ارسال پاسخ

اتصالات وحید

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷ تعداد نظرات: 0 تعداد بازدید: 254 Telegram

inpia.ir

مهم‌ترین مزیت رقابتی کسب و کار‌های کوچک

کسب و کارهای کوچک با درک مزیت ذاتی خود و بهبود کیفیت خدمات پشتیبانی از مشتریان، به‌راحتی می‌توانند گوی سبقت را از شرکت‌های بزرگ بربایند.
مهم‌ترین مزیت رقابتی کسب و کار‌های کوچک

کسب و کارهای کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگ، خدمات پشتیبانی بهتری به مشتریان ارائه می‌دهند. در واقع هر چه مشتریان کم‌تری داشته باشید، می‌توانید وقت و توجه بیش‌تری به آن‌ها اختصاص دهید.

 

کیفیت خدمات مشتری اهمیت بسیاری دارد. البته هنوز درک تأاثیر آن در جذب مشتریان و به تبع آن، کاهش هزینه‌ی خدمات آسان نیست. البته پشتیبانی باکیفیت از مشتریان به‌طور مستقیم افزایش درآمدی به همراه ندارد. شاید از نظر مردم خدمات پشتیبانی شامل کمک به مشتریان ناتوان، حل مشکلات فنی یا پاسخ به سؤالات آن‌ها باشد. موارد ذکرشده فقط بخش‌های پیش‌پاافتاده‌ از مسئولیتی بسیار بزر‌گ‌تر هستند. در واقع بحث‌های زیادی در مورد معیار‌های شایستگی کارمندان بخش خدمات مشتریان وجود دارد.

 

خدمات پشتیبانی مشتریان چیست؟

به‌طور کلی هر کس که با مشتری یا ارباب رجوع صحبت می‌کند، نماینده‌ی بخش خدمات مشتریان شرکت است. در شرکت‌‌های بزرگ معمولا افراد دون‌پایه‌ به این کار گماشته می‌شوند. در شرکت‌های کوچک هر یک از کارمندان وظایفی از این بخش را به دوش می‌کشند. بعضی از این شرکت‌های کوچک تقریبا به‌صورت ۲۴ ساعته خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهند و همه‌ی کارمندان آن‌ها با مشتریان در ارتباط هستند.

 

در واقع شرکت‌‌های کوچک به دلیل تعداد کم‌تر مشتریان و تکیه بر جنبه‌های تبلیغاتی این امر، توجه بیش‌تری به ارتقاء کیفیت خدمات پشتیانی مشتریان می‌کنند.

 

فراتر از قوانین


ارتباط پیوسته با ارباب ‌رجوع باعث تقویت مهارت‌های ارتباطی افراد می‌شود. شاید بهترین نامی که برای آن بتوان انتخاب کرد، هنر معاشرت باشد. فعالان هر کسب و کار‌ با افراد مختلفی در ارتباط هستند. شما باید از سلیقه‌ی فکری مشتریان آگاه باشید. لحن قابل پذیرش برای آن‌ها را بدانید. دوست دارند چه چیزی بشنوند و چه چیزی را دوست ندارند. درک همه‌ی افراد به نظر سخت می‌آید؛ اما باید همه‌ی این کارها را با آرامش انجام دهید.

 

در مواجه با مشتریان عصبانی چه عکس‌العملی باید نشان داد؟ گاهی اوقات پاسخ سؤال‌هایشان را نمی‌دانید یا باید خبر بدی به آن‌ها بدهید. در چنین شرایط حساسی که رفتار نسنجیده‌‌ می‌‌تواند عواقبی چون از دست دادن شغل برایتان به همراه داشته باشد، رفتار صحیح چیست؟

 

باید اهمیت بدهید


رقیبان اصلی بنگاه اقتصادی، بانک‌ها هستند که به خدمات پشتیبانی بی‌کیفت شهرت دارند. مشتریان آن‌ها اغلب احساس می‌کنند که بانک‌ها اهمیتی به وضعیت آن‌ها نمی‌‌دهند. اکثر سؤالات آن‌ها درباره‌ی اعداد و ارقام است که نمی‌توان از آن‌‌ها به شناخت شخصیتی رسید.

 

کارمندان بخش پشتیبانی مشتریان باید صبر بالا و لحن مناسبی داشته باشند.


به‌منظور حل اساسی مشکلات مشتریان باید به کسب و کار آن‌ها علاقه‌مند باشید. دغدغه‌هایشان را درک کنید. به دلیل این‌که هر یک از مشتریان در شرایط روحی متفاوتی است، کارمندان بخش پشتیبانی مشتریان باید صبر بالا و لحن مناسبی داشته باشند.

 

فاصله‌ها را پوشش دهید


حتی اگر با مشتریان کارآفرین سر و‌ کار دارید، باید توجه داشته باشید که لزوماً همه‌ی آن‌ها تاجران حرفه‌ای نیستند و بعضی از آن‌ها اهداف غیر انتفاعی را دنبال می‌کنند. اگر به دنبال دریافت وام‌های بانکی هستند، باید انواع گزینه‌های موجود به همراه سود و زیان را در اختیارشان قرار دهید. برای این منظور شرکت‌های مشاوره باید قدم به قدم کارآفرینان را از مراحل اخذ وام تا بازپرداخت بدهی همراهی کنند.

 

ارتباط سازنده ایجاد کنید


هر چه سابقه‌ی فعالیت بیش‌تری در بخش خدمات مشتریان داشته باشید، رابطه‌ی این خدمات را با جذب و حفظ مشتریان، بهتر درک خواهید کرد. آشنایی با حوزه‌ی فعالیت نیز بسیار مهم است. اگر مدیران بالا‌دستی و همکاران ترفیع‌گرفته موفق به کسب تحسین مشتریان نمی‌شدند، هرگز در این جایگاه فعلی نبودند. این مهارت برای تمامی مشاغل از دلال سهام تا بازاریاب و کارشناس ورزشی بسیار ضروری است. تخصص‌های ضروری برای حوزه‌ی فعالیت خودتان را می‌توانید با مطالعه کسب کنید؛ ولی مهارت‌های ضروری فقط از طریق تجربه به دست می‌آیند. برای کسب قدرت ارتباط قوی باید سال‌ها تجربه داشته باشید. همین تجربه است که کارمندان تازه‌کار را از مافوق‌ها و برنده‌ها را از بازنده‌ها جدا می‌‌کند.

 

مزیت رقابتی کسب و کار‌های کوچک


از آنجا که کسب و کار‌های کوچک توانایی بهتری برای هدایت عملیات پشتیبانی مشتریان دارند، کارمندان و رهبران آن‌ها از شانس بیش‌تری برای درک بهتر مشتریان برخوردار هستند. کارمندان شایسته‌ی بخش پشتیبانی مشتریان، رمز موفقیت خود را حجم بالای ارتباط و برخورد با مسائل مختلف عنوان می‌کنند. در وضعیتی که همه‌ی شرایط علیه کسب و کار‌های کوچک است، مزیت رقابتی حفظ مشتری به آن‌ها امید و اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

 

قدر فرصت را بدانید


کارمندان کسب و کار‌های کوچک باید به قدرت مشتری‌مداری خود اعتقاد داشته باشند. توجه داشته باشید که شرکت‌های بزرگ مانند شما قادر به پردازش تماس‌های طولانی با مشتریان به‌منظور حل کامل مشکل آن‌ها نیستند. این موضوع برای مشتریان ناراحت‌کننده است. اگر مشتری ناراضی بود، دلیل آن را بپرسید و حتما از او دلجویی کنید. مسئولیت اصلی شما نمایش ارزش مشتریان برای شرکت به آن‌ها است.

 

/رضا رفیعی راد / زومیت


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۷ آذر ۱۳۹۷
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 105,500 ریال -1500 1.4% نمودار و آرشیو
EX5 Jam 108,000 ریال -1000 0.92% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar 107,000 ریال -1500 1.38% نمودار و آرشیو
EX5 Marun 107,000 ریال -1500 1.38% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 113,000 ریال -1000 0.88% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam 112,000 ریال -1000 0.88% نمودار و آرشیو
5110 106,000 ریال -1800 1.67% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam 105,000 ریال -500 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 105,000 ریال -500 0.47% نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 104,000 ریال -1000 0.95% نمودار و آرشیو
0075 104,000 ریال -1000 0.95% نمودار و آرشیو
020 103,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lf190 102,500 ریال 88500 86.34% نمودار و آرشیو
22B02 109,000 ریال نمودار و آرشیو
52518 107,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Hi500 105,000 ریال -6000 5.41% نمودار و آرشیو
2420h 105,000 ریال -1000 0.94% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 102,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 115,000 ریال -1000 0.86% نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 114,000 ریال -1000 0.87% نمودار و آرشیو
PE80 Amir 112,000 ریال 2000 1.79% نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir 112,000 ریال 2000 1.79% نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun 112,000 ریال 2000 1.79% نمودار و آرشیو
CRP100 jam 112,000 ریال نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand 120,000 ریال 500 0.42% نمودار و آرشیو
Z30G 127,500 ریال 1000 0.78% نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
Z30s Mar - نمودار و آرشیو
C30s 126,000 ریال 11500 9.13% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 128,000 ریال 1000 0.78% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz 100,000 ریال 500 0.5% نمودار و آرشیو
3840 Arak - نمودار و آرشیو
7240 116,500 ریال -8000 6.43% نمودار و آرشیو
1540 116,500 ریال -1000 0.85% نمودار و آرشیو
1551 114,500 ریال -2500 2.14% نمودار و آرشیو
781 pet 155,000 ریال -2000 1.27% نمودار و آرشیو
785 pet - نمودار و آرشیو
821 pet 157,500 ریال -4500 2.78% نمودار و آرشیو
825 pet - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam - نمودار و آرشیو
552R shazand - نمودار و آرشیو
552R Maroun 127,500 ریال نمودار و آرشیو
510L Jam 125,000 ریال نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 126,000 ریال نمودار و آرشیو
RP340 230,000 ریال نمودار و آرشیو
RP340 Arak - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440L 126,000 ریال نمودار و آرشیو
MR230 133,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR230 133,000 ریال نمودار و آرشیو
ZR 340 150,000 ریال نمودار و آرشیو
332C 124,500 ریال نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir 84,000 ریال نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand 85,600 ریال -100 0.12% نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf 83,900 ریال -100 0.12% نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
Absn50 164,000 ریال 2000 1.22% نمودار و آرشیو
ABS150 145,000 ریال 3000 2.07% نمودار و آرشیو
ABS 10415 192,000 ریال 2000 1.04% نمودار و آرشیو
ABS 10720 195,000 ریال 3000 1.54% نمودار و آرشیو
ABS 10733 - نمودار و آرشیو
Lale 1922 100,500 ریال نمودار و آرشیو
1922 Arya 100,500 ریال نمودار و آرشیو
BL4 jam 108,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
R40 Arak 132,500 ریال -500 0.38% نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil 115,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
S 5000 98,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖