پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ۰۸:۳۱ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

چهار راز برای عالی شدن فرآیند توسعه‌ محصول‌

قبل از ورود محصولات یا خدمات به بازار تشخیص موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها هم برای شرکت‌های بزرگ و هم کوچک، کار دشواری است؛ اما کسب‌وکارهایی وجود دارند که جسور بوده و با استفاده از استراتژی سنتی راه‌اندازی کسب‌وکار، شرایط را کاملا تغییر داده‌اند.
چهار راز برای عالی شدن فرآیند توسعه‌ محصول‌

وقتی شرکت بوئینگ در سال ۲۰۰۷ اولین دریم‌لاینر مدل ۷۸۷ خود را ارائه داد، ۹۰۰ هواپیما به او سفارش داده شد که هرکدام ۱۵۰ میلیون دلار قیمت داشت؛ این یکی از بارزترین نمونه‌های افزایش ناگهانی فروش در تاریخ بود.


وقتی مارک زاکربرگ (Mark Zuckerburg) هنوز مشغول ساختن فیس‌بوک بود، هم‌موسس او به نیویورک رفت تا کسب‌وکارشان را با تبلیغ‌کنندگان هماهنگ کند.


این نمونه‌ها در شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها تکرار شده‌اند. بوئینگ فرایند «طراحی-ساخت-فروش» را به «فروش-طراحی-ساخت» تغییر داده است. آن‌ها فرایند را با طراحی مفهوم آغاز کرده و به‌صورت منظم، در جلسات حضوری با مشتریان بالقوه‌شان که قرار است محصولات را خریداری کنند و بعد شروع به مدل‌سازی از محصول می‌کردند.

 

زاکربرگ ایده‌ای که ناگهان به ذهنش رسیده بود را به نمونه‌ی اولیه‌ کارآمدی تبدیل کرد، شبکه‌ی هاروارد را از کار انداخت و جهان را تغییر داد.

 

درحالی‌که بوئینگ فرایند طراحی و فروش خود را هماهنگ می‌کرد، زاکربرگ به هماهنگی فرایند طراحی، ساخت و فروش فیس‌بوک مشغول بود.

 

در ادامه مقاله، چهار استاندارد برای کارآفرینان و تیم‌های توسعه‌ اجرایی ذکر شده است که با پیروی از آن‌ها، می‌توانند سریعا متوجه موفقیت یا عدم موفقیت خود شوند و از همان ابتدا می‌توانند مدل مناسبی برای محصولات و کسب‌وکارشان در نظر بگیرند.

 

۱. با مشتریان احتمالی فقط مصاحبه نکنید، بلکه فروش آزمایشی را نیز امتحان کنید

بعدازاینکه ‌ایده‌ای به ذهن‌تان می‌رسد، احتمالا با مشتریان احتمالی مصاحبه می‌کنید تا از آن‌ها بپرسید چه می‌کنند، چگونه آن کارها را انجام می‌دهند، چه مشکلاتی دارند و چه می‌خواهند. این کار لازم است، اما کافی نیست. استنباط و نتیجه‌گیری همیشه مستعد خطاست. با این کار وقت شما هدر می‌رود و مخالفت یا اعتراضی به همراه نخواهد داشت تا از آن درس بگیرید.

 

به‌جای آن، ایده‌تان را به طرحی مفهومی تبدیل کنید. سپس، همان‌طور که کارآفرین سریالی، استیو بلنک (Steve Blank) می‌گوید: «از ساختمان بیرون بروید» با مشتری‌های احتمالی‌تان حضوری ملاقات کنید. سعی کنید محصولات خود را بفروشید. مخالفت‌ها و ویژگی‌های درخواستی بسیاری وجود دارد. برخی خواهان محصول شما نخواهند بود. برخی تحت شرایط معینی خواهان آن خواهند بود.

 

۲. به‌جای استفاده از محققان بازار، از یک تیم چند عملکردی و متمرکز استفاده کنید

اگر تیم شما شبیه بیشتر تیم‌ها باشد، بر ویژگی‌های محصول تمرکز کرده و از خصوصیات مشتریان، ارزش‌های پیشنهادی، قیمت و دیگر متغیرهای مدل کسب‌وکار صرف‌نظر می‌کنند. اعضای تیم شما تجارب بسیار متفاوتی دارند اما مقدار کمی از آن را به اشتراک می‌گذارند. چراکه ازلحاظ زمانی و مکانی، از یکدیگر دور هستند.


این مشکل را برطرف کنید. می‌توانید با فروش آزمایشی محصولات به مشتریان بالقوه‌ توسط اعضای تیم ‌خود، تجربه‌هایی مشترک، فراگیر، کاری و فنی برای آن‌ها به وجود آورید.

 

۳. بر سه اصل تمرکز کنید: مشتری احتمالی، تبلیغ و محصول (که در زبان انگلیسی همگی با P شروع می‌شوند و به آن‌ها اصل سه P می‌گویند)


مدل کسب‌وکار، برای هر محصول و کسب‌وکاری، بین پانزده تا بیست متغیر را شامل می‌شود؛ اما اگر این سه اصل به‌درستی در نظر گرفته نشود، کسب‌وکار موفق نخواهد بود.

 

• مشتری مناسب چه کسی است؟ اسم شرکت، واحد کسب‌وکار، تیم تصمیم‌گیری و کانال‌های ارتباطی و فروش آن کدم‌اند؟ اسم مصرف‌کننده، خانواده و دوستانی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کرده و همچنین کانال‌های ارتباط با آن‌ها کدم‌اند؟

• موارد صحیح استفاده از محصول، ارزش‌های پیشنهادی و پاسخ شما به پرسش‌ها و اعتراضات رایج چیست؟

• بهترین محصول، با حداقل ویژگی‌های قابل‌قبول (MVP) که در سطح معینی از ریسک، بالاترین میزان بازگشت سرمایه (ROI) را دارد، کدام است؟

اگر این سه اصل در وضعیت خوبی قرار نداشته باشند، بهینه‌سازی سایر متغیرها، مثل پایین آوردن قیمت کالایی که هیچ‌کس خواهان آن نیست، مشکلی را برطرف نمی‌کند؛ بنابراین، با بهینه‌سازی این سه اصل و متغیرهای دیگر از طریق فروش آزمایشی، مسیر موفقیت را هموار کنید.

۴. محصولی با حداقل‌های قابل‌قبول بسازید. معمولا تیم‌ها درباره‌ ویژگی‌هایی که به محصول‌شان اضافه کرده‌اند صحبت می‌کنند، گویی تعداد ویژگی‌ها نشان افتخار است.

 

متاسفانه افزودن ویژگی‌ها نه‌تنها ممکن است در بهبود کسب‌وکار شما نقشی نداشته باشد، بلکه ممکن است محصول شما به زمان بیشتری برای توسعه احتیاج پیدا کند! دارای ایراداتی باشد و حمایت کردن از آن دشوار باشد یا بیشتر از کار بیفتد.


محصول با حداقل‌های قابل‌قبول (MVP) محصولی است که اندازه‌ مناسبی دارد؛ یعنی بزرگی آن به‌اندازه‌ای است که فروش، حاشیه سود، رضایت و کاربرد بلندمدت را موجب می‌شود، اما از نظر بازگشت سرمایه مشکلی ایجاد نمی‌کند.
MVP را ازلحاظ ویژگی‌های سنجش درآمد و در رابطه با مهم‌ترین مشتریان احتمالی‌تان بسنجید، نه مثل یک مسابقه‌ زیبایی با اختصاص یک رای به هر یک از مشتریان.


فرایند «فروش-طراحی-ساخت» برای تعریف محصولی با حداقل‌های قابل‌قبول (MVP) لازم است. اگر شما اول محصول را بسازید و سپس از بازخورد افراد آگاه شوید، نمی‌توانید از نو شروع کنید. MVP به جذب مشتری در توسعه‌ محصول، تامین سرمایه، درآمد و نقدشوندگی سرعت می‌بخشد، درحالی‌که ریسک کمتری دارد.

 

منیع: www.entrepreneur.com

ترجمه: فاوا


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۲ مرداد ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 41,000 ریال 150 0.37% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 42,300 ریال 200 0.47% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 41,500 ریال نمودار و آرشیو
EX5 Marun 41,000 ریال 400 0.98% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,300 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
5110 42,250 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 44,000 ریال -200 0.45% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,100 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 41,500 ریال 100 0.24% نمودار و آرشیو
0075 50,100 ریال 1000 2% نمودار و آرشیو
020 47,300 ریال 200 0.42% نمودار و آرشیو
Lf190 45,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 41,150 ریال 150 0.36% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 52,000 ریال نمودار و آرشیو
2420h - نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 43,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 41,700 ریال 200 0.48% نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 43,800 ریال نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 42,600 ریال نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir 47,000 ریال نمودار و آرشیو
EX3 Arak - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 44,000 ریال -200 0.45% نمودار و آرشیو
C30s 43,600 ریال -200 0.46% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 43,900 ریال -200 0.45% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 41,800 ریال -100 0.24% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 56,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1540 53,200 ریال -50 0.09% نمودار و آرشیو
1551 52,400 ریال 300 0.57% نمودار و آرشیو
781 43,500 ریال 500 1.15% نمودار و آرشیو
785 42,800 ریال 500 1.17% نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 43,800 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 44,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
552R Maroun 43,800 ریال -300 0.68% نمودار و آرشیو
510L Jam 43,700 ریال -400 0.91% نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 83,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 83,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 48,500 ریال -300 0.61% نمودار و آرشیو
RP340 51,300 ریال -700 1.35% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 49,800 ریال -200 0.4% نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 80,000 ریال -400 0.5% نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 36,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 36,700 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 35,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 35,700 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 85,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖