تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

چهارشنبه ۲۳ دى ۱۳۹۴ ۰۷:۴۹ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

برندهای مهم چگونه درآمدزایی می کنند؟

این روزها با گسترش مصرف گرایی در بین مردم رفتاری تازه را با نام وفاداری به برند در میان مردم شاهد هستیم که در واقع این وفاداری به برند در میان مشتریان مهم‌ترین نقش را در درآمد شرکت های بزرگ و کوچک داشته است.
برندهای مهم چگونه درآمدزایی می کنند؟

برندها از 4 استراتژی کلی برای ایجاد وفاداری در مشتریان خود استفاده می‌کنند.

1- مشتری شگفت زده می شود

یک برند می تواند با معرفی محصولات تازه و دور از انتظار مشتریان را شگفت زده کند. راه‌های زیادی برای ایجاد هیجان و شوق به خرید در مشتریان وجود دارد ولی هیچ چیز نمی تواند هیجان معرفی یک محصول جدید را در مشتریان ایجاد کند. همیشه پیش از معرفی یک محصول به خصوص محصولات مهم شایعات زیادی پیرامون آن پخش می شود ولی جالب است که این شایعات تا حدود زیادی می تواند باعث بهبود عملکرد برند در ارایه محصولات تازه شود چرا که برند می تواند با معرفی محصولی فراتر از آنچه در شایعات مطرح شده است مشتریانش را شگفت زده کند و به آن ها حس متفاوت بودن با سایر مردم را بدهد.

در واقع تولیدکنندگان از هر روشی استفاده می‌کنند تا این احساس را در کاربران القاء کنند که شخصیت و موجودیت یک فرد در محصولاتی که وی خریداری می‌کند، نهفته است. ایجاد این حس در مشتریان آن ها را به خرید کالاهای تازه و مورد علاقه شان ترغیب می کند.

2- ایجاد اعتماد دوطرفه بین برند و مشتری

تا حالا به این فکر افتاده اید که تا چه حد به برند محصولات خود وفادار هستید. شرکت های بزرگ در دنیا وفاداری متقابل را مهم‌ترین عامل پیشرفت خود می دانند چرا که یک تولیدکننده و برند بزرگ همیشه نمی تواند مشتریانش را شگفت زده کند به همین دلیل سعی می کند با ایجاد یک حس وفاداری در مشتریان آن ها را به برند خود وابسته نگه دارد. به عنوان مثال وقتی شما یک جارو برقی از یک برند خریداری می کنید و از آن رضایت دارید مسلما دلتان می خواهد دیگر محصولات این برند را حتی در صورت کیفیت پایین‌تر در اختیار داشته باشید. اما در اینجا یک نکته مهم به ذهن می آید که آیا برند مورد نظر هم به اندازه مشتریانش به نظر آن ها احترام می گذارد و یا اینکه سود کوتاه مدت را ترجیح می دهد.

برندهای موفق امروزی همیشه به نظر مخاطبان و مشتریانشان توجه می کنند و بخش زیادی از درآمد خود را صرف تحقیق و پیشرفت محصولات و بهبود ضعف های خود می کنند و در واقع سود بلند مدت را به کوتاه مدت ترجیح می دهند. روانشناسی وفاداری به برند، ریشه در نظریه هویت اجتماعی دارد.افراد با گروه های اجتماعی که یک کالای خاصی را خریداری می کنند، شناخته می شوند.

البته تاثیر خرید یک کالا در نظر خود خریدار نیز عامل مهمی است. زمانی که شما یک کالای خاص را خریداری می‌کنید، از این موضوع ابراز خوشحالی کرده و به ناگاه با سایر افرادی که این کالا را خریده‌اند، احساس نزدیکی می‌کنید. البته وفاداری ممکن است باعث شود تا کاربران انتظار محصول بهتری را نداشته باشند. از طرفی دیگر وفاداری به برند می تواند حساسیت مشتریان به قیمت را کاهش دهد و می تواند باعث سود آوری بیش‌تر یک برند شود.

3- خدمات پس از فروش، بروزرسانی و رفع باگ ها

یکی از مهم‌ترین علت های وفادار ماندن به یک برند خدمات پس از فروش آن می باشد که امروزه بیش‌تر شرکت های بزرگ بر این موضوع تمرکز کرده اند و با صرف هزینه های زیاد سعی دارند مشتریان وفادار خود را با ارایه خدمات پس از فروش مناسب، حفظ کنند. البته این سرمایه گذاری ممکن است سود و منفعت زیادی برای یک برند نداشته باشد ولی می تواند یک تبلیغ بسار خوب برای عموم باشد و باعث جذب مشتریان دیگر برندها شود.

به عنوان مثال امروزه تمام برند های گوشی های هوشمند آپدیت ها و بروزرسانی های بسیاری را برای رفع مشکلات و رضایت مشتریان عرضه می کنند تا بتوانند مشتریان خود را کماکان راضی و خشنود نگه دارند. هر چند انجام این کارها می تواند هزینه زیادی برای شرکت داشته باشد ولی به در واقع این پشتیبانی های بعد از فروش را می توان راهی برای کاهش خسارت های بیشر دانست چرا که همیشه یک رقیب برای یک برند بزرگ وجود دارد که سعی در تضعیف رقیبش دارد.

از جمله بی توجهی های بزرگ می توان به رسوایی شرکت فولکس واگن آلمان اشاره کرد که با مشکلی که در نمایش میزان آلودگی خودروهای خود داشت ناگزیر به پرداخت جریمه سنگینی برای فراخوان و تعمیر خودروهای خود شد.

4- ایجاد طرح های وفاداری و تشویقی

امروزه شرکت ها و برندهای مهم همگی با هم در رقابت هستند و همگی سعی در آسان‌ترکردن انجام خرید توسط مشتریان دارند وسعی می‌کنند با اقساطی کردن محصولات خود طیف بیش‌تری از مردم را به سمت خود جذب کنند. به عنوان مثال می توان به توافق کمپانی اپل با اپراتورهای تلفن همراه در دنیا به ویژه در آمریکا اشاره کرد که طی آن مشتری می تواند با پرداخت هزینه کم‌تر از گوشی های هوشمند آن برند استفاده کند و در واقع این روش می تواند قدم مهمی در کسب رضایت مشتریان باشد.

منبع: دریک آنلاین

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۹ دى ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 43,200 ریال -600 1.37% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,400 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 43,300 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,850 ریال -250 0.57% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,700 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
5110 44,800 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,100 ریال -550 1.26% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,200 ریال -400 0.92% نمودار و آرشیو
0075 51,100 ریال -400 0.78% نمودار و آرشیو
020 51,500 ریال -200 0.39% نمودار و آرشیو
Lf190 50,200 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
52518 45,500 ریال -500 1.09% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 49,900 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K 49,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 50,100 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,500 ریال -600 1.25% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,200 ریال -700 1.46% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam 46,500 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 47,100 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Arak 47,000 ریال 400 0.85% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf 47,700 ریال 700 1.47% نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf 47,100 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf 47,600 ریال 400 0.84% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s 47,300 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
C30s 45,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
V30s 47,000 ریال -500 1.05% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 47,400 ریال -300 0.63% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,200 ریال -250 0.44% نمودار و آرشیو
1540 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 51,600 ریال -400 0.77% نمودار و آرشیو
781 45,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
785 45,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
821 46,000 ریال -400 0.86% نمودار و آرشیو
825 44,600 ریال 100 0.22% نمودار و آرشیو
5030 56,500 ریال -500 0.88% نمودار و آرشیو
525 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 47,200 ریال -800 1.67% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 47,200 ریال نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam 45,600 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 46,800 ریال -500 1.06% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 85,000 ریال 2500 2.94% نمودار و آرشیو
10417 84,500 ریال 2500 2.96% نمودار و آرشیو
10415 86,000 ریال 2500 2.91% نمودار و آرشیو
R40maron 49,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R60 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 47,000 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
RP340 46,700 ریال -300 0.64% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 45,800 ریال -1200 2.55% نمودار و آرشیو
440L 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 57,500 ریال -500 0.86% نمودار و آرشیو
ZR230 57,500 ریال -1300 2.21% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 83,000 ریال 2500 3.01% نمودار و آرشیو
332C 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 45,700 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,200 ریال 400 1.05% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 37,900 ریال 300 0.79% نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 38,900 ریال 200 0.51% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 58,000 ریال -1000 1.69% نمودار و آرشیو
EPS 400 59,000 ریال 1000 1.69% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 60,000 ریال -1000 1.64% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 84,000 ریال 3000 3.57% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 68,000 ریال -500 0.73% نمودار و آرشیو
J740 70,500 ریال -200 0.28% نمودار و آرشیو
R200 67,500 ریال -500 0.74% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,700 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP 58,000 ریال نمودار و آرشیو