ارسال پاسخ

اتصالات وحید

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰ تعداد نظرات: 0 تعداد بازدید: 275 Telegram

inpia.ir

رشد و توسعه کسب و کار با جذب مشتری وفادار

وفاداری و تعهد مشتریان به یک برند، موجب رشد و توسعه‌ی هرچه بیشتر آن می‌شود. مشتری وفادار بهترین کانال تبلیغات و بازاریابی برند است.
رشد و توسعه کسب و کار با جذب مشتری وفادار

بهترین کاری که می‌توانید برای موفقیت کسب‌وکارتان انجام دهید، تمرکز روی ایجاد تعهد و وفاداری در مشتریان است. برای این کار کافی است در هر مرتبه یک مشتری را راضی و خشنود نگه دارید.

 

وقتی یک مشتری به برند شما احساس وفاداری بکند، همه چیز تغییر خواهد کرد. برای مشتری وفادار و متعهد، شما تنها فروشگاه بازار هستید. دیگر برندها و رقبای شما هیچ‌گاه به ذهن این مشتری نمی‌رسند. مانند کسی که عاشق فرد دیگری است، مشتری وفادار تنها شما را می‌بیند.

 

متأسفانه کسب‌وکارهای کمی از ارزش وفاداری و تعهد مشتری اطلاع دارند.بعلاوه، تعداد بسیار کمتری از آن‌ها برای ساختن این وفاداری در تک‌تک مشتری‌ها تلاش می‌کنند. اما حقیقت این است که موفقیت مالی و عملکردی حقیقی، از طریق وفاداری مشتریان حاصل می‌شود. وقتی بازار شرایط مناسبی داشته باشد، تجارت‌هایی که مشتریان وفادار دارند سریع‌تر از دیگران رشد می‌کنند. در بحران‌های بازار نیز این تجارت‌ها وضعیت مناسب‌تری خواهند داشت.

 

مطالعه و یادگیری رفتار مشتریان، قدم اول وفادارسازی است


قدم‌های اولیه در ساختن وفداری مشتری، زمان گذاشتن و یادگیری رفتارهای تک‌‎تک آن‌ها است. سپس باید سیستمی توسعه داد که از این اطلاعات و یادگیری‌ها، به رابطه‌ی تجاری بلندمدت و پایدار برسیم. با انجام دادن این کار، محصول و خدمات شما تنها یک کالا نخواهد بود بلکه المانی جهت توسعه‌ی ارتباط شخصی می‌شود.

 

مشکلی که امروزه اکثر کسب‌وکارها با آن روبرو هستند، تفکر مشتریان در مورد آن‌ها و کالاهایشان است. از دید مشتریان معمولی، محصولات کالاهایی هستند که قابلیت جایگزینی دارند و می‌توان آن‌ها را از هر کسب‌وکاری تهیه کرد. این حس، به مدیران اعلام خطر می‌کند که در مسیر پیشرفت، هرقدر به خاطر عوامل مختلف اعم از فناوری، موقعیت جغرافیایی یا حضور زودهنگام در بازار پیشرو باشند، باز هم مدل کسب‌وکار آن‌ها در معرض خطر است. بعلاوه با سرعت کنونی دنیای تجارت و تغییرات روزمره، شکست خوردن مدل کسب‌وکار امری طبیعی است.


برای فرار از حس متداول مشتریان، باید ارتباطی انسانی، دائمی و پایدار با آن‌ها برقرار کنید. این روش مطمئن‌ترین مسیر برای فرار از کهنگی در بازار کار است. مطمئنا نتایج این تلاش برای جذب تک‌‎تک مشتری‌ها، در طولانی‌مدت آثاری بسیار بزرگ برای شما به همراه خواهد داشت. برای رسیدن به این ارتباط انسانی، نیاز به رفتارهایی دارید که شما را از حالت یک کسب‌وکار خشک به فردی قابل دوست داشتن تبدیل کند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر این رفتارهای انسانی می‌پردازیم:

گفتگو
مانند ارتباطات انسانی، گفتگو با فرستادن پیام‌های تبلیغاتی متعدد، پیام فرستادن در بازه‌های زمانی کوتاه مدت و تنها درخواست کردن برای ارائه‌ی بازخورد متفاوت است. در واقع گفتگو در اینجا به معنای برقراری ارتباط از راه‌های دیگر مانند احترام به وقت مشتری، تشکر از وفاداری آن‌ها و تمرکز تمام وظایف افراد شرکت روی خدمات مشتری است.

 

برای تشریح این مسئله باید معنی وفاداری را مرور کنیم. مطمئنا وفاداری مشتری به معنای داشتن یک کارت تخفیف با امتیازاتی که تاریخ انقضا دارند نیست. این نوع از برنامه‌های وفاداری مشتری، تنها وفاداری به خود کسب‌وکار و نیازهای خودتان را نشان می‌دهد و اهمیتی به نیازهای مشتری نمی‌دهد. وفاداری به معنای یک رابطه‌ی دوطرفه است. رابطه‌ای که در نهایت به خرید بیشتر از سمت مشتری و پیشنهاد کسب‌وکار شما به دیگران منجر می‌شود.

 

وفاداری واقعی در نتیجه‌ی درک کامل نیازهای مشتریان ایجاد می شود. احترام به آن‌ها و پیشنهاد کالایی در مسیر علاقه‌مندی‌هایشان و در نهایت، یک تجربه‌ی خرید عالی، همگی حس لذت را در مشتری ایجاد می‌کنند تا تصمیم به بازگشت دوباره به سمت شما داشته باشد. قطعا امتیازات تخفیفی این نتایج را نخواهند داشت.

 

محصول جذاب کالایی است که نیازهای متشری را شناخته و ارزش افزوده داشته باشد


اما در مورد پیشنهاد کالای مرتبط با علاقه‌مندی باید بدانیم که محصولات و خدماتی که به سبک زندگی مشتری نزدیک هستند و ارزش افزوده‌ای برای او دارند، جذاب‌تر خواهند بود. در مثالی از نشان دادن اهمیت به علایق مردم، می‌توان راحتی و لذت کارمندان را نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال فروشگاهی که در روزهای تخفیفات عمومی (مانند بلک فرایدی) کارمندان را به مرخصی می‌فرستد و فروشگاه را تعطیل می‌کند، تاثیری جالب در ذهن مشتریان خوهد داشت. مردم به این نتیجه می‌رسند که این شرکت برای انسانیت افراد و لذت بردن آن‌ها احترام قائل است و آن را به عنوان برندی قابل احترام به هم معرفی می‌کنند.

 

البته هر رفتاری در جهت کسب اعتماد در روابط ریسک‌های خود را دارد. تصمیم‌گیری برای اقدام مناسب در جهت ایجاد حس وفاداری، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و انتظار برای نتایج بلندمدت دارد.

 

شفافیت


شفافیت در رفتارهای انسانی باعث ایجاد علاقه و وفاداری می‌شود. چرا که این رفتار حاکی از صداقت و اهمیت دادن به طرف مقابل است. به‌عنوان مثالی از این بخش، شرکت‌های لوازم آرایش Dove و Olay را بررسی می‌کنیم. این شرکت‌ها در برخی از تبلیغات خود به جای استفاده از مدل‌هایی با ظاهر بی‌عیب، به ایرادات ذاتی انسان‌ها احترام گذاشته و افرادی کاملا عادی و بعضا مسن را برای تبلیغات خود انتخاب کردند. این صداقت و شفافیت از سوی خریداران با استقبال روبرو شد و بازدهی تبلیغات هر دو برند در طولانی مدت افزایش یافت.

 

یک‌دلی


دشوارترین بخش ایجاد وفاداری، پیاده کردن یک‌دلی است. مشتریان برای حس این حالت باید پاسخی برای این سوال خود از کسب‌وکار دریافت کنند. «آیا این برند احساس من را درک می‌کند؟» پاسخ این سوال با کلمات بیان نمی‌شود بلکه رفتارها و محصولات برند پاسخ روشنی به آن خواهند بود.

 

به‌عنوان مثال پاسخ مثبت به این سوال‌‌ها، کمی از حس مشتری را درک می‌کند: آیا محصولات از منابع محلی تهیه شده‌اند؟ آیا روش‌های تولید و فروش اخلاقی هستند؟ آیا کارمندان حقوق منصفانه دریافت می‌کنند؟ آیا در فرآیند تولید به حفظ محیط زیست اهمیت داده شده است؟ آیا ارزش‌های من همان ارزش‌های برند هستند؟

 

از نظر کارشماسان، ساختن برندی که به این ارزش‌های پایبند باشد راحت‌تر از تغییر مسیر برند باسابقه‌ است. در این میان تغییر دادن مسیر شرکت‌های بزرگ همچون شرکت‌های هواپیمایی، فروشندگان گوشی‌های هوشمند و سازمان‌های قدیمی از همه دشوارتر است. شرکت‌هایی که پیش از این رفتارهایی در جهت نزدیک شدن به اتفاقات جاری اطرافشان داشته‌اند و در رقابت شدید برای جذب مشتری هستند، اولین کاندیداها برای اجرای این استراتژی‌ها خواهند بود.

 

/مهدی زارع سریزدی /زومیت


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۷ آذر ۱۳۹۷
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 105,500 ریال -1500 1.4% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 108,000 ریال -1000 0.92% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 107,000 ریال -1500 1.38% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 107,000 ریال -1500 1.38% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 113,000 ریال -1000 0.88% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 112,000 ریال -1000 0.88% نمودار و آرشیو
5110 106,000 ریال -1800 1.67% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 105,000 ریال -500 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 105,000 ریال -500 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 104,000 ریال -1000 0.95% نمودار و آرشیو
0075 104,000 ریال -1000 0.95% نمودار و آرشیو
020 103,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lf190 102,500 ریال 88500 86.34% نمودار و آرشیو
22B02 109,000 ریال نمودار و آرشیو
52518 107,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Hi500 105,000 ریال -6000 5.41% نمودار و آرشیو
2420h 105,000 ریال -1000 0.94% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 102,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 115,000 ریال -1000 0.86% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 114,000 ریال -1000 0.87% نمودار و آرشیو
PE80 Amir 112,000 ریال 2000 1.79% نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir 112,000 ریال 2000 1.79% نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 112,000 ریال 2000 1.79% نمودار و آرشیو
CRP100 jam 112,000 ریال نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand 120,000 ریال 500 0.42% نمودار و آرشیو
Z30G 127,500 ریال 1000 0.78% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar - نمودار و آرشیو
C30s 126,000 ریال 11500 9.13% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 128,000 ریال 1000 0.78% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 100,000 ریال 500 0.5% نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 116,500 ریال -8000 6.43% نمودار و آرشیو
1540 116,500 ریال -1000 0.85% نمودار و آرشیو
1551 114,500 ریال -2500 2.14% نمودار و آرشیو
781 pet 155,000 ریال -2000 1.27% نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet 157,500 ریال -4500 2.78% نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R shazand - نمودار و آرشیو
552R Maroun 127,500 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam 125,000 ریال نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 126,000 ریال نمودار و آرشیو
RP340 230,000 ریال نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L 126,000 ریال نمودار و آرشیو
MR230 133,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR230 133,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR 340 150,000 ریال نمودار و آرشیو
332C 124,500 ریال نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 84,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 85,600 ریال -100 0.12% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 83,900 ریال -100 0.12% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 164,000 ریال 2000 1.22% نمودار و آرشیو
ABS150 145,000 ریال 3000 2.07% نمودار و آرشیو
ABS 10415 192,000 ریال 2000 1.04% نمودار و آرشیو
ABS 10720 195,000 ریال 3000 1.54% نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 100,500 ریال نمودار و آرشیو
1922 Arya 100,500 ریال نمودار و آرشیو
BL4 jam 108,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R40 Arak 132,500 ریال -500 0.38% نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
S 5000 98,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖