تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ۲۱:۵۶ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

نمايشگاه ها چه فرصت هايي را خلق مي کنند؟

inpia.ir: همترین خصیصه یا ویژگی یک نمایشگاه آن است که فعالیت‌های اقتصادی را در یک محدودة خاص [از نظر زمان و مکان] متمرکز می‌سازد به گونه‌ای که عرضه‌کنندگان کالا و خدمات یا افرادی که علاقه‌مند به انتخاب کالا هستند می‌‌توانند از این «تمرکز» حداکثر بهره را ببرند.
نمايشگاه ها چه فرصت هايي را خلق مي کنند؟

نمایشگاه عبارت است از یک فضای اقتصادی استثنایی یا یک موقعیت اقتصادی ویژه و خارق‌العاده که در آن عرضه‌کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانند با فعالیت‌های سازمان یافته و هماهنگ به مبادله کالاها، خدمات و اطلاعات اقدام کنند.

افراد در خلال برپایی یک نمایشگاه به دنبال پیداکردن موقعیت‌های استثنایی یا تحقیقی در مورد مسأله خاصی هستند و چه بسا نوآوری‌ها و ابتکارات و اختراعاتی پس از بازدید یک صنعتگر یا محقق از یک نمایشگاه اتفاق افتاده است. تکامل و توسعه تولید یا دستیابی به منابع جدید عرضة کالا نیز از دستاوردهای تبعی یک نمایشگاه می‌تواند باشد.

نمایشگاه محل تلاقی بازدیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات و نقطه برخورد عرضه و تقاضاست. در یک نمایشگاه عرضه‌کنندگان کالا، ماشین آلات یا اقلام مورد نظر خود را به معرض نمایش می‌گذارند. نوآوری ها، خلاقیت‌ها، ابتکارات خود را عرضه می‌دارند. قیمت کالاهای خود را بیان می‌کنند. ویژگی‌های اساسی و جنبه‌های قابل ذکر متاع یا کالای خود را به منصه ظهور می‌گذارند و بازدیدکنندگان نیز ذوق و سلیقه، تمایلات و امکانات خود را عرضه می دارند. بدین ترتیب این دو گروه، مناسب‌ترین شرایط را برای انجام داد و ستد یا برقراری ارتباط در آینده در برابر خود مهیا می بیننند.

نمایشگاه، هزینه جستجو برای یافتن کالا یا دسترسی به اطلاعات را کاهش می‌دهد. در یک نمایشگاه، مهمترین عاملی که به پیشرفت می‌انجامد، رقابت است. نقش اطلاعاتی یک نمایشگاه در جوامع امروزین، از نهایت اهمیت برخوردار است. اصولات مبادله اطلاعات، درست به اندازة مبادله کالا و خدمات دارای ارزش و اعتبار است.

مهمترین خصیصه یا ویژگی یک نمایشگاه آن است که فعالیت‌های اقتصادی را در یک محدودة خاص [از نظر زمان و مکان] متمرکز می‌سازد به گونه‌ای که عرضه‌کنندگان کالا و خدمات یا افرادی که علاقه‌مند به انتخاب کالا هستند می‌‌توانند از این «تمرکز» حداکثر بهره را ببرند. با توجه به نکات پیش گفته می‌توانیم بگوییم که:

یکی از موثرترین، راه‌های دستیابی به اطلاعات جامع و جدید بازار، حضور یا مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی (خصوصاً نمایشگاه‌های تخصصی) است. البته، این امر هنگامی با موفقیت قرین خواهد شد که نتایج کلیه مطالعات تحقیقی و بررسی‌های آماری برای تکمیل فعالیت‌های صادراتی و روشن کردن افکار شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها، به نحوی زیربنای و بنیادین به کار گرفته شود.

در حال حاضر، اغلب کشورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها را یک عامل مهم تجارت جهانی می‌دانند و از این راه نیز موقعیت ممتازی را در صحنه بین‌الملل بدست آورده‌اند. بنابراین، چنانچه از نمایشگاه‌ها به نحو مناسب بهره‌برداری شود، می‌توان به منزله موثرترین ابزار بازاریابی از برگزاری یا مشارکت در آنها، نتایج مطلوبی را کسب کرد.

مزایای برگزاری نمایشگاهها  به شرح ذیل می باشد:

1. افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی

نمایشگاه‌های بین المللی بازرگانی، به منزله یک عامل برقراری ارتباط نزدیک در بین بازارهای جهان، موجب توسعه، بازرگانی کشورهایی می‌شود که در برگزاری آن با یکدیگر مشارکت داشته‌اند.

می‌توان گفت: نمایشگاه‌های بین المللی که در رشته‌های صنایع و خدمات بازرگانی در کشورهاین جهان برگزار می‌گردند، از مراکز مهم توسعه و محورهای اساسی مبادلات بازرگانی بین کشورها به حساب می‌آیند. زیرا، این گونه نمایشگاه‌ها، به ویژه از دیدگاه صادرات صنعتی و خدمات، مناسب‌ترین فرصت را برای تولید‌کنندگان فراهم می‌سازند تا کالاهای خود را در معرض دیدار بازدیدکنندگانن و خریداران بالقوه و بالفعل قرار دهند، برای کالاهای خودبه نحو مناسب بازاریابی کنند و در نتیجه بازار فروش خود را توسعه دهند.

2.  توسعه همکاری های اقتصادی

در جریان و یا پس از برگزاری نمایشگاه‌های بازرگانی، غالباً قراردادهای مهم تجاری و نیز قراردادهای همکاری اقتصادی به امضاء می‌رسد که در مقیاس وسیعی بر همکاری های بازرگانی و اقتصادی کشورها، تاثیر مثبت بر جای می‌گذارد.

3. افزایش سطح تولید

سرمایه گذاریهای مشترکی که در طول برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی بین موسسات مشارکت کننده، صورت می گیرد؛ آغازی برای تشکیل واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در داخل هر کشور خواهد بود. روشن است این امر، موجب اشتغال بیشتر و درآمد افزونتر برای مردم خواهد شد.

از سوی دیگر، ازدیاد کارگاه‌های تولیدی (با توجه به مکانیسم عرضه و تقاضا) در برقراری نظام اقتصادی کشورها و تثبیت هر چه بیشتر آن تاثیر زیادی خواهد داشت. در واقع، نوسانات احتمالی اقتصادی را متعادل خواهد نمود.

4. ایجاد رقابت‌های سالم داخلی و بین‌المللی

نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی، صنایع و موسسات صادراتی کشورهای مختلف را در خود جمع می‌کنند. از این رو، تولید‌کنندگان و صاحبان صنایع با مشارکت در این نمایشگاه‌ها، کوشش می کنند، صنایع و کالاهای صادراتی خود را در معرض دیدار عموم قرار دهند.

می‌توان نتیجه‌گرفت، این نمایشگاه‌ها نوعی رقابت سالم را در بین تولید‌کنندگان و صاحبان صنایع بوجود می‌آورند. آنان را تشویق می‌کنند تا کالاهای خود را با تکنولوژی مدرن کشورها و استانداردهای جهانی همگام سازند و امکان حضور مداوم در بازارهای جهانی را کسب کنند. به این ترتیب، حضور در نمایشگاه، موجب افزایش تولید و ارتقاء کیفیت کالاها می‌شود.

5. تبادل اطلاعات و دانش فنی

نمایشگاه‌ها، یکی از مراکز مهم مبادله اطلاعات و آگاهی های بازرگانی وصنعتی می‌باشند. زیرا؛

- تولیدکنندگان و صادرکنندگان را با استانداردهای جهانی کالاها و نیز قیمت جهانی محصولات آشنا می‌‌کنند.

- آنان را قادر می‌سازند تا با رعاتی استانداردها با صنایع پیشرفته جهان به رقابت برخیزند.

- امکانات لازم را برای رقابت مزبور، در وسعت زیاد فراهم می‌کنند.

- و ... بنابراین، شاید بتوان گفت: برگزاری نماشگاه‌های بین المللی، در زمینه‌های تخصصی، همانند کلاسهای درسی دانشگاهی است.

در دوران برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی (بویژه نمایشگاه‌های تخصصی)، کشور برگزار کننده و یا شرکت‌کنندگانن برای ارائه تحولات صنعتی، پیشرفت‌های آن و استفاده از تکنولوژی مدرن ساخت کالاها، اقدام به برگزاری سمینار و کنفرانس‌های آموزشی می‌کنند.

در سمینارهای مزبور، در زمینه نحوه تولید و روش کاربرد مصنوعات به بحث و تبادل نظر و نمایش فیلم‌های آموزشی می‌پردازند. بدیهی است که این امر، در افزایش سطح اطلاعات تخصصی شرکت‌کنندگان، کارشناسان و صاحبان صنایع بسیار مفید واقع می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌ها، صرفنظر از تماس مستقیم با صاحبان صنایع جهان و معرفی کالاهای تولیدی کشورها به بازارهای بین‌المللی، موجب می‌شوند، آخرین تحولات و دستاوردهای تکنولوژیک، صنعتی و علمی جهان در معرض مطالعه و قضاوت قرار گیرند.

6 انتقال تکنولوژی

مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی (بویژه نمایشگاه‌های تخصصی) از جمله عوامل مهم در انتقال تکنولوژی به صنعتگران مستعد، خصوصاً صنعتگران کشورهای در حال توسعه است.

مزایای مشارکت در نمایشگاه‌های بین المللی در زمینه انتقال تکنولوژی، عبارتنداز:

1.       معمولاً؛ کشورهای صنعتی از نمایش آخرین تکنیک‌های پیشرفته در نمایشگاه‌هائی که در کشورهای درحال توسعه برگزار می‌شوند، خودداری می‌کنند.

2.       کشورهای صنعتی، معمولاً مدرنترین تجهیزاتن و تکنولوژی بکار گرفته شده درصنایع خود را در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای همطراز خود، به نمایش می‌گذارند.

3.       کشورهای صنعتی، غالباً قدرت برتر صنعتی خود را در نمایشگاه‌ها به رخ رقبای هم سطح خود می‌کشند.

4.       نمایشگاه های بین‌المللی، میدان مناسبی برای رقابت‌های تکنولوژیک به حساب می‌آیند.

5.       توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی

در شرایط کنونی، ارتباطات بر روابط اقتصادی و اجتماعی کشورها، حاکمیت دارد و این امر، از سوی همه کشورها پذیرفته شده است.

با این وصف، می‌توان ادعا کرد که نمایشگاه‌ها (خصوصاً نمایشگاه‌های بین‌المللی) از عوامل مهم برقراری و گسترش ارتباطات بین‌ کشورها می‌باشند.

بدیهی است، نتایج حاصله از مشارکت در یک نمایشگاه موفق در زمینه‌های انجام بازاریابی‌های هدف‌دار، مذاکرات تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و... در درازمدت و حضور مداوم در این نمایشگاه‌ها پدیدار خواهد شد.

7.       توسعه و گسترش صادرات کالا وخدمات

برای انجام صادرات کالا وخدمات در سطح گسترده، لازم است در زمینه‌های زیر مطالعه عمیق و کافی نمود:

- اقتصاد بین‌الملل

- روند توسعه تجارت بین کشورها

- شناسایی اقتصادهای موازی و مکمل

- شناخت بازارهای صادراتی

- دسترسی به آمار و گزارشات تحلیلی

- و...

از این راه، متقاضیان صادرات کالا و خدمات، به طور مستمر در معرض اطلاعات مربوط به آخرین تحولات بازارهای بین‌المللی قرار خواهند گرفت و موفق می‌شوند، روند فعالیت‌های صادراتی خود را در چارچوب اطلاعات مزبور تصحیح نمایند. از این طریق است که به توسعه کمی و کیفی صادرات دست خواهند یافت.

 

  • شعیب حسنی
  • دبیر انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 42,600 ریال -500 1.16% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 44,200 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,200 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 49,000 ریال 1200 2.45% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 49,000 ریال 1800 3.67% نمودار و آرشیو
5110 50,200 ریال 1700 3.39% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,700 ریال 300 0.69% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,700 ریال 500 1.14% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,600 ریال 600 1.38% نمودار و آرشیو
0075 52,800 ریال 1600 3.03% نمودار و آرشیو
020 50,400 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
Lf190 51,200 ریال 600 1.17% نمودار و آرشیو
52518 42,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 42,700 ریال -300 0.7% نمودار و آرشیو
2420h 50,800 ریال -400 0.78% نمودار و آرشیو
2420d 54,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 48,800 ریال 600 1.23% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 54,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 48,900 ریال 200 0.41% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,800 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam 54,000 ریال 2000 3.7% نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 53,500 ریال 500 0.93% نمودار و آرشیو
EX3 Arak 53,000 ریال 800 1.51% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G 47,000 ریال 800 1.7% نمودار و آرشیو
PE100 Maroun 53,400 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G 45,700 ریال -2400 4.99% نمودار و آرشیو
Z30s Mar 48,000 ریال -300 0.62% نمودار و آرشیو
Z30s Ar - نمودار و آرشیو
C30s 49,100 ریال -300 0.61% نمودار و آرشیو
V30s 64,000 ریال 500 0.78% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 46,300 ریال 100 0.22% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 60,800 ریال 300 0.49% نمودار و آرشیو
1540 60,300 ریال -300 0.5% نمودار و آرشیو
1551 - نمودار و آرشیو
781 43,300 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
785 43,000 ریال 500 1.16% نمودار و آرشیو
821 44,700 ریال 200 0.45% نمودار و آرشیو
825 43,000 ریال 500 1.16% نمودار و آرشیو
5030 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
525 49,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 45,700 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 45,700 ریال -500 1.08% نمودار و آرشیو
552R Maroun 45,800 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam 48,300 ریال -700 1.43% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 51,500 ریال -500 0.96% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 94,000 ریال -500 0.53% نمودار و آرشیو
10417 93,000 ریال -1000 1.06% نمودار و آرشیو
10415 94,000 ریال -1000 1.05% نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 53,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 50,600 ریال 100 0.2% نمودار و آرشیو
RP340 49,600 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 47,000 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
440L 49,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 52,700 ریال 200 0.38% نمودار و آرشیو
ZR230 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 91,000 ریال -1500 1.62% نمودار و آرشیو
332C 65,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 48,000 ریال 700 1.46% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,600 ریال -300 0.77% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 38,500 ریال -200 0.52% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 40,350 ریال 50 0.12% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 65,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 65,000 ریال -1500 2.26% نمودار و آرشیو
EPS 400 64,000 ریال -500 0.78% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 60,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 91,500 ریال -1000 1.08% نمودار و آرشیو
Lale 1922 49,200 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 63,000 ریال -200 0.32% نمودار و آرشیو
J740 61,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R200 62,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,500 ریال 300 0.61% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak 50,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir 44,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖