تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ۲۰:۱۹ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

اعضای انجمن ملی پلاستیک در جلسه اتاق بازرگانی شرکت کردند

جلسه نهم مهرماه اتاق بازرگانی به ریاست مهندس خوانساری برگزار شد. در این جلسه که مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی میهمان آن بود اعضای اتاق بازرگانی، مشکلات خود در استفاده از صنعت حمل و نقل ریلی را با محسن پورسید آقایی در میان گذاشتند.
اعضای انجمن ملی پلاستیک در جلسه اتاق بازرگانی شرکت کردند

جلسه نهم مهرماه اتاق بازرگانی به ریاست مهندس خوانساری برگزار شد. در این جلسه که مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی میهمان آن بود اعضای اتاق بازرگانی، مشکلات خود در استفاده از صنعت حمل و نقل ریلی را با محسن پورسید آقایی در میان گذاشتند. هزینه های بالای حمل و نقل ریلی در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل، "حق دسترسی" بالا، عدم قابل برنامه ریزی بودن حرکت قطارهای باری، جریمه های سنگین توقف و ... از جمله مشکلاتی بود که اعضای اتاق بازرگانی به طرح آن ها پرداختند. در این جلسه که اعضای انجمن ملی پلاستیک به ریاست مهندس متوسیان نیز در آن حضور داشتند، برخی از اعضای انجمن، دیدگاه های خود در خصوص مشکلات حمل و نقل ریلی صنعت پلاستیک را بیان کردند.

در ابتدای این جلسه، پور سید آقایی طی سخنانی، حمل و نقل ریلی را از مهم ترین روش های حمل و نقل دانست که در سال های گذشته به علت بی توجهی، سرمایه گذاری چندانی توسط بخش خصوصی در آن صورت نگرفته است.

 مدیرعامل راه آهن با اشاره به پیشینه مالکیت راه آهن و نقش بخش خصوصی در آن گفت: راه آهن از ابتدای تشکیل، وابسته به سیستم دولتی بود و طبق قوانین دولتی اداره می شد در نتیجه، مالکیت خطوط ریلی در اختیار دولت است، از همین رو، نگاه خصوصی سازی در حمل و نقل ریلی بیشتر متوجه جابجایی مسافر و بار بوده است.

وی پیچیدگی ها و بدنه سنتی حاکم بر سیستم را مانع اساسی خصوصی سازی در صنعت ریلی کشور دانست و گفت: برنامه ی راه آهن تکمیل زنجیره ی خصوصی سازی است تا بهره برداری کاملا توسط شرکت های خصوصی انجام شود و راه آهن تنها متولی نگهداری و احداث خطوط جدید باشد.

 در ادامه جلسه، اعضای اتاق بازرگانی به ایراد دیدگاه خود پرداختند. پور قاضی، از اعضای اتاق بازرگانی و عضو هیأت مدیره انجمن ملی پلاستیک خدمات در حال ارائه سیستم حمل و نقل ریلی را در مقابل سرمایه گذاری انجام شده ضعیف دانست و گفت: هزینه حمل و نقل ریلی در سایر کشورها نسبت به ایران به مراتب، پایین تر است. وی افزود: قطار اکو، تنها یک بار در ماه حرکت می کند و این مشکل به صورت متقابل در آسیای میانه هم وجود دارد که به دلیل قابل پیش بینی نبودن زمان دقیق حرکت، مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی و همچنین کشورهای آسیانه میانه به وجود آوده است.

 دکتر ترکمان دیگر عضو هیت مدیره انجمن ملی پلاستیک ایران از مدیر عامل راه آهن خواستار تسریع در صادرات مصنوعات پلاستیکی  شد و گفت: مصنوعات پلاستیکی به حمل و نقل ارزان قیمت نیاز دارد.

 حکیم زاده از اتحادیه صادر کنندگان استان سمنان به عنوان استفاده کننده از سیستم ریلی با انتقاد نسبت به عدم تغییر چرخ واگن و مشکلاتی از این دست که ورود و خروج واگن ها به ریل های راه آهن سایر کشورها با اشکال مواجه می کند گفت: شرکت هایی که در کنار راه آهن همکاری می کنند خصوصی نیستند و تنها شرکت های اقماری هستند برای دریافت هزینه بیشتر از صادرکنندگان و واردکنندگان شکل گرفته اند که ضمن عدم پیشرفت این صنعت و بالا رفتن سطح کیفی به ارتقا سیستم حمل نقل ریلی هم کمکی نکرده اند.

 وی افزود: ایستگاه های راه آهن به شدت ضعیف و فقیر هستند، جرایم توقف واگن ها از هیچ منطقی برخوردار نیست، حتی وقتی که توقف واگن ها از طرف خود صادر کننده یا وارد کننده نباشد!

 تیموری پور، نماینده شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی ایران با بیان بالا بودن "حق دسترسی نامتناسب" با صنعت اظهار داشت: بار از دبی با کشتی به چین می رود و سپس از چین بعد از گذر از چند مرز به آلماتی قزاقستان می رسد، این حق دسترسی های بسیار بالا (که شرکت های راه آهن به وجود آورده) به شدت در تجارت بین المللی تاثیر منفی گذاشته است. (و سهم ایران از بازار حمل و نقل را در پایین نگه داشته است)

 نصرالله رحیمی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین المللی دلتاوا ناهماهنگی گمرک با راه آهن را مشکلی دیگر عنوان کرد و ادامه داد: چند سال متوالی نرخ خواب واگن هجده هزار و پانصد تومان بود اما پارسال طی جلسه ای، بدون مشورت با واردکنندگان و صادرکنندگان این مبلغ، به نود هزار تومان افزایش یافت.

 وی افزود: در سال 1387 و 1388 بدترین اتفاق در راه آهن افتاد و مهم ترین مشتری که کشور ازبکستان بود را از دست دادند و ازبکستان که مسیری به جز ایران نمی شناخت در حال حاضر چهار مسیر دیگر را برای حمل و نقل خود انتخاب کرده است.

پور سید آقایی پس از طرح مشکلات توسط شرکت کنندگان در جلسه اتاق بازرگانی گفت: اساسی ترین بحثی که ریشه عقب افتادگی راه آهن است میزان "نرخ دسترسی" بالا نسبت به جاده است که اصلی ترین رقیب خطوط ریلی است. شرکت راه آهن به دلیل ساختار غلط به شکلی درآمده که باید با از درآمدهای خود این مجموعه (راه آهن) را اداره کند و عملا مجبور شده نزدیک به 57 درصد درآمد حمل بار را به عنوان "حق دسترسی" از شرکت ها بگیرد تا بتواند حداقل هزینه سه هزار کارمند را بپردازد، با این وجود هر سال صدها میلیارد ضرر در صورت های مالی ثبت می شود.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه هر قدر راه آهن بیشتر بار و مسافر جابجا کند بیشتر ضرر می کند، عنوان کرد: اگر بخواهیم مشکلات برطرف شود یا باید سوخت به قیمت فوب خلیج فارس برسد که در این صورت صاحب کالا در حمل و نقل جاده ای باید در ازای هر تُن کیلومتر، 200 تومان بپردازد به جای قیمت فعلی که 60 تومان است آن وقت راه آهن تنها 25 تومان افزایش نرخ خواهد داشت یعنی راه آهن در هر تن کیلومتر 85 تومان دریافت می کند که این تفاوت قیمت سود بخش حمل و نقل ریلی خواهد بود یعنی کاهش هزینه ها و ارزان قیمت بودن خطوط ریلی و در نهایت باعث ارتقاء خطوط و سیستم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: دولت به هر دلیل قیمت سوخت را به فوب خلیج فارس نرساند، آن وقت این تفاوت ها را باید با دادن یارانه سوخت بیشتری به حمل و نقل ریلی مستقیم پرداخت کند در غیر این صورت اگر دولت هیچ یارانه ای از محل سوخت به بخش ریلی پرداخت نکند یا قیمت سوخت را آزاد نکند و همیشه بخش ریلی زیان ده میلیاردی در دولت است و باید همیشه متکی به این باشیم که هزینه خطوط را از صاحبان کالا بگیریم که این مسئله نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

 شایان ذکر است اعضای انجمن ملی پلاستیک همراه با مهندس متوسلیان، مدیرعامل این انجمن، در جلسه اتاق بازرگانی حضور داشتند.


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۳ خرداد ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 41,100 ریال 950 2.31% نمودار و آرشیو
EX5 Jam - نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 40,800 ریال -600 1.45% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 40,900 ریال -300 0.73% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 44,600 ریال -700 1.55% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 44,600 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
5110 45,000 ریال -300 0.66% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 41,750 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 42,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 40,800 ریال -1200 2.86% نمودار و آرشیو
0075 50,500 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
020 47,400 ریال -500 1.04% نمودار و آرشیو
Lf190 48,000 ریال -700 1.44% نمودار و آرشیو
52518 38,800 ریال -200 0.51% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 47,000 ریال 600 1.28% نمودار و آرشیو
2420h 48,300 ریال -700 1.43% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 - نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 45,550 ریال -150 0.33% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 53,000 ریال 2200 4.15% نمودار و آرشیو
EX3 Arak 50,000 ریال -700 1.38% نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 46,200 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
C30s 46,200 ریال -800 1.7% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 46,000 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 44,500 ریال 400 0.9% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 55,300 ریال -400 0.72% نمودار و آرشیو
1540 52,500 ریال -500 0.94% نمودار و آرشیو
1551 51,600 ریال 100 0.19% نمودار و آرشیو
781 42,000 ریال -300 0.71% نمودار و آرشیو
785 - نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
552R Maroun 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
510L Jam 46,300 ریال -400 0.86% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 - نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 50,500 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
RP340 49,100 ریال -1100 2.19% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 57,800 ریال 300 0.52% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 78,000 ریال 2500 3.21% نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 80,000 ریال 4000 5% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off 43,500 ریال نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖