تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۲ تعداد نظرات: 0

در نشست عارضه یابی و چالش‌های آموزش صنعت پلاستیک مطرح شد

کارشناس پلیمر فقط 4 واحد پلاستیک می خواند/ بررسی چارچوب های آموزش در صنعت پلاستیک

از مشکلات آموزش، عدم درک درست آن است/ نگاه به آموزش باید یک نگاه استراتژیک باشد/ کارشناس پلیمر نمی تواند در حوزه پلاستیک صاحب نظر باشد/ نباید بیرون از این صنعت پلاستیک به دنبال مدرس بود/ روی اقتصاد آموزش درست عمل نکرده ایم.
کارشناس پلیمر فقط 4 واحد پلاستیک می خواند/ بررسی چارچوب های آموزش در صنعت پلاستیک

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، جلسه بررسی عوارض آموزش توسط کمیسیون آموزش انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، عصر دوشنبه 16 شهریور ماه با حضور 70 نفر در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر مدیران شرکت ها، نمایندگان تشکل ها، پتروشیمی، موسسات آموزش، شهرک های صنعتی، مجموعه فنی و حرفه ای حضور داشتند.

علیرضا ترک نایب رئیس کمیسیون آموزش هدف از این نشست را هدفمند کردن آموزش و تعیین چارچوب هایی برای اتخاذ سیاست ها و اهداف کمیسیون آموزش، عنوان کرد.

ترک با اظهار این که انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران جایگاه خاصی دارد، گفت: به اعتقاد ما در کمیسیون آموزش اهداف و برنامه ها باید متناسب با این جایگاه باشد. از این روی از همه افرادی که در صنعت پلاستیک و آموزش در این حوزه دارای تجربه هستند دعوت شد تا نظرات خود را درباره عارضه ها و چالش ها در این زمینه عنوان کرده و افراد راهکارها و پیشنهادهای خود را مطرح کنند. پس از این فرایند انجمن ملی بر روی راهکارهای ارائه شده متمرکز خواهد شد.
 
ترک اظهار امیدواری کرد تا با مجموعه پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده در این نشست بتوان به چارچوبی برای دست یابی به اهداف انجمن دست یافت.

از مشکلات آموزش، عدم درک درست آن است

مهشید غیاثی نماینده شرکت کیمیاران به عنوان اولین سخنران با عنوان این که این شرکت با 700 شرکت در ارتباط است، گفت: ما می توانیم مشکلات آموزشی را به خوبی بررسی کنیم.

وی ضمن معرفی شرکت کیمیاران بر ضروررت تشخیص دادن نیازهای مشتری تاکید کرد. وی گفت: در درجه اول تقویت برند کیمیاران هدف ما بوده است و این که اعتماد بیشتری برای مشتریان ایجاد کنیم، همچنین خدمات آموزش و فرهنگ استفاده از مواد اولیه را بالا برده و سهم بازار خودمان را افزایش بدهیم.

غیاثی ادامه داد: اگر برای آموزش هزینه زمانی و مالی انجام ندهیم، قطعا ده ها برابر آن را به صورت دیگری خواهیم پرداخت. حتی علاوه بر موضوع آموزش بحث های مدیریتی را هم برگزار می کنیم.

وی در خصوص چالش های آموزش اظهار داشت: عدم درک درست از آموزش یکی از این مشکلات است. ما از سال 85 که آموزش را شروع کردیم. موازی کاری، رسالت مشترک و عدم هماهنگی با سازمان ها و نهادها از دیگر مشکلات است.

این کارشناس در ادامه به راه حل های پیشنهادی پرداخت و گفت: با توجه به جایگاه انجمن ملی پلاستیک باید هماهنگ کردن، شناسایی، مرتبط کردن فعالان آموزشی و ایجاد یک شبکه آموزشی جامع، مورد توجه قرار گیرد.

غیاثی گام اول را تقسیم بندی بر اساس نوع صنعت با استفاده از نظر منتخبان صنعتی و دانشگاهی ذکر کرد و گفت: این موضوع باید در هر حوزه مانند محصولات پی وی سی، پی وی سی سخت، لوله و اتصالات، پروفیل و ورق، پی وی سی نرم و... مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در گام دوم باید تمرکز بر اساس استان ها، شناخت استان ها بر اساس عنوان آموزشی مورد نظر، تشکیل کمیته های استانی و دعوت برای حضور و تشکیل کمیته های تعین صلاحیت مورد توجه قرار گیرد که در هر رشته نمایندگانی از انجمن، اساتاندارد، فنی حرفه ای، علمی کاربردی، شهرک های صنعتی، مشاورهای پلیمری و مجری حضور داشته باشند.

غیاثی در جمع بندی سخنان خود به وظایف کمیته ها اشاره کرد و اظهار داشت: نیازسنجی آموزشی با استفاده از نظر متخصصان، انتخاب مجری مناسب، تدوین چارچوب با انعطاف پذیری مناسب صنعت، نظارت بر کار مجری و حمایت از مجری از این موارد است.

نگاه به آموزش باید یک نگاه استراتژیک باشد

کرباسی زاده، مدیرعامل جامعه قالبسازان، دیگر سخنران این نشست ضمن معرفی جامعه قالب سازان، بر راهکارهای استراتژیک در آموزش صنایع پلاستیک تاکید کرد و گفت: هدف از آموزش، تعلیم و تربیت است؛ تعلیم آماده کردن است.

وی ادامه داد: اهداف کلی و دراز مدت و عمومی است و طبیعت آموزش در دانشگاه به عنوان تعلیم و تربیت با آموزش در صنعت به عنوان training کاملا متفاوت است.

کرباسی زاده در خصوص آموزش به معنای توسعه، اظهار داشت: آموزش با معنی training، سیستمهای کاری با عملکرد بالا، ارزش افزوده بر دانش، است.

وی با تاکید بر کیفیت، گفت: تغییر در مشاغل و مسیر شغلی، فن آوری های نوین، نیاز به تربیت کارکنان خودراهبر، جهانی شدن و ناکارآمدی نظام آموزش رسمی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرند.مدیرعامل جامعه قالب سازان با بیان این که نگاه ما به آموزش باید یک نگاه استراتژیک باشد، اظهار کرد: به طور مثال داشتن ایزو یکی از اولین گام های ورود به نگاه استراتژیک است. مدیریت آموزشی، اهداف آموزشی سازمان و خط مشی های آموزشی سازمان نیز باید در این زمینه مد نظر قرار گیرند.

کرباسی زاده گفت: اگر بخواهیم نگاهی جامع و کل گرا و آینده محوری داشته باشیم، سیاست گذاری، برنامه ریزی اجرا و ارزشیابی اثربخشی، نیاز آموزش خواهد بود.

این کارشناس مسائل آموزشی، هزینه آموزش در کشورهای صنعتی جهان را در اروپا 2 تا 3 درصد حقوق و مزایای کارکنان، در آمریکا 2 درصد و در ژاپن 2 درصد عنوان کرد.

وی در ادامه به یک تحقیق که در هاروارد صورت گرفته اشاره کرد و گفت: کارمندان سازمان 20 تا 30 درصد توانایی دارند و به کمک آموزش می توان، 70 تا 80 درصد به توان کارکنان با اضافه کرد.

وی ادامه داد: سرانه آموزش کارکنان در سال 2013 در آمریکا 1195 دلار بوده است و این مقدار در سال 2014 به 1208 دلار افزایش یافته است.

کرباسی زاده گفت: ایزو 10015 استاندارد کیفیت آموزش و سازمان هایی که به دنبال استقرار آموزش در سازمان شان هستند، این ایزو به آن ها کمک می کند تا یک نظام کامل را در سازمان ها برقرار کنند.

وی ادامه داد: در اجزای یک سیستم آموزش کارآمد باید، نیازسنجی (تحلیل سازمان تحلیل شغل تحلیل فرد)، طراحی برنامه آموزشی، اجرای آموزش و ارزشیابی، مورد توجه قرار گیرند.

کرباسی زاده اظهار کرد: کاری که تا امروز انجام شده است این بوده که فرد یا افرادی را برای امر آموزش آورده ایم و این کار را انجام داده اند، اما این فرایند نیازگوی صنایع نیست.

وی بر ضرورت نیازسنجی تاکید کرد و گفت: از آنجایی که این مورد هزینه بر است و نیازمند برنامه ریزی های طولانی مدت است، کار یک شرکت و دو شرکت نیست؛ تدوین این نیازسنجی ها نیازمند متخصصان خاصی در این بخش است.

کرباسی زاده پیشنهاد داد تا انجمن هایی که علاقه مند به کار آموزش هسند، روی بحث نیازسنجی سرمایه گذاری کنند و بسته به سایز و اندازه صنعت، نیازسنجی های صنعت را استخراج کنند. انجمن ها باید به دنبال نیازسنجی آموزش و طراحی برنامه آموزشی باشند.

کارشناس پلیمر نمی تواند در حوزه پلاستیک صاحب نظر باشد

صبرآموز از موسسه مترا به عنوان سخنران بعدی ضمن اشاره به پیشینه و معرفی این موسسه، گفت: بنده بحث ها را به صورت جزءتر مطرح خواهم کرد. آموزش یک کالاست که هنوز برای آن بازار رشد یافته ای وجود ندارد. رابطه فروشنده و خریدار باید بر این سیستم مستقر شود.

وی ادامه داد: یک نفر کارشناس پلیمر فقط 4 واحد تحت عنوان پلاستیک خوانده است و نمی تواند در صنعت پلاستیک اظهار نظر کند؛ ما باید ایده ای برای این که افرادی تحت عنوان مهندس پلیمر می خواهند مشکل صنعت را حل کنند، داشته باشیم.

صبرآموز گفت: در صنعت پلاستیک یک برداشت بد وجود دارد و آن این که کسی که به عنوان کارشناس پلیمر برچسب دارد، این توانایی را دارد که به سرعت یک مشکل را از صنعت پلاستیک پروسسینگ کند. ما افرادی داریم که با مدارک پلیمر به مترا مراجعه می کنند اما با موضوع اولیه صنعت آشنا نیستند.

چگونه می توان از آموزش ثروت خلق کرد؟

در ادامه علیرضا میربلوک به ارائه بحث پرداخت و به چرایی ها در آموزش پرداخت. وی به این موارد اشاره کرد؛ که چگونه می توان از آموزش ثروت خلق کرد، آیا آموزش در صنعت ثروت ساز است، آیا آموزگار صنعتی خود ثروتمند است، تنها راه آموزش مثال زدن است یعنی چه و فرق انسان دانا و توانا چیست.

وی در همین زمینه ادامه داد: سرانه آموزش کارکنان باید چند ساعت در سال باشد، دلایل عدم استقبال، چرا در صنایع پلاستیک بالغ بر 80 درصد موضوعات مطرح شده چندان جذابیت و گیرایی ندارد، چرا عمده مخاطبان رضایتمند از دوره های آموزشی افراد بی تجربه هستند و آیا نظام آموزش در صنعت ما متناسب با سیر بخش هاست؟...

وی گفت: ما باید بتوانیم اشتباهات رایج در کارخانه ها را برطرف کنیم. به علت آموزش های سینه به سینه، فرد جدیدی را که استخدام می کنیم او را به استادکار نسپاریم.

نباید بیرون از این صنعت دنبال مدرس بود

باران دوست در بخش دوم این نشست با اشاره به سوابق حرفه ای خود اظهار داشت: در خصوص آموزش مطالب زیادی برای کار کردن وجود دارد؛ ما اثربخشی یا سنجش اثربخشی داریم. در بیشتر موارد حس و حال آموزش گیرنده سنجیده می شود.

وی در همین زمینه گفت: در بیشتر موارد فرم هایی که برای اثربخشی ارائه می شود در حقیقت حس و حال و ری اکشن سنجیده می شود.

وی با بیان این که صنعت ما صنعتی نیست که در بیرون از آن به دنبال مدرس بود، پیشنهاد داد تا دوره تربیت مدرس برگزار شود.

این کارشناس در پایان پیشنهاد داد تا کتاب«گوگل چگونه کار می کند»، توسط حاضران مطالعه شود.

روی اقتصاد آموزش درست عمل نکرده ایم

فروغی، عامل خوشه صنعتی استان اصفهان از دیگر حاضران در این نشست، گفت: آموزشی برای صنعت با آموزش آکادمیک خیلی فرق می کند و دوره هایی که تدوین می شود، تخصصی نیست.

وی عنوان کرد: شرکت کیمیاران در خصوص پی وی سی کارهای خوبی انجام داده است و این پرسش وجود دارد که چرا دیگر شرکت ها این آموزش ها را ندارند. همه جای دنیا این آموزش رایج است.

وی این پرسش را مطرح کرد که آیا انجمن ملی پلاستیک ایران، چنین ظرفیتی را برای شرکت های دیگر ایجاد کرده است؟ فروغی گفت: صنعت پلاستیک دو بخش بیشتر ندارد؛ یا مواد یا ماشین آلات. تکنولوژی هر 5 سال یا 10 سال یک بار تغییر می کند.

وی درباره آموزش ها به موضوع تدریجی بودن آن اشاره کرد و گفت: شرکت های تولیدکننده مواد آن را در اختیار عموم واحدها بگذارند.

فروغی گفت: هیچ کارگاهی و کارفرمایی نیروی خود را 8 ساعت یا 4 روز در اختیار اموزشی قرار نمی دهد که میزان اثربخشی آن مشخص نیست و از سویی دیگر برای آن هزینه کرده است. باید روی سیستم آموزشی بازنگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: دلیل این که آموزش های ما قوی نیستند این است که روی اقتصاد آموزش درست عمل نکرده ایم. از سال 86 تا 90 در اصفهان دوره های آموزشی متفاوتی را برگزار کردیم و خروجی آن این بود که اقتصاد آموزش را باید در کنار آن می دیدیم.

غیبی: مدیران ارشد ما نیازی به آموزش نمی بینند
غیبی نیز در این نشست با بیان این که باید در رابطه با آموزش به گونه ای دیگر می اندیشدیم، گفت: بنده به عنوان فردی که سال هاست در امر تولید مشغول به فعالیت هستم واحد تولیدی خود را به یک انیستیوی آموزشی تبدیل کرده ایم.

وی گفت: مدیران ارشد ما نیازی به آموزش نمی بینند. برخی اوقات از بعضی آنها سوال می شود که آخرین کتاب یا مجله مدیریتی که مطالعه کرده اند، چیست و مدت زمان طولانی پاسخ آن ها نشان می دهد چقدر کم مطالعه اند.

نادری، معاون توسعه شرکت شهرک های صنعتی البرز، یکی از وظایف این سازمان را موضوع آموزش عنوان کرد و گفت: باید فرایند نیازسنجی صورت بگیرد تا بتوانیم سرفصل هایی بر اساس موقعیت سازمان تعریف کنیم و آن را به مجریان ذی صلاح ارجاع بدهیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت انجمن ملی در استان ها استفاده کنیم تا به نیاز واقعی صنعت پلاستیک برسیم. ما از کیمیاران خواستیم بخشی از آموزش های استان را انجام بدهند، با توجه به نیازها، ما نیاز به دوره های کاربردی و مهارتی داریم.

نادری گفت: لازم است با تشکیل کارگروه ها در انجمن ملی پلاستیک و با اخذ نظرات استان ها بتوانیم به این تجمیع نیازسنجی ها برسیم تا خروجی بشود.

صادقی نکو: به ما کارشناس ماهر بدهید
مهرداد صادقی نکو نیز با تاکید بر این که کارشناس پلیمر باید دوره بگذراند، گفت: روش شروع و خاتمه رشته های فنی و مهارتی را باید مورد بررسی قرار داد و از طرف دیگر، همه تولیدکنندگان نیم نگاهی به تبلیغ فروش دارند.

وی با بیان این که هزینه ها بالا رفته و واحدها نیاز به نیروی ماهر نیاز دارند، گفت: اگر انجمن ملی می خواهد کاری مفید برای صنعت انجام دهد باید دانش آموز را بعد از مقطع راهنمایی به سمت صنعت ببرد و سوق دهد.


مخبریان نژاد: تکنولوژی مدیریت را فراموش نکنیم
مخبریان نژاد از دیگر حاضران در این نشست با مرور مباحث مطرح شده اظهار داشت: موضوع مهم عدم استقبال است. در این جا پیشنهاداتی مطرح شد؛ تمایز دانش و توسعه و تمایل افراطی به استفاده از تخصص مشخص از جمله این موارد بود.

وی گفت: ما علاوه بر این که به بحث تکنولوژی و مواد می پردازیم باید تکنولوژی های مدیریت را هم در دستور کار قرار دهیم. از مأموریت های اصلی انجمن ملی، افزایش نرخ سرمایه اعضا و بهره وری است. اگر بتوانیم چرایی آموزش را تبیین کنیم کمتر سازمانی را سراغ داریم که مشکل تکنیکال داشته باشد.

بخش آموزش شرکت ملی پتروشیمی به انجمن ملی کمک خواهد کرد

عجمی مدیر آموزش پتروشیمی آخرین سخنران این نشست بود. وی گفت: بنده به درخواست مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در این جلسه حضور پیدا کرده ام چون موضوع آموزش به پتروشیمی نیز مربوط است.

وی اظهار داشت: در راستای کمک به فعالیت هایی که در صنایع پایین دستی انجام می شود، شرکت ملی صنایع تروشیمی در بخش آموزش می تواند به انجمن ملی کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یک مدل ارائه شده در تعالی آموزش اشاره کرد و گفت: در این مدل ریزترین نکات نیازسنجی آموزش و این که پارادایم از آموزش به یادگیری تغییر کرده است، مورد توجه قرار گرفته است.


فایل های ارائه مطلب در این نشست را در لینک های زیر دریافت کنید.

دانلود فایل ارائه مطلب خانم مهشید غیاثی

دانلود فایل ارائه مطلب مهندس صبرآموز

دانلود فایل ارائه مطلب مهندس فروغی

دانلود فایل ارائه مطلب مهندس عجمی

 

دانلود فایل ارائه مطلب مهندس کرباس زاده { 1 } { 2 } { 3 }

 

دانلود فایل ارائه مطلب مهندس میربلوک

نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
غریبی، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir غریبی، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
جواد اوبه فکر، علیرضا میربلوک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir جواد اوبه فکر، علیرضا میربلوک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
معین فر، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir معین فر، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
میربلوک، مدیرعامل اندیشه برتر میران، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir میربلوک، مدیرعامل اندیشه برتر میران، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
حسنی، دبیر انجمن ملی پلاستیک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir حسنی، دبیر انجمن ملی پلاستیک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
دکتر ترکمان، رییس کمیسیون صادرات انجمن ملی پلاستیک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک دکتر ترکمان، رییس کمیسیون صادرات انجمن ملی پلاستیک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک
علیرضا ترک، نایب رییس کمیسیون آموزش انجمن ملی پلاستیک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاس علیرضا ترک، نایب رییس کمیسیون آموزش انجمن ملی پلاستیک، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاس
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
آل آقا، دبیر انجمن ظروف یکبار مصرف، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir آل آقا، دبیر انجمن ظروف یکبار مصرف، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
علیرضا ترک، مدیرعامل پایدار پلیمر اوژن، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir علیرضا ترک، مدیرعامل پایدار پلیمر اوژن، نشست عارضه یابی و چالش های آموزش در صنعت پلاستیک - inpia.ir
jQuery Slider

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۹ دى ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 43,200 ریال -600 1.37% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,400 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 43,300 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,850 ریال -250 0.57% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,700 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
5110 44,800 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,100 ریال -550 1.26% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,200 ریال -400 0.92% نمودار و آرشیو
0075 51,100 ریال -400 0.78% نمودار و آرشیو
020 51,500 ریال -200 0.39% نمودار و آرشیو
Lf190 50,200 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
52518 45,500 ریال -500 1.09% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 49,900 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K 49,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 50,100 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,500 ریال -600 1.25% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,200 ریال -700 1.46% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam 46,500 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 47,100 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Arak 47,000 ریال 400 0.85% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf 47,700 ریال 700 1.47% نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf 47,100 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf 47,600 ریال 400 0.84% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s 47,300 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
C30s 45,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
V30s 47,000 ریال -500 1.05% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 47,400 ریال -300 0.63% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,200 ریال -250 0.44% نمودار و آرشیو
1540 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 51,600 ریال -400 0.77% نمودار و آرشیو
781 45,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
785 45,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
821 46,000 ریال -400 0.86% نمودار و آرشیو
825 44,600 ریال 100 0.22% نمودار و آرشیو
5030 56,500 ریال -500 0.88% نمودار و آرشیو
525 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 47,200 ریال -800 1.67% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 47,200 ریال نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam 45,600 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 46,800 ریال -500 1.06% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 85,000 ریال 2500 2.94% نمودار و آرشیو
10417 84,500 ریال 2500 2.96% نمودار و آرشیو
10415 86,000 ریال 2500 2.91% نمودار و آرشیو
R40maron 49,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R60 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 47,000 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
RP340 46,700 ریال -300 0.64% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 45,800 ریال -1200 2.55% نمودار و آرشیو
440L 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 57,500 ریال -500 0.86% نمودار و آرشیو
ZR230 57,500 ریال -1300 2.21% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 83,000 ریال 2500 3.01% نمودار و آرشیو
332C 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 45,700 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,200 ریال 400 1.05% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 37,900 ریال 300 0.79% نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 38,900 ریال 200 0.51% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 58,000 ریال -1000 1.69% نمودار و آرشیو
EPS 400 59,000 ریال 1000 1.69% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 60,000 ریال -1000 1.64% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 84,000 ریال 3000 3.57% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 68,000 ریال -500 0.73% نمودار و آرشیو
J740 70,500 ریال -200 0.28% نمودار و آرشیو
R200 67,500 ریال -500 0.74% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,700 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP 58,000 ریال نمودار و آرشیو