تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ تعداد نظرات: 0

نوبخت اعلام کرد

آمادگی برای ارائه اسناد مربوط به برنامه ششم به مجلس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تشریح اهداف کمی برنامه ششم توسعه تاکید کرد: آماده‌ایم تمام اسناد مربوط به برنامه ششم توسعه را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه کنیم.
آمادگی برای ارائه اسناد مربوط به برنامه ششم به مجلس

به گزارش اینپیا به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت در نشست خبری توضیح برنامه ششم توسعه که امروز دهم بهمن ماه برگزار شد، مهمترین هدف کمی برنامه ششم توسعه را رشد هشت درصدی دانست و اظهار کرد: این رشد هشت درصدی از محل بخش کشاورزی، نفت، معدن، صنعت، آب و برق و گاز، ساختمان، حمل و نقل، ارتباطات و سایر خدمات تأمین خواهد شد.

به گفته وی طبق برنامه ریزی ما هشت درصد رشد اقتصادی از طریق کشاورزی، ٩.٣ درصد آن از طریق نفت،٩.٣ درصد از طریق صنعت، ٨.٨ درصد از طریق معدن، ٨.٣ درصد از طریق آب، برق و گاز، 8.3 درصد از طریق حمل‌ونقل، ارتباطات 19.3 درصد و ٥.٨ درصد از طریق سایر خدمات تأمین خواهد شد.

نوبخت در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر این‌که به نظر می‌رسد تناقضی بین یکی از بندهای برنامه ششم توسعه و ممنوعیت مالیاتی جدید و قانون اصلاحیه نظام مالیاتی که در آن معافیت‌های مالیاتی جدیدی تشکیل شده و از سال آینده اجرا می‌شود، وجود داشته باشد، اظهار کرد: بنابر قانون اصلاحیه نظام مالیاتی از سال آینده همه نهادهایی که پیش‌تر مالیات نمی‌دادند باید مالیات بدهند و اگر هم در پاره‌ای از موارد در این قانون معافیتی مالیاتی جدید تعریف شده است بر مبنای حمایت از تولید است ولی به‌طور کلی در برنامه ششم توسعه جلوی معافیت‌های جدید مالیاتی گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین درباره‌ برنامه ششم توسعه توضیح داد: سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه برمبنای اقتصاد مقاومتی و دیدگاه‌های الگوی مطلوب توسعه و گفتمان‌هاست.

وی درباره‌ی موضوعات مطرح شده برنامه ششم گفت: یکی از بخش‌های برنامه ششم توسعه بر موضوعات خاص تاکید دارد یعنی موضوعاتی که مرتبط با بحران‌های احتمالی آینده هستند که اگر به آن موضوعات نرسیم تا پایان دوره برنامه ششم توسعه دچار بحران خواهیم شد. این موضوعات شامل آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی است.

نوبخت همچنین درباره‌ی دیگر موضوعات برنامه ششم توسعه گفت: یکی از این موارد موضوعات خاص مکان‌محور است ضمن این‌که در همه مناطق کشور توجه ویژه‌ای خواهیم داشت. همچنین یکی دیگر از بخش‌های برنامه ششم توسعه متمرکز بر موضوعات بخشی است که می‌تواند با عنوان پیشران توسعه مورد توجه قرار گیرد. در این بخش به صنعت، معدن، ترانزیت، فناوری ریلی، ارتباطات، اطلاعات و انرژی توجه کرده، همچنین موضوعات فرابخشی نیز از موضوعاتی است که در برنامه ششم توسعه است که این بخش شامل محیط کسب‌وکار، اشتغال، تامین منابع مالی برای اقتصاد، توانمندسازی محرومین و فقرا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین اجرای برنامه ششم را در سه فصل توصیف کرد و ادامه داد: لایحه احکام دائمی توسعه پیشتر طی 50 ماده به مجلس تقدیم شده بود این احکام یکی از اجزای برنامه ششم توسعه است که در برنامه‌های قبلی نیز تکرار شده است و ما برای آنکه آن را تکرار نکنیم مواد آن را جمع‌آوری کرده و به مجلس تقدیم کردیم بنابراین نوآوری برنامه ششم این است که عاری از برنامه‌های دائمی تکراری شده است.

وی همچنین اسناد برنامه ششم توسعه را یکی‌دیگر از اجزای این برنامه پنج ساله دانست و اظهار کرد: این بخش شامل سندهای راهبردی بخشی و فرابخشی می‌شود که سندهای راهبردی بخشی 17 موضوع و سندهای راهبردی فرابخشی 12 موضوع وجود دارد.

نوبخت همچنین اظهار کرد: این‌که در برنامه ششم توسعه به ریز اقدامات اساسی که می‌خواهیم برای رفع چالش‌ها انجام دهیم توضیحات لازم انجام شده و سعی کرده‌ایم که در این برنامه با موضوعاتی مانند این‌که کشور برای ارتقاء جایگاه اقتصادی‌اش طی سال‌های 1395 - 1399 چه برنامه‌هایی دارد و در این زمینه چه اقداماتی انجام خواهد داد پاسخ داده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه‌های عملیاتی بخشی و فرابخشی و برنامه‌های عملیاتی و استانی تدوین شده، ولی مجلس قرار نیست آنها را تصویب کند. همچنین برای هر موضوعی که در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است بین 300 تا 400 صفحه سند پشتیبان وجود دارد که هر موضوع یک بخش از سند ما را تشکیل می‌دهد.

وی درباره‌ی ویژگی‌های برنامه ششم توسعه گفت: این برنامه سومین برنامه‌ای است که از سال 1384 و در دوره سند چشم‌انداز 20 ساله تدوین شده و همچنین اولین برنامه‌ای است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعیین شده و در آن از الگوی حسابداری رشد (مدل برنامه‌ریزی بهینه‌یابی غیرخطی و الگوی اقتصاد کلان) مدل تعادل عمومی پویای تصادفی بهره گرفته شده است.

نوبخت به مهم‌ترین هدف کمی برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد تا پایان 1404 به جایگاه اول اقتصاد و فناوری برسیم رشد هشت درصدی برای ما حداقلی است و ممکن است به رشد دو رقمی نیاز داشته باشیم که این موضوع در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است همچنین ما از آسیب‌شناسی برنامه‌های توسعه گذشته بهره‌مند شدیم و اتفاقا جداکردن احکام دائمی و فرستادن آن برای تصویب به مجلس حاصل آسیب‌شناسی برنامه‌های پیشین توسعه بود. در گذشته برنامه‌ها به این صورت تدوین شده بود که قانون‌گذار می‌تواند قانون‌های جدیدی تصویب کرده و طی پنج سال مشخص نبود که قانونی که اجرا می‌شود مطابق با قوانین مادر است یا قوانین اصلاح شده.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره‌ نسبت‌های بودجه‌ای در برنامه ششم گفت: منابع نفتی که در بودجه سال 1394، 64 هزار میلیارد بوده در سال 1399 به 106 هزار میلیارد تومان می‌رسد، ولی سهم منابع نفتی در این دوران به شکل محسوس کاهش می‌یابد. چنانچه از 31.5 درصد سال 1394 به سهم 22 درصدی در سال 1392 تقلیل پیدا خواهد کرد. همچنین سهم مالیات به تولید ناخالص ملی از 6.5 درصد به 11 درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به شاخص تامین هزینه‌ها از محل درآمد‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون این شاخص حدود 168.4 درصد است که در سال آینده به 75.4 درصد خواهد رسید. این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه به 105.6 درصد می‌رسد. این نشان‌دهنده این است که تا پایان برنامه ششم درآمدها بیش از هزینه‌ها خواهد بود.

نوبخت همچنین لازمه رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی را معطوف به سرمایه‌گذاری سالانه نزدیک به 580 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مطابق با برنامه ششم توسعه سهم بخش عمومی برای تملک دارایی‌های سرمایه معادل 13.8 درصد یا 80 هزار میلیارد تومان، سهم بخش صندوق توسعه ملی 12.2 درصد یا 71 هزار میلیارد تومان، سهم بخش بازار سرمایه 15.3 درصد معادل 89 هزار میلیارد تومان سهم تسهیلات بانکی 30.7 درصد معادل 178 هزار میلیارد تومان، منابع شرکت‌های دولتی با سهم 19.1 درصدی معادل 111 هزار میلیارد تومان و منابع خارجی با سهم 4.7 درصدی سهم 27 هزار میلیارد تومانی خواهند داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین ابراز امیدواری کرد که مجلس فعلی با تصویب برنامه ششم توسعه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تشریح اجرای بندهای مربوط به برنامه ششم توسعه سهم داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که برنامه ششم توسعه اولین برنامه اقتصاد مقاومتی در پساتحریم است نباید تصویب و اجرای آن به تاخیر بیفتد، چون این موضوع به صلاح کشور نیست. از سوی دیگر باید در نظر گرفت که خارجی‌ها از شرایط پساتحریم ایران استقبال کرده‌اند و باید سریعا از فرصت پیش آمده در جهت رشد و رونق اقتصادی استفاده کرد. البته مجلس در زمان تصویب لایحه برنامه ششم توسعه مختار است ولی با توجه به این‌که اکنون فرصتی است که مجلس بتواند در اجرای سیاست‌های برنامه ششم توسعه در چارچوب اقتصاد مقاومتی مشارکت داشته باشد بهتر است که تصویب آن زودتر انجام شود.

نوبخت توضیح داد: طبق آیین‌نامه داخلی، مجلس 30 روز فرصت دارد برنامه ششم توسعه را تصویب کند و تاکنون هیچ‌گاه مجلس زمانی بیشتر از 40 روز برای تصویب برنامه‌های توسعه و برنامه‌های بودجه وقت صرف نکرده و به نظرم در این زمینه فرصت خواهد داشت که تا کمتر از 40 روز بودجه و برنامه را تصویب کند ولی با توجه به انتخابات ما هم نمی‌توانیم از نماینده‌های مجلس انتظار داشته باشیم که به حوزه‌های انتخابی خود نروند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با توجه به تاخیر تصویب برنامه ششم توسعه در سال آینده برنامه پنجم بار دیگر اجرا شود، ادامه داد: اجرای ادامه‌ی برنامه پنجم تا سال آینده یک خط مصوبه است، ولی باعث می‌شود که کشور یکسال عقب بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برنامه ششم توسعه کارشناسی شده نیست، افزود: اگر برنامه ششم توسعه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیقی بررسی شود نمایندگان اذعان خواهند کرد که این برنامه کارشناسی شده است. آنچه که مجلس تصویب می‌کند مواد برنامه ششم توسعه یا همان احکام است و ما به مجلس اعلام کرده‌ایم که اگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس تشکیل شود آمادگی داریم که همه اسناد مربوط به برنامه ششم توسعه را در اختیار کمیسیون‌های مجلس قرار دهیم.

نوبخت در خصوص بحث ادغام وزارتخانه‌ها و برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه گفت: برنامه‌ای که در آن ادغام وزارتخانه‌ها در نظر گرفته شده بود، پیش‌نویس بود و هنوز قطعی نشده بود مفاد مربوط به این پیش‌نویس در هیات دولت تایید نشد و موج بزرگی در رسانه‌ها به راه افتاد درباره چرا و تحلیل این ادغام‌ها ولی به طور کلی در برنامه ششم توسعه ادغام وزارتخانه‌ها گنجانده نشده است ولی ممکن است در مجلس به برنامه اضافه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخشی از سخنانش در پاسخ به موضوعات مطرح شده از سوی یکی از نماینده‌های مجلس مبنی بر این‌که آیا برنامه ششم توسعه به درستی تنظیم شده است، ادامه داد: مطرح کردن این موضوع اهانت به مبانی نظری است ما برای تهیه برنامه ششم توسعه از مبانی نظری اسناد فرادستی استفاده کرده‌ایم و در فرآیند تدوین آن از بسیاری از صاحبنظران و نظر کارشناسی آنها بهره برده‌ایم که ببنیم چطور می‌توانیم سیاست‌های فرادستی را عملی کنیم.

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۸ دى ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 43,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,700 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 43,600 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,000 ریال -200 0.45% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 44,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,900 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5110 44,900 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,650 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,600 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,600 ریال -50 0.11% نمودار و آرشیو
0075 51,500 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
020 51,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lf190 50,500 ریال -200 0.39% نمودار و آرشیو
52518 46,000 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 50,100 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K 49,600 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
2102 50,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 60,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 48,100 ریال -300 0.62% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,900 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf 46,600 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak 46,600 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf 47,000 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf 47,000 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf 47,200 ریال نمودار و آرشیو
V30G 47,300 ریال -700 1.46% نمودار و آرشیو
Z30s 47,500 ریال -600 1.25% نمودار و آرشیو
C30s 45,500 ریال -700 1.52% نمودار و آرشیو
V30s 47,500 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 47,700 ریال 900 1.89% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,450 ریال 50 0.09% نمودار و آرشیو
1540 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 52,000 ریال 300 0.58% نمودار و آرشیو
781 45,400 ریال -400 0.87% نمودار و آرشیو
785 45,000 ریال -500 1.1% نمودار و آرشیو
821 46,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
825 44,500 ریال -2000 4.3% نمودار و آرشیو
5030 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
525 47,000 ریال -400 0.84% نمودار و آرشیو
552R Jam 48,000 ریال -400 0.83% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf 48,000 ریال -400 0.83% نمودار و آرشیو
552R Arak - نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 47,300 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 82,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
10417 82,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
10415 83,500 ریال 500 0.6% نمودار و آرشیو
R40maron 49,000 ریال 200 0.41% نمودار و آرشیو
R60 48,500 ریال -300 0.61% نمودار و آرشیو
548R 47,200 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
RP340 47,000 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 47,000 ریال 1000 2.13% نمودار و آرشیو
440L 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 58,000 ریال -500 0.85% نمودار و آرشیو
ZR230 58,800 ریال 300 0.51% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 80,500 ریال 200 0.25% نمودار و آرشیو
332C 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 46,000 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 37,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 37,600 ریال -100 0.27% نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 38,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 59,000 ریال -200 0.34% نمودار و آرشیو
EPS 400 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 61,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 81,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 68,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
J740 70,700 ریال -100 0.14% نمودار و آرشیو
R200 68,000 ریال -500 0.73% نمودار و آرشیو
2004Tc 50,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP - نمودار و آرشیو