تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۰۸:۲۷ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

محصولات جدید را چگونه وارد بازار کنم؟

مشاور عزیز، ما یک شرکت تولیدکننده هستیم. محصولات متنوعی را تولید می‌کنیم و سابقه زیادی هم در صنعت و بازار خودمان داریم. با توجه به خانوادگی بودن کسب‌وکار ما، بیشتر فعالیت‌ها خصوصا فعالیت‌های بازاریابی و فروش براساس تجربه تا به امروز انجام شده است و هیچ گونه دانش آکادمیک در پشت صحنه فعالیت‌های بازاریابی ما نبوده است.
محصولات جدید را چگونه وارد بازار کنم؟

تا به امروز به‌دلیل اینکه در بازار شناخته شده بودیم و اکثر مشتریان ما را به‌عنوان یک تولیدکننده با کیفیت می‌شناختند، بازار بسیار خوبی داشتیم و محصولات جدیدی هم هر بار بر حسب صلاحدید و درک خودمان از بازار به سبد محصولاتمان اضافه کرده‌ایم اما در حال حاضر با توسعه سبد محصولات از یکسو و ورود تازه‌واردان به این صنعت از سوی دیگر، با چالش بزرگی در فروش محصولات خودمان مواجه شده‌ایم. می‌دانیم که بازارهای جدیدی می‌توانیم هم با محصولات قبلی و هم با محصولات جدید به دست آوریم اما با توجه به ناشناخته بودن برند ما در این بازارها نتوانسته‌ایم مشتری لازم را به دست آوریم و بفروشیم. همه محصولات، چه محصولات قدیمی و چه محصولات جدید کماکان با اسم برند قبلی وارد بازار می‌شوند و با اینکه از نظر کیفیت محصولات نسبت به رقبا جایگاه بالاتری داریم در فروش محصولات جدید و ارتباط با بازارهای جدید موفق نبوده‌ایم. چرا برند ما نتوانسته است با بازارهای جدید ارتباط مناسب برقرار کند؟ برای موفقیت در ورود محصولات جدید چه کار باید انجام دهیم؟


مشاورین سرآمدی آلا پاسخ می‌دهد:
ورود محصولات جدید به بازار و دانستن این موضوع که چه محصولی را با چه ویژگی‌هایی، با چه برندی و در چه زمانی وارد بازار کنیم چالش اساسی بسیاری از شرکت‌های فعال در بخش تولید و حتی در بخش خدمات است. در بازار امروز و بر اساس علم بازاریابی نوین، تنها داشتن محصول با عملکرد خوب و به قول معروف با کیفیت و داشتن سابقه در بازار دلیل موفقیت یک برند نمی‌شود. موفقیت یک برند دو بال اصلی دارد: 1. عملکرد بالای محصول 2. ارتباطات یکپارچه بازاریابی مناسب.

شما برای موفقیت باید در دو بال خوب عمل کنید. نخست اینکه با توجه به توسعه محصولات تولیدی، باید برای کلیه محصولات تولیدی خودتان به‌ویژه محصولات جدیدی که می‌خواهید وارد بازار کنید یک چشم‌انداز و استراتژی محصول مناسب داشته باشید، برای کلیه محصولات تولیدی خود یک پلت‌فرم محصول طراحی کنید تا بتوانید به‌خوبی آنها را مدیریت کنید، توسعه محصولات جدید را طبق یک فرآیند کاملا مشخص براساس پاسخ به نیازهای بازار طراحی کنید نه اینکه هر محصولی را که به نظر خودتان مناسب بازار است تولید کنید و آن هم براساس یک استراتژی محصول متمایز نسبت به رقبا و نهایتا اینکه تمامی محصولات شما باید بر اساس یک معماری خاص توسعه پیدا کنند و در زمان ایده‌آل وارد بازار شوند که مسلما این اتفاق در کسب‌وکار شما اتفاق نیفتاده است و شما بر اساس تجربه موفق قبلی پیش‌بینی کرده‌اید که هر آنچه تولید کنید با اهرم کردن سابقه قبلی شما در بازار قابل فروش در بازار است، در صورتی که این‌طور نیست، موفقیت یک محصول جدید استراتژی مخصوص خود را طلب می‌کند و باید یک مسیر موفق توسعه را همراه با خود داشته باشد تا به چشم‌انداز مناسب برسد یعنی آنچه که شما می‌خواهید و اینها همه یعنی داشتن یک رویکرد استراتژیک در وارد کردن محصول جدید به بازار.

دومین بال در موفقیت برند شما، ارتباطات یکپارچه بازاریابی مناسب است به زبان ساده اینکه شما هنر ارتباط برقرار کردن مناسب با مشتری خودتان را داشته باشید. هر چقدر هم محصول شما استراتژی متمایز و عملکرد خوبی داشته باشد باز هم برای فروش محصولات، خصوصا محصولات جدید به ارتباط موثر نیاز دارید. اولین مرحله در ارتباط مناسب برقرار کردن با بازار، انتخاب جایگیری مناسب در بازار است یعنی تصمیم بگیرید در میان رقبا در ذهن مشتریان آن بازار شما چگونه دیده خواهید شد؟

چگونه برند و محصولات خودتان را متمایز نشان می‌دهید. محصول متمایز دارید، قیمت متمایزی ارائه می‌دهید، خدمات متمایزی به مشتری ارائه می‌دهید، کانال توزیع منحصربه‌فردی دارید یا منفعت خاصی برای مشتری دارید؟ محصولات جدید شما کدام ویژگی را دارند؟ در گام بعدی در برندسازی باید این نوع خاص تمایزی را که دارید به مشتریان خود نشان دهید.

برای هر کدام از محصولات که در بال عملکرد برای آنها معماری طراحی کردید، اسم برند و معماری برند طراحی کنید، باید تصمیم‌گیری شود که کدام دسته از محصولات با اسم برند قبلی و کدام یک با اسم برند جدید وارد بازار شوند و استراتژی‌های پیام و شعارهای تبلیغاتی هر دسته محصولات را به صورت مجزا طراحی و با انتخاب ابزار مناسب ارتباطی مثل تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی یا ابزارهای دیگر و از طریق رسانه مناسب روانه بازار کنید تا مشتری تمایز شما را درک کند و بفهمد که هر کدام از محصولات شما چه نیازی از مشتری را قرار است پوشش دهد و اصلا چه ارزشی را قرار است به او انتقال دهد.

در این مرحله نیاز دارید اسم برند و لوگوی مناسب با استراتژی پیام محصولات خود را طراحی کنید و در آنها بر اساس برند مادر خود یکپارچگی ایجاد کنید. این یکپارچگی هم باید در ظاهر محصولات شما و هم در سطح استراتژیک لحاظ شود یعنی تمامی چشم‌اندازها و استراتژی‌هایی که برای تک تک محصولات در کل مجموعه محصولات طراحی کردید باید با هم همسویی داشته باشد تا نهایتا به یک موفقیت در برندسازی محصولات جدید خود برسید.

آن موقع است که مشتری محصولات جدید شما را هم خریداری خواهد کرد چون معنا و مفهوم تولید آنها را درک خواهد کرد و خواهد فهمید شما این محصول جدید را با چه هدفی، برای پوشش چه نیازی و با چه وجوه تمایزی نسبت به بقیه محصولات و در مقایسه با محصولات رقبا تولید کرده‌اید، بنابراین شما انتخاب را برای مشتری خودتان راحت کرده‌اید.


ساسان قاسمی، میلاد کوچکیان
(ala.ir)


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۳ خرداد ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 41,100 ریال 950 2.31% نمودار و آرشیو
EX5 Jam - نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 40,800 ریال -600 1.45% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 40,900 ریال -300 0.73% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 44,600 ریال -700 1.55% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 44,600 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
5110 45,000 ریال -300 0.66% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 41,750 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 42,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 40,800 ریال -1200 2.86% نمودار و آرشیو
0075 50,500 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
020 47,400 ریال -500 1.04% نمودار و آرشیو
Lf190 48,000 ریال -700 1.44% نمودار و آرشیو
52518 38,800 ریال -200 0.51% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 47,000 ریال 600 1.28% نمودار و آرشیو
2420h 48,300 ریال -700 1.43% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 - نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 45,550 ریال -150 0.33% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 53,000 ریال 2200 4.15% نمودار و آرشیو
EX3 Arak 50,000 ریال -700 1.38% نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 46,200 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
C30s 46,200 ریال -800 1.7% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 46,000 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 44,500 ریال 400 0.9% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 55,300 ریال -400 0.72% نمودار و آرشیو
1540 52,500 ریال -500 0.94% نمودار و آرشیو
1551 51,600 ریال 100 0.19% نمودار و آرشیو
781 42,000 ریال -300 0.71% نمودار و آرشیو
785 - نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
552R Maroun 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
510L Jam 46,300 ریال -400 0.86% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 - نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 50,500 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
RP340 49,100 ریال -1100 2.19% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 57,800 ریال 300 0.52% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 78,000 ریال 2500 3.21% نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 80,000 ریال 4000 5% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off 43,500 ریال نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖