تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ۰۸:۰۶ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

چه چیزهایی هدف شرکت محسوب نمی‌شوند؟

اگر مدیری هستید که بینش خود را تند و بدخط روی یک کاغذ باطله می‌نویسید یا در مورد یک گفته الهام‌بخش که فرد خردمندی زمانی بیان کرده در گوگل جست‌وجو می‌کنید، هدف کسب‌وکارتان باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
چه چیزهایی هدف شرکت محسوب نمی‌شوند؟

امروزه تعداد افراد بیشتری این پرسش مناسب را مطرح می‌کنند که دلیل وجود شرکت شما چیست؟ متاسفانه، پاسخ‌هایی که به این سوال داده می‌شوند بیشتر با این سوالات سازگاری دارند: چه چیزی تولید می‌کنید؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ و چگونه به این مشتریان دسترسی پیدا می‌کنید؟


این ایده که هدف معنادار به سازمان‌ها کمک می‌کند دوام بیاورند، ارتباط برقرار کنند و به شکوفایی برسند، ایده جدیدی نیست. به علاوه، هدف می‌تواند نیروی قدرتمندی باشد که به جذب استعدادهای مناسب و تحقق مقاصد شرکت و ذی‌نفعان آن کمک کند. نمونه‌های فراوانی از شرکت‌های سراسر دنیا وجود دارد که به شیوه مناسبی در مورد هدف صحبت می‌کنند. فروشگاه خرده‌فروشی جان لویس یکی از این شرکت‌ها است. این شرکت با وجود اینکه 80 سال پیش توسط جان اسپدان لویس تاسیس شده، اصولی دارد که نحوه اداره کسب‌وکار آن را در حال حاضر تعریف می‌کند. هدف نهایی این شرکت «رضایت کلیه اعضای آن» است که باعث می‌شود استراتژی مشتری آن به صورت «تعامل صادقانه با مشتری» تقویت شود و وفاداری آنها را تضمین کند.

اما نمونه‌هایی از شرکت‌هایی هم وجود دارند که در هدف خود به کج‌راهه می‌روند، مثل فولکس‌واگن. این شرکت در ابتدا قرار بود با مهندسی عالی زندگی مردم را توسعه دهد و خودروهای بسیار باکیفیت را در دسترس همگان قرار دهد. اما وقتی تصمیم گرفت تا سال 2018 به بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی دنیا تبدیل شود، در تعیین هدف خود دچار سردرگمی شد.

هدف شرکت بیش از مجموعه مقاصدی است که یک تاریخ مشخص دارد و باید بازتعریف شود. هدف شرکت به پرسش‌های اساسی پاسخ می‌دهد: دلیل وجود ما چیست؟ اگر ما ناپدید شویم، مردم چه چیزی را از دست می‌دهند؟

 

1) هدف فقط کلمات نیست
هدفی ارزشمند است که به عمل بینجامد. هدف معمولا به ماموریت یا بیانیه یک شرکت مرتبط است، اما در جاهایی که صحبت از آن نمی‌شود نیز یافت می‌شود. لحن ایمیلی که به سهامدار شرکت می‌زنید به اندازه آخرین محصولی که برای حل مشکلات مشتریان خود راه‌اندازی کرده‌اید، مهم است. هر دو اینها باید یک هدف کسب‌وکار باشند که در آنچه سازمان می‌تواند منتقل کند ریشه دارند.

به‌عنوان رهبر کسب‌وکار از خودتان بپرسید: کدام ارزش‌ها در خطر هستند؟ نقش ما چیست؟ هدف می‌تواند در هر جایی یافت شود. شرکت نستله را در نظر بگیرید که در سال 1866 تاسیس شد تا با تولید غذای مکمل کودک برای نوزادانی که نمی‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند، به نجات زندگی آنها بپردازد. این اتفاق زمانی رخ داد که نرخ مرگ‌ومیر نوزادان زیر 12 ماه در سوئیس 16 درصد بود. امروز نستله صد و پنجاهمین سالگرد کسب‌وکار محصولات نوآورانه و علمی خود را جشن می‌گیرد. پیام اصلی این شرکت به تدریج رشد کرده، اما اصول آن تغییر نکرده است: توسعه کیفیت زندگی انسان‌ها با محصولات غذایی، نوشیدنی، مغذی، بهداشتی و رفاهی.

 

2) هدف تنها احساسات نیست
می‌دانیم که کلمات به تنهایی کافی نیستند. اما احساسات نیز هدف را تکمیل نمی‌کنند. یک هدف باید روحیه‌ای را انتقال دهد که محرک انجام کاری باشد. حکایت‌ها روش قدرتمندی برای انجام این کار هستند. مدیرعامل باید داستان‌گوی خوبی باشد و به دیگر مدیران القا کند که داستان‌های شکست و پیروزی خودشان را بازگو کنند. یادآوری دوران آسیب‌پذیر کاری باعث جلب اعتماد مشتریان، کارمندان و سایر ذی‌نفعان می‌شود. شرکت نرم‌افزاری آلمانی SAP را در نظر بگیرید. هدف این شرکت «کمک به اداره بهتر دنیا» است. این هدف در واقع احساساتی به نظر می‌رسد، اما آیا معنایی هم دارد؟ اگر داستان‌های چگونگی کمک‌های نرم‌افزار SAP به کاهش تولید زباله، بهره‌برداری حداکثری از منابع کمیاب و تحول زندگی را بشنوید، می‌بینید که پاسخ مثبت است.

 

3) هدف ثابت نیست
شرکت Netflix باعث از بین رفتن فروشگاه ویدئویی Blockbuster شد و فیس‌بوک عملکرد بهتری نسبت به Myspace داشت. کسب‌وکارهایی که سال‌ها قبل وجود داشتند، امروز از بین رفته‌اند. شرکت‌هایی که سریع رشد نمی‌کنند، دوام نمی‌آورند و بنابراین وقتی سازمانی رشد می‌کند، هدف آن هم باید رشد کند. در هر کسب‌وکار مفروضی، استراتژی تغییر خواهد کرد، اما هدف چطور؟ پاسخ این سوال به قسمت بعد مربوط می‌شود.

 

4) هدف استراتژی نیست
هدف نه همان تعریف کسب‌وکار است و نه همان استراتژی؛ بلکه این دو می‌گویند وجود کسب‌وکار نشانه چیست. بنابراین، اگر شرکت شما مسیر خود را تغییر می‌دهد، باید بپرسید: آیا این شرکت به محدودیت‌های خود دست می‌یابد؟ شرکت یونیلور را در نظر بگیرید. پائول پولمن در شرایطی پرابهام و درحالی‌که درآمد شرکت به پایین‌ترین حد خود رسیده بود، کنترل آن را در دست گرفت. به گفته پولمن، مشکل این بود که یونیلور یک پیام شرکتی مشابه آنچه نستله بر اساس آن عمل می‌کرد، نداشت. راهکار پولمن این بود که جامعه و بنابراین مردم را در قلب مدل کسب‌وکار و هدف کلی یونیلور قرار دهد. سپس این شرکت تمرکز خود را بر چگونگی فروش محصولات بیشتر که برای مشتری خوب باشند قرار داد و «طرح زندگی پایدار» را راه‌اندازی کرد. این هدف برای ایجاد تغییر در مقیاس جهانی – یعنی جنگل‌زدایی، تغییرات آب‌وهوایی، آب، فاضلاب، بهداشت و... – کسب‌وکار آنها را دو برابر کرد تا به توسعه زندگی بیش از یک میلیارد نفر کمک کند.

 

5) هدف مال آنها نیست
هدف مال خودتان هم هست. شما به عنوان رهبر یک کسب‌وکار کانال هدف سازمان‌تان هستید و اگر این هدف با شما ارتباط برقرار نمی‌کند، چگونه می‌خواهد با دیگران ارتباط داشته باشد؟ هدف باید متعلق به افرادی باشد که در هر قلمرویی نماینده سازمان هستند. مطمئن باشید که می‌توانید به این سوال پاسخ دهید: دلیل بودن‌تان چیست؟ فقط بدانید هدف کلمات و احساسات نیست؛ هدف ثابت نیست و نمی‌تواند آخرین طرح شما باشد و نیز هدف مال «آنها» نیست.

 

منبع: دنیای اقتصاد


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۳ خرداد ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 41,100 ریال 950 2.31% نمودار و آرشیو
EX5 Jam - نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 40,800 ریال -600 1.45% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 40,900 ریال -300 0.73% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 44,600 ریال -700 1.55% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 44,600 ریال -100 0.22% نمودار و آرشیو
5110 45,000 ریال -300 0.66% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 41,750 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 42,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 40,800 ریال -1200 2.86% نمودار و آرشیو
0075 50,500 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
020 47,400 ریال -500 1.04% نمودار و آرشیو
Lf190 48,000 ریال -700 1.44% نمودار و آرشیو
52518 38,800 ریال -200 0.51% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 47,000 ریال 600 1.28% نمودار و آرشیو
2420h 48,300 ریال -700 1.43% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 - نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 47,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 45,550 ریال -150 0.33% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 53,000 ریال 2200 4.15% نمودار و آرشیو
EX3 Arak 50,000 ریال -700 1.38% نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 46,200 ریال -200 0.43% نمودار و آرشیو
C30s 46,200 ریال -800 1.7% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 46,000 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 44,500 ریال 400 0.9% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 55,300 ریال -400 0.72% نمودار و آرشیو
1540 52,500 ریال -500 0.94% نمودار و آرشیو
1551 51,600 ریال 100 0.19% نمودار و آرشیو
781 42,000 ریال -300 0.71% نمودار و آرشیو
785 - نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
552R Maroun 46,500 ریال -400 0.85% نمودار و آرشیو
510L Jam 46,300 ریال -400 0.86% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 - نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 50,500 ریال -300 0.59% نمودار و آرشیو
RP340 49,100 ریال -1100 2.19% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 57,800 ریال 300 0.52% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 78,000 ریال 2500 3.21% نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 36,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 35,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 80,000 ریال 4000 5% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off 43,500 ریال نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖