تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۴۹ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

موافقان و مخالفان قانون دسترسی سازمان امور مالیاتی به حساب‌های بانکی مودیان

پس از انتشار خبر تصویب قانون «قانون دسترسی سازمان امور مالیاتی به حساب‌های بانکی مودیان»، کاربران گروه تلگرام انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
موافقان و مخالفان قانون دسترسی سازمان امور مالیاتی به حساب‌های بانکی مودیان

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران (اینپیا)، براساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی، دارایی مؤدیان مالیاتی شامل مواردی نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه‌ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد می‌شود.

 

این موضوع به این معناست که دسترسی سازمان مالیاتی به اطلاعات بانکی مودیان قانونی می‌شود. براساس متن ماده 169 مکرر، این دسترسی به منظور شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی صورت  می‌گیرد.

 

شب گذشته پرسشی مبنی بر اینکه «با توجه به ابلاغ قانون دسترسی سازمان امور مالیاتی به حساب های بانکی مودیان، چه نتایجی حاصل می شود؟» از سوی روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران در گروه تلگرام این انجمن مطرح شد.

 

ترکمان، رییس هیئت مدیره طب پلاستیک با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت بسیار بالای قانون حمایت از تولید رقابت پذیر و نیز طرح نرخ مایاتی صفر برای نخستین بار، در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: شاید شفافیت مالیاتی لازمه اجرای قانون حمایت از تولید باشد.

 

هاشمی، مدیرعامل پایدار پلاستیک ضمن تایید پاسخ فوق گفت: ما بايد به سمت شفافيت حركت كنيم. البته پیش از عملی ساختن این امر باید با نگاهي به اوضاع اقتصادي كشور در این باره تصمیم گرفت. شاید بتوان گفت که اين موضوع، برای كمك به بازارِ ملك و سرمايه گذاري مطرح شده است.

 

مدیرعامل پایدار پلاستیک افزود: به طور قطع یکی از دلایل اصلی اجرایی ساختن این طرح، فرارهای مالیاتی است؛ اما به هر روی، این طرح خواسته يا ناخواسته می‌تواند باعث خروج پول از حساب اشخاص شدد و به بازار رونق تازه‌ای ببخشد.

 

علیرضا ترک، مدیرعامل پایدارپلیمر اوژن نیز در این زمینه گفت: اجراى طرح نظام جامع مالياتى بدون شک باعث افزايش شفافيت و همچنين افزايش جهشى درامد دولت خواهد شد و امروز ديدم که برخى تيترهاى روزنامه‌ها از اين اقدام به عنوان زلزله مالياتى نام بردند که چندان هم نامربوط نيست.

 

وی افزود: موضوع اصلى که اين بين مغفول مانده، اينست که اهداف اوليه در اجراى ماليات بر ارزش افزوده همزمان با اجرا و توسعه ان حذف ماليات بر عملکرد است. زمزمه افزايش ماليات بر ارزش افزوده تا ده درصد همين الان اغاز شده و به نظر مى‌رسد اين افزايش تا 16 درصد ادامه يابد و تقريبا در اين رابطه به شاخصهاى جهانى و منطقه نزديک مى‌شويم اما از آن طرف دولت هيچ طرحى براى کاهش و حتى حذف ماليات بر عملکرد ندارد که ادامه اين وضعيت نگران کننده به شمار می‌آید و فشار مضاعفى بر توليدکنندگان که جز اولين قشرهايى هستند که دولت مى‌تواند از انها ماليات را وصول کند، است.

 

مدیرعامل پایدارپلیمر اوژن با اشاره به اینکه شخصا مشکلى با اين طرح ندارم افزود: به نظر بنده طعم شيرين اخذ ماليات و افزايش آن با اجراى اين طرح باعث می‌شد که نتوان دولت را دراينده مجاب به حذف ماليات بر عملکرد نمود و ضمن اینکه دولت بايد براى حذف ماليات بر عملکرد در کنار افزايش ماليات بر ارزش افزوده هم فکرى کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با رفتن سرمايه ها و دارايى ها به سمت املاک لازم است ياداورى کنم ک در حال حاضر نیز سيستم دارايى به سيستم ثبت اسناد و مدارک کشور متصل هست و اداره دارايى آمار تمام املاک و مستغلات را دارد.

 

ترک اظهار کرد: افزايش نرخ ارز مبادلاتى باعث افزايش واردات نمى شود, بلکه انتظار اين است که منجر به کاهش شود. اگر دولت در کنار ايجاد شفافيت مالياتى به نرخ ها دست نزد و حتى مشوق هايى هم ارايه کند و در عوض تمرکز خود را بر بهبود محيط کسب و کار و رونق اقتصاد و توليد قراردهد افزايش درامد مالياتى هم محقق خواهد شد.

 

شهرابی نیز در تشریح دیدگاه خود گفت: به نظر من در شرايط ركود تورمى فعلى، افزايش سختگيرى مالياتى موجب ضعف شديد صنعت و توليد مي‌شود، چرا كه بيشترين فشار روى توليدكنندگان است. از طرف ديگر افزايش نرخ ارز مبادلاتى باعث افزايش واردات و كاهش توان رقابتى توليدكنندگان داخلى مي‌شود. ضمن اينكه هم اكنون شاهد بروز بحران در اقتصاد چين هستيم و قطعاً چينى ها براى عبور از بحران، كالاهاى خود را بيش از پيش ارزان خواهند نمود.

 

وی افزود: بعلاوه عدم تخصيص منابع مالى با بهره پايين، موانع ايجاد شده توسط شهردارى ها، اداره برق، تامين اجتماعى و ... همگى عواملى هستند كه به اندازه كافى باعث بروز مشكلات متعدد براى توليد كنندگان مي‌شوند و من فكر ميكنم در شرايط فعلى بهتر بود نه تنها سختگيريهاى مالياتى بيشتر نميشد، بلكه ميبايست با حذف ماليات بر عملكرد و ثابت نگه داشتن (يا شايد كاهش) نرخ ماليات بر ارزش افزوده، توليد را تقويت مي‌کردند چرا که كشورهاى پيشرفته در دنيا همگى صنعتى و توليد كننده هستند نه وارد كننده!

 

یکی دیگر از اعضای گروه تلگرام انجمن به نام انیسی در این باره گفت : اگر طرح های مالیاتی به صورت کامل و جامع اجرا شود، شفافیت و همه گیر شدن مالیات به نفع تولید است.

 

امیرقاضی نیز اظهار کرد: به نظر من اگر واقعا بتوانند قوانین مالیاتی را اجرا کنند شرایط خرید و فروش برای تولید کنندگان مخصوصا تولیدکنندگان کوچک بهتر می‌شود. علاوه بر این تولیدی‌های زیر پله‎ای نیز باید مالیات بدهند. البته معمولا دولت‌ها نمی‌توانند برای نور چشمی‌ها قانون را اجرا نمایند و بالطبع مردم هم راه فرار را سریع یاد می‌گیرند و این یعنی در جهان سوم هیچوقت قانون کامل اجرا نمی‌شود.

 

در ادامه این بحث، ترکمان با اشاره به متن ماده مربوط به قانون حمایت از تولید رقابت پذیر گفت: درآمد ابرازی ناشی از فعالیت‌های ‌تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف‌ وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می‌شود و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستان‌ها، هتلها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری یا مجوز صادر می‌شود، از تاریخ شروع بهره‌برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنج‌سال و در مناطق کمترتوسعه‌یافته به مدت ده‌سال با نرخ صفر مشمول مالیات می‌باشد.

 

وی با شرح این قانون ادامه داد: منظور از مالیات با نرخ صفر روشی است که مؤدیان مشمول آن مکلف به تسلیم اظهارنامه، دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری حسب مورد، برای درآمدهای خود به ترتیب مقرر در این قانون و در مواعد مشخص‌شده به سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشند و سازمان مذکور نیز مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان براساس مستندات، مدارک و اظهارنامه مذکور است و پس از تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان، مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه می‌شود و علاوه بر این مالیات با نرخ صفر برای واحدهای تولیدی و خدماتی و سایر مراکز موضوع این ماده که دارای بیش از پنجاه نفر نیروی کار شاغل باشند چنانچه در دوره معافیت، هرسال نسبت به سال قبل نیروی کار شاغل خود را حداقل پنجاه درصد(50%) افزایش دهند، به ازای هر سال افزایش کارکنان یک‌سال اضافه می‌شود. تعداد نیروی کار شاغل و همچنین افزایش اشتغال نیروی کار در هر واحد با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک مربوط به فهرست بیمه تأمین اجتماعی کارکنان محقق می‌شود.

 

مدیرعامل پایدارپلیمر اوژن با تایید سخنان دکتر ترکمان به ماده 31 قانون رفع موانع اشاره کرد و گفت: ماده 31 قانون رفع موانع به همين موضوع اشاره داره و هرچند براى اولين بار از ماليات با نرخ صفر استفاده شده اما اين براى سرمايه گذارى هاى جديد و معافيت 5ساله است. هرچند اين خود مشوق بزرگى است و بنده با اين بخش نظرتون کاملا موافقم ولى نقدى که درحال حاضر به اين قانون وارده ضمانت اجراى اون توسط دارايى هست.

 

وی افزود: می‌دانید که دارایی از زیر بار معافيت مشابه تبصره ماده 138 براى شرکت‌هايى که به شهرک هاى صنعتى منتقل مى شدند، شانه خالى مى‌کرد بنا برآمار ارايه شده تنها 5 شرکت توانسته بودند از اين معافيت استفاده کنند. اما همين ماده 31قانون رفع موانع توليد هم در حال حاضر اقدام مثبتى است. هرچند که قانون رفع موانع توليد را دارايى ننوشته است، اما در اجرای این قانون بخش زيادي از آن به دارايى برمى گردد. در هر حال سعى مى‌کنم به اجرا خوش بين باشمو

 

رییس کمیسیون صادرات انجمن ملی در ادامه این بحث گفت: مقدمه کاهش پرداخت مالیات عملکرد واحدهای تولیدی با اجرای و استفاده از ظرفیت‌های قانون حمایت از تولید (رقابت پذیر ) است. به عنوان مثال کارخانه تولید مصنوعات پلاستیک با سرمایه شخصی ایجاد شده وجهت توسعه و سرمایه در گردش مبلغ یکصد ملیون تومان صاحب کسب وکار اورده داشته با ظرفیت‌های این قانون می‌تواند هزینه این پول(سالانه بیست وشش درصد) از سود خالص کسر شود و به عنوان هزینه قابل قبول دارایی در نظر گرفته شود. علاوه بر این باید توجه داشت که این قانون شصت ماده دارد که تولید کنندگان می‌توانند بر حسب نوع از ظرفیت‌های قانونی ان بهره مند شوند.

 

مدیرعامل کیمیاران، از دیگر اعضای روه تلگرام انجمن ملی ضمن اظهار مخالفت با این طرح گفت: اجرا چنین قانونی خلاف اصول بانکداری است؛ چرا که  نخستین شرط بانکداری رعایت اصول رازداری و امانتداری است و اجرا این قانون محتوای بانک ها را مختل می‌کند.

 

وی ادامه داد:  در زمان وزارت آفات ایروانی نیز چنین قانونی را ابلاغ کردند که در نتیجه موجودی بانک‌ها

خالی شد و به چک بانکی تبدیل شد. به نظر من  این موضوع باعث می‌شود که معاملات تجاری خارج از سیستم بانکی انجام شود و یا موجودی مشتری بانک‌ها در ملک و امثال آن متمرکز شود.

 

غیاثی در ادامه پاسخش، پیشنهاد کرد:  دولت بهتر است بفکر راه اندازی تولید باشد و از این طریق از تولید کننده مالیات بگیرد.

 

جمالزاده، یکی دیگر از کاربران دلایل مخالفت خود را با تصویب این قانون چنین بیان کرد: این قانون باعث خالی شدن بانک‌ها از پول، خوابیدن صنعت و شیوع استفاده از سیستم بانکداری الکترونیک بانک‌های اماراتی می‌شود.

 

بابایان نیز در ادامه افزود: قانونی شدن دسترسی سازمان مالیاتی به اطلاعات بانکی مودیان باعث افزایش بی‌اعتمادی به سيستم بانكی، افزايش سير نزولی بازار سرمايه به ويژه بانک‌ها و افزايش فساد در سازمان ماليات می‌شود؛ در کنار تمام این‌ها، این قانون در سطح كلان می‌تواند منجر به مقابله پولشويی شود، اما اگر تمام دستگاه‌ها هم جهت نباشند اختلالات جدی‌تری را به همراه خواهد داشت.

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۹ دى ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 43,200 ریال -600 1.37% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,400 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 43,300 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,850 ریال -250 0.57% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,700 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
5110 44,800 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,100 ریال -550 1.26% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,200 ریال -400 0.92% نمودار و آرشیو
0075 51,100 ریال -400 0.78% نمودار و آرشیو
020 51,500 ریال -200 0.39% نمودار و آرشیو
Lf190 50,200 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
52518 45,500 ریال -500 1.09% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 49,900 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K 49,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 50,100 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,500 ریال -600 1.25% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,200 ریال -700 1.46% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam 46,500 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 47,100 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Arak 47,000 ریال 400 0.85% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf 47,700 ریال 700 1.47% نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf 47,100 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf 47,600 ریال 400 0.84% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s 47,300 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
C30s 45,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
V30s 47,000 ریال -500 1.05% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 47,400 ریال -300 0.63% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,200 ریال -250 0.44% نمودار و آرشیو
1540 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 51,600 ریال -400 0.77% نمودار و آرشیو
781 45,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
785 45,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
821 46,000 ریال -400 0.86% نمودار و آرشیو
825 44,600 ریال 100 0.22% نمودار و آرشیو
5030 56,500 ریال -500 0.88% نمودار و آرشیو
525 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 47,200 ریال -800 1.67% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 47,200 ریال نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam 45,600 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 46,800 ریال -500 1.06% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 85,000 ریال 2500 2.94% نمودار و آرشیو
10417 84,500 ریال 2500 2.96% نمودار و آرشیو
10415 86,000 ریال 2500 2.91% نمودار و آرشیو
R40maron 49,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R60 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 47,000 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
RP340 46,700 ریال -300 0.64% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 45,800 ریال -1200 2.55% نمودار و آرشیو
440L 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 57,500 ریال -500 0.86% نمودار و آرشیو
ZR230 57,500 ریال -1300 2.21% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 83,000 ریال 2500 3.01% نمودار و آرشیو
332C 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 45,700 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,200 ریال 400 1.05% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 37,900 ریال 300 0.79% نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 38,900 ریال 200 0.51% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 58,000 ریال -1000 1.69% نمودار و آرشیو
EPS 400 59,000 ریال 1000 1.69% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 60,000 ریال -1000 1.64% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 84,000 ریال 3000 3.57% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 68,000 ریال -500 0.73% نمودار و آرشیو
J740 70,500 ریال -200 0.28% نمودار و آرشیو
R200 67,500 ریال -500 0.74% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,700 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP 58,000 ریال نمودار و آرشیو