پلی شاپ؛ مرجع آگهی های صنعت پلاستیک کشور

ارسال پاسخ

دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ۰۸:۰۲ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

مدیریت برند و معرفی ۷ اصل اساسی آن

آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا محصولات یا خدمات‌تان، علی‌رغم کیفیت بالا و قیمت مناسب، فروش درست‌و‌حسابی ندارند؟ فکر می‌کنید چرا هنوز نتوانسته‌اید جایگاه برند خود را در میان رقبا ارتقا بدهید و به یک برند پرفروش و محبوب تبدیل شوید؟
مدیریت برند و معرفی ۷ اصل اساسی آن

اگر مدت‌هاست با مسائلی از این قبیل درگیر هستید، قطعا در زمینه‌ مدیریت برند ضعیف عمل کرده‌اید.  آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا محصولات یا خدمات‌تان، علی‌رغم کیفیت بالا و قیمت مناسب، فروش درست‌و‌حسابی ندارند؟ فکر می‌کنید چرا هنوز نتوانسته‌اید جایگاه برند خود را در میان رقبا ارتقا بدهید و به یک برند پرفروش و محبوب تبدیل شوید؟ اگر مدت‌هاست با مسائلی از این قبیل درگیر هستید، قطعا در زمینه‌ مدیریت برند ضعیف عمل کرده‌اید.

 

فرقی نمی‌کند چه محصولات یا خدماتی ارائه می‌دهید، باید بدانید که اصول مدیریت برند در هر کسب‌وکاری تقریبا یکسان است. در ادامه، با ۷ مورد از اصول مدیریت برند آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند برند قدرتمندی داشته باشید.



۱. حداکثرِ بهره‌برداری از اطلاعات با رویکرد فرضیه‌محور

یعنی بهره‌برداریِ حداکثری از اطلاعاتِ در دسترس و تبدیل این اطلاعات به یک منطق متقاعدکننده جهت اجرای اقدامات اثربخش در راستای موفقیت برند. به این منظور، ابتدا باید با شناخت کامل موضوعِ در دست بررسی، به یک فرضیه‌ی محکم برسید و سپس با رجوع به داده‌ها یا اطلاعات موجود، ثابت کنید که آیا فرضیه‌ی طرح‌شده قابل استناد است یا خیر.

اَلیو (Aleve)، شرکت تولیدکننده‌ی داروهای مُسکن، مدت‌ها به علت سهم تک‌رقمی در بازار، دچار رکود بود. این شرکت درمورد عدم موفقیت خود در بازار دارو به دو فرضیه‌ی زیر رسید:

 



    مشتریان با این برند آشنا نیستند؛
    مشتریان با این برند آشنا هستند، اما تمایلی به خرید محصولاتش ندارند.

این شرکت با تجزیه و تحلیل داده‌ها متوجه شد که ۳۵ درصدِ مشتریانِ‌ پرمصرف داروهای مسکن، در سال گذشته از این برند خرید کرده بودند اما مسکن‌های سایر برندها را نیز مصرف می‌کردند. بنابراین، معلوم شد مشتریان داروهای مسکن با برند اَلیو آشنا هستند و فقط لازم است روی وفاداری به برند کار شود.

 

می‌دانیم مصرف‌کنندگان داروهای مُسکن ترجیح می‌دهند از برندی خرید کنند که هم درد را به‌طور مؤثری کنترل کند و هم به آنها امکان بدهد امور عادی روزانه‌‌شان را به‌راحتی انجام بدهند. از این رو، شرکت اَلیو یک کمپین تبلیغاتی با عنوان «تفاوتی چشمگیر» را راه‌اندازی کرد و توانست میزان فروش محصولاتش را ۱۰ تا ۲۰ درصد افرایش بدهد. ارزش سهام شرکت نیز بعد از این تغییر رویکرد، تقریبا همیشه در اوج بوده است.


۲. درک بازار رقابت و انتخاب مزیت رقابتی

یکی از اصول مدیریت برند این است که بازار رقابتی را به‌خوبی درک کنید تا بتوانید به جایگاه محصول خود در میان محصولات رقیب پی ببرید. سپس باید یک مزیت رقابتی برای برند خود انتخاب کنید تا بتوانید به‌واسطه‌ی تمایزتان با سایر برندهای مدعی، به موفقیت برسید.

 



در سال ۱۹۹۶، زمانی که کوکاکولا در تکاپو برای دریافت امتیاز حمایت مالی جام قهرمانی کریکت هند بود، پپسی توانست با جلب توجه عموم، به‌ویژه نسل جوان، از جایگاه قدرتمندتری در میان مصرف‌‌کنندگان هندی برخوردار شود. به عبارتی، با اینکه پپسی حامی رسمی مسابقات نبود، به موفقیت قابل ملاحظه‌تری در مقایسه با کوکاکولا که اسپانسر رسمی مسابقات شد، دست یافت.

 

بازاریابان پپسی با راه‌اندازی کمپین «هیچ رسمیتی در کار نیست» که هم‌زمان با مسابقات جهانی کریکت آغاز شد، توانستند جایگاه این برند را در صنعت تولید نوشابه محکم‌تر کنند. پپسی با این شعار تبلیغاتی قصد داشت به کوکاکولا ثابت کند که مهم نیست کدام برند به اسپانسر رسمی مسابقات تبدیل شده است، مردم در هر صورت فقط پپسی را انتخاب می‌کنند!

۳. ثبات برند در نوآوری ها و محصولات جدید

بر هر برندی واجب است که یک جایگاه مشخص و معنی‌دار در ذهن مشتری ایجاد کند، به‌طوری‌که مشتری برای خریداری محصولات یک برند، به دلیل قانع‌کننده‌ای برسد. بنابراین، برند خود را در هر زمینه‌ای که گسترش می‌دهید یا به هر نوآوری جدیدی که مجهز می‌کنید، توجه داشته باشید که در همه‌حال باید بکوشید تا همان جایگاه ویژه‌ای را که در ذهن مصرف‌کننده خلق کرده‌اید، تقویت کنید.

برند نام‌آشنای داو (Dove) همواره سعی داشته است خود را به‌عنوان برندی معرفی کند که محصولاتش به علت دارا بودن شیر مرطوب‌کننده، موجب افزایش نرمی و لطافت می‌شوند. این برند در حال حاضر، محصولات مختلفی از شامپو و دِئودورانت گرفته تا محصولات مراقبت از پوست تولید می‌کند و در همه‌ی این محصولات، به جایگاهی که در ذهن مصرف‌کننده حک کرده، وفادار مانده است. مثلا همان‌طور که ادعا می‌شود شامپوهای داو به افزایش نرمی و لطافت مو کمک می‌کنند، این برند درمورد دئودورانت‌های خود نیز تأکید دارد که موجب افزایش نرمی و لطافت زیربغل می‌شوند. در واقع، برند داو در طول سال‌ها تلاش کرده است محصولاتش را فقط در زمینه‌هایی گسترش بدهد که جایگاهش (به‌عنوان برند تولیدکننده‌ی محصولات حاوی شیر مرطوب‌کننده با قدرت افزایش نرمی و لطافت) را حفظ می‌کنند تا به این ترتیب، به برند قدرتمندتری در میان رقبا تبدیل شود.


۴. مدیریت برند با شناخت نیازهای مشتریان هدف

سعی کنید تمام انتخاب‌های بازاریابی خود را از زاویه‌ی دید مشتری ببینید تا راحت‌تر بتوانید با گروه مشتریان هدف ارتباط برقرار کنید و در کیفیت زندگی‌شان تحولات خوبی ایجاد کنید. باید به زندگی مشتریان‌تان چشم بدوزید تا بتوانید از نیازهای پیدا و پنهان‌شان آگاه شوید.

برند لوئی ویتون (Louis Vuitton) در اواخر سال‌های ۱۸۰۰ پایه‌گذاری شد و در ابتدا فقط چمدان‌های مسافرتی تولید می‌کرد. در آن دوران، مسافرت مختص قشر ثروتمند بود و به همین علت، این برند به نماد ثروت تبدیل شد. به بیان دیگر، ثروتمندان می‌توانستند تفاوت موقعیت اقتصادی و اجتماعی خود را به‌وسیله‌ این برند به نمایش بگذارند. لوئی ویتون در سال‌های بعد به بازار پوشاک، کیف و کفش نیز وارد شد و در حال حاضر، از جمله گسترده‌ترین برندهایی است که در طول این سال‌ها کاهش درآمد چندانی نداشته است.

 

این برند نه‌تنها روی اساسی‌ترین نیازهای زندگی دست گذاشته است، بلکه همواره در تلاش بوده است تا با درک عمیق‌تر زندگی مشتریان هدف، به‌طرز مؤثرتری با تک‌تک آنها ارتباط برقرار کند.

۵. مدیریت بودجه با ذهنیت کمبود

مدیریت بودجه با ذهنیت کمبود کمک می‌کند تا بتوانید از بازگشت سرمایه به‌ازای هر یک ریالی که خرج می‌کنید، مطمئن شوید. پس هربار که درمورد اجرای استراتژی‌های بازاریابی تصمیم می‌گیرید، این پرسش‌ها را هرگز فراموش نکنید:

 



آیا سرمایه گذاری روی استراتژی موردنظر، منطقی است؟
فکر نمی‌کنید با هزینه کردن این بودجه در جایی دیگر، به بازده‌ی مطلوب‌تری در بازگشت سرمایه برسید؟

اِستارباکس (Starbucks) به‌منظور افزایش درآمد کل و سهم بازار، به‌جای سرمایه‌گذاری روی تبلیغات تلویزیونی، روی راه‌اندازی چندین شعبه‌ نزدیک به‌هم هزینه می‌کند.

 

این رویکرد با آنچه معمولا فروشگاه‌های خرده فروشی انجام می‌دهند، در تضاد است، زیرا بیشترِ فروشگاه‌های خرده‌فروشی زنجیره‌ای، از افتتاح شعب جدید در نزدیکی شعب‌ِ موجود خودداری می‌کنند تا به خطای هم‌جنس‌خواری و کاهش فروش گرفتار نشوند. اما این رویکرد برای استارباکس به صرفه‌جویی در هزینه‌های تأمین منجر شد و موجب مدیریت ارزان‌تر شعب و نیز افزایش فروش شد. بنابراین، تأمین منابع مالیِ راه‌اندازی شعب جدید از جریان نقدیِ داخلی، انتخاب هوشمندانه‌ای بود.

 

تا همین چندی پیش، استارباکس فقط ۱ درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات می‌‌کرد، درحالی‌که بسیاری از برندهای هم‌رده‌ی استارباکس، معمولا بیش از ۱۰ درصد درآمدشان را به امور بازاریابی و تبلیغات اختصاص می‌دهند.


۶. قیمت‌‌گذاری با هدف ارتقای ارزش محصول از دیدگاه مشتری

این مورد یکی از اصول مهم مدیریت برند است. استراتژی قیمت گذاری محصولات یک برند، تعیین‌کننده‌ی میزان ارزش محصول در نزد مشتری است. به این معنی که ارزش ادراک‌شده توسط مشتری برابر است با قیمت یا مزیت ادراک‌شده توسط خودِ برند. از این رو، حتما باید درمورد استراتژی قیمت‌گذاری محصولات‌ خود هوشمندانه تصمیم بگیرید تا بتوانید یک ارزش مثبت خالص برای مشتریان‌تان ایجاد کنید.

استراتژی قیمت‌گذاری ژیلت برای تیغ‌‌های اصلاح مردانه، بر افزایش قیمت محصولات جدید استوار است. مشتری باید بابت خریداری هر محصول جدیدی که ژیلت در این گروه از محصولات به بازار مصرف عرضه می‌کند،‌ مبلغ بالاتری را در مقایسه با محصولات قبلی بپردازد. در طول تکامل این گروه از محصولات ژیلت قیمت تیغ‌های جدید اصلاح مردانه، حتی تا بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

۷. ایجاد انگیزه در کارکنان با رهبری فکری

خلق و مدیریت برند قدرتمند، نیازمند پشتیبانیِ نه فقط رهبر برند، بلکه تمامی کارکنان شرکت است، از بخش فروش و امور مالی گرفته تا بخش تحقیق و توسعه. رهبر برند باید دید واضحی از آینده‌ی مورد انتظار داشته باشد تا بتواند اعضای تیم را به‌سمت تحقق هدف تعیین‌شده هدایت کند.

 



مجله‌ کازموپولیتَن (Cosmopolitan) که در ابتدا به‌عنوان یک مجله‌ی خانواده‌‌ چاپ می‌شد، تعداد زیادی از خوانندگان خود را در اواسط سال‌های ۱۹۵۰ از دست داد. در سال‌های ۱۹۶۰، مقام سردبیری این مجله به هِلِن گورلی براون (Helen Gurley Brown) رسید. براون با تعریف مشخص مخاطبان هدف (زنان پیشرو و روشن‌فکر با سبک زندگی شغل‌محور) توانست تیم تحریریه را به سمتی پیش ببرد که محتوای موردپسند این گروه خاص از مخاطبان را تولید کنند.

 

چاپ مجله در قالب کاغذهای گلاسه، نگارش مقالات انگیزشی و انتشار صحبت‌های بی‌پرده اما صادقانه درمورد مسائل و نیازهای مربوط به زنان، از جمله نوآوری‌هایی بودند که در شماره‌های بعدی مجله موجب غافلگیری خوانندگان شدند، تا حدی که تمامی ۳۵۰۰ نسخه‌ی اولین شماره‌ی تغییریافته‌ی کازموپولیتَن در همان روز نخست عرضه به فروش رفت و این‌چنین بود که کازموپولیتَن امروزی متولد شد.

منبع: adage.com

ترجمه: چطور دات کام


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

قیمت مواداولیه؛ ۳۱ تير ۱۳۹۶جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 40,450 ریال -50 0.12% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 42,000 ریال نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 40,500 ریال نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 43,500 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 43,000 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
5110 42,500 ریال -200 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 44,200 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 43,100 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 41,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
0075 48,600 ریال 1300 2.67% نمودار و آرشیو
020 46,300 ریال 800 1.73% نمودار و آرشیو
Lf190 45,200 ریال -300 0.66% نمودار و آرشیو
52518 40,600 ریال -600 1.46% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 52,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 45,800 ریال 300 0.66% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 43,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 41,500 ریال نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 44,500 ریال 500 1.12% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 42,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Amir - نمودار و آرشیو
EX3 Arak - نمودار و آرشیو
EX3 Jam - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar - نمودار و آرشیو
EX3 Amir kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Arak kaf - نمودار و آرشیو
EX3 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun - نمودار و آرشیو
PE100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 44,400 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
C30s 43,800 ریال -300 0.68% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 44,200 ریال -300 0.67% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 41,100 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 55,300 ریال نمودار و آرشیو
1540 53,150 ریال 850 1.6% نمودار و آرشیو
1551 52,000 ریال 500 0.96% نمودار و آرشیو
781 42,000 ریال -600 1.41% نمودار و آرشیو
785 42,000 ریال -100 0.24% نمودار و آرشیو
821 42,800 ریال 100 0.23% نمودار و آرشیو
825 42,200 ریال نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak 43,900 ریال -100 0.23% نمودار و آرشیو
552R Maroun 43,900 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam 44,100 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam 45,000 ریال نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 83,500 ریال نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 83,500 ریال نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 44,800 ریال -4200 8.57% نمودار و آرشیو
RP340 52,000 ریال -100 0.19% نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L 49,900 ریال نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 80,500 ریال نمودار و آرشیو
332C 62,000 ریال نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 36,600 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 36,600 ریال -100 0.27% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 35,600 ریال -100 0.28% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 35,600 ریال -100 0.28% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 - نمودار و آرشیو
ABS150 85,000 ریال نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو

➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن: 09332716775
➖➖