ارسال پاسخ

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

مهم‌ترین مزیت رقابتی کسب و کار‌های کوچک

کسب و کارهای کوچک با درک مزیت ذاتی خود و بهبود کیفیت خدمات پشتیبانی از مشتریان، به‌راحتی می‌توانند گوی سبقت را از شرکت‌های بزرگ بربایند.
مهم‌ترین مزیت رقابتی کسب و کار‌های کوچک

کسب و کارهای کوچک نسبت به شرکت‌های بزرگ، خدمات پشتیبانی بهتری به مشتریان ارائه می‌دهند. در واقع هر چه مشتریان کم‌تری داشته باشید، می‌توانید وقت و توجه بیش‌تری به آن‌ها اختصاص دهید.

 

کیفیت خدمات مشتری اهمیت بسیاری دارد. البته هنوز درک تأاثیر آن در جذب مشتریان و به تبع آن، کاهش هزینه‌ی خدمات آسان نیست. البته پشتیبانی باکیفیت از مشتریان به‌طور مستقیم افزایش درآمدی به همراه ندارد. شاید از نظر مردم خدمات پشتیبانی شامل کمک به مشتریان ناتوان، حل مشکلات فنی یا پاسخ به سؤالات آن‌ها باشد. موارد ذکرشده فقط بخش‌های پیش‌پاافتاده‌ از مسئولیتی بسیار بزر‌گ‌تر هستند. در واقع بحث‌های زیادی در مورد معیار‌های شایستگی کارمندان بخش خدمات مشتریان وجود دارد.

 

خدمات پشتیبانی مشتریان چیست؟

به‌طور کلی هر کس که با مشتری یا ارباب رجوع صحبت می‌کند، نماینده‌ی بخش خدمات مشتریان شرکت است. در شرکت‌‌های بزرگ معمولا افراد دون‌پایه‌ به این کار گماشته می‌شوند. در شرکت‌های کوچک هر یک از کارمندان وظایفی از این بخش را به دوش می‌کشند. بعضی از این شرکت‌های کوچک تقریبا به‌صورت ۲۴ ساعته خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهند و همه‌ی کارمندان آن‌ها با مشتریان در ارتباط هستند.

 

در واقع شرکت‌‌های کوچک به دلیل تعداد کم‌تر مشتریان و تکیه بر جنبه‌های تبلیغاتی این امر، توجه بیش‌تری به ارتقاء کیفیت خدمات پشتیانی مشتریان می‌کنند.

 

فراتر از قوانین


ارتباط پیوسته با ارباب ‌رجوع باعث تقویت مهارت‌های ارتباطی افراد می‌شود. شاید بهترین نامی که برای آن بتوان انتخاب کرد، هنر معاشرت باشد. فعالان هر کسب و کار‌ با افراد مختلفی در ارتباط هستند. شما باید از سلیقه‌ی فکری مشتریان آگاه باشید. لحن قابل پذیرش برای آن‌ها را بدانید. دوست دارند چه چیزی بشنوند و چه چیزی را دوست ندارند. درک همه‌ی افراد به نظر سخت می‌آید؛ اما باید همه‌ی این کارها را با آرامش انجام دهید.

 

در مواجه با مشتریان عصبانی چه عکس‌العملی باید نشان داد؟ گاهی اوقات پاسخ سؤال‌هایشان را نمی‌دانید یا باید خبر بدی به آن‌ها بدهید. در چنین شرایط حساسی که رفتار نسنجیده‌‌ می‌‌تواند عواقبی چون از دست دادن شغل برایتان به همراه داشته باشد، رفتار صحیح چیست؟

 

باید اهمیت بدهید


رقیبان اصلی بنگاه اقتصادی، بانک‌ها هستند که به خدمات پشتیبانی بی‌کیفت شهرت دارند. مشتریان آن‌ها اغلب احساس می‌کنند که بانک‌ها اهمیتی به وضعیت آن‌ها نمی‌‌دهند. اکثر سؤالات آن‌ها درباره‌ی اعداد و ارقام است که نمی‌توان از آن‌‌ها به شناخت شخصیتی رسید.

 

کارمندان بخش پشتیبانی مشتریان باید صبر بالا و لحن مناسبی داشته باشند.


به‌منظور حل اساسی مشکلات مشتریان باید به کسب و کار آن‌ها علاقه‌مند باشید. دغدغه‌هایشان را درک کنید. به دلیل این‌که هر یک از مشتریان در شرایط روحی متفاوتی است، کارمندان بخش پشتیبانی مشتریان باید صبر بالا و لحن مناسبی داشته باشند.

 

فاصله‌ها را پوشش دهید


حتی اگر با مشتریان کارآفرین سر و‌ کار دارید، باید توجه داشته باشید که لزوماً همه‌ی آن‌ها تاجران حرفه‌ای نیستند و بعضی از آن‌ها اهداف غیر انتفاعی را دنبال می‌کنند. اگر به دنبال دریافت وام‌های بانکی هستند، باید انواع گزینه‌های موجود به همراه سود و زیان را در اختیارشان قرار دهید. برای این منظور شرکت‌های مشاوره باید قدم به قدم کارآفرینان را از مراحل اخذ وام تا بازپرداخت بدهی همراهی کنند.

 

ارتباط سازنده ایجاد کنید


هر چه سابقه‌ی فعالیت بیش‌تری در بخش خدمات مشتریان داشته باشید، رابطه‌ی این خدمات را با جذب و حفظ مشتریان، بهتر درک خواهید کرد. آشنایی با حوزه‌ی فعالیت نیز بسیار مهم است. اگر مدیران بالا‌دستی و همکاران ترفیع‌گرفته موفق به کسب تحسین مشتریان نمی‌شدند، هرگز در این جایگاه فعلی نبودند. این مهارت برای تمامی مشاغل از دلال سهام تا بازاریاب و کارشناس ورزشی بسیار ضروری است. تخصص‌های ضروری برای حوزه‌ی فعالیت خودتان را می‌توانید با مطالعه کسب کنید؛ ولی مهارت‌های ضروری فقط از طریق تجربه به دست می‌آیند. برای کسب قدرت ارتباط قوی باید سال‌ها تجربه داشته باشید. همین تجربه است که کارمندان تازه‌کار را از مافوق‌ها و برنده‌ها را از بازنده‌ها جدا می‌‌کند.

 

مزیت رقابتی کسب و کار‌های کوچک


از آنجا که کسب و کار‌های کوچک توانایی بهتری برای هدایت عملیات پشتیبانی مشتریان دارند، کارمندان و رهبران آن‌ها از شانس بیش‌تری برای درک بهتر مشتریان برخوردار هستند. کارمندان شایسته‌ی بخش پشتیبانی مشتریان، رمز موفقیت خود را حجم بالای ارتباط و برخورد با مسائل مختلف عنوان می‌کنند. در وضعیتی که همه‌ی شرایط علیه کسب و کار‌های کوچک است، مزیت رقابتی حفظ مشتری به آن‌ها امید و اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

 

قدر فرصت را بدانید


کارمندان کسب و کار‌های کوچک باید به قدرت مشتری‌مداری خود اعتقاد داشته باشند. توجه داشته باشید که شرکت‌های بزرگ مانند شما قادر به پردازش تماس‌های طولانی با مشتریان به‌منظور حل کامل مشکل آن‌ها نیستند. این موضوع برای مشتریان ناراحت‌کننده است. اگر مشتری ناراضی بود، دلیل آن را بپرسید و حتما از او دلجویی کنید. مسئولیت اصلی شما نمایش ارزش مشتریان برای شرکت به آن‌ها است.

 

/رضا رفیعی راد / زومیت


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۶ تير ۱۳۹۷
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam 83,000 ریال -1000 1.19% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 82,000 ریال -1500 1.8% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 84,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam - نمودار و آرشیو
5110 84,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 82,700 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 82,500 ریال نمودار و آرشیو
0075 82,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
020 71,000 ریال -1000 1.39% نمودار و آرشیو
Lf190 69,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22B02 - نمودار و آرشیو
52518 71,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 71,000 ریال -800 1.11% نمودار و آرشیو
2420h 67,800 ریال -700 1.02% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 66,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 71,000 ریال -700 0.98% نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 70,500 ریال -500 0.7% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
PE80 Jam - نمودار و آرشیو
PE80 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Amir - نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Amir kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Arak kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
EX3 ilam - نمودار و آرشیو
CRP100 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun - نمودار و آرشیو
EX3 ilam Kaf - نمودار و آرشیو
CRP100 Jam - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 ilam - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
PE 80 ilam Kaf - نمودار و آرشیو
Z30s Mar - نمودار و آرشیو
C30s 90,300 ریال -500 0.55% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 96,000 ریال -1000 1.03% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 94,000 ریال 1000 1.06% نمودار و آرشیو
1540 81,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 78,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
781 - نمودار و آرشیو
785 - نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 91,000 ریال نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak - نمودار و آرشیو
552R Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 - نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 83,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L - نمودار و آرشیو
MR230 101,000 ریال -1500 1.46% نمودار و آرشیو
ZR230 101,000 ریال -1500 1.46% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Off3 Arv - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Off3 Arva - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
PVC E68 Off3 Arv - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
PVC E68 Off3 Arv kaf - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 104,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS150 108,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖