تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ تعداد نظرات: 5

inpia.ir

واکنش اعضای گروه تلگرام انجمن به کمپین «خودرو نخرید»

یکی از بحث‌های اخیر گروه تلگرام انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران درباره شکل گیری کمپین «خودرو نخرید» بود.
واکنش اعضای گروه تلگرام انجمن به کمپین «خودرو نخرید»

به گزارش روابط عمومی‌انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران (اینپیا)، اخیرا بحث‌های زیادی پیرامون ایران بدون صنعت خودروسازی در مطبوعات و رسانه‌های داخلی مطرح شده است.

 

من نیستم، لطفا نام مرا خط بزن

پس از رفع تحریم‌ها، بخشی از مشتریان ایرانی که دیگر تمایلی به خرید خودرو داخلی ندارند، خواستار تعطیلی خودروسازی کشور شدند. این امر با واکنش بسیاری از منتقدان و کارشناسان امر مواجه شده است. یکی از بحث‌های داغ گروه تلگرام انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران نیز به همین موضوع بازمی‌گردد.

 

در مقابله با کمپین «خودرو نخرید» که خواستار تعطیلی خودروسازی‌ داخلی هستند، یکی از اعضای گروه‌این انجمن با جمله «من نیستم، لطفا نام مرا خط بزن» به ‌این موضوع شرح دلایل خود درباره حمایت از صنعت خودروسازی ایران پرداخت و نوشت:

 

هنوز کسی نمی‌داند در دوره‌ای که کشور با تحریمهای ظالمانه غرب دست و پنجه نرم می‌کرد و به خاطر بسته بودن «اتاق سوئیفت» بر روی معاملات ایرانی، حتی امکان بازگشت پول حاصل از فروش نفت هم مقدور نبود، چگونه دلارهای بی زبان مملکت، صرف واردات پورشه و پونتیاک و مازراتی می‌شد و ماشین‌هایی که برای خریداران اش، بالای یک میلیارد تومان آب می‌خورد، چگونه در خیابان‌های شهر جولان می‌دادند؟

 

راز واردات خودروهای چینی، با اقساط بلندمدت و شرایط استثنایی چه بود؟

هنوز کسی نمی‌داند در همان دوره سیاه تحریم، رازِ واردات این همه خودرو کوتاه و شاسی بلند چینی، با اقساط بلندمدت و شرایط استثنایی چه بود؟ و این نقدینگیِ چندصد میلیاردی، چگونه و از کجا تامین می‌شد که در هر خیابان اصلی شهر، یک نمایندگی فروش خودروی چینی باز شده بود که شرایط فروش شان را، متناسب با جیب مشتری تنظیم می‌کردند؟!

 

جالب است که در آن مقطع، هیچ کس پیدا نشد تا کمپینی در حمایت از تولید داخلی راه بیاندازد و بگوید در شرایط تحریم که دنیا زبانِ زور را برای صحبت با ایرانی جماعت انتخاب کرده است، ما نیز زبانِ تحریم خودروی خارجی را برمی‌گزینیم و با خرید تولیدات داخلی، لااقل از اشتغال میلیون‌ها جوانی که در صنایع قطعه سازی و خودروسازی کشور، مشغول به کار و تلاش هستند، صیانت می‌کنیم.

 

در هر سخنرانی و از هر تریبون، بارها به فرمایشات رهبری اشاره می‌کردیم که تولید داخلی باید قدر بیند و بر صدر نشیند، اما هیچ وقت تکلیف مان را با ورود بی رویه هزاران دستگاه خودروی وارداتی که خیابانهای شهرهای مان را به محاصره خود درآورده بودند، روشن نکردیم و از کنارش به سادگی و آسودگی گذشتیم!

 

هیچ کس نپرسید چه دستهایی در کار است که در شرایطی که پول نفتِ ما را با برنج و روغن و گندم تهاتر می‌کنند، مثل آب خوردن، خودرو وارد کشور می‌شود تا صنعتی را که 25سال برای ستبری و سرزنده بودن اش، وقت و سرمایه و انرژی صرف شده است، جلوی چشمان مان از پای درآید و زمین بازی را به نفع حریفان بزرگ و کوچک اش ترک کند!

 

صنعت خودرو سازی یکی از مولدترین صنایع غیر نفتی است

صنعت خودروسازی کشور که به جرات می‌توان گفت با احتساب صنایع بالادستی و پایین دستی وابسته به خود، مولدترین و اشتغال آفرین ترین صنعت غیرنفتی کشور است، همه آن سالهای تلخ و خاکستری را تحمل کرد.

 

وقتی قیمت دلار، یک شبه سه برابر شد، نه آن که قیمت محصولات اش را سه برابر نکرد، بلکه کوشید تا با ایجاد بهره وری بیشتر و در پیش گرفتن استراتژی «داخلی سازی»، ضرب تحریم و زور تورم را، خود تحمل کند تا کمترین فشار بر مصرف کننده نجیب ایرانی وارد آید.

 

خودروسازان داخلی علی رغم تورم 40درصدی، افزایش هزینه‌های سربار، رشد بیست درصدی حقوق و دستمزد نیروی کار در ابتدای هرسال و چندبرابر شدن قیمت حاملهای انرژی که با آغاز طرح تحول اقتصادی پیش آمد، کوشیدند تا به جای درآوردن این مخارجِ مازاد از جیب مصرف کننده، با مدیریت صحیح منابع، کنترل دقیق مصرف و النهایه، بهره وری در استفاده از امکانات شان، قیمت تمام شده محصولات خویش را، متناسب با کشش بازار و توان مشتری پایین نگه دارند تا از شرایط سختی که کشور در آن قرار داشت، عبور کنیم.

 

خودروساز داخلی به‌این مقدار هم بسنده نکرد و زیر سایه تحریم، رایزنی با شرکتهای بزرگ طراحی- مهندسی اروپا را آغاز کرد تا به محض حصول توافق هسته‌ای و رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاریهای خارجی، امکان تولید پلت فرمهای جدید و سرمایه گذاری مشترک با کشورهای صاحب نام در صنعت خودروسازی جهان فراهم شود.

 

اینها، نشان از آینده‌ای روشن و پرفروغ در صنعت خودروسازی کشور داشت. آینده‌ای که می‌توانست در کنار تامین نیاز داخلی، با تولید هزاران هزار فرصت شغلی جدید، استراتژی صادراتی کشور را محقق کند و به رشد اقتصادی مملکت و افزایشGDP و تولید ثروت داخلی کمک نماید.

 

تاثیر برنامه جامع هسته‌ای ایران با 1+5 بر بازار خودروسازان

تصویب برنامه جامع هسته‌ای ایران با 1+5، موجب شد تا بازار خرید و فروش خودروهای چینی دچار رکود شود. به یک باره ماشینهای چینی پشت ویترین، خشک شان زد و کسی سراغ شان را نگرفت. آنها که توانستند، پولهای شان را پس گرفتند و آنها که در فکر خرید بودند، عجالتا از صرافت ابتیاع ماشینهای کشور چشم بادامیها افتادند تا ببیند توافق هسته‌ای، چه تاثیراتی بر بازار خودرو می‌گذارد.

 

اگرچه تاریخ اجرایی شدن لغو تحریمها، 4تا6ماه بعد از تصویبِ برجام هدف گذاری شده بود، اما به یک باره، در فضاهای مجازی، کمپینی به راه افتاد که از مردم می‌خواست خودروی داخلی نخرند و با تحریم سازندگان ایرانی، آنها را مجبور به کاهش قیمت تولیدات شان کنند.

 

در همین اثنی خبر رسید نمایندگیهای خودروهای چینی، آتش به مال شان زده اند و قیمت فروش خود را تا 15میلیون تومان پایین آورده اند تا در بازار کسادی هفته‌های پس از توافق، تجارت خانه‌های شان از سکه نیافتد و در سایه «کمپین جعلی ایرانی نخرید»، آنها، همچنان به فروش خودروهای وارداتی خود مشغول باشند!

 

به راستی چه کسی از تحریم صنایع داخلی سود می‌برد؟ سودهای چندصد میلیاردی ناشی از واردات خودرو به جیب چه کسانی می‌رود؟ آیا از نفس افتادن تولید داخل، وقتی به قیمت بیکاری هزاران هزار نیروی کار ایرانی و رونق گرفتن بازار واسطه گری تمام م شود، قادر خواهدبود تا رفاه اجتماعی و استقلال اقتصادی کشور را تضمین نماید؟

 

وقتی رهبری معظم انقلاب در هر فرصت و تریبون، ملت را به خرید کالای ایرانی و مصرف تولیدات داخلی فرامی‌خوانند و تنها راه خلاصی از سلطه اقتصادی کشورهای غربی را در تناوری و شکل گیری «اقتصاد مقاومتی» هجی می‌کنند، آیا گشودن دروازه‌های کشور به روی اجناس بی کیفیت خارجی و در مقابل، راه انداختن کمپین تحریم محصولات داخلی، قادر خواهد بود تا خودکفایی ملی و استقلال اقتصادی کشور را ببار آورد؟

 

آیا کشورهای پیشرفته دنیا نیز در دوره‌ای که مشغول به گذار بوده اند از فرمولِ غاز بودن مرغ همسایه استفاده کرده اند؟ مگر ماهاتما گاندی نبود که وقتی فهمید جنس نخ لباس هندیها، انگلیسی است، اعلام کرد تا زمانی که کشورش در تولید نخ به خودکفایی نرسد، دیگر لباسِ دوخته شده نمی‌خرد و نمی‌پوشد، بلکه ترجیح می‌دهد از بوریایی نادوزی استفاده کند که مطمئن است توسط هموطنان خودش تولید شده است؟

 

مقایسه ایران و آلمان در شرایط بحران

مگر آلمانها نبودند که پس از جنگ دوم جهانی، وقتی همه کشورشان با خاک یکسان شده بود، حاضر نشدند از بیگانه گندم بخرند و قوت لایموت شان، با دستان کسی غیر از آلمانی تولید شده باشد؟ آنها عهد بستند تا زمانی که گندمِ آلمانی درو نشده، در حیاط خانه شان سیب زمینی می‌کارند و می‌خورند، اما ننگ نان خارجی را به خویش نمی‌خرند!

 

این چنین الگویی است که هند را هند و آلمان را آلمان کرده است. در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید سراغ بیاورید که ملتی، با «نه» گفتن به دسترنج فرزندان خویش و آغوش گشودن بر تولید بیگانه توانسته باشد، مرزهای استقلال و استغنای ملی اش را درنوردیده و برای مردم دیگر نقاط دنیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. آنها که تولید مملکت شان را تحریم می‌کنند، بی برو برگرد خود را تحریم کرده اند و نسل فرزندان شان را نسلی وابسته، محتاج و نیازمند بار آورده اند!

 

شک نداشته باشید در پسِ این بازیِ بی حاصلِ کمپینی، همان دستهایی مشغول صحنه آرایی و مهندسی اند که منافع شخصی خویش را در آستانه خطر دیده اند و می‌کوشند تا از یک سو، با تحریک احساسات پاک مردم علیه صنعت داخل و از سوی دیگر با پیش فروش وسوسه انگیز و تخفیفهای اغواگرانه محصولات وارداتی شان، برای مدت بیشتری، سودهای کلان حاصل از دلالی را روانه جیب خود سازند.

 

برای آنها مهم نیست چرخ هر خودروی خارجی که در خیابانهای این شهر می‌چرخد، چرخ زندگی چند کارگر ایرانی را از حرکت بازمی‌ایستاند؟ برای شان اهمیت ندارد هر دلاری که برای واردات یک خودروی خارجی از کشور خارج می‌شود، چه اندازه چرخه پیشرفت مملکت کُند می‌کند؟

 

آنها متوجه نیستند دلارهای بی زبانی که باید صرف توسعه زیرساختهای کشور شود، صرف گسترش رفاه عمومی، آموزش و پرورش، بهداشت، آموزش عالی، راه، مخابرات، فناوی اطلاعات و...، حالا برای واردات خودروهایی خرج می‌شود که نه‌این که هیچ مزیتی نسبت به مشابه داخلی اش ندارد، بلکه در بیشتر موارد، قابل رقابت با خودروی ساخت داخل نیست.

 

آنها نمی‌خواهند به‌این پرسش پاسخ دهند که مگر خودروسازان مطرح دنیا، از همان ابتدا خودروساز به دنیا آمده اند؟ نمی‌خواهند بگویند چند ده سال وقت و چه مقدار سرمایه صرف شده تا آن خودروساز نامی، جایگاه و برند امروزی اش را به دست آورده است؟ چرا نباید فرصت بالندگی را در سایه حمایت از تولید ملی، برای مهندسان و طراحان داخلی ایجاد کنیم و به آنها اجازه دهیم با خلاقیت و نوآوری، برای سرزمین شان افتخار بیافرینند؟

 

وی در پایان دلایل خود اظهار کرد: «لطفا نام من را از این کمپین ضدایرانی خط بزنید. من نمی‌خواهم در این بازی با حاصل جمع صفر شریک باشم. من ایرانی ام و به‌ایرانی بودن و ایرانی خریدن ام افتخار می‌کنم. قرار نبود من در خیابانهای شهرم غریب شوم و سربِ سرطان زا، از اگزوز ماشینهای خارجی در ریه من و فرزندان ام بنشیند. من نیستم. لطفا نام من را خط بزنید.»

 

کمپین "خودرو نخرید" حاصل اتاق‌های فکر سایپا و ایران خودرو است

یکی دیگر از اعضای گروه تلگرام انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران ضمن مخالفت با دلایل نویسنده نوشت: خنده دار است که به راحتی کمپین خودرو نخرید را ضد ملی معرفی می‌کنند و انگِ بازی با احساسات و عواطف مردم به آن می‌زنند و خنده دار تر از آن مقایسه کشور ایران با آلمان پس از جنگ جهانی است که خود حکایت مثنوی هفتاد من کاغذ است.

 

وی با اشاره به اینکه راه افتادن کمپینی مانند «خودرو نخرید» ادامه داد: پخش و اشاعه‌اینگونه نوشته‌ها نشان از موفقیت کمپین ایرانی "خودرو نخرید" است و قطعا حاصل اتاق‌های فکر تیم مشاوران تبلیغاتی سایپا و ایران خودرو است که‌این روزها بیش از گذشته منافع شان را در خطر می‌بینند .

 

این عضو گروه تلگرام ضمن تاکید بر اینکه جراحی پاسخگوست، نه مرگ، تصریح کرد: من نیز با این کمپین مخالف هستم، پس لطفا نام مرا نیز خط بزنید.

 

در مجموع و از بازخورد این بحث میان اعضای گروه، چنین به نظر می‌رسد که با تمام کم و کاستی‌ها و نقاط ضعف خودروسازان داخلی، بسیاری از افراد با تعطیلی صنعت خودروسازی مخالف هستند و معتقدند این صنعت نیازمند بازنگری در سیاست‌های تولید و خدمات پس از فروش خود برای مشتریان و به خصوص مشتریان داخلی است.

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.
ناشناس دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سلام خدمت هموطن عزيز

نظر به كمپين خودرو نخريد ي نظر داشتم ميدونم اين نظر قديمي هست ولي تاموقع درست نشدن همي است

تاموقعي كه خودروساز با مشتريان خودبد تاكنن (محصول بد وبي كيفيتتوليد كند)خريد نكنيم بهترست
البته من راضي به بيكارشدن هم وطن خود نيستم شايد با اين كار مديران خودرو ساز ي كمي به خود بياين در توليدات خود ي تجديد نظر بكنن پاسخ دادن
سوده خدابنده لو دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
باسلام واحترام
من كاملاً با تحريم خودرو داخلي موافقم چرا كه خودروهاي داخلي با كيفيت بسيار پايين و قطعات چيني درجه ٤ به مشتريان تحويل داده مي شود ولازم به ذكر است با قيمت هايي گزاف كه اصلاً نسبت به كيفيت خودرو ارزش خريد ندارد .اگر واقعاً نگران توليد داخلي خودرو و فروش آن هستيم بايد خودرو توليد داخلي با كيفيت بهتر و قيمت متناسب با كيفيت آن خودرو وارد بازار رقابت با خودرو هاي وارداتي بشود . وتعصب كور كورانه كه اين خودرو توليد داخلي است نبايد باعث چشم پوشي از اين گردد كه خودرو داخلي از نظر كيفيت وقيمت قابل توجيه نمي باشد و لازم به ذكر مي باشد كه مسؤلين اين مسئله را بررسي نمايند .
مسئله دوم مثال شما از كشور آلمان بود من صحبت شما را تكذيب نمي كنم ولي بهتر است بدانيم كه در كشور آلمان هر شهروند آلماني حق استفاده بهترين محصولات يك كمپاني آلماني را دارد و آنچه مازاد بود به كشورهاي ديگر صادر مي گردد نه مثل كشور من كه بهترين ها براي صلدرات مي باشد و رسماً محصولات بي كيفيت براي مصرف داخلي مي باشد و با قيمت گرانتر از محصولات صادراتي
پرايد ٢٠ ميليوني داخلي با قيمتي حدود ٥ ميليون تومان در كشورهاي سوريه و عراق به فروش ميرسد . اگر واقعاً نگران توليد داخلي هستند مسائل را برطرف كنند پاسخ دادن
خبرنگار چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سپاس ازدیدگاه خوب و شایسته شما.
مهدی هاشمی سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴
من نتونستم تمام متن رو بخونم. گزیده اون رو خوندم. چون از توی گروه تلگرام انجمن بحث ها رو کم و بیش دنبال کردم.
اما سوالی که از مخالفان تحریم خودرو دارم اینه:
1. خودشون چه ماشینی سوار می شن؟
2. وقتی کسب و کاری (بدون در نظر گرفتن عرق ملی و حفظ این صنعت) به ما جنس کم کیفیت با قیمت غیر واقعی بده، راه اعتراض (با توجه به سیستمی که حاکمه) به این عمل چیه؟

من خودم «ایرانم»و دوست دارم، خیلی زیاد. دوست دارم هر روز شاهد دیدن افتخاراتش باشم، دوست دارم به ملیتم ببالم، اما از راهش! نه به هر شکل و هر قیمتی.

چیزی هم که زیاد دیدم، این بوده:
این صنعت حداقل اشتغال زاست!
اگر این دو کارخانه نباشند، اون عده بیکار نخواهند بود، این مملکت و مردم به اتومبیل نیازمند هستند و به زودی در شعبه ها و نمایندگی های خودروسازان بین المللی با کیفیت مشغول به کار می شن. پاسخ دادن
رامین دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
آفرین

منم با نظر شما کاملا موافق هستم

قیمت مواداولیه؛ ۳ بهمن ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 42,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 43,300 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,900 ریال 300 0.68% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,600 ریال 200 0.46% نمودار و آرشیو
5110 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,100 ریال 50 0.12% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,400 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 42,850 ریال -150 0.35% نمودار و آرشیو
0075 50,500 ریال 200 0.4% نمودار و آرشیو
020 50,600 ریال 200 0.4% نمودار و آرشیو
Lf190 50,100 ریال 300 0.6% نمودار و آرشیو
52518 44,700 ریال -200 0.45% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 47,600 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
2420h 49,400 ریال 400 0.81% نمودار و آرشیو
2420d 42,500 ریال نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 49,700 ریال 100 0.2% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 50,500 ریال نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 60,000 ریال نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,200 ریال 200 0.42% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 46,900 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz 46,000 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Jam 46,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 47,400 ریال 400 0.84% نمودار و آرشیو
EX3 Arak 47,200 ریال 400 0.85% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G 46,700 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s 46,800 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
C30s 44,800 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
V30s 46,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,000 ریال 200 0.36% نمودار و آرشیو
1540 53,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid - نمودار و آرشیو
781 - نمودار و آرشیو
785 - نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 56,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
525 47,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 46,800 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 46,800 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam 45,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 47,500 ریال 200 0.42% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 83,000 ریال نمودار و آرشیو
10417 82,000 ریال نمودار و آرشیو
10415 84,000 ریال نمودار و آرشیو
R40maron 48,500 ریال 500 1.03% نمودار و آرشیو
R60 48,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 46,000 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
RP340 45,800 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 46,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
440L 46,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 59,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ZR230 59,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 85,500 ریال 2000 2.34% نمودار و آرشیو
332C 43,500 ریال -9000 17.14% نمودار و آرشیو
332L 46,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 39,300 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 38,600 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam 39,300 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 400 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 60,000 ریال نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 68,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
J740 71,500 ریال 200 0.28% نمودار و آرشیو
R200 67,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,600 ریال نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir 43,500 ریال نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP 56,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو