تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

ارسال پاسخ

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۰۰ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

چرا هرچقدر تبلیغ می‌کنیم جواب نمی‌دهد؟

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف از تبلیغات در کسب‌وکارهای جدید این نیست که شما در کوتاه‌مدت به فروش بیشتر برسید و مشتریان زیادی را جذب کنید، بلکه هدف از تبلیغات آگاهی دادن به مشتریان هدفی است که شما در نظر گرفته‌اید. اما نکته اینجاست که این آگاهی را شما به اشتباه می‌خواهید به تمامی مشتریان احتمالی خود ارائه دهید و این درست نیست!
چرا هرچقدر تبلیغ می‌کنیم جواب نمی‌دهد؟

مشاور عزیز،
ما یک کسب‌وکار خدماتی هستیم و سابقه بسیار اندکی در کسب‌وکار خودمان داریم. از شروع فعالیتمان در این حوزه تا به حال سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغات انجام داده‌ایم اما به اهداف تبلیغاتی خودمان که نهایتا فروش بیشتر است نرسیده‌ایم. عقیده ما این است که تبلیغات بهترین ابزار در فروش بیشتر است اما با توجه به رقبای زیادی که در بازار ما هستند از یکسو و کم بودن موانع ورود به این بازار برای تازه واردان از سوی دیگر ما به اهداف تبلیغاتی خود نرسیده‌ایم. از نظر کیفیت خدمات ما بر این باور هستیم که نسبت به رقبا خدمات ما دارای کیفیت بالاتری است اما در عمل نتوانسته‌ایم این متمایز بودن در کیفیت را به جذب مشتری تبدیل کنیم. چرا با اینکه ما سرمایه‌گذاری زیادی در انواع رسانه‌های تبلیغاتی اعم از بیلبورد، بنر، پیامک، ایمیل انجام داده‌ایم آن هم در حجم انبوه باز هم به نتیجه مطلوب خود نرسیده‌ایم.

 

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف از تبلیغات در کسب‌وکارهای جدید این نیست که شما در کوتاه‌مدت به فروش بیشتر برسید و مشتریان زیادی را جذب کنید، بلکه هدف از تبلیغات آگاهی دادن به مشتریان هدفی است که شما در نظر گرفته‌اید. اما نکته اینجاست که این آگاهی را شما به اشتباه می‌خواهید به تمامی مشتریان احتمالی خود ارائه دهید و این درست نیست، بلکه شما باید ابتدا مشتریان با پتانسیل بالا را هدف قرار دهید و آنها را به اندازه کافی آگاه کنید، به آنها خدمت با کیفیت خود را ارائه دهید و از طریق آنها به فروش بیشتر برسید.

 

حقیقت این است که با توجه به تعدد رقبا در کسب‌وکارهای خدماتی و در بازارهای مختلف و همچنین تعدد پیام‌های تبلیغاتی و رسانه‌های متعدد در این حوزه که گزینه اول تمامی شرکت‌ها در ارتباط با مشتریانشان است، نرخ توجه مشتریان به رسانه‌های تبلیغاتی شما در دنیای کسب‌وکار امروز بسیار افت کرده است پس شما به‌عنوان یک کسب‌وکار کم سابقه در بازار خودتان باید هم پیام‌ها و شعارهای تبلیغاتی بسیار متفاوت و خلاقانه‌ای از جنس کسب‌وکار خودتان طراحی کنید که استراتژی و متمایز بودن خدمات شما را به خوبی به مشتری انتقال دهد و مهم‌تر از آن، اینکه این پیام را به همه ارائه ندهید.

طبق نمودار چرخه عمر پذیرش یک محصول یا یک خدمت، زمانی که شما برای اولین بار یک محصول یا خدمت جدید را وارد بازار می‌کنید، محصول یا خدمت شما توسط نوجویان پذیرفته می‌شود یعنی کسانی که همیشه دوست دارند اولین استفاده‌کننده‌ها باشند و معمولا وفاداران به برند هستند و پس از آن پذیرندگان اولیه محصول و خدمت شما را خریداری می‌کنند که معمولا رهبران عقیده یا گروه‌های مرجع هستند یعنی مشتری که مشتریان بعدی محصول و خدمت شما را در دست این افراد می‌بینند، پسند می‌کنند و برای خریدن از شما ترغیب می‌شوند. در اصطلاح به این دسته مشتریان عطسه‌کنندگان می‌گویند.


حالا کسب‌وکار خدماتی جدید خود را در نظر بگیرید، خدمات شما در واقع یک ایده ویروسی است که شما به پذیرندگان اولیه ارائه داده‌اید یا همان عطسه‌کنندگان، اگر این عطسه‌کنندگان ایده ویروسی شما را در بازار عطسه کنند، شما به مرحله بعد پذیرش خواهید رفت یعنی جایی که درصد بالای مشتریان در آنجا قرار دارند یعنی در حدود 68 درصد کل مشتریان که اکثریت پیشگام و پیرو هستند.

حالا اشتباه شما این بوده است که هدف شما از ابتدا این 68‌درصد بوده است، همان‌هایی که اصلا به محرک‌های بازاریابی و پیام‌های تبلیغاتی شما پاسخ نمی‌دهند و برای آنها جلب نظر نمی‌کند اما برای پذیرندگان اولیه اگر شما محرک مناسب انتخاب کنید جلب نظر خواهد کرد و آنها ویروسی می‌شوند. به فاصله بین پذیرندگان اولیه و اکثریت پیشگام در اصلاح «شکاف» گفته می‌شود. شما باید ماهرانه این شکاف را رد کنید تا به هدف خود که مشتریان بیشتر است، برسید.اما چگونه از این شکاف گذر کنیم؟ یکی اینکه همان‌طوری که عنوان شد خدمات شما باید کاملا متمایز از رقبا باشد که این تمایز می‌تواند از جنس قیمت، عملکرد، فرآیند کسب‌وکار بهتر، سرعت ارائه خدمات، کارکنان با صلاحیت بالاتر، محیط ارائه خدمات بهتر باشد.

دوم اینکه پیام خودتان را خوب طراحی کنید تا پذیرندگان اولیه به خوبی آگاه شوند سپس کانال ارتباطی شما با پذیرندگان اولیه باید به‌خوبی طراحی و اجرا شود و سرمایه شما باید بر ارتباط موثر با این دسته مشتریان متمرکز شود، در این کار فقط به تبلیغات بسنده نکنید، فروش شخصی، بازاریابی مستقیم، ابزارهای ترویج فروش و دیگر ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند تا پیامتان را بهتر انتقال دهید و نهایتا اینکه راضی کردن این دسته مشتریان کلید موفقیت شما خواهد بود پس هر چه می‌توانید در ارائه خدمات با کیفیت به آنها سرمایه‌گذاری کنید، مدیریت ارتباط با مشتری را با آنها برنامه‌ریزی کنید تا به 68 درصد بعدی بتوانید برسید، این یعنی عطسه کننده‌ها را خوب ویروسی کرده‌اید و آنها هم برای شما عطسه خواهند کرد و شما به هدف تبلیغاتی خودتان خواهید رسید اما عطسه کردن فقط با رضایت مشتری به دست خواهد آمد پس سرمایه خودتان را بی‌جهت برای دستیابی به حجم فروش بالا در ابتدای فعالیت خودتان صرف نکنید.

 

فراموش نکنید این مشتریان راضی هستند که با ارتباطات اثربخش شما وفادار به برند شما خواهند شد، برای شما مشتری خواهند آورد، برند شما را بهبود خواهند داد و شما را به فروش بیشتر که هدف نهایی کسب‌وکار خدماتی شما است نزدیک خواهند کرد.

دنیای اقتصاد

 

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۱۷ آذر ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 42,800 ریال -1000 2.28% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,150 ریال -150 0.35% نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 43,400 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 44,100 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,800 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
5110 43,500 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,300 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,000 ریال 200 0.47% نمودار و آرشیو
0075 50,000 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
020 50,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lf190 50,000 ریال 200 0.4% نمودار و آرشیو
2420h 49,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2102 49,400 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,700 ریال -50 0.1% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,700 ریال 200 0.42% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s 47,000 ریال -1000 2.08% نمودار و آرشیو
C30s 47,200 ریال -400 0.84% نمودار و آرشیو
V30s 46,800 ریال نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 45,400 ریال 400 0.88% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 55,000 ریال -800 1.43% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 48,000 ریال 300 0.63% نمودار و آرشیو
1540 50,200 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
781 44,500 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
785 44,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
821 44,500 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
825 44,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5030 80,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
525 47,100 ریال -400 0.84% نمودار و آرشیو
552R Jam 47,100 ریال -800 1.67% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 47,300 ریال -500 1.05% نمودار و آرشیو
510L Jam 47,800 ریال -1700 3.43% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 48,200 ریال 200 0.41% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 71,500 ریال 500 0.7% نمودار و آرشیو
10417 71,000 ریال 1000 1.41% نمودار و آرشیو
10415 71,800 ریال 300 0.42% نمودار و آرشیو
R40maron 57,000 ریال 2000 3.51% نمودار و آرشیو
R60 52,000 ریال 3000 5.77% نمودار و آرشیو
548R 49,700 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
RP340 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 45,100 ریال -500 1.1% نمودار و آرشیو
440L 47,900 ریال -600 1.24% نمودار و آرشیو
MR230 52,000 ریال -2000 3.7% نمودار و آرشیو
ZR230 52,200 ریال -1300 2.43% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 66,800 ریال -200 0.3% نمودار و آرشیو
332C 49,600 ریال 100 0.2% نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,500 ریال 900 2.34% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 38,400 ریال 900 2.34% نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 38,500 ریال 900 2.34% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 58,700 ریال 700 1.19% نمودار و آرشیو
EPS 300 60,000 ریال 2500 4.17% نمودار و آرشیو
EPS 400 55,500 ریال 3000 5.41% نمودار و آرشیو
510L Arak 47,900 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5620 45,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 67,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 60,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
J740 65,000 ریال -800 1.22% نمودار و آرشیو
R200 65,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,500 ریال 1700 3.43% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
52518 45,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Hi500 45,400 ریال 500 1.1% نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
552 Maroun 47,200 ریال -300 0.63% نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 43,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
52518 Off1 - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو