پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ ۱۳:۱۳ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

27 هزار متر فضای نمایشگاهی ایران پلاست 2014

اختصاصی inpia.ir: تصمیم گیری در خصوص نحوه دعوت از بازدیدکننده های خارجی برای نمایشگاه ایران پلاست و بررسی پیشنهادهای اعضای انجمن ملی پلاستیک در خصوص نواقص ایران پلاست های گذشته، موضوع جلسه مشترک انجمن ملی و روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی بود.
27 هزار متر فضای نمایشگاهی ایران پلاست 2014

عصر سه شنبه 17 تیرماه 1393 روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی برای بررسی دیدگاه و پیشنهادات انجمن ملی میزبان این انجمن بود. بررسی راه کارهای دعوت از هیئت های تجاری و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این هیئت ها، خبرنگاران نشریات تخصصی بین المللی، غرفه انجمن ملی در ایران پلاست و انتقادهای وارد به وضعیت فعلی نمایشگاه و پیشنهادات حاضرین، موضوعات مورد بحث نشست مشترک انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران با روابط عمومی شرکت پتروشیمی بود.


27 هزار متر فضای نمایشگاهی ایران پلاست 2014
پورقاضی نایب رییس انجمن ملی، جلسه را با این سؤال از زنوزی آغاز کرد که نمایشگاه با چه مقدار فضا برگزار می شود:
زنوزی، مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: 27 هزار متر، کل فضای نمایشگاهی ایران پلاست است که بیش از 23 هزار متر آن در اختیار شرکت های داخلی و بیش از سه هزار متر نیز به شرکت های خارجی اختصاص داده شده است. وی افزود: سالن 38  و 38 A متعلق به غرفه داران غیرایرانی است که سالن 38 به صورت کامل در اختیار شرکت های خارجی است و نمایندگان ایرانی در آن حضور نخواهد داشت و سالن 38 A به غرفه داران خارجی اختصاص داده شد که عمدتا از چین و هند هستند اما قسمتی هم برای ماشین سازان داخل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی تصریح کرد: ما دیگر به دنبال غرفه گذار خارجی نیستیم چون فضای نمایشگاهی نداریم و بیشتر به دنبال بازدید کننده هایی هستیم که حضور آنها برای صنعت مفید باشد.

به گفته زنوزی، نظر رییس سازمان توسعه تجارت دعوت از 100 میهمان خارجی توسط رایزهای بازرگانی بود اما به ایشان پیشنهاد کردیم افراد متخصص صنعت را بیاوریم و با کاهش دادن این تعداد، از طریق تشکل ها و انجمن ها این افراد را دعوت کنیم.

دکتر قصری رییس کمیسیون روابط عمومی انجمن ملی در خصوص روش های دعوت از بازدیدکنندگان خارجی گفت: ما دو راه داریم اول اینکه از
تشکل های هم ردیف در کشورها استفاده کنیم و دوم از اشخاصی که با آنها کار می کنیم دعوت کنیم که بیایند.

پورقاضی در خصوص ترکیب غرفه داران ایران پلاست اظهار داشت: نمایشگاه برای سه بخش تدارک دیده شده است: اول مواد اولیه، دوم ماشین سازها و و سوم قطعه کارها که ما تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی در این بخش جای می گیریم.

وی افزود: بازدیدکنندگانی برای نمایشگاه مفید هستند که در بازاریابی قطعات و مصنوعات فعالیت می کنند، مثل بنکدارها، کسانی که در بازارچه ها هستند، بازرگانان مرزی و کسانی که نهایتا می خواهند محصولات ما را بخرند این افراد برای خودشان تشکل دارند و باید سراغ این افراد برویم.
پور قاضی در خصوص ترکیب مخاطبین غرفه داران ایران پلاست گفت: مشتری های ماشین سازان و قطعه سازان متشکل اند و مشتریان پلاستیک کاران پراکنده، باید دید چطور می توانیم آنها (مخاطبین اصلی و مشتریان) را شناسایی کنیم. می توانیم از انجمن ها و تشکل ها دعوت کنیم اما باید بدانیم این افراد مشتری های ما نیستند.

زنوزی از اعضای انجمن خواست نحوه کمک خود به ایران پلاست و تجربیات گذشته خود را بیان کنند که در پاسخ به این درخواست پورقاضی گفت: در دوره گذشته ایران پلاست انجمن ملی وجود نداشت و تشکل ها هم کار زیادی نکردند و به دلایل زیاد این موضوع دعوت از بازدیدکننده های خارجی را جدی نگرفتند. در روزهای آخر هم از طریق رایزن ها، افرادی به نمایشگاه دعوت شدند که هیچ ارتباطی با صنعت نداشتند و تجربه موفقی صورت نگرفت البته شرایط آن دوره، همزمان با شدت گرفتن تحریم ها بود ولی الان شرایط بهتر است.

مهندس حزین از پیشکسوتان سازمان توسعه تجارت و مشاور برگزاری ایران پلاست در خصوص دعوت از بازدیدکنندگان خارجی اظهار داشت: هدف از این جلسه این است که ما از اطلاعاتی که از شما (انجمن ملی) می گیریم بهره مند شویم برای دعوت از کسانی که خریداران محصولاتی که تولیدکنندگان ایرانی هستند. بحث این جلسه بحث صادرات است، سازمان توسعه تجارت به ما می گوید که اگر بخواهید ما می توانیم از طریق وابستگان بازرگانی 100 نفر مهیمان بیاوریم، اینها آیا به درد شما می خورند یا نه.

افرادی که در آینده از ما قصد خرید داشته باشند مهم هستند، افرادی دعوت شوند که بتوانیم کالایی که ما تولید می کنیم را بخرند، این افراد الزاما اروپایی نیستند، در کشورهای آسیایی و همسایه کسانی که قبلا از ما خرید داشته اند و 3 نفر از آنها بهتر از 30 نفر از کسانی است که از انجمن ها و اتحادیه و تعاونی و .. دعوت شوند.

حزین درخواست کرد: کمک بکنیم اگر در این بخش کسانی را می شناسیم که اگر حتی از ما خرید نکرده اند و تلاش کرده اند و ارتباطاتی با انجمن داشته اند برای بازدید دعوت شوند.
 

تقبل یک تا یک و نیم میلیون برای هر بازدید کننده خارجی
زنوزی اظهار داشت: رییس سازمان توسعه تجارت به ما وعده داد از یک تا 1.5 میلیون تومان هزینه های هر میهمان خارجی را شامل و ترنسفر داخلی تقبل کند. با توجه به اشباع حضور هیئت های خارجی در ایران دیگر عرف نیست که هزینه بلیت هواپیما را ما بدهیم لذا به نظرم 50 نفر عدد مناسبی است و روی این تعداد میهمان انجمن برنامه دعوت داشته باشد.

انجمن ها هر روز میزبان یک گروه دولتی و مجلسی هستند
زنوزی گفت در طول برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، هر روز تشکل ها و انجمن ها میزبان یک گروه دولتی و یک گروه مجلسی هستند. در حین ورود این تیم ها، تشریفات نمایشگاه، هیئت ها را به سمت میزبانان که همان انجمن ها هستند هدایت می کنند که این موضوع برای هیئت های خارجی هم شدنی است و می توان آن ها را به سمت تشکل ها هدایت کرد.

صحاف امین رییس کمیسیون بازرگانی انجمن ملی با اشاره به لزوم حضور کارشناسان تخصصی برای ارائه توضیحات لازم به هیئت ها گفت: در انجمن ملی تنوع تخصص هاست و بهتر است قبل از مراجعه هیئت ها، ترکیب آنها به انجمن اعلام شود تا متخصصین برای توضیحات لازم در غرفه ها حضور داشته باشند.


در پاسخ به این پیشنهاد زنوزی گفت: ما کاملا رشته تخصصی شما را نمی شناسیم، برای هیئت مقامات ارشد دولتی که بازدید آنها به نفع صنعت است، هماهنگی از سوی نمایشگاه صورت می گیرد اما  برای بازدیدکنندهای تخصصی، بهتر است دعوت کننده خود انجمن ملی باشد تا بتوانند توضیحات لازم را به آنها بدهند.

92 متر فضا برای غرفه انجمن ملی
متراژ غرفه انجمن ملی 92 متر در اختیار انجمن است و این فضا در سالن میلاد، در ابتدا یک فضای 22 متری در خلیج فارس به انجمن تعلق گرفته بود که این فضا کم بود. در نهایت این فضا مجموعه انجمن ملی پلاستیک که شامل چند انجمن است همه در این غرفه بزرگ مستقر شوند.

پورقاضی در جمع بندی اینکه میهمانان خارجی چه کسانی باید باشند گفت: کشورهای مقصد را روی کشورهای همسایه بگذاریم؛ کشورهای حوزه CIS، ترکیه، عراق و افغانستان و پاکستان و ...  نکته دوم اینکه برای مدعوین با انجمن های کشورهای همسایه  تماس بگیریم و افراد علاقه مند را دعوت کنیم. همچنین در کشورهای همسایه بگردیم که بورس آنها کجاست، افراد مناسب برای دعوت چه کسانی هستند تا آنها را دعوت کنیم.

مردادماه؛ شروع تبلیغات تلویزیونی از شبکه های برون مرزی
زنوزی در خصوص زمان تبلیغات نمایشگاه ایران پلاست گفت: تبلیغات بین المللی ایران پلاست که بر اساس قوانین و مقررات تلویزیونی صورت می گیرد از مردادماه از شبکه های پرس تی وی، العالم و الکوثر و در شبکه های داخلی هم در ایام منتهی به نمایشگاه تبلیغات شروع می شود. البته برای چند نشریه بین المللی هم از وزارت نفت خواسته ایم در مجلات بین المللی هماهنگی وزارت ارشاد انجام شود تا آگهی نمایشگاه در آن درج شود. در مورد دعوت خبرنگاران حوزه صنعت پلاستیک گر چه ما افرادی را می شناسیم اما چنانچه انجمن نشریاتی را می شناسند ما حاضریم از این افراد استفاده کنیم.

ثبت نام ادامه دارد
زنوزی در ادامه با اشاره به شروع مجدد ثبت نام برای فضاهای خالی سالن ها اظهار داشت: از روز یکشنبه (22 تیرماه) هفته آینده ثبت نام سالن محصولات ادامه پیدا می کند، سایت مجددا باز می شود و فضاهایی در طبقه اول و دوم به معرض واگذاری قرار می گیرد. در طبقه دوم سالن خلیج فارس هم فضا هست. وی افزود: عمدتا فضاهای باقی مانده فضاهای کوچک هستند و غرفه های اصلی واگذار شده اند. در طبقه اول سالن خلیج فارس یکی دو فضا و در طبقه اول و دوم سالن 40 فضا موجود است، سالن 41 طبقه دوم هم فضا هست، 41 طبقه اول به ظروف یکبار مصرف ها اختصاص پیدا کرده است. در گروه محصولات، مشکلی برای غرفه دارها نخواهیم داشت. رینگ میلاد خلیج فارس و 40  41 به محصولات تخصص خواهند یافت با این تفاوت که روز یکشنبه، گروه خدمات فنی مهندسی، مواد اولیه و محصولات با هم اجازه ثبت نام دارند و فضاهای باز اطراف خلیج فارس و میلاد و 40 و 41 آن ها هم در معرض فروش قرار می گیرند.

وی در خصوص تقسیم بندی سالن های نمایشگاه گفت: سالن 6 و 7 و 27 به انجمن ماشین سازان، سالن 8 و یک سوم سالن 9 به مستربچ کارها و پتروشیمی ها و بخش عمده ای از اسپانسرهای ما اختصاص پیدا کرده و سالن 35 هلیدینگ خلیج فارس و شرکت های مواد اولیه در آنجا قرار گرفته اند.

به گفته زنوزی، هند، دوبی، تایوان، چین و کره و شرکت های مستقلی از کشورهای اسپانیا، روسیه، یونان، آلمان در حال ارتباط هستند که در سالن 38 اختصاص داده شده است.

وضعیت سرویس های بهداشتی خجالت آورند
با پایان گرفتن بندهای اصلی دستور جلسه، نکات مورد علاقه حاضران مطرح شد. در این بخش پورقاضی با اشاره به وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی گفت: وضعیت سرویس های بهداشتی فوق العاده بد است و باعث خجالت است که میهمانان را برای استفاده راهنمایی کنیم، پارکینگ ها نظم و انضباط ندارند و کثیف هستند، هر چند سر و سامان دادن به برخی مسائل در حدود وظایف ایران پلاست نیست، اما بی نظمی های نمایشگاه توسط بازدیدکنندگان خارجی دیده می شود و بر روی آن ها تأثیر منفی می گذارد.

به گفته پورقاضی در نمایشگاه های خارجی در سالن ها، نقطه ای برای میتینگ پوینت که پذیرایی در حد چای و قهوه است و اینترنت است در نظر گرفته می شود و این معمولا در روش های جاری نمایشگاه هاست اما در ایران همه جای سالن ها به فروش می رسد و دیگر چنین فضایی نیست که بتوان برای این منظور استفاده کرد.

زنوزی در پاسخ به این مسائل از اعضای انجمن ملی خواست تا پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند. وی در پاسخ به موضوع سرویس های بهداشتی گفت: در نظر داریم مشابه تجربه سال 1389، سرویس های بهداشتی پرتابل جلوی سالن های خارجی مستقر کنیم.

غیاثی با انتقاد از مراجعه فروشندگان غذا به غرفه ها و صرف غذا توسط بسیاری از غرفه داران گفت: کسانی برای فروش غذا و نهار به غرفه ها مراجعه می کنند که صحنه خوبی نیست و اگر در کنار سالن فضاهایی برای صرف غذا در نظر گرفته شود بسیار عالی می بود.



حزین در پاسخ به این سؤال گفت: رستوران نمایشگاه، رستوران سالن میلاد و خلیج فارس و همه غرفه های فضاهای خارجی هست و قابل استفاده است و تمام رستوران ها در تمام مدت برگزاری نمایشگاه از شرکت کننده و بازدیدکننده ها پذیرایی می کنند.

دکتر قصری نیز در همین خصوص اظهار داشت: در نمایشگاه های اروپایی هیچ غرفه داری غذای کامل نمیخورد و اگر غذایی صرف شود یک غذای سبک است. پراکندگی رستوران ها در نمایشگاه زیاد است، همه VIP ندارند امروز استانداردهای نمایشگاه ها عوض شده است.

استفاده از ماشین های برقی در رینگ اختصاصی عبور خودرو در نمایشگاه، عدم اجازه ورود به هر نوع خودرو اعم از خودروهای مدیران یا کارکنان نمایشگاه در فضای داخلی نمایشگاه، جلوگیری از حضور افراد مزاحم در نمایشگاه و مذاکره با یک شرکت تاکسیرانی برای جابجایی بازدیدکنندگان، از دیگر مواردی بود که حاضرین به بحث پیرامون آن پرداختند.

روز سوم مهر بازدید تخصصی است
زنوزی در خصوص تقسیم بندی روزهای بازدید ایران پلاست برای متخصصین و عموم گفت: روز سوم مهر، اولین روز نمایشگاه، ویژه متخصصین است و سه روز باقی مانده برای عموم بازدیدکنندگان است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی در توضیح نحوه ثبت نام متخصصین برای حضور در روز اول نمایشگاه گفت: از هفته آینده بخش متخصصین سایت ایران پلاست باز می شود. متخصصین باید در این بخش سایت ثبت نام کنند و در پایان ثبت نام برگه ای را دریافت می کنند که به عنوان بلیت آنها تلقی می شود.

روز متخصصین برای غرفه داران باید مهم باشد
خیلی از شرکت ها بر اساس روز دوم نمایشگاه برنامه ریزی می کنند. باید تمهیداتی را فراهم کرد که همه روز اول که روز بازدید متخصصین است را مبنا بگیرند.

در پایان و جمع بندی موارد ذکر شده، زنوزی از اعضای انجمن ملی خواست تا سایر مواردی که به بهبود برگزاری ایران پلاست 2014 کمک می کند را کتبا به روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی اعلام کنند.


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۳۱ تير ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 40,450 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 42,000 ریال نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 40,500 ریال نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,500 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,000 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
5110 42,500 ریال -200 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 44,200 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,100 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 41,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
0075 48,600 ریال 1300 2.67% نمودار و آرشیو
020 46,300 ریال 800 1.73% نمودار و آرشیو
Lf190 45,200 ریال -300 0.66% نمودار و آرشیو
52518 40,600 ریال -600 1.46% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 45,800 ریال 300 0.66% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 43,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 41,500 ریال نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 44,500 ریال 500 1.12% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 42,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 44,400 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
C30s 43,800 ریال -300 0.68% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 44,200 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 41,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 55,300 ریال نمودار و آرشیو
1540 53,150 ریال 850 1.6% نمودار و آرشیو
1551 52,000 ریال 500 0.96% نمودار و آرشیو
781 42,000 ریال -600 1.41% نمودار و آرشیو
785 42,000 ریال -100 0.24% نمودار و آرشیو
821 42,800 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
825 42,200 ریال نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 43,900 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
552R Maroun 43,900 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam 44,100 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 45,000 ریال نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 83,500 ریال نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 83,500 ریال نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 44,800 ریال -4200 8.57% نمودار و آرشیو
RP340 52,000 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 49,900 ریال نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 80,500 ریال نمودار و آرشیو
332C 62,000 ریال نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 36,600 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 36,600 ریال -100 0.27% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 35,600 ریال -100 0.28% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 35,600 ریال -100 0.28% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 85,000 ریال نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖