پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

اینترنت عامل دگرگونی مدل‌های کسب‌وکار

نکات مدیریتی: روشن است که کسب درآمد و سودآوری در دنیای ارتباطات به فروش فیزیکی محصول محدود نمی‌شود. استفاده از سایر روش‌های کسب درآمد پس از فروش اولیه محصول نیز در کسب درآمد راهگشا هستند که عبارتند از خدمات ارزش‌ افزوده، اشتراک‌نامه‌ها و برنامه‌های کاربردی.
اینترنت عامل دگرگونی مدل‌های کسب‌وکار

نکات مدیریتی: با رواج کاربرد اینترنت، نوآوری در مدل‌های کسب‌وکار نیز گسترش می‌یابد.

امروزه استفاده از چارچوب‌های قدیمی و کاربرد مدل‌های کسب‌وکار تجربی کافی به‌نظر نمی‌رسد. به منظور بهره‌مندی از فرصت‌های نوین نظیر تکنولوژی ابري، شرکت‌های امروزی نیاز به تجدید نظر در سیاست‌های کسب ارزش و ارزش‌آفرینی را بیشتر احساس می‌کنند.

ارزش‌آفرینی که شامل فعالیت‌های عملیاتی ایجادکننده ارزش برای سازمان است و تمایل مشتری برای پرداخت پول جهت خرید محصولات را افزایش می‌دهد، هسته مرکزی هر مدل کسب‌وکاری محسوب می‌شود. در سازمان‌های تولیدی قدیمی ارزش‌آفرینی به معنای شناسایی پایدار نیازهای مشتری و ارائه راه‌حل‌های مهندسی شده مناسب تلقی می‌شد. رقابت معمولا در قالب ارائه ویژگی‌های جدید در مقابله با ویژگی‌های ارائه شده رقیب برای محصولاتش است. رواج چنین شرایطی در نهایت منجر به رقابت بر سر قیمت می‌شد، زمانی که محصول دیگر کهنه شده بود. این طرز رقابت هنوز هم پس از سال‌ها رایج است و هر یک از ما می‌توانیم در فروشگاه‌های محلی محیط اطراف خود نمونه‌هایی از آن را مشاهده کنیم.

در دنیای ارتباطات، امروزه شرایط به کلی دگرگون شده است. به لطف تحولات سریع، ویژگی‌ها و کارآیی‌های جدیدی در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود. توانایی بررسی محصولات در چرخه مصرف مصرف‌کننده امکان واکنش به رفتار مصرف‌کننده را فراهم كرده است. البته در چنین شرایطی محصولات به راحتی می‌توانند با محصولات دیگر پیوند داشته باشند و به تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته، پیش‌بینی‌های موثر و رضایت بیشتر مشتری بینجامند.همچنین طیف وسیعی از محصولات و خدماتی که به گروه‌های مختلف مشتریان ارائه می‌شود، فرصت جدیدی را برای خلق ارزش‌ از طریق تکنولوژی به نام اینترنت پیش رو دارند.

آلبرت شام، مدیر UX Design در شرکت مایکروسافت اشاره می‌کند که «مدل‌های کسب‌وکار در حال ارائه تجارب جدیدی از ارزش‌آفرینی هستند. با وجود اینترنت و ابزارها و برنامه‌های کاربردی متصل به آن، شما به‌راحتی می‌توانید تشخیص دهید مشتری چه نظری پیرامون تجربه اخیر تعامل با سازمان‌تان دارد (از فرآیند ورود به فروشگاه گرفته تا خرید و مصرف هر محصولی). به این ترتیب می‌توانید در شناسایی روش‌های بهبود خدمات و بازآفرینی تجارب آنان با موفقیت قدم بردارید.

استفاده از تکنولوژی پردازش‌های ابری همچون ارزش‌آفرینی طرز فکر جدیدی را در فرآیند کسب ارزش‌ القا كرده است که به کسب درآمد حاصل از ارزش‌آفرینی برای مشتری می‌انجامد. در بسیاری از شرکت‌های تولیدی، کسب ارزش به سادگی قیمت‌گذاری صحیح محصول به منظور سودآوری بالا حاصل از فروش آن سیاست‌گذاری و انجام می‌شود. گاهی اوقات این روند به صورت کاملا خلاقانه انجام می‌شود، نظیر ارائه تیغ‌های ژیلت به همراه تیغ‌های یدک که این شرکت را به شهرت بالایی رساند. رقابت به شدتی است که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تقویت قابلیت‌های اصلی و محوری خود برای ارائه محصول به بازار هدف هستند و قادرند بخش‌های کلیدی زنجیره ارزش خود را به خوبی کنترل كنند. در این بخش به چند نکته اشاره می‌شود که بدون شک تفکر شما را درخصوص روش‌های کسب ارزش و ارزش‌آفرینی متحول خواهد كرد:


روشن است که کسب درآمد و سودآوری در دنیای ارتباطات به فروش فیزیکی محصول محدود نمی‌شود. استفاده از سایر روش‌های کسب درآمد پس از فروش اولیه محصول نیز در کسب درآمد راهگشا هستند که عبارتند از خدمات ارزش‌ افزوده، اشتراک‌نامه‌ها و برنامه‌های کاربردی که به‌راحتی می‌توانند بیش از قیمت فروش اولیه برای سازمان درآمد زا باشند. در گفت‌وگویی که اخیرا با رنه دیرستا، یکی از مدیران O’Reilly AlphaTech Ventures انجام شده است او به این نکته اشاره می‌کند که چیزهایی که عامل کسب درآمد مجدد هستند در واقع در جذب سرمایه بهتر و موفق تر عمل می‌کنند، در غیر این صورت مدل کسب‌وکار همچون بانکی عمل می‌کند که با امید جلب وفاداری مشتریان بالقوه و تعامل مجدد آنان با سازمان به فعالیت می‌پردازد.

نکته دیگری که به همان اندازه اهمیت دارد تلاش سازمان‌ها در تغییر تمرکز قابلیت‌های محوری به سمت مشارکت‌های رو به رشد است. در این صورت درک نحوه عملکرد رقبا در اکوسیستم کسب درآمد عاملی مهم در کسب موفقیت بلندمدت خواهد بود. Zach Supalla، مدیر عامل شرکت Spark، بر این باور است که «با وجود اینترنت و برنامه‌های کاربردی مختلف نمی‌توانید به سازمانی ایزوله فکر کنید. باید به این فکر کرد که چگونه می‌توان محصولی طراحی و ارائه كرد که برای سازمان سودآوری و برای مشتری ارزش‌آفرین باشد.»

مایکل پورتر در کتاب «استراتژی رقابتی» خود از سه استراتژی عمومی سخن می‌گوید: «تمایز، رهبری هزینه و تمرکز.» این استراتژی‌های اساسی هنوز هم برای برخی از صنایع مفید و کاربردی هستند؛ اما تمایز، رهبری هزینه و تمرکز دیگر برای صنایعی که در حال ورود به دنیای ارتباطات هستند چندان منحصربه‌فرد به‌نظر نمی‌رسد. در عوض می‌توان از این استراتژی‌ها در تقویت روش‌های کسب ارزش و ارزش‌آفرینی بهره گرفت.
 
اگر شرکت شما پادشاهی خود را بر بلندای یک مدل کسب‌وکار قیمت محور قدیمی بنا نهاده است، بهتر است به دنیای ارتباطات روی آورید و هرچه زودتر از مزایای رقابتی آن بهره‌مند شوید.  


مترجم:فريبا وليزاده
منبع:HBR
--
دنیای اقتصاد


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۳۱ تير ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 40,450 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 42,000 ریال نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 40,500 ریال نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,500 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,000 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
5110 42,500 ریال -200 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 44,200 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,100 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 41,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
0075 48,600 ریال 1300 2.67% نمودار و آرشیو
020 46,300 ریال 800 1.73% نمودار و آرشیو
Lf190 45,200 ریال -300 0.66% نمودار و آرشیو
52518 40,600 ریال -600 1.46% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 45,800 ریال 300 0.66% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 43,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 41,500 ریال نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 44,500 ریال 500 1.12% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 42,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 44,400 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
C30s 43,800 ریال -300 0.68% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 44,200 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 41,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 55,300 ریال نمودار و آرشیو
1540 53,150 ریال 850 1.6% نمودار و آرشیو
1551 52,000 ریال 500 0.96% نمودار و آرشیو
781 42,000 ریال -600 1.41% نمودار و آرشیو
785 42,000 ریال -100 0.24% نمودار و آرشیو
821 42,800 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
825 42,200 ریال نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 43,900 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
552R Maroun 43,900 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam 44,100 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 45,000 ریال نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 83,500 ریال نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 83,500 ریال نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 44,800 ریال -4200 8.57% نمودار و آرشیو
RP340 52,000 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 49,900 ریال نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 80,500 ریال نمودار و آرشیو
332C 62,000 ریال نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 36,600 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 36,600 ریال -100 0.27% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 35,600 ریال -100 0.28% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 35,600 ریال -100 0.28% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 85,000 ریال نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖