تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۵۴ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

چگونه مشتریان خود را بهتر بشناسیم

حیرت‌برانگیز است که بسیاری از کسب‌وکارها هیچ ایده‌ای در مورد بازار هدف خود ندارند. اگر می‌خواهید که پیام‌های شما تاثیرگذار باشند و برند شما وسوسه‌انگیز بوده و جلب توجه کند، باید قدمی رو به جلو بردارید و مشتریان خود را بهتر بشناسید.
چگونه مشتریان خود را بهتر بشناسیم

حیرت‌برانگیز است که بسیاری از کسب‌وکارها هیچ ایده‌ای در مورد بازار هدف خود ندارند. مطمئنا اگر شما از مسئول فروش یک تجارت بپرسید که که مخاطب مورد هدف شما کیست، ممکن است پاسخی برای سوال شما داشته باشند، اما آیا مدیر فروش می‌داند که چرا این افراد به عنوان بازار هدف در نظر گرفته می‌شوند؟ این بازار ممکن است با چه مشکلاتی روبرو شود؟ این بازار به چه مواردی اعتماد و یا عدم اعتماد دارد؟ اعضای این بازار به چه چیزهایی علاقه دارند؟ از چه چیزهای متنفر هستند؟ از چه چیزهایی می‌ترسند و یا چه چیزهایی را پیش‌بینی می‌کنند؟

اگر می‌خواهید که پیام‌های شما تاثیرگذار باشند و برند شما وسوسه‌انگیز بوده و جلب توجه کند، باید قدمی رو به جلو بردارید و مشتریان خود را بهتر بشناسید. چطور این کار را انجام دهید؟ در این جا به ۱۰ روش برای شناخت بهتر مخاطبان هدف شما اشاره می‌کنیم:

۱- فرضیات خود را به چالش بکشید.
اولین قدم، مهم‌ترین قدم است، زیرا این مرحله حتی ممکن است به شما کمک کند تا مخاطبین هدف خود را مجددا تعریف کنید. به حدس زدن و ایجاد فرضیات در مورد هیچ چیز نپردازید. فرض کنیم شما تصمیم گرفته‌اید که بازار هدف شما زنان میانسال باشند. چرا؟ شما حتی ممکن است فراتر از این نیز پیش رفته باشید، و به جهت‌ها یا سبک‌های به خصوصی از پیام در مورد آن‌ها متوسل شده باشید. اما هیچ یک از این فرضیات را بدون بررسی قبول نکنید. مگر اینکه چیزی بیشتر از شواهد داستانی در اختیار داشته باشید که از ادعاهای شما حمایت کند.

۲- از آن چه که دیگران یافته‌اند، درس بگیرید.
در بهترین حالت، این مسئله به معنای انجام اولین مرحله از تحقیقات بازار است. مطالعات موردی، مثال‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل‌های روانشناسی انجام شده به وسیله‌ی بازاریاب‌هایی که قبل از شما وجود داشته‌اند را مطالعه کنید. منابع شما می‌توانند شامل گزارشگران‌ صنعت، پژوهشگران بازار و در برخی موارد، جامعه‌شناسان باشند. به فیلتر کردن داده‌های خود بپردازید تا اطمینان حاصل کنید که تحقیق شما تا جایی که ممکن است مرتبط و به روز باشد.

۳- به ایجاد شخصیت برای مشتریان خود بپردازید.
زمانی که به اندازه‌ی کافی داده‌های عینی برای آغاز شکل‌دهی به نتایج یکپارچه‌ی خود را جمع‌آوری کردید، می‌توانید ایجاد شخصیت برای مشتریان خود را آغاز کنید. این شخصیت اساسا یک شخصیت خیالی است که تمامی ویژگی‌های شخصی‌ که انتظار می‌رود اعضای “معمول و متوسط” مخاطبین هدف شما از آن برخوردار باشند را نمایش می‌دهد.

این ویژگی‌ها مواردی مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات، درآمد و همچنین مواردی مانند خلق و خو، حساسیت و یا کنجکاوی را نیز شامل می‌شود.

۴- بررسی‌های کمی در مقیاس بزرگ انجام دهید.
حال زمان آن فرا رسیده است که فرضیات خود را تکمیل کرده و به انجام برخی تحقیقات اولیه بپردازید (به جای انجام تحقیقات ثانویه که در بالا به آن اشاره کردیم). از انجام مطالعات کمی در مقیاس بزرگ کار خود را آغاز کنید، و وسیع‌ترین سطح مخاطبان خود را تا حد امکان پوشش دهید. سوالات شما باید چند گزینه‌ای باشد و اطلاعات آماری را در اختیار شما قرار دهد که بتواند به شما، درباره‌ی عادت مشتریان شما بیاموزد.

به پرسیدن سوالاتی در ارتباط با برند و محصولات خود بپردازید مانند: ” X برای شما به چه اندازه اهمیت دارد؟” یا “بیشترین توجه شما برای خرید یک محصول X چیست؟”

۵- به انجام مطالعات کیفی در مقیاس کوچک بپردازید.
با تحقیقات کمی خود را توسط انجام تحقیقات کیفی تکمیل کنید، داده‌ها نمی‌تواند عینی باشد، اما شما به بینش جزئی‌تری در مورد ساختار روان‌شناسی مخاطبین خود دست پیدا می‌کنید. نمونه‌ی کوچکی از اعضای مخاطبین خود را مورد هدف قرار دهید و از سوالات باز به منظور دست یافتن به پاسخ‌های طولانی که امکان تفسیر برای آنها وجود داشته باشد، استفاده کنید.

دوباره، به پرسیدن سوالات مرتبط با برند و محصول خود بپردازید مانند، “عبارت زیر چه معنایی برای شما دارد؟ ” یا “وقتی این تصویر را می‌بینید، چه احساسی پیدا می‌کنید؟”

۶- به رقبای خود توجه کنید.
رقبای شما ممکن است پیش از این به انجام چنین تحقیقاتی در مورد بازار پرداخته باشند و آن را در عمل به کار گرفته باشند. اگر آنها مخاطبینی همانند مخاطبین شما را مورد هدف قرار داده‌اند، روش‌هایی که آن‌ها برای نوشتن و تبلیغات برای مشتریان بالقوه‌ی خود استفاده می‌کنند را مشاهده کرده و از آن‌ها یاد بگیرید.

اگر آن‌ها به انجام چنین تحقیقاتی نپرداخته‌اند، از روش‌هایی استفاده کنید که بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها خود را از دیگران متمایز کنید.

۷- سایر محصولات و خدمات معروف و محبوب را مورد توجه قرار دهید.
به دنبال محصولات و خدماتی باشید که مخاطبین مورد هدف شما در حال استفاده از آن‌ها می‌باشند و به صنعت شما نیز مرتبط نمی‌باشد. این برندها چگونه جایگاه خود را تعیین می‌کنند؟ آن‌ها از چه نوع پیام‌هایی استفاده می‌کنند؟

۸- به مکالمات اجتماعی گوش دهید.
از نرم‌افزارهای بررسی و کنترل اجتماعی در ترکیب با رسانه‌های اجتماعی هدف خود استفاده کنید تا متوجه شوید که مشتریان شما چه نظراتی را در فضای مجازی و به صورت آنلاین بیان می‌کنند. بیشتر از همه چه موضوعاتی را دنبال می‌کنند؟ معمولا با چه کسی ارتباط برقرار می‌کنند و چرا؟

مجددا، شما می‌توانید به دنبال برندهای دیگری باشید که به عنوان موفق‌ترین پیام‌رسان‌ها ظاهر شده‌اند.

۹- تعاملات با برند خود را آزمایش کنید.
می‌توانید مجددا از نرم‌افزارهای کنترلی اجتماعی استفاده کنید و با Google Analytics به بررسی رفتار کاربران در وب‌سایت خود بپردازید. به ارزیابی این مسئله بپردازید که چگونه جمعیت آماری مخاطبین هدف شما با برند شما در ارتباط است: آیا شما نظرات بسیاری در وبلاگ‌ها دریافت می‌کنید و مطالب شما در فضاهای اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود؟ از این داده‌ها استفاده کنید تا به تعدیل رویکرد خود بپردازید.

۱۰- اجازه بدهید تا فضایی برای رشد وجود داشته باشد.
شما هیچ‌وقت نمی‌توانید به درک کاملی از مخاطبین مورد هدف خود دست پیدا کنید. حتی اگر بتوانید به چنین درکی دست پیدا کنید، اعضای مخاطبین شما، به محض اینکه شما آنها بشناسید، رشد و تغییر می‌کنند. در استراتژی خود فضایی برای تنفس ایجاد کنید و همیشه تلاش کنید تا مخاطبین خود را کمی بیشتر درک کنید.

هیچ یک از این روش‌ها نمی‌توانند به خودی خود، تصویر کاملی از مشتریان شما با توجه به نمودارهای آماری مورد هدف شما ارائه دهند. جمعیت معمولا، بسیار متنوع‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر از آن است که فرضیات هر کسی با بسنده کردن به آن‌ها، به واقعیت تبدیل شود.

در عوض، شما باید یافته‌های خود را از میان منابع مختلف پیدا کنید و آنها را در میان یک بینش جامع و چندوجهی با یکدیگر یکپارچه کنید. از اینجا به بعد، شما می‌توانید به بهترین شکل، به هر چیزی که برای مخاطبین خود ساخته‎اید شکل دهید.

منبع: پونیشا

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۸ دى ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 43,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,600 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 43,450 ریال -250 0.57% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,000 ریال -200 0.45% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 44,000 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,900 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5110 44,900 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,650 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,600 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,600 ریال -50 0.11% نمودار و آرشیو
0075 51,500 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
020 51,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lf190 50,500 ریال -200 0.39% نمودار و آرشیو
52518 46,000 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 50,100 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K 49,600 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
2102 50,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 60,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 48,000 ریال -400 0.83% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,900 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf 46,600 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak 46,600 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf 47,000 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf 47,000 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf 47,200 ریال نمودار و آرشیو
V30G 47,300 ریال -700 1.46% نمودار و آرشیو
Z30s 47,500 ریال -600 1.25% نمودار و آرشیو
C30s 45,500 ریال -700 1.52% نمودار و آرشیو
V30s 47,500 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 47,700 ریال 900 1.89% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,450 ریال 50 0.09% نمودار و آرشیو
1540 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 52,000 ریال 300 0.58% نمودار و آرشیو
781 45,400 ریال -400 0.87% نمودار و آرشیو
785 45,000 ریال -500 1.1% نمودار و آرشیو
821 46,200 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
825 44,500 ریال -2000 4.3% نمودار و آرشیو
5030 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
525 47,000 ریال -400 0.84% نمودار و آرشیو
552R Jam 48,000 ریال -400 0.83% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf 48,000 ریال -400 0.83% نمودار و آرشیو
552R Arak - نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 47,300 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 82,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
10417 82,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
10415 83,500 ریال 500 0.6% نمودار و آرشیو
R40maron 49,000 ریال 200 0.41% نمودار و آرشیو
R60 48,500 ریال -300 0.61% نمودار و آرشیو
548R 47,200 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
RP340 47,000 ریال -100 0.21% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 47,000 ریال 1000 2.13% نمودار و آرشیو
440L 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 58,000 ریال -500 0.85% نمودار و آرشیو
ZR230 58,800 ریال 300 0.51% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 80,500 ریال 200 0.25% نمودار و آرشیو
332C 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 46,000 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 37,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 37,600 ریال -100 0.27% نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 38,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 59,000 ریال -200 0.34% نمودار و آرشیو
EPS 400 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 61,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 81,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 68,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
J740 70,700 ریال -100 0.14% نمودار و آرشیو
R200 68,000 ریال -500 0.73% نمودار و آرشیو
2004Tc 50,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP - نمودار و آرشیو