تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

نامه 12 نماینده شاخص مجلس به روحانی/ شیوه افزایش قیمت برق و گاز را تغییر دهید

12 نماینده موثر مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور ضمن برشمردن معایب شیوه افزایش قیمت برق و گاز در سال جاری که ثروتمندان با درصد کمتری از افزایش قیمت مواجه شده‌اند، خواستند در سال آینده این شیوه افزایش قیمت را به نفع اقشار کم‌درآمد و درآمد دولت تغییر کند.
نامه 12 نماینده شاخص مجلس به روحانی/ شیوه افزایش قیمت برق و گاز را تغییر دهید

به گزارش اینپیا به نقل از فارس، 12 نماینده از کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصاد و انرژی مجلس در پیشنهادی به رئیس جمهور پیشنهاد کردند دولت روش افزایش نرخ گاز و برق را به نفع اقشار کم‌درآمد و درآمد دولت تغییر دهد.

متن نامه این نماینده‌ها به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم
سلام علیکم
مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94، تبصره پیشنهادی دولت در زمینه هدفمندی یارانه‌ها را با تغییر اندکی در بخش مصارف به تصویب رساند. بر مبنای این تبصره، سقف درآمد هدفمندی از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده مشابه سال جاری برابر با 48 هزار میلیارد تومان تعیین شد،بنابر اظهارات دکتر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و آقای مهندس جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با ادامه وضع موجود در سال آینده، درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی حدود 33 هزار میلیارد تومان است که با اضافه کردن منابعی از دیگر ردیف‌های بودجه حداکثر به 40 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. بر این اساس برای تامین مصارف اصلی هدفمندی شامل یارانه نقدی خانوارها و یارانه بخش سلامت، دولت با کسری بودجه 4 هزار میلیارد تومانی مواجه است که در صورت عدم پایبندی به حذف یارانه نقدی پردرآمدها تا 7 هزار میلیارد تومان نیز احتمال افزایش دارد. بنابراین لازم است برای جبران این کسری، چاره‌ای اندیشیده شود تا با کمترین پیامدهای اقتصادی و اجتماعی مواجه شود و مشابه گذشته ناگریز به استفاده از منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نشویم. به این منظور توجه جنابعالی را به نکات زیر جلب می‌کنیم:


1- بروز کسری بودجه در اجرای فاز اول هدفمندی باعث شد تا حذف یارانه پردرآمدها در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد. این امر به دلیل ضعف در زیرساخت های اطلاعاتی کشور و این که بر خلاف ملازمات فقهی و روند حاکم بر کشورهای توسعه‌یافته، دولت «حساب های بانکی» را «حریم خصوصی» مردم اعلام کرد شناسایی اقشار پردرآمد و حذف آن‌ها تاکنون عملی نشده است.


2- دولت در سال جاری برای جبران کسری منابع هدفمندی نسبت به افزایش عمومی قیمت حامل‌های انرژی به صورت غیرهوشمند اقدام کرد و در این مسیر برخورد یکسانی با کم مصرف‌ها و پرمصرف‌ها داشت. این اقدام نشان داد که کاهش شدت مصرف انرژی در کشور و حذف یارانه پنهان انرژی به عنوان هدف اصلی قانون هدفمند کردن یارانه ها مورد غفلت دولت قرار گرفته است و در تناقض آشکار با بند 4 و 8 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارزیابی می‌شود.


3- وزارت نفت در سال جاری تمامی پله‌های تعرفه گاز خانگی را با رقمی یکسان افزایش داد؛ به عنوان نمونه این وزارتخانه 14 تومان به تمامی پله‌های تعرفه گاز مناطق عادی اضافه کرد. طبیعی است که در این حالت درصد افزایش پله‌های پایین مصرف گاز بسیار بیشتر از درصد افزایش پله‌های بالای آن شد و مشترکین کم‌مصرف بیش از مشترکین پرمصرف، به طور نسبی با افزایش هزینه مواجه شدند. این موضوع باعث شد تا تمامی پله‌های مصرف گاز، یارانه‌ای باقی بمانند و مصرف بیشتر با یارانه بیشتری همراه شود. به گونه ای که در حال حاضر، یک مشترک پرمصرف گاز ماهانه 1 میلیون تومان یارانه پنهان گاز دریافت می‌کند که بیش از 10 برابر یارانه پنهان گاز مشترکین کم‌مصرف است. این شیوه افزایش تعرفه گاز موجب شد تا با وجود کاهش نسبی شدت برودت هوا در زمستان امسال در مقایسه با زمستان سال گذشته، مصرف گاز بخش خانگی افزایش یابد. با وجود انتقادهای وارده به این شیوه نادرست اصلاح تعرفه گاز، اخیرا مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرده است که این شیوه اصلاح تعرفه را منطقی‌ترین روش اصلاح تعرفه گاز می‌داند و برای سال آینده، آن را باز هم پیشنهاد خواهد داد.


4- با وجود اقدام وزارت نیرو مبنی بر افزایش قیمت برق برای مشترکین پرمصرف با درصد بیشتر در اسفند سال گذشته، متاسفانه با دستور جنابعالی، در ابتدای سال 93 قبوض برق باطل شد و تمامی پله‌های تعرفه برق خانگی با درصد یکسانی افزایش یافت. از آن جا که در این حالت نیز تمامی پله‌های تعرفه برق، یارانه‌ای خواهد ماند، مصرف بیشتر برق با یارانه بیشتری همراه است. در این حالت یک مشترک پرمصرف، ماهانه 300 هزار تومان یارانه پنهان برق دریافت می‌کند که این میزان بیش از 10 برابر یارانه پنهان برق مشترکین کم‌مصرف است. با این اقدام، دولت رفتار یکسانی با مشترکین کم‌مصرف و پرمصرف برق داشت که موجب اصلاح الگوی مصرف این حامل انرژی در سال جاری نشده است.


5- وزارت نیرو از ابتدای اسفندماه امسال تعرفه برق خانگی را 10 درصد و تعرفه برق صنعتی را 20 درصد افزایش داد؛ یعنی تعرفه برق صنعتی دو برابر تعرفه بخش خانگی گران شد. در شرایط رکود اقتصادی، افزایش قیمت برق صنعتی بیش از برق خانگی، افزایش هزینه تولید و قیمت تمام شده کالاها را در پی دارد و موجب تعمیق رکود و فشار به عموم مردم می‌شود. اما دولت در این شرایط می توانست درآمد مورد نظر خود را صرفا با تاکید بر افزایش تعرفه در پله‌های بالای الگوی مصرف در بخش خانگی اعمال کند که نقش چندانی در تولید کشور و تورم عمومی ندارد. با این اقدام جلوی پرداخت ناعادلانه یارانه پنهان به مشترکین پرمصرف گرفته می شد که به عدالت نزدیک‌تر است و موجب صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در کشور می‌شود.


6- اعمال افزایش 10 درصدی تعرفه بخش خانگی «بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها»، افزایش قیمت برق در سال آینده مشابه سال جاری در تمامی پله‌های مصرف با درصد ثابت و یکسان اعمال شده است که منجر به اصلاح الگوی مصرف برق در کشور نخواهد شد. این در حالی است که بر اساس اظهارات مکرر مسئولین وزارت نیرو در هفته‌های اخیر، کشور با کسری سه هزار مگاواتی برق در تابستان سال 94 مواجه خواهد بود و در صورت عدم صرفه جویی مصرف برق توسط مردم، قطعی برق در تابستان آینده قطعی است.


7- محاسبات نشان می‌دهد در صورتی که افزایش قیمت صرفا برای مصارف بی‌رویه اعمال شود، از محل برق خانگی سالانه هزار میلیارد تومان و از محل گاز خانگی سالانه هزار و پانصد میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه می‌شود. این روش افزایش تعرفه علاوه بر تامین درآمد، کاهش شدت مصرف انرژی و اصلاح رفتار مشترکین پرمصرف را نیز به همراه دارد.


8- بر مبنای قانون بودجه سال 94، دولت محترم این امکان را دارد تا افزایش قیمت حامل‌های انرژی را صرفا برای مصارف بی‌رویه و خارج از الگو اعمال کند تا دو هدف «اصلاح الگوی مصرف» و «تامین درآمد» به صورت هم‌زمان محقق شود. با این اقدام عموم مردم که در حد الگو، مصرف می‌کنند، از افزایش قیمت در امان می‌مانند و نارضایتی اجتماعی در تکمیل مراحل اجرای این قانون به حداقل می‌رسد. ‌توجه دولت نسبت به اجرای این پیشنهاد در سال آینده، تحقق درآمدهای هدفمندی و تخصیص یارانه به خانوارها و بخش سلامت را ممکن خواهد کرد. و اگر با توجه به اظهارنظرهای مسئولان دولتی، دولت بخواهد به تخلف خود در حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها ادامه دهد،  با کسری 3 هزار میلیارد تومانی یارانه نقدی خانوارها نیز در سال آینده در پیش خواهد بود.

نمانیدگان امضا کننده نامه عباتند از:


1. احمدی علی محمد (نماینده دهلران-کمیسیون بودجه)
2. امیرآبادی (نماینده قم-کمیسیون بودجه)
3. پورابراهیمی (نماینده کرمان- کمیسیون اقتصاد)
4. توکلی احمد (تهران – کمیسیون بودجه)
5. حسین زاده بحرینی (مشهد- کمیسیون اقتصاد)
6. جمیری (بوشهر- کمیسیون انرژی)
7. رجایی محمد (گناباد-کمیسیون اقتصاد)
8. قادری (شیراز- کمیسیون بودجه)
9. قوامی (فردوس و طبس-کمیسیون بودجه)
10. مصباحی مقدم (تهران- کمیسیون بودجه)
11. نادران (تهران- کمیسیون بودجه)
12. نجابت (تهران- کمیسیون انرژی)
 

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۴ بهمن ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 43,000 ریال 300 0.7% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 42,900 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 42,600 ریال -250 0.58% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 43,300 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,600 ریال 150 0.34% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,500 ریال 50 0.11% نمودار و آرشیو
5110 44,600 ریال 300 0.67% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 42,800 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,200 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 42,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
0075 50,500 ریال -200 0.39% نمودار و آرشیو
020 50,400 ریال 200 0.4% نمودار و آرشیو
Lf190 49,150 ریال -250 0.51% نمودار و آرشیو
52518 43,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 47,600 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
2420h 48,500 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K 48,150 ریال نمودار و آرشیو
2102 48,600 ریال -700 1.42% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 46,000 ریال -14000 23.33% نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 46,800 ریال -50 0.11% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 46,600 ریال -300 0.64% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam 47,500 ریال 700 1.47% نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf 47,500 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Amir 48,000 ریال 600 1.25% نمودار و آرشیو
EX3 Arak - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G 47,000 ریال 300 0.64% نمودار و آرشیو
PE100 Maroun 47,800 ریال نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s 47,600 ریال 900 1.89% نمودار و آرشیو
C30s 44,700 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
V30s 47,000 ریال 200 0.43% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 47,400 ریال -400 0.84% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,300 ریال 300 0.53% نمودار و آرشیو
1540 53,500 ریال 500 0.93% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 51,900 ریال 300 0.58% نمودار و آرشیو
781 44,500 ریال -200 0.45% نمودار و آرشیو
785 43,900 ریال -1200 2.66% نمودار و آرشیو
821 45,000 ریال -800 1.75% نمودار و آرشیو
825 43,300 ریال -1300 2.91% نمودار و آرشیو
5030 56,000 ریال -500 0.88% نمودار و آرشیو
525 47,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 47,000 ریال 200 0.43% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 47,000 ریال 200 0.43% نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam 45,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 47,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 85,000 ریال 2000 2.35% نمودار و آرشیو
10417 86,000 ریال 4000 4.65% نمودار و آرشیو
10415 86,000 ریال 2000 2.33% نمودار و آرشیو
R40maron 53,000 ریال 4500 8.49% نمودار و آرشیو
R60 48,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 46,600 ریال 600 1.29% نمودار و آرشیو
RP340 45,900 ریال 100 0.22% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 46,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
440L 46,600 ریال 600 1.29% نمودار و آرشیو
MR230 53,000 ریال -6000 10.17% نمودار و آرشیو
ZR230 53,000 ریال -6000 10.17% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 86,000 ریال 500 0.58% نمودار و آرشیو
332C 52,500 ریال -1000 1.87% نمودار و آرشیو
332L 56,500 ریال 10500 18.58% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,500 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 38,600 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 39,300 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 400 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 56,000 ریال -4000 6.67% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 90,000 ریال 1200 1.33% نمودار و آرشیو
Lale 1922 49,500 ریال نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 48,500 ریال -19500 28.68% نمودار و آرشیو
J740 70,000 ریال -1500 2.1% نمودار و آرشیو
R200 67,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP 56,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو