ارسال پاسخ

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۰۷:۵۳ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

۶ اشتباه بزرگ در ساختن یک برند

در این مقاله قصد داریم به ذکر ۶ اشتباهی بپردازیم که نباید آن‌ها را در هنگام ایجاد برند، انجام دهید.
۶ اشتباه بزرگ در ساختن یک برند

توجه داشته باشید که کارآفرین بودن و ایجاد یک برند اصلا کار ساده‌ای نیست. این کار نیازمند مهارت بسیار زیاد، کار سخت و مقدار کمی شانس است. زمانی که به مقوله‌ی برندسازی و ایجاد برند می‌رسیم یک تصمیم نادرست می‌تواند حتی بهترین ایده ها را نابود کند. برای این که این اتفاق برای شما نیفتد اطمینان حاصل کنید که از این ۶ اشتباه رایج در برندینگ پرهیز کنید:

۱. مشتری محور بودن و رقیب محور نبودن!

می توانید فرض کنید که اکثر رقیبان شما تلاش دارند تا مشتری محور باشند. به نظر شما نتیجه چیست؟ همه‌ی آن‌ها یک محصول مشابه را تولید می‌کنند.

نویسنده‌ی این مقاله (laura-ries) می‌گوید در سال ۲۰۰۹ که ما در شرکت Great Wall Motor درچین شروع به کار کردیم، تحقیقات بازار نشان می‌داد که مشتری ها خودروهای سواری را نسبت به خودروهای شاسی بلند و off-road ترجیح می‌دادند. چرا که خودروهای سواری پرستیژ بالاتری داشتند در حالی که خودروهای شاسی بلند به عنوان خودروهایی خاص منظوره و بدون جایگاه اجتماعی شناخته می‌شدند. بنابراین ما به شرکت Great Wall پیشنهاد دادیم که تمرکز خود را بر روی خودروهای شاسی بلند بگذارد چرا که احتمالا ۲۸ شرکت رقیب بر روی خودروهای سواری تمرکز خواهند کرد. با این تصمیم شرکت Great Wall تبدیل به بزرگ‌ترین و پر سود ترین شرکت اتوموبیل‌سازی در چین شد.

کارآفرینان نیز باید به این صورت عمل کنند. با شناخت و تحلیل رقبا شروع کنید و راهی را پیدا کنید که شما را از آن‌ها متمایز کند. شما نمی‌توانید با بهتر بودن برنده شوید! شما باید متفاوت باشید.

۲. تعریف نکردن مرکز تمرکز خود!

هر برند موفق یک تمرکزی دارد. اگر برند شما رهبر بازار است، بنابراین تمرکز شما رهبری است. ببینید که می خواهید روی چه بخشی تمرکز کنید. برای مثال تمرکز بعضی از فست فودها «تحویل در خانه» است. تمرکز بعضی دیگر، استفاده از عناصر غذایی بهتر برای داشتن وعده‌ی غذایی بهتر است. بعضی از آن‌ها با شعار «یکی بخر، دو تا ببر» فعالیت می‌کنند و ….

از خود بپرسید که در چه دسته ای می‌خواهید رقابت کنید؟ چگونه می‌توانم تفاوت خود با دیگران را در دو یا سه کلمه بیان کنم؟ (مقاله‌ی شعار برای کسب و کارها را ببینید).

۳. نام مهم نیست!

نام نشان دهنده‌ی تمرکز شما و هدف شماست. یک نام گذاری اشتباه می‌تواند تمرکزی که یک برند به دنبال آن است را از بین ببرد. شما در ابتدا باید یک استراتژی و راهبرد بازاریابی برای خود تهیه کنید و سپس نام هایی را برای محصولات و خدمات خود قرار دهید که این استراتژی را منعکس کند.

برای مثال نام «زودفود» را در نظر بگیرید. مشخص است که این نام تمرکز بر ارسال سریع غذا دارد و اولین چیزی را که به ذهن مخاطب می‌رساند غذا و ارسال سریع است.

۴. استفاده نکردن از یک نماد بصری قوی

بسیاری از برندهای قدرتمند با استفاده از یک نماد بصری ایجاد شده اند که مفهومی را در مورد آن برند به ذهن مخاطب و مشتری انتقال می‌دهد. بطری نوشابه در کوکاکولا، علامت گاوچران روی سیگارهای مارل برو، میمون موتور سوار چی توز و ….

قبل از رونمایی از یک محصول جدید باید عنصری بصری را انتخاب کنید که منجر به تقویت استراتژی و راهبرد بازاریابی شما شود. این انتخاب اغلب نیازمند این است که تغییری در استراتژی یا نام برند و یا هر دو انجام شود.

۵. فرض بر این که برند جدید به سرعت فراگیر خواهد شد!

این تصور منجر به تصمیم‌گیری‌های غلط زیادی می‌شود. مانند صرف هزینه‌ی زیاد تبلیغات برای رونمایی از برند.

امروزه بهترین راه برای ایجاد یک برند جدید استفاده از روابط عمومی است. شما باید زمانی از تبلیغات استفاده کنید که برند شما ایجاد شده باشد.

کارآفرینان توجه داشته باشند که باید زمان قابل توجهی را به روابط عمومی اختصاص دهند. استخدام و استفاده از یک شرکت روابط عمومی برای این منظور فقط برای شرکت ها و کسب و کارهایی مفید است که دارای رونق اقتصادی و سودهی مناسبی باشند. در غیر این صورت اتلاف زمان و هزینه است.

۶. گسترش برند

زمانی که برند شما تثبیت شد، باید در مقابل وسوسه‌ی توسعه مقاومت کنید.

به یاهو نگاه کنید. زمانی یاهو مسلط بر بازارا موتورهای جستجو در اینترنت بود و ارزش آن در بورس ۱۴۰ بیلیون دلار بود. اما یاهو به سرعت خود را گسترش داد و خود را تبدیل به یک پرتال اینترنتی کرد و چیزهای بسیاری را در قالب ایمیل یاهو، بازی های یاهو، گروه های یاهو و … به خدمات خود اضافه کرد. امروز یاهو تنها ۳۰ بیلیون دلار ارزش دارد که شاید بتوان گفت که ۲۵ بیلیون دلار این ارزش به خاطر سهامش در Alibaba.com است.

در مقایسه گوگل فقط یک موتور جستجو باقی ماند و امروزه ۴۹۸ بیلیون دلار ارزش دارد. اما امروزه گوگل هم در معرض گسترش برند خود است. این الگوی مشترک شرکت های آمریکایی است. گسترش برند تا زمانی که از قله سقوط کنند.

به غیر از گسترش جغرافیایی کارآفرینان هیچ‌وقت نباید برند خود را گسترش دهند. در اغلب موارد آن‌ها حتی باید بر خلاف این عمل کنند و حوزه‌ی تمرکز خود را باریک تر کنند.

منبع: دریک آنلاین


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۴ مرداد ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 40,600 ریال -300 0.73% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 42,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 41,400 ریال -300 0.72% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 40,900 ریال -200 0.49% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,150 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 42,900 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5110 42,100 ریال -100 0.24% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 44,000 ریال -300 0.68% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 42,900 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 41,600 ریال -100 0.24% نمودار و آرشیو
0075 48,900 ریال -700 1.41% نمودار و آرشیو
020 46,500 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
Lf190 45,200 ریال -200 0.44% نمودار و آرشیو
52518 41,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 - نمودار و آرشیو
2420h - نمودار و آرشیو
2420d 43,500 ریال نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 - نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 43,700 ریال 200 0.46% نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 42,600 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 43,200 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
C30s 42,700 ریال -800 1.84% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 43,300 ریال -500 1.14% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 57,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1540 53,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 52,700 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
781 43,200 ریال 400 0.93% نمودار و آرشیو
785 42,800 ریال 300 0.7% نمودار و آرشیو
821 43,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
825 43,100 ریال نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 43,200 ریال نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 43,100 ریال -600 1.37% نمودار و آرشیو
552R Maroun 43,100 ریال -600 1.37% نمودار و آرشیو
510L Jam 43,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 43,000 ریال نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 83,500 ریال 1000 1.2% نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 84,500 ریال 2000 2.37% نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 48,500 ریال -300 0.61% نمودار و آرشیو
RP340 50,300 ریال -700 1.37% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 48,500 ریال -1100 2.22% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 80,300 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 80,300 ریال نمودار و آرشیو
ABS150 81,000 ریال -1300 1.58% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖