ارسال پاسخ

اتصالات وحید

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ۰۸:۲۱ تعداد نظرات: 0 تعداد بازدید: 432 Telegram

inpia.ir

درس‌هایی از بازسازی برند در شرکت‌های موفق جهان

بازسازی برند یکی از بهترین استراتژی‌هایی است که می‌تواند آینده‌ی شرکتی را که با بحران‌های جدی مواجه است، تغییر دهد.
درس‌هایی از بازسازی برند در شرکت‌های موفق جهان

زمانی که فروشتان کاهش پیدا می‌کند، یا برند اصلی و مدل کسب‌وکارتان موفق عمل نمی‌کند، گزینه‌های زیادی پیش رو ندارید.

 

شما می‌توانید برای کاهش یا توقف ضرر، فروشگاهتان را تعطیل کنید. اما اغلب کارآفرینان دوست ندارند از آرزوهای خود دست بکشند و تصدیق کنند که شکست‌خورده‌اند.

 

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، راه‌اندازی یک کمپین بازسازی برند است که با تغییر تصویر شرکت یا محصولات، در پی رفع نیازهای مشتریان برمی‌آید و انتظارات آنان را از شرکت شما کاملاً تغییر می‌دهد.

 

مثال‌های موفق بازسازی برند
به‌منظور درک بهتر قدرت بازسازی برند یا ری-برندینگ، شرکت‌هایی را که با این استراتژی به موفقیت رسیده‌اند مرور می‌کنیم:

 

 

لی در حال حاضر یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدی پوشاک جین آمریکا است که از پیشینه‌ای طولانی و متمایز برخوردار است. این شرکت در سال ۱۸۸۹ توسط هنری دیوید لی تأسیس شد و در صنعت عمده‌فروشی مواد غذایی فعالیت می‌کرد.

 

چند سال بعد، شرکت لی وارد عرضه‌ حمل و ارسال مواد غذایی فاسدشدنی شد، ولی از عملکرد نامناسب عرضه‌کنندگان خود راضی نبود. این مشکل باعث شد شرکت لی یک کارخانه‌ی جدید تولیدی و فروش لباس‌های جین تأسیس کند.

 

لی در طول دهه‌ی ۶۰ میلادی فروش فوق‌العاده‌ای داشت و موفق شد در سه دهه‌ی بعد، برند خود را به یکی از برترین و محبوب‌ترین برندهای پوشاک جهان تبدیل کند.

 

اگر نام Old Spice را پیش از سال ۲۰۱۰ شنیده بودید، احتمالاً از این شرکت به‌عنوان یک برند مخصوص سالخوردگان یاد می‌کردید. واقعیت این است که Old Spice اصلاً موفق نشد نظر نسل جوان را به محصولات خود جلب کند.

 

اما این شرکت در سال ۲۰۱۰ یک کمپین بازاریابی فوق‌العاده با مجموعه‌ای از تبلیغات ویدئویی عالی که به‌طور خاص برای جذب مخاطبان جوان‌تر ساخته‌شده بودند، راه‌اندازی کرد. از آن زمان، فروش محصولات این شرکت در میان مصرف‌کنندگان جوان به‌سرعت افزایش‌یافته و مردم، نگاه کاملاً متفاوتی به برند Old Spice دارند.

 

بیشتر مردمی که امروزه شرکت تارگت را به‌عنوان بازار کالاهای ارزان‌قیمت (و هنوز باکیفیت) می‌شناسند، حتی حدس هم نمی‌زنند که در دهه‌ ۹۰، این شرکت نمی‌توانست خود را از خرده‌فروشان حراجی نظیر والمارت و کی‌مارت متمایز کند. اما زمانی که رقابت خرده‌فروشان شدیدتر شد، تارگت هم متوجه شد که باید راهی جدیدی برای مزیت یافتن در این بازار پیدا کند.

 

بنابراین با بهترین طراحانی که روی کالاهای موازی-مشابه با برندهای معروف کار می‌کردند، وارد مذاکره شد و قرارداد بست. از آن زمان تصویر شرکت تارگت به‌کلی تغییر کرده و حالا به یکی از مطرح‌ترین خرده‌فروشی‌های آمریکا تبدیل‌شده است.

 

هارلی دیویدسن همیشه به‌عنوان یک برند متمایز و شناخته‌شده مطرح بود، اما این شرکت هم در دهه‌ی ۸۰ میلادی به مرز ورشکستگی رسید. آن‌ها با میلیون‌ها دلار بدهی، حتی امیدوار نبودند در بلندمدت وضعیت بهتری پیدا کنند.

 

بااین‌حال هارلی دیویدسن به‌جای تسلیم شدن تصمیم گرفت روی کیفیت محصولاتش بیشتر سرمایه‌گذاری کند و همین امر موجب شد خیلی زود به‌عنوان یک برند قابل‌اطمینان، شهرت و اعتبار فوق‌العاده‌ای به دست آورد و به یکی از رهبران این صنعت تبدیل شود.

 

از این مثال‌های دنیای واقعی، چه درس‌هایی یاد می‌گیرید؟

یک دموگرافیک جدید در نظر بگیرید. شما مجبور نیستید همیشه با مشتریان هدف فعلی خود کار کنید. گاهی اوقات دستیابی به موفقیت، مستلزم این است که مخاطبینتان را تغییر دهید.


از تحولات بزرگ نترسید. شاید تولید یک محصول جدید یا اجرای رویکردی که با استراتژی‌های فعلیتان کاملاً متفاوت است، همه‌ی چیزی باشد که شرکتتان به آن نیاز دارد.


سعی کنید یک نیاز واقعی را برطرف کنید. روی این مسئله تمرکز کنید که مشتریان بالقوه، واقعاً چه خواسته‌هایی دارند. حتی اگر بدان معنی باشد که مسیرتان را کاملاً تغییر دهید.


بازسازی برند، راه‌حلی نیست که برای همه‌ی شرکت‌ها مناسب باشد؛ اما زمانی که به بن‌بست رسیده‌اید، یکی از بهترین گزینه‌های رهایی شما است.

به موفقیت‌های شرکت‌های برتر جهان توجه کنید و از ریسک‌پذیری نترسید.

 

منبع: زومیت


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۴ خرداد ۱۳۹۸
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 113,000 ریال 2000 1.77% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 115,000 ریال 2500 2.17% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 114,000 ریال 2500 2.19% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 115,000 ریال 4000 3.48% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam - نمودار و آرشیو
5110 117,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 113,000 ریال 2500 2.21% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 112,800 ریال 2800 2.48% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 113,000 ریال 3000 2.65% نمودار و آرشیو
0075 124,500 ریال 2500 2.01% نمودار و آرشیو
020 114,000 ریال 2000 1.75% نمودار و آرشیو
Lf190 112,500 ریال 1500 1.33% نمودار و آرشیو
22B02 - نمودار و آرشیو
52518 114,500 ریال 3500 3.06% نمودار و آرشیو
Hi500 116,500 ریال 1000 0.86% نمودار و آرشیو
2420h 115,000 ریال نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 113,000 ریال نمودار و آرشیو
1102XK - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 117,000 ریال 2500 2.14% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak - نمودار و آرشیو
PE80 Amir 125,000 ریال 1500 1.2% نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 125,000 ریال -500 0.4% نمودار و آرشیو
CRP100 jam 125,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand - نمودار و آرشیو
Z30G 150,000 ریال 6000 4% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar 151,000 ریال 7000 4.64% نمودار و آرشیو
C30s - نمودار و آرشیو
C30G 152,500 ریال 3000 1.97% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 151,000 ریال 7000 4.64% نمودار و آرشیو
X30G - نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 145,000 ریال 1000 0.69% نمودار و آرشیو
1540 127,800 ریال 2300 1.8% نمودار و آرشیو
1551 124,500 ریال 1000 0.8% نمودار و آرشیو
781 pet 213,000 ریال نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet - نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R shazand 152,500 ریال 8500 5.57% نمودار و آرشیو
552R Maroun 151,000 ریال 7000 4.64% نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
548R - نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L - نمودار و آرشیو
MR230 - نمودار و آرشیو
ZR230 - نمودار و آرشیو
ZR 340 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 96,500 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 96,500 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar 96,500 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf 95,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf 95,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 95,200 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 185,000 ریال 1000 0.54% نمودار و آرشیو
ABS150 175,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10415 221,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10720 225,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
S 5000 - نمودار و آرشیو
62N07 112,000 ریال 3000 2.68% نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2420E02 - نمودار و آرشیو
22B01 - نمودار و آرشیو
RP 345 - نمودار و آرشیو
R40 marun - نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖