تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۰۷:۵۳ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

۶ اشتباه بزرگ در ساختن یک برند

در این مقاله قصد داریم به ذکر ۶ اشتباهی بپردازیم که نباید آن‌ها را در هنگام ایجاد برند، انجام دهید.
۶ اشتباه بزرگ در ساختن یک برند

توجه داشته باشید که کارآفرین بودن و ایجاد یک برند اصلا کار ساده‌ای نیست. این کار نیازمند مهارت بسیار زیاد، کار سخت و مقدار کمی شانس است. زمانی که به مقوله‌ی برندسازی و ایجاد برند می‌رسیم یک تصمیم نادرست می‌تواند حتی بهترین ایده ها را نابود کند. برای این که این اتفاق برای شما نیفتد اطمینان حاصل کنید که از این ۶ اشتباه رایج در برندینگ پرهیز کنید:

۱. مشتری محور بودن و رقیب محور نبودن!

می توانید فرض کنید که اکثر رقیبان شما تلاش دارند تا مشتری محور باشند. به نظر شما نتیجه چیست؟ همه‌ی آن‌ها یک محصول مشابه را تولید می‌کنند.

نویسنده‌ی این مقاله (laura-ries) می‌گوید در سال ۲۰۰۹ که ما در شرکت Great Wall Motor درچین شروع به کار کردیم، تحقیقات بازار نشان می‌داد که مشتری ها خودروهای سواری را نسبت به خودروهای شاسی بلند و off-road ترجیح می‌دادند. چرا که خودروهای سواری پرستیژ بالاتری داشتند در حالی که خودروهای شاسی بلند به عنوان خودروهایی خاص منظوره و بدون جایگاه اجتماعی شناخته می‌شدند. بنابراین ما به شرکت Great Wall پیشنهاد دادیم که تمرکز خود را بر روی خودروهای شاسی بلند بگذارد چرا که احتمالا ۲۸ شرکت رقیب بر روی خودروهای سواری تمرکز خواهند کرد. با این تصمیم شرکت Great Wall تبدیل به بزرگ‌ترین و پر سود ترین شرکت اتوموبیل‌سازی در چین شد.

کارآفرینان نیز باید به این صورت عمل کنند. با شناخت و تحلیل رقبا شروع کنید و راهی را پیدا کنید که شما را از آن‌ها متمایز کند. شما نمی‌توانید با بهتر بودن برنده شوید! شما باید متفاوت باشید.

۲. تعریف نکردن مرکز تمرکز خود!

هر برند موفق یک تمرکزی دارد. اگر برند شما رهبر بازار است، بنابراین تمرکز شما رهبری است. ببینید که می خواهید روی چه بخشی تمرکز کنید. برای مثال تمرکز بعضی از فست فودها «تحویل در خانه» است. تمرکز بعضی دیگر، استفاده از عناصر غذایی بهتر برای داشتن وعده‌ی غذایی بهتر است. بعضی از آن‌ها با شعار «یکی بخر، دو تا ببر» فعالیت می‌کنند و ….

از خود بپرسید که در چه دسته ای می‌خواهید رقابت کنید؟ چگونه می‌توانم تفاوت خود با دیگران را در دو یا سه کلمه بیان کنم؟ (مقاله‌ی شعار برای کسب و کارها را ببینید).

۳. نام مهم نیست!

نام نشان دهنده‌ی تمرکز شما و هدف شماست. یک نام گذاری اشتباه می‌تواند تمرکزی که یک برند به دنبال آن است را از بین ببرد. شما در ابتدا باید یک استراتژی و راهبرد بازاریابی برای خود تهیه کنید و سپس نام هایی را برای محصولات و خدمات خود قرار دهید که این استراتژی را منعکس کند.

برای مثال نام «زودفود» را در نظر بگیرید. مشخص است که این نام تمرکز بر ارسال سریع غذا دارد و اولین چیزی را که به ذهن مخاطب می‌رساند غذا و ارسال سریع است.

۴. استفاده نکردن از یک نماد بصری قوی

بسیاری از برندهای قدرتمند با استفاده از یک نماد بصری ایجاد شده اند که مفهومی را در مورد آن برند به ذهن مخاطب و مشتری انتقال می‌دهد. بطری نوشابه در کوکاکولا، علامت گاوچران روی سیگارهای مارل برو، میمون موتور سوار چی توز و ….

قبل از رونمایی از یک محصول جدید باید عنصری بصری را انتخاب کنید که منجر به تقویت استراتژی و راهبرد بازاریابی شما شود. این انتخاب اغلب نیازمند این است که تغییری در استراتژی یا نام برند و یا هر دو انجام شود.

۵. فرض بر این که برند جدید به سرعت فراگیر خواهد شد!

این تصور منجر به تصمیم‌گیری‌های غلط زیادی می‌شود. مانند صرف هزینه‌ی زیاد تبلیغات برای رونمایی از برند.

امروزه بهترین راه برای ایجاد یک برند جدید استفاده از روابط عمومی است. شما باید زمانی از تبلیغات استفاده کنید که برند شما ایجاد شده باشد.

کارآفرینان توجه داشته باشند که باید زمان قابل توجهی را به روابط عمومی اختصاص دهند. استخدام و استفاده از یک شرکت روابط عمومی برای این منظور فقط برای شرکت ها و کسب و کارهایی مفید است که دارای رونق اقتصادی و سودهی مناسبی باشند. در غیر این صورت اتلاف زمان و هزینه است.

۶. گسترش برند

زمانی که برند شما تثبیت شد، باید در مقابل وسوسه‌ی توسعه مقاومت کنید.

به یاهو نگاه کنید. زمانی یاهو مسلط بر بازارا موتورهای جستجو در اینترنت بود و ارزش آن در بورس ۱۴۰ بیلیون دلار بود. اما یاهو به سرعت خود را گسترش داد و خود را تبدیل به یک پرتال اینترنتی کرد و چیزهای بسیاری را در قالب ایمیل یاهو، بازی های یاهو، گروه های یاهو و … به خدمات خود اضافه کرد. امروز یاهو تنها ۳۰ بیلیون دلار ارزش دارد که شاید بتوان گفت که ۲۵ بیلیون دلار این ارزش به خاطر سهامش در Alibaba.com است.

در مقایسه گوگل فقط یک موتور جستجو باقی ماند و امروزه ۴۹۸ بیلیون دلار ارزش دارد. اما امروزه گوگل هم در معرض گسترش برند خود است. این الگوی مشترک شرکت های آمریکایی است. گسترش برند تا زمانی که از قله سقوط کنند.

به غیر از گسترش جغرافیایی کارآفرینان هیچ‌وقت نباید برند خود را گسترش دهند. در اغلب موارد آن‌ها حتی باید بر خلاف این عمل کنند و حوزه‌ی تمرکز خود را باریک تر کنند.

منبع: دریک آنلاین

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۹ دى ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 43,200 ریال -600 1.37% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 43,400 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 43,300 ریال -300 0.69% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,850 ریال -250 0.57% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,700 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
5110 44,800 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,100 ریال -550 1.26% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,200 ریال -400 0.92% نمودار و آرشیو
0075 51,100 ریال -400 0.78% نمودار و آرشیو
020 51,500 ریال -200 0.39% نمودار و آرشیو
Lf190 50,200 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
52518 45,500 ریال -500 1.09% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 49,900 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K 49,600 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 50,100 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,500 ریال -600 1.25% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,200 ریال -700 1.46% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam 46,500 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 47,100 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Arak 47,000 ریال 400 0.85% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf 47,700 ریال 700 1.47% نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf 47,100 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf 47,600 ریال 400 0.84% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s 47,300 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
C30s 45,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
V30s 47,000 ریال -500 1.05% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 47,400 ریال -300 0.63% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,200 ریال -250 0.44% نمودار و آرشیو
1540 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 TakhteJamshid 51,600 ریال -400 0.77% نمودار و آرشیو
781 45,400 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
785 45,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
821 46,000 ریال -400 0.86% نمودار و آرشیو
825 44,600 ریال 100 0.22% نمودار و آرشیو
5030 56,500 ریال -500 0.88% نمودار و آرشیو
525 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 47,200 ریال -800 1.67% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 47,200 ریال نمودار و آرشیو
552 Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam 45,600 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 46,800 ریال -500 1.06% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 85,000 ریال 2500 2.94% نمودار و آرشیو
10417 84,500 ریال 2500 2.96% نمودار و آرشیو
10415 86,000 ریال 2500 2.91% نمودار و آرشیو
R40maron 49,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R60 48,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 47,000 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
RP340 46,700 ریال -300 0.64% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 45,800 ریال -1200 2.55% نمودار و آرشیو
440L 47,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 57,500 ریال -500 0.86% نمودار و آرشیو
ZR230 57,500 ریال -1300 2.21% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 83,000 ریال 2500 3.01% نمودار و آرشیو
332C 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 45,700 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,200 ریال 400 1.05% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 37,900 ریال 300 0.79% نمودار و آرشیو
PVC S65 BandarEmam kaf 38,900 ریال 200 0.51% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam - نمودار و آرشیو
PVC S60 BandarEmam kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 58,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 58,000 ریال -1000 1.69% نمودار و آرشیو
EPS 400 59,000 ریال 1000 1.69% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 60,000 ریال -1000 1.64% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 84,000 ریال 3000 3.57% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 68,000 ریال -500 0.73% نمودار و آرشیو
J740 70,500 ریال -200 0.28% نمودار و آرشیو
R200 67,500 ریال -500 0.74% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,700 ریال -300 0.6% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
روغن DOP 58,000 ریال نمودار و آرشیو