ارسال پاسخ

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۵۴ تعداد نظرات: 0 تعداد بازدید: 603 Telegram

inpia.ir

۱۰ راه که کسب و کار شما شانس بقا داشته باشد

یکی از مسائلی که مدیران سازمان‌ها، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارها با آن مواجه هستند، ایجاد یک فرهنگ سازمانی (Organizational Culture) کارآمد است. فرهنگ سازمانی را می‌توان سیستمی از فرضیات، ارزش‌ها و باورها دانست که بر نحوه رفتار افراد در سازمان حکمرانی می‌کند.
۱۰ راه که کسب و کار شما شانس بقا داشته باشد

این ارزش‌های مشترک تاثیری قوی بر اعضای سازمان دارد و تعیین می‌کند که آنها چگونه در محل کارشان ظاهر شوند، وظایف‌شان را انجام دهند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. فرهنگ سازمانی کمک می‌کند که افراد با پیش‌زمینه‌های مختلف حول یک هدف مشترک متحد شوند، به سازمان وفادار بمانند، جهت فعالیت‌های‌شان را در سازمان بیابند و یک تلقی روشن از هویت سازمانی که در آن مشغول به‌کار هستند، داشته باشند.

فرهنگ سازمانی در موفقیت کسب‌وکار های نوپا (Startups) نیز نقش بسزایی دارد. اگر صاحبان کسب‌وکار های نوپا نتوانند یک فرهنگ سازمانی که در آن تعهد و اشتیاق وجود دارد ایجاد کنند، شانس بقا و موفقیت کسب‌وکار شان ناچیز خواهد بود. به بیان دیگر، بدون یک فرهنگ سازمانی برنده دیگر مهم نیست که محصول یا خدمات شما تا چه حد فوق‌العاده است.

سرمایه‌گذاران (Investors) نیز این واقعیت را می‌دانند و در تصمیم‌گیری خود برای انتخاب کسب‌وکار ها آن را منظور می‌کنند. به همین خاطر است که بیشتر سرمایه‌گذاران حرفه‌ای اصرار می‌ورزند که حداقل یک روز را با اعضای تیم شما بگذرانند تا بتوانند از این طریق فرهنگ سازمانی شما را بشناسند. همان‌طور که یک فرهنگ سازمانی برنده به سادگی قابل تشخیص است، یک فرهنگ سازمانی ضعیف که بر پایه ترس و انزوا بنا نهاده شده نیز قابل پنهان کردن نیست. به‌عنوان مربی کارآفرینی، اغلب از من پرسیده می‌شود که چه می‌توان کرد تا یک فرهنگ سازمانی برنده ایجاد کرد. پاسخ من به این پرسش، ارتباط و رهبری اثربخش است.


۱) برای اینکه راجع به رویاهای‌تان با اعضای تیم‌تان صحبت کنید به خود تردید راه ندهید.
یک بیانیه ماموریت (Mission Statement) مکتوب یا یک ارائه کوتاه راجع‌به چشم‌انداز در جلسات فصلی، اصلا کافی نیست. اعضای تیم باید به‌طور روزانه آنچه شما را به پیش می‌راند از زبان شما بشنوند و اشتیاق‌تان را در خلال بحث‌های دو نفره ببینند تا حدی که ترغیب شوند راجع به چشم‌انداز و ماموریت شرکت شما با یکدیگر صحبت کنند و به دیگران نیز آنها را بگویند. این چیزی است که یک فرهنگ سازمانی را مستحکم می‌کند.


 ۲) مجموعه‌ای هماهنگ از اولویت‌ها و ارزش‌های شخصی را ایجاد کنید.
اعضای تیم‌تان بیشتر آن چیزی را که از شما می‌بینند باور می‌کنند تا آن چیزی را که می‌گویید و به همین نحو تمایل دارند آنچه را انجام می‌دهید تقلید کنند. ضمن اینکه سرمایه‌گذاران وجود هماهنگی بین ارزش‌ها و اولویت‌های شما و اعضای تیم‌تان را مورد کندوکاو قرار می‌دهند. اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد، عملا فرهنگ سازمانی‌ای نیز در کار نخواهد بود.


۳) ساختار سازمانی خود را بر اساس توانمندی‌های فردی اعضای تیم‌تان شخصی‌سازی کنید.
قانونی وجود ندارد که بخش بازاریابی به مالک کسب‌وکار گزارش دهد یا هر کسب‌وکار نوپایی به یک مدیر اجرایی نیاز دارد. بسیاری از کسب‌وکارهای نوپای موفق از ساختارهای گزارش‌دهی سلسله‌مراتبی رایج استفاده نکردند و ساختارهای ابتکاری خودشان را ایجاد کردند. فرهنگ سازمانی با عناوین شغلی ایجاد نمی‌شود.


۴) روی استخدام افراد توانمند تمرکز کنید و تکلیف آنهایی را که با تیم‌تان جور نمی‌شوند هر چه سریع‌تر روشن کنید.
مهارت و تجربه در استخدام افراد بسیار اهمیت دارند، اما یافتن افرادی که با ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی شما همخوانی داشته باشند نیز به همان اندازه مهم است. دوره‌های مربیگری و آموزشی باید در همان ابتدای امر برای افراد استخدام شده اجرا شوند. کارآفرینانی که وقت کافی برای انتخاب صحیح اعضای تیم‌شان و تعامل با آنها را ندارند، هرگز نخواهند توانست آن فرهنگ سازمانی را که مدنظرشان است ایجاد کنند.


۵) خلاقیت را علاوه‌بر محصول در فرآیندها نیز وارد کنید.
امروزه می‌توان فناوری را علاوه‌بر ارتقای محصول، برای تسهیل پشتیبانی از مشتری و فرآیند فروش نیز به‌کار گرفت. سرمایه‌گذاران به دنبال خلاقیت در تمام بخش‌های کسب‌وکار و تمام سطوح سازمان از بالا به پایین هستند. فرهنگ‌های سازمانی برنده در کنار دنبال کردن اهداف تجاری، در تمامی بخش‌های سازمان پذیرای خلاقیت هستند و از آن استقبال می‌کنند.


۶) استانداردهای خود را به الگوهای موفق حوزه کاری خودتان مرتبط کنید.
تیم‌ها به‌طور پیش‌فرض صرفا به درون سازمان خود می‌نگرند و تمایل دارند که عملکرد خود را با گذشته خودشان و دیگر گروه‌های درون‌سازمانی بسنجند. درحالی‌که مقایسه باید همواره با رقبا و انتظارات مشتریان صورت گیرد. آن دسته از کسب‌وکارهایی که خودشان را از بقیه متمایز می‌کنند، همواره الگوهای برتر حوزه کاری‌شان را مدنظر دارند.


۷) فرصت‌هایی را برای یادگیری مداوم اعضای تیم‌تان فراهم کنید.
یک فرهنگ سازمانی برنده توسط افرادی ساخته می‌شود که عاشق یادگیری هستند. آنها نیاز به فرصت‌هایی دارند که بتوانند کارهای جدیدی انجام دهند و نقش‌های تازه‌ای را امتحان کنند، ضمن اینکه باید امکان به‌روزرسانی‌های آموزشی در موقعیت‌های شغلی فعلی خود را نیز داشته باشند.


۸) از برگزاری رویدادهای داخلی حمایت کنید تا از این طریق هم‌افزایی تیمی ایجاد کنید.
رویدادهای داخلی باید علاوه‌بر الهام‌بخشی، هدفمند نیز باشند. این علاوه‌بر اینکه کمک می‌کند فرهنگ سازمانی مدنظرتان را ایجاد کنید، این فرصت را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که جاهایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند را مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که این رویدادها بازتاب‌دهنده ارزش‌های سازمانی شما هستند، در آنها می‌توانید اعضای واقعی تیم‌تان را بشناسید و مشتریان و متخصصان برون‌سازمانی را نیز به جمع خود وارد کنید.


۹) کسب‌وکار نوپای خود را به جایی تبدیل کنید که دیگران دوست داشته باشند آنجا کار کنند.
از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبری، کسب‌وکار خود را به دیگران بشناسانید تا اعضای تیم‌تان به اینکه برای شما کار می‌کنند افتخار کنند. برنده بودن در کسب‌وکار عمدتا در ایجاد تحرک و بزرگ‌نمایی رشد آن خلاصه می‌شود.


۱۰) از خود و شرکت‌تان میراثی به جای بگذارید.
یک میراث، هدف بزرگ‌تری از یک کسب‌وکار توسعه یافته یا سود مالی است. وقتی اعضای تیم وارثین آن میراث می‌شوند، مسائل و چالش‌های روزمره کمتر اهمیت می‌یابد و حفظ فرهنگ سازمانی و تمرکز روی اهداف سازمان به اولویت تبدیل می‌شود. این تمرکز، ظرفیت آن را دارد که رشد کسب‌وکار شما را دو یا سه برابر کند.

در پایان باید توجه داشت، یک فرهنگ سازمانی برنده یک‌شبه ایجاد نمی‌شود. ضمن اینکه زمانی که یک فرهنگ سازمانی ایجاد شد، به سختی می‌توان آن را تغییر داد. پس مهم است که هر چه زودتر دست به‌کار شوید، خیلی قبل‌تر از آنکه یک سرمایه‌گذار بخواهد از کسب‌وکارتان بازدید کند یا نخستین مشتری، محصول‌تان را آزمایش کند.

در یک کلام می‌توان گفت، رشد و موفقیت کسب‌وکارتان وابسته به فرهنگ سازمانی شماست.

 

منبع: بازده


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

قیمت مواداولیه؛ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam - نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun - نمودار و آرشیو
F7000 Mehr - نمودار و آرشیو
F7000 Ilam - نمودار و آرشیو
5110 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar - نمودار و آرشیو
0075 - نمودار و آرشیو
020 - نمودار و آرشیو
Lf190 - نمودار و آرشیو
22B02 - نمودار و آرشیو
52518 - نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 - نمودار و آرشیو
2420h - نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 - نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir - نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Arak - نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
PE80 Jam - نمودار و آرشیو
PE80 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Amir - نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Amir kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Arak kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
EX3 ilam - نمودار و آرشیو
CRP100 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun - نمودار و آرشیو
EX3 ilam Kaf - نمودار و آرشیو
CRP100 Jam - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 ilam - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
PE 80 ilam Kaf - نمودار و آرشیو
Z30s Mar - نمودار و آرشیو
C30s - نمودار و آرشیو
Z30s Ar - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 - نمودار و آرشیو
1540 - نمودار و آرشیو
1551 - نمودار و آرشیو
781 - نمودار و آرشیو
785 - نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak - نمودار و آرشیو
552R Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 - نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R - نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L - نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 44,500 ریال 500 1.12% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 44,100 ریال 500 1.13% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 46,400 ریال 400 0.86% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf 43,500 ریال 300 0.69% نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan 56,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar 51,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Off3 Arv - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Off3 Arva - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
PVC E68 Off3 Arv - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
PVC E68 Off3 Arv kaf - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖