تبلیغات در سایت اینپیا

0933  -  271  -  6775

پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۰۰ تعداد نظرات: 0

inpia.ir

از این ۱۰ اشتباه در نامگذاری برند تان دوری کنید

یکی از مهم‌ترین عناصری که در بنا نهادن یک برند باید مد نظر قرار گیرد، انتخاب نام مناسب برای آن است. یک نام درست برای برند نه تنها می‌تواند شمایی کلی از محصولات یا خدمات برند را به‌دست دهد، بلکه ابزاری برای شناخت و به خاطرآوری برند نیز باشد. هم‌چنین می‌تواند همچون یک دارایی با ارزش که ویژگی‌های مشخص برند را بازتاب می‌دهد در مالکیت معنوی آن قرار گیرد.
از این ۱۰ اشتباه در نامگذاری برند تان دوری کنید

با این حال، بسیاری از سازمان‌ها با یک رویکرد بسیار اتفاقی و حذف مراحل بسیار مهم، اقدام به نام‌گذاری برند خود می‌کنند که این باعث طولانی و هزینه دار شدن فرآیند نام‌گذاری می‌شود. بنابر این، در اینجا ما به برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در هنگام انتخاب یک نام با آنها مواجه می‌شویم و برخی نکته‌ها برای اجتناب از آن‌ها، اشاره می‌کنیم.


۱) نام‌گذاری از روی ناچاری
هر مدیر جدی برند برای راه‌اندازی شرکت خود، یک سیستم نظام‌مند و روشن برای ترسیم مسیر ایده پردازی تا پیاده سازی، وضع می‌کند. اما برای نام‌گذاری اغلب از روی ناچاری و معمولاً در مراحل تکمیلی به آن می‌پردازد.

نام‌گذاری بر خلاف آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، یک فرآیند به مراتب پیچیده است. برای یک نام‌گذاری خلاقانه، در آغاز با بسیاری از موانع قانونی و زبانی مواجهید. روند نام‌گذاری را در اوایل فاز توسعه برندتان، شروع کنید. با ایجاد زمان بندی، نمای کلی از مراحل مهم فرآیند نام‌گذاری را برای خود ترسیم کنید. در واقع مراحل اداری که به ثبت کردن اسم مورد نظر شما می‌انجامد را نیز باید مد نظر داشته باشید.

با این حال، حتی اگر پس از برنامه‌ریزی دقیق زمانی خود را در تنگنا می‌بینید با متخصصان این امر مشورت کنید. آنها به شما اطمینان خواهند داد که نامی که شما انتخاب کرده‌اید در عین حالی که مورد علاقه شماست، به لحاظ قانونی نیز مشکلی ندارد.

 

 

2) فراموش کردن اینکه نام‌گذاری اگرچه کاری خلاقانه است اما همانقدر هم راهبردی و مهم است.

شرکت‌ها اغلب به راهبردی بودن نام واقف نیستند. یک نام مناسب در عین حالیکه باید متفاوت و خلاقانه باشد، باید با موقعیت و ساختار برند شما نیز همخوانی داشته باشد. در محیط بسیار رقابتی امروز، قوی‌ترین برندها آن‌هایی هستند که فراتر از ویژگی‌های فیزیکی محصولات یا خدماتشان می‌توانند به ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان بپردازند و در این میان نام مناسب می‌تواند مؤثر باشد. مجموعه‌ای از اهداف استراتژیک خود را طرح ریزی کنید، و از طریق معیارها و هدف‌هایی که بدین ترتیب برایتان روشن می‌شود، نام مناسب را برگزینید.

به یاد داشته باشید، نام‌گذاری به همان اندازه که یک هنر است، علم نیز تلقی می‌شود. داشتن استراتژی به شما کمک خواهد کرد که یک نام مرتبط که متناسب با کسب و کار شما است، بیابید.


۳) دست کم گرفتن یک نام کوتاه
بسیاری از شرکت‌ها ارزش یک نام خلاقانه ولی خلاصه را دست کم می‌گیرند. در حالی که یک نام کوتاه نیز می‌تواند همان اطلاعات راهبردی برند را به صورتی متمایز انتقال دهد. این مختصر گویی علاوه بر آنکه خلاقیت شما را نشان می‌دهد، می‌تواند به صورتی ساده، منطبق بر برند شما باشد.


۴) سردرگمی بین نیاز به اطلاعات و نیاز به تمایز
برخی شرکت‌ها بیشتر مایل‌اند اسمی انتخاب کنند که بیشتر بتواند اطلاعاتی راجع به برندشان بدهد و بنابر این از کلماتی توصیفی تر استفاده می‌کنند. اما نام‌های توصیفی همیشه جواب گو نیستند چرا که گاهی برخی محدودیت‌ها را برای گسترش فعالیت‌های شما اعمال می‌کنند. شاید بهتر باشد نام انتخابی، توصیف کلی یک عملکرد یا مسیر یک حرکت را بیان کند. البته نمی‌توان گفت کدام رهیافت بهتر است اما باید بسته به برندتان یکی از کارکردهایی که اسم برند دارد از قبیل دادن اطلاعات توصیفی یا خلاقانه بودن را انتخاب کنید.


۵) نادیده گرفتن علامت تجاری پیچیده
یکی از چالش‌هایی که در نام‌گذاری نادیده گرفته می‌شود، پیچیدگی فرآیند علامت تجاری است. در نظر بگیرید که بیش از ۲.۵ میلیون علائم تجاری فعال در ایالات متحده، بیش از ۱۳ میلیون در سطح جهان و بیش از ۱۰۸ میلیون آدرس URL ثبت شده در سطح جهان وجود دارد. همچنین، ظرفیت ۲۵۰۰۰۰ کلمه در زبان انگلیسی که همه آنها مناسب نام‌گذاری نیستند را در نظر بگیرید. در واقع، این به این معنی است که کسی، جایی، به نوعی صاحب نامی که شما می‌خواهید، پیدا می‌شود. بنابر این پیدا کردن علائم تجاری پایدار، به طور فزاینده‌ای دشوار شده است، اگرچه غیر ممکن نیست. برای غلبه بر چالش‌های قانونی، تا پایان فرآیند نام‌گذاری ملاحظات حقوقی را کنار نگذارید. چرا که در غیر اینصورت ممکن است زمان و پول زیادی را به هدر دهید.


۶) نادیده گرفتن پیامدهای جهانی
باید فجایع زبانی که حاصل بدفهمی‌های بین فرهنگی است را در نظر گرفت. یعنی اینکه نام برند در فرهنگ و مکان دیگری، که شاید بیشتر هدف فروش شما هم باشد، معنای فاجعه باری نداشته باشد.

در اقتصاد جهانی امروز، ارزیابی جهانی زبان، کاملاً ضروری است. با دسترسی بیشتر به اطلاعات در مورد مردم و فرهنگ‌های گوناگون و در نظر گرفتن تنوع فرهنگی کشورهای مختلف، بر این مسئله فائق شوید. نام‌ها را با زبان شناسان بومی کشورهای هدف، مورد بررسی قرار دهید و به این ترتیب، مطمئن شوید که نام انتخابی شما، پیام آور چیزی است که شما می‌خواهید بگویید، نه معناهای دیگر.


۷) انتخاب نام‌های ذهنی
در هنگام انتخاب نام، تصمیم‌های ما بر اساس تجربیات شخصی، ترجیحات و نگرش‌های ما است. که باعث می‌شود در نامیدن برند، بسیار ذهنی و درونی عمل کنیم. بنابراین در هنگام انتخاب یک نام مهم است که بر اساس معیارهای مشخص برآمده از راهبردهای برند تصمیم گیری کنید. هنگامی که در یک لیست کوتاه نهایی، به نام‌های پیشنهادی می‌رسید، تحقیق می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای سنجش بهترین نام باشد.


۸) برای فکر کردن به هر چیز، نیاز به نام‌گذاری آن دارید
محصولات جدید، نوآوری‌ها، فن آوری ها، ایده‌های جدید وقتی به عنوان نوعی گسترش برند شما عمل می‌کنند، نیازمند این هستند که از پیش نامی برایشان انتخاب شده باشد. با این حال، نام‌های بسیاری که در نمونه کارهای یک برند می‌آیند باعث سردرگمی مشتریان می‌شوند. در اینجاست که داشتن یک راهبرد کلی برای نامیدن برند اصلی‌تان و زیر شاخه‌های جدیدی که به خاطر گسترش برندتان به‌وجود مییایند، اهمیت مضاعفی می‌یابد.


۹) حفظ نام‌های غیر مرتبط
گاها نامی که برای برندتان انتخاب کرده‌اید به مرور زمان قادر به نشان دادن نوآوری‌ها، تغییرات جدید بازار و تقاضاهای به روز شده مشتریان نیست و نمی‌تواند اهداف بلند مدت شما را برآورده کند، در این حالت در عوض کردن نام، تردید نکنید. اما به خاطر داشته باشید در نام‌گذاری جدید تمام موارد مهم و کارشناسی را در نظر داشته باشید.


۱۰) پایان دادن به هویت کلامی در نام گذاری
انتخاب دقیق کلماتی که حاوی نوعی موسیقی کلامی و الهام بخش هستند می‌تواند تأثیر بیشتری در مخاطبان بگذارد. انتخاب نام‌هایی با آهنگ کلامی موزون نه تنها باعث نوعی تمایز و به خاطرسپاری بهتر می‌شود بلکه در تبلیغات نیز تأثیر فراوانی دارد.

 

منبع: بازده

نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 42,600 ریال -500 1.16% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 44,200 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 44,200 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 49,000 ریال 1200 2.45% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 49,000 ریال 1800 3.67% نمودار و آرشیو
5110 50,200 ریال 1700 3.39% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 43,700 ریال 300 0.69% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,700 ریال 500 1.14% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 43,600 ریال 600 1.38% نمودار و آرشیو
0075 52,800 ریال 1600 3.03% نمودار و آرشیو
020 50,400 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
Lf190 51,200 ریال 600 1.17% نمودار و آرشیو
52518 42,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 42,700 ریال -300 0.7% نمودار و آرشیو
2420h 50,800 ریال -400 0.78% نمودار و آرشیو
2420d 54,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 48,800 ریال 600 1.23% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 54,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 48,900 ریال 200 0.41% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 47,800 ریال 100 0.21% نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam 54,000 ریال 2000 3.7% نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 53,500 ریال 500 0.93% نمودار و آرشیو
EX3 Arak 53,000 ریال 800 1.51% نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G 47,000 ریال 800 1.7% نمودار و آرشیو
PE100 Maroun 53,400 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G 45,700 ریال -2400 4.99% نمودار و آرشیو
Z30s Mar 48,000 ریال -300 0.62% نمودار و آرشیو
Z30s Ar - نمودار و آرشیو
C30s 49,100 ریال -300 0.61% نمودار و آرشیو
V30s 64,000 ریال 500 0.78% نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 46,300 ریال 100 0.22% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 60,800 ریال 300 0.49% نمودار و آرشیو
1540 60,300 ریال -300 0.5% نمودار و آرشیو
1551 - نمودار و آرشیو
781 43,300 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
785 43,000 ریال 500 1.16% نمودار و آرشیو
821 44,700 ریال 200 0.45% نمودار و آرشیو
825 43,000 ریال 500 1.16% نمودار و آرشیو
5030 57,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
525 49,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Jam 45,700 ریال -300 0.65% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 45,700 ریال -500 1.08% نمودار و آرشیو
552R Maroun 45,800 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam 48,300 ریال -700 1.43% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 51,500 ریال -500 0.96% نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 94,000 ریال -500 0.53% نمودار و آرشیو
10417 93,000 ریال -1000 1.06% نمودار و آرشیو
10415 94,000 ریال -1000 1.05% نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 53,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
548R 50,600 ریال 100 0.2% نمودار و آرشیو
RP340 49,600 ریال -100 0.2% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J 47,000 ریال -200 0.42% نمودار و آرشیو
440L 49,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
MR230 52,700 ریال 200 0.38% نمودار و آرشیو
ZR230 53,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 91,000 ریال -1500 1.62% نمودار و آرشیو
332C 65,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
332L 48,000 ریال 700 1.46% نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 38,600 ریال -300 0.77% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 38,500 ریال -200 0.52% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 40,350 ریال 50 0.12% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 65,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EPS 300 65,000 ریال -1500 2.26% نمودار و آرشیو
EPS 400 64,000 ریال -500 0.78% نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 60,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 91,500 ریال -1000 1.08% نمودار و آرشیو
Lale 1922 49,200 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 63,000 ریال -200 0.32% نمودار و آرشیو
J740 61,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R200 62,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2004Tc 49,500 ریال 300 0.61% نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak 50,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir 44,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖