ارسال پاسخ

اتصالات وحید

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۰۸:۲۱ تعداد نظرات: 0 تعداد بازدید: 358 Telegram

inpia.ir

درس‌هایی از بازسازی برند در شرکت‌های موفق جهان

بازسازی برند یکی از بهترین استراتژی‌هایی است که می‌تواند آینده‌ی شرکتی را که با بحران‌های جدی مواجه است، تغییر دهد.
درس‌هایی از بازسازی برند در شرکت‌های موفق جهان

زمانی که فروشتان کاهش پیدا می‌کند، یا برند اصلی و مدل کسب‌وکارتان موفق عمل نمی‌کند، گزینه‌های زیادی پیش رو ندارید.

 

شما می‌توانید برای کاهش یا توقف ضرر، فروشگاهتان را تعطیل کنید. اما اغلب کارآفرینان دوست ندارند از آرزوهای خود دست بکشند و تصدیق کنند که شکست‌خورده‌اند.

 

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، راه‌اندازی یک کمپین بازسازی برند است که با تغییر تصویر شرکت یا محصولات، در پی رفع نیازهای مشتریان برمی‌آید و انتظارات آنان را از شرکت شما کاملاً تغییر می‌دهد.

 

مثال‌های موفق بازسازی برند
به‌منظور درک بهتر قدرت بازسازی برند یا ری-برندینگ، شرکت‌هایی را که با این استراتژی به موفقیت رسیده‌اند مرور می‌کنیم:

 

 

لی در حال حاضر یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدی پوشاک جین آمریکا است که از پیشینه‌ای طولانی و متمایز برخوردار است. این شرکت در سال ۱۸۸۹ توسط هنری دیوید لی تأسیس شد و در صنعت عمده‌فروشی مواد غذایی فعالیت می‌کرد.

 

چند سال بعد، شرکت لی وارد عرضه‌ حمل و ارسال مواد غذایی فاسدشدنی شد، ولی از عملکرد نامناسب عرضه‌کنندگان خود راضی نبود. این مشکل باعث شد شرکت لی یک کارخانه‌ی جدید تولیدی و فروش لباس‌های جین تأسیس کند.

 

لی در طول دهه‌ی ۶۰ میلادی فروش فوق‌العاده‌ای داشت و موفق شد در سه دهه‌ی بعد، برند خود را به یکی از برترین و محبوب‌ترین برندهای پوشاک جهان تبدیل کند.

 

اگر نام Old Spice را پیش از سال ۲۰۱۰ شنیده بودید، احتمالاً از این شرکت به‌عنوان یک برند مخصوص سالخوردگان یاد می‌کردید. واقعیت این است که Old Spice اصلاً موفق نشد نظر نسل جوان را به محصولات خود جلب کند.

 

اما این شرکت در سال ۲۰۱۰ یک کمپین بازاریابی فوق‌العاده با مجموعه‌ای از تبلیغات ویدئویی عالی که به‌طور خاص برای جذب مخاطبان جوان‌تر ساخته‌شده بودند، راه‌اندازی کرد. از آن زمان، فروش محصولات این شرکت در میان مصرف‌کنندگان جوان به‌سرعت افزایش‌یافته و مردم، نگاه کاملاً متفاوتی به برند Old Spice دارند.

 

بیشتر مردمی که امروزه شرکت تارگت را به‌عنوان بازار کالاهای ارزان‌قیمت (و هنوز باکیفیت) می‌شناسند، حتی حدس هم نمی‌زنند که در دهه‌ ۹۰، این شرکت نمی‌توانست خود را از خرده‌فروشان حراجی نظیر والمارت و کی‌مارت متمایز کند. اما زمانی که رقابت خرده‌فروشان شدیدتر شد، تارگت هم متوجه شد که باید راهی جدیدی برای مزیت یافتن در این بازار پیدا کند.

 

بنابراین با بهترین طراحانی که روی کالاهای موازی-مشابه با برندهای معروف کار می‌کردند، وارد مذاکره شد و قرارداد بست. از آن زمان تصویر شرکت تارگت به‌کلی تغییر کرده و حالا به یکی از مطرح‌ترین خرده‌فروشی‌های آمریکا تبدیل‌شده است.

 

هارلی دیویدسن همیشه به‌عنوان یک برند متمایز و شناخته‌شده مطرح بود، اما این شرکت هم در دهه‌ی ۸۰ میلادی به مرز ورشکستگی رسید. آن‌ها با میلیون‌ها دلار بدهی، حتی امیدوار نبودند در بلندمدت وضعیت بهتری پیدا کنند.

 

بااین‌حال هارلی دیویدسن به‌جای تسلیم شدن تصمیم گرفت روی کیفیت محصولاتش بیشتر سرمایه‌گذاری کند و همین امر موجب شد خیلی زود به‌عنوان یک برند قابل‌اطمینان، شهرت و اعتبار فوق‌العاده‌ای به دست آورد و به یکی از رهبران این صنعت تبدیل شود.

 

از این مثال‌های دنیای واقعی، چه درس‌هایی یاد می‌گیرید؟

یک دموگرافیک جدید در نظر بگیرید. شما مجبور نیستید همیشه با مشتریان هدف فعلی خود کار کنید. گاهی اوقات دستیابی به موفقیت، مستلزم این است که مخاطبینتان را تغییر دهید.


از تحولات بزرگ نترسید. شاید تولید یک محصول جدید یا اجرای رویکردی که با استراتژی‌های فعلیتان کاملاً متفاوت است، همه‌ی چیزی باشد که شرکتتان به آن نیاز دارد.


سعی کنید یک نیاز واقعی را برطرف کنید. روی این مسئله تمرکز کنید که مشتریان بالقوه، واقعاً چه خواسته‌هایی دارند. حتی اگر بدان معنی باشد که مسیرتان را کاملاً تغییر دهید.


بازسازی برند، راه‌حلی نیست که برای همه‌ی شرکت‌ها مناسب باشد؛ اما زمانی که به بن‌بست رسیده‌اید، یکی از بهترین گزینه‌های رهایی شما است.

به موفقیت‌های شرکت‌های برتر جهان توجه کنید و از ریسک‌پذیری نترسید.

 

منبع: زومیت


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۴ آذر ۱۳۹۷
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 105,500 ریال 700 0.66% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 108,500 ریال 2000 1.84% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 109,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 108,000 ریال -1000 0.92% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 112,000 ریال 500 0.45% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 112,000 ریال 500 0.45% نمودار و آرشیو
5110 107,500 ریال -1500 1.38% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 105,000 ریال -1000 0.94% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 105,500 ریال -500 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 105,000 ریال -1000 0.94% نمودار و آرشیو
0075 105,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
020 104,400 ریال 900 0.86% نمودار و آرشیو
Lf190 103,000 ریال 2000 1.94% نمودار و آرشیو
22B02 109,000 ریال -1000 0.91% نمودار و آرشیو
52518 109,500 ریال -5500 4.78% نمودار و آرشیو
Hi500 114,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2420h 104,000 ریال 1700 1.63% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 100,500 ریال -500 0.5% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 114,500 ریال 500 0.44% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 113,500 ریال 3500 3.08% نمودار و آرشیو
PE80 Amir 110,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir 110,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 110,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
CRP100 jam - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand - نمودار و آرشیو
Z30G 125,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar - نمودار و آرشیو
C30s 123,000 ریال 500 0.41% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 125,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 100,000 ریال نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 127,000 ریال 500 0.39% نمودار و آرشیو
1540 118,500 ریال 700 0.59% نمودار و آرشیو
1551 115,000 ریال -1500 1.29% نمودار و آرشیو
781 pet 162,500 ریال -3500 2.11% نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet 169,500 ریال 1500 0.88% نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R shazand - نمودار و آرشیو
552R Maroun 125,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
510L Jam 122,500 ریال نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 127,000 ریال نمودار و آرشیو
RP340 215,000 ریال نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L 128,000 ریال نمودار و آرشیو
MR230 135,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR230 136,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR 340 152,000 ریال نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 84,000 ریال 1500 1.79% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 84,500 ریال 700 0.83% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 85,000 ریال 500 0.59% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 82,000 ریال 1500 1.83% نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 82,500 ریال 200 0.24% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 83,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 164,000 ریال 1000 0.61% نمودار و آرشیو
ABS150 145,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10415 192,000 ریال نمودار و آرشیو
ABS 10720 195,000 ریال نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 100,000 ریال نمودار و آرشیو
1922 Arya 100,000 ریال نمودار و آرشیو
BL4 jam 110,000 ریال 3200 2.91% نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil 120,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
S 5000 97,000 ریال -1000 1.02% نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖