار و آرشیو
2420h - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 108,200 ریال 1500 1.39% نمودار و آرشیو
1102XK - نمودار و آرشیو
Lld 209 Amir 110,200 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lld 209 Arak 108,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak 114,500 ریال نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 116,500 ریال نمودار و آرشیو
CRP100 jam 116,500 ریال نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 126,500 ریال 2000 1.58% نمودار و آرشیو
C30s 12,550 ریال -112450 89.96% نمودار و آرشیو
C30G 124,600 ریال نمودار و آرشیو
Z30s Ar 126,000 ریال 1500 1.19% نمودار و آرشیو
X30G 125,300 ریال نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 145,000 ریال نمودار و آرشیو
1540 134,000 ریال نمودار و آرشیو
1551 - نمودار و آرشیو
781 pet - نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet - نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R shazand - نمودار و آرشیو
552R Maroun 125,800 ریال 1600 1.27% نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Navid 12,530 ریال نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
548R 143,000 ریال 8500 5.94% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L 138,500 ریال -1000 0.72% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
ZR 340 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 196,000 ریال 3000 1.53% نمودار و آرشیو
ABS150 - نمودار و آرشیو
ABS 10415 300,000 ریال 20000 6.67% نمودار و آرشیو
ABS 10720 221,000 ریال 2200 1% نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak 204,500 ریال نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
S 5000 - نمودار و آرشیو
62N07 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2420E02 - نمودار و آرشیو
22B01 - نمودار و آرشیو
RP 345 - نمودار و آرشیو
R40 marun - نمودار و آرشیو
10417 221,000 ریال 1000 0.45% نمودار و آرشیو
N32 - نمودار و آرشیو



➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖