ارسال پاسخ

اتصالات وحید

سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ تعداد نظرات: 0 Telegram

نکات مدیریتی

تبلیغ نکردن؛ راه متفاوت برخی برندها برای جلب توجه

در دنیایی که تبلیغات فیس‌بوک بی‌پایان است، پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام به اوج خود رسیده و قبل از تماشای ویدئوهای یوتیوب ابتدا آگهی پخش می‌شود، برخی برندها با در پیش گرفتن راهی متفاوت توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند و با تصمیمی جسورانه، اصلا تبلیغ نمی‌کنند. این برندها چگونه و چرا توانسته‌اند این کار را انجام دهند؟
تبلیغ نکردن؛ راه متفاوت برخی برندها برای جلب توجه

به گزارش اینپیا، از زمان ظهور دنیای آنلاین، موانع تشکیل شرکت‌های جدید نسبت به دهه‌های قبل، به میزان قابل‌توجهی کمتر شده است و این موضوع به تشدید رقابت منجر می‌شود. همزمان با این اتفاق، شاهد افزایش گسترده گزینه‌های تبلیغات برای برندها هستیم. با نفوذ جوامع آنلاین، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و مرورگرهای مختلف، روش‌های بی‌پایانی برای جلب توجه مخاطبان به وجود آمده است. برندها به وضوح از این موضوع بهره برده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۹ هزینه تبلیغات دیجیتال در کل جهان، با افزایش ۱۷ درصدی مواجه شده و به ۳۳۳ میلیارد دلار برسد. با این حال، در دنیایی که تبلیغات فیس‌بوک بی‌پایان است، پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام به اوج خود رسیده و قبل از تماشای ویدئوهای یوتیوب ابتدا آگهی پخش می‌شود، برخی برندها با در پیش گرفتن راهی متفاوت توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند و با تصمیمی جسورانه، اصلا تبلیغ نمی‌کنند. این برندها چگونه و چرا توانسته‌اند این کار را انجام دهند؟
تبلیغ نکردن؛ راه متفاوت برخی برندها برای جلب توجه
حل مشکلات مصرف‌کننده
با توجه به اینکه افراد به‌طور میانگین روزانه ۲۷۴ ایمیل ارسال و دریافت می‌کنند و خیلی از کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار می‌خواهند inbox خود را صفر کنند، نیاز به راه‌حلی موثر برای مدیریت کردن ایمیل‌ها احساس می‌شد. سرویس ایمیل سوپرهیومن (Superhuman) که به‌صورت ارائه اشتراک کار می‌کند، با آخرین ترفند خود برای افزایش بهره‌وری راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرد. با وجودی که اشتراک پلت‌فرم آنها ماهانه ۳۰ دلار هزینه داشت، این شرکت توجه تعدادی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران را جلب کرد و توانست ۳۳ میلیون دلار از شرکت اندریسن هوروویتز دریافت کند. اپلیکیشن جدید سوپرهیومن برای مقابله با دشواری‌های مدیریت ایمیل طراحی شد و استفاده از آن بسیار ساده بود تا افراد بتوانند inbox خود را صفر کنند. یکی از جالب‌ترین کارهای سوپرهیومن، عدم انجام هیچ‌گونه تبلیغات و بازاریابی بود. در واقع، به نظر می‌رسد کمتر مورد توجه بودن آنها، جذابیت برند را برای مشتریان بالقوه بالا برده است. بخش عمده تبلیغات آنها، به تبلیغات دهان به دهان و گفته‌های بنگاه‌ها، کارآفرینان و دیگر افراد برجسته در توییتر وابسته است. سر و صدا ایجاد کردن به این شیوه نتیجه‌بخش بود.

تبلیغ دهان به دهان
تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۶۲ درصد مصرف‌کنندگان قبل از خرید یک محصول، نظرات و اطلاعات در مورد آن را به‌صورت آنلاین جست‌وجو می‌کنند. همچنین طبق نظرسنجی آنلاین نیلسن، ۹۲ درصد مصرف‌کننده‌ها به توصیه‌های دوستان و اطرافیان خود، بیشتر از سایر تبلیغات که بابت آنها کلی پول صرف می‌شود، اعتماد دارند. این موضوع اهمیت تبلیغات دهان به دهان را به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی مورد تاکید قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که نمی‌توان اهمیت نظرات، امتیازدهی‌ها و توصیه‌های دیگران را نادیده گرفت.

وقتی سارا بلیکلی شرکت پوشاک زنانه سپنکس (Spanx) را تاسیس کرد، از سر اجبار به بازاریابی و تبلیغات روی نیاورد. در شروع کار، شرکت بودجه کافی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی گران نداشت و از بازگشت سرمایه خود مطمئن نبود. این استارت‌آپ در عوض، به اینکه زنان محصولات خوب شرکت را به هم معرفی می‌کردند تکیه کرد؛ منبعی که بسیار قابل‌اعتمادتر از تبلیغات فیس‌بوک در مورد شرکتی بود که هیچ‌کس قبلا نام آن را هم نشنیده بود. خانم بلیکلی می‌گوید: «از روز اول، بر سرمایه خودمان متکی بودیم. مجبور بودیم فقط برای چیزهایی هزینه کنیم که درآمدزا هستند و تبلیغ کردن نتیجه‌ای مبهم برای ما داشت. سنجیدن بازگشت سرمایه از تبلیغات هم کار غیر ممکنی بود. بنابراین اصلا تبلیغ نکردیم. قدرت زنانی که نام یک برند را از زبان زنان دیگر می‌شنوند، واقعا استراتژی بهتری بود.» تقاضا در طول زمان بالا رفت. امروز، اسپنکس بیش از یک میلیارد دلار ارزش پیدا کرده و سرمایه‌گذار خارجی هم جذب کرده است.

چرا تبلیغ نکردن موفق شد؟
در پاسخ به اینکه چرا این برندها توانستند موفق شوند، فاکتورهای زیادی را می‌توان عنوان کرد. یکی از دلایل اصلی این است که تبلیغ نکردن، اگر با سیاست درستی اجرا شود، می‌تواند به مشتریان بالقوه اطمینان دهد. اگر شرکتی بتواند بدون نیاز به تبلیغات سرپا بماند، به کارمندانش پاداش دهد و رشد سالانه داشته باشد، طبیعی است که مردم به محصولات آن ایمان بیاورند. یک فاکتور موثر دیگر را می‌توان در اصل معروف «متقاعدسازی» رابرت چالدینی روانشناس یافت: اینکه هر چیزی کمیاب شود، مشتری بیشتر برای آن سر و دست می‌شکند. از نظر مصرف‌کننده، وجود تعداد محدود از هر محصولی، آن را محبوب‌تر به نظر می‌رساند. به‌علاوه، این شرکت‌ها منعکس‌کننده این واقعیت هستند که اغلب مواقع، کار تازه کردن نتیجه می‌دهد. در دنیایی که همه برندها در ده‌ها پلت‌فرم دیجیتال در حال تبلیغ کردن هستند، تصمیم به تبلیغ نکردن می‌تواند کاری منحصر‌به‌فرد باشد. در نهایت، این مثال‌ها یک اصل پایدار را واضح و روشن می‌کنند: مردم راه‌حل‌ها را می‌خرند. لوگوهای پر زرق و برق، آگهی‌های تجاری بامزه و تبلیغاتی که به یاد می‌مانند، همه زیبا و جالب هستند. اما تا وقتی که محصول یا خدمتی که تبلیغ می‌شود نتواند مشکل یک مشتری را حل کند، فایده‌ای ندارد. / دنیای اقتصاد


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۸ بهمن ۱۳۹۸
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 110,500 ریال 1000 0.9% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 108,500 ریال 800 0.74% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 107,700 ریال 200 0.19% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 107,700 ریال 200 0.19% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 108,000 ریال 500 0.46% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 107,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5110 107,500 ریال -500 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 108,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 107,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 107,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
0075 128,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
020 133,000 ریال -500 0.37% نمودار و آرشیو
Lf190 116,000 ریال -500 0.43% نمودار و آرشیو
22B02 111,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 121,500 ریال -2000 1.62% نمودار و آرشیو
Hi500 116,500 ریال -1000 0.85% نمودار و آرشیو
2420h 118,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 115,000 ریال -500 0.43% نمودار و آرشیو
1102XK - نمودار و آرشیو
Lld 209 Amir 128,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lld 209 Arak 126,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX3 Amir 120,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 118,500 ریال 500 0.42% نمودار و آرشیو
CRP100 jam 118,500 ریال 500 0.42% نمودار و آرشیو
CRP 100 black Shazand 124,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Z30G 160,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 161,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
C30s 151,500 ریال 7000 4.62% نمودار و آرشیو
C30G - نمودار و آرشیو
Z30s Ar 161,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
X30G - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 113,500 ریال 2000 1.76% نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 141,500 ریال 500 0.35% نمودار و آرشیو
1540 130,000 ریال 500 0.38% نمودار و آرشیو
1551 131,000 ریال 1000 0.76% نمودار و آرشیو
781 pet 133,000 ریال 1000 0.75% نمودار و آرشیو
785 pet 132,000 ریال نمودار و آرشیو
821 pet - نمودار و آرشیو
825 pet 133,000 ریال 500 0.38% نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 161,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R shazand 161,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Maroun 160,500 ریال -500 0.31% نمودار و آرشیو
510L Jam 150,000 ریال 6000 4% نمودار و آرشیو
510L Navid 151,000 ریال 7000 4.64% نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
548R 171,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G 146,000 ریال 1500 1.03% نمودار و آرشیو
440L 181,000 ریال -1000 0.55% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 175,000 ریال 4000 2.29% نمودار و آرشیو
ZR 340 163,000 ریال نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 235,000 ریال 3000 1.28% نمودار و آرشیو
ABS150 221,000 ریال -1000 0.45% نمودار و آرشیو
ABS 10415 290,000 ریال -20000 6.45% نمودار و آرشیو
ABS 10720 330,000 ریال 30000 9.09% نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 131,500 ریال 3500 2.66% نمودار و آرشیو
1922 Arya 132,500 ریال 4500 3.4% نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak 175,000 ریال 1000 0.57% نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
S 5000 106,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
62N07 113,400 ریال -1600 1.39% نمودار و آرشیو
2100 121,000 ریال 1000 0.83% نمودار و آرشیو
2420E02 117,000 ریال -500 0.43% نمودار و آرشیو
22B01 109,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
RP 345 170,000 ریال نمودار و آرشیو
R40 marun - نمودار و آرشیو
10417 280,000 ریال -10000 3.45% نمودار و آرشیو
N32 - نمودار و آرشیو



➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖