ارسال پاسخ

دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ تعداد نظرات: 0 Telegram

inpia.ir

هنر معذرت خواهی از مشتری

هیچ چیز بدتر از مشتری ناراضی بقای کسب‌وکار را به خطر نمی‌اندازد؛ بنابراین برندهایی که مهارت معذرت خواهی و جبران داشته باشند برنده خواهند بود.
هنر معذرت خواهی از مشتری

مهم نیست در چه موقعیتی قرار داشته باشید؛ معذرت خواهی کردن در هر شرایطی یکی از سخت‌ترین کارها است. اما یادگرفتن هنر معذرت خواهی یکی از مهارت‌های ضروری در محیط کار محسوب می‌شود؛ زیرا اشتباه کردن در هر کسب‌وکاری اجتناب‌ناپذیر است. ناراحت شدن مشتری، فراموش کردن تلفن مهم کاری یا اشتباه در انجام پروژه، مواردی هستند که برای هر شخصی پیش می‌آید و نیازمند معذرت خواهی است.

 

در طول فعالیت یک کسب‌وکار مشتری‌های زیادی ممکن است از محصول یا نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات راضی نباشند؛ بنابراین نحوه‌ی صحیح معذرت خواهی اهمیت زیادی دارد. اعتراف کردن به اشتباه انجام‌شده و تلاش برای جبران آن یکی از بهترین استراتژی‌هایی است که مشتری‌های ناراضی را به طرفداران اصلی برند تبدیل خواهد کرد. اما بهترین راه برای معذرت خواهی چیست؟

 

۱- رفتار مناسب داشته باشید


بدون داشتن رفتار مناسب، حتی بهترین کلمات برای معذرت خواهی مناسب نیستند. اولین قانون این است که احساسات را کنار بگذارید. این یک مسئله‌ی شخصی نیست؛ بلکه مشکلی است که در محیط کار پیش آمده و نیازمند برخورد حرفه‌ای و احترام است. توهین، دشنام، عصبانیت و رفتار تهاجمی در ایمیل‌ها هیچ جایگاهی در کسب‌وکار ندارند. حتی اگر طرف مقابل درگیر احساسات باشد این شما هستید که باید رفتار حرفه‌ای از خودتان نشان دهید. استفاده از لحن مثبت و کمک‌کننده در ایمیل‌‌ها می‌تواند یک موقعیت نامناسب را به بهترین نحو اصلاح کند.

 

فراموش نکنید هدف شما در کسب‌وکار، جلب اعتماد مشتری است. بهترین راه برای جلب اعتماد این است که نشان دهید به مشتری‌های خود اهمیت می‌دهید و دنبال ارائه‌ی راه حل مناسب به آن‌ها هستید. این یعنی حتی اگر باور داشته باشید که اشتباه از سمت شما نبوده است، به احساس مشتری اهمیت دهید و از او معذرت خواهی کنید. در قلب هر شکایتی ناراحتی از نشنیده شدن و عدم توجه وجود دارد؛ بنابراین باید به مشتری نشان دهید که به صحبت‌های او اهمیت می‌دهید و به آن‌ها توجه می‌کنید.

 

۲- فروتن باشید


اگر می‌خواهید وضعیت موجود را بهبود دهید و مشتری‌های باوفا داشته باشید، باید اشتباهات خود را بدون بحث و بهانه بپذیرید. اینکه مسئولیت موقعیت پیش‌آمده را بپذیرید یعنی بابت این نارضایتی ناراحت هستید و می‌خواهید شرایط را جبران کنید.

 

اگر هر دو طرف در مشکل پیش‌آمده سهمی داشته‌اند، بهتر است روی بخش خودتان تمرکز کنید. کلماتی که به کار می‌روند نیز مهم هستند. بهتر است از کلمات دوستانه استفاده کنید؛ زیرا کلمات رسمی میان شما و مشتری فاصله می‌اندازند و معذرت خواهی را عملی ریاکارانه نشان خواهد داد.

 

مکالمه‌ی حضوری بهترین راه برای بیان این است که بابت شرایط پیش‌آمده متأسف هستید. اگر امکان مکالمه‌ی حضوری ندارید، با فرد مورد نظر تماس بگیرید یا برای او ایمیل بفرستید. به عبارت دیگر می‌توان گفت ایمیل، کامنت و پیغام‌های متنی نمی‌توانند احساسات دو طرف را به‌طور کامل بیان کنند و بهتر است از راه‌های بهتری برای برقراری ارتباط استفاده شود. درنهایت تنها چیزی که اهمیت دارد این است که به مشتری ناراضی نشان دهید برای آن‌ها ارزش قائل هستید، می‌خواهید ارتباط خود را با آن‌ها ادامه بدهید و قصد دارید شرایط پیش‌آمده را جبران کنید.

 

همچنین به مشتری بگویید این مشکل برخلاف انتظار خودتان رخ داده است. اینکه نشان بدهید خودتان هم از نتیجه‌ی کار راضی نیستید، ارزش‌های کسب‌وکار را در نظر مشتری زیر سؤال نمی‌برد و تلاش برای جبران این موضوع راحت‌تر می‌شود.

 

۳- راه حل مناسبی برای جلب اعتماد ارائه دهید


بعد از معذرت خواهی بابت شرایط پیش‌آمده بهتر است راه حل مناسبی ارائه دهید. به‌عنوان مثال پیشنهاد خدمات اضافه‌ نه‌تنها شرایط فعلی را بهبود می‌بخشد، بلکه رابطه‌ی مشتری با برند را نیز تقویت می‌کند. پیشنهاد خدمات رایگان یا پس دادن مبلغ محصول خریداری‌شده بهترین راه برای حفظ مشتری است. زمانی که مشتری ناراحت است، از هیچ پیشنهادی برای جلب اعتماد دوباره‌ی او دریغ نکنید؛ حتی اگر این کار به معنی ضرر موقت برای کسب‌وکار باشد.

 

۴- راه‌های ارتباطی را باز بگذارید


اگر نمی‌دانید مشتری دقیقا بابت چه موضوعی ناراحت است، با پرسیدن چند سؤال دلیل نارضایتی را پیدا کنید. در هر مرحله نشان دهید که به مشتری اهمیت می‌دهید و از هر راهی برای فهمیدن نظرشان استفاده کنید. این کار کمک می‌کند راه حل بهتری برای حل مشکل ارائه دهید. بعد از معذرت خواهی، از طرف مقابل بپرسید آیا مشکل را به‌درستی متوجه شده‌اید یا خیر. گاهی اوقات امکان حدس اشتباه وجود دارد و در چنین شرایطی بهتر است بیشتر به صحبت‌های طرف مقابل خود گوش دهید.

 

درنهایت فراموش نکنید هر کسب‌وکاری به مشتری‌های خود وابسته است و باید تلاش کند مورد انتقاد یا شکایت آن‌ها قرار نگیرد. به آن‌ها نشان دهید از بازخوردهایشان استقبال می‌کنید و دوست دارید نظر آن‌ها را در مورد هر محصول یا خدماتی جویا شوید. همچنین نشان دهید از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برید و می‌خواهید این روند در آینده نیز ادامه داشته باشید.

 

معذرت خواهی کردن بهترین راه برای این است که به مشتری ثابت کنید به او اهمیت می‌دهید. هرقدر مهارت‌های بیشتری در معذرت خواهی داشته باشید رابطه‌ی بهتری با مشتری خواهید داشت و اعتماد و احترام آن‌ها را جلب خواهید کرد.

 

/بنفشه نیک‌بخت /زومیت


نظرات

دیدگاه های ارسالي، پس از تایید در وب سایت منتشر مي شود.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نمي شود.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمي شود.

 

 

 

💢 #قیمت_مواد_اولیه_پلیمری در بازار آزاد
🗓 ۲۶ تير ۱۳۹۷
جدول روز/هفتگی
عنوانقیمتاختلافدرصد اختلاف
0035 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam 83,000 ریال -1000 1.19% نمودار و آرشیو
EX5 Bakhtar - نمودار و آرشیو
EX5 Marun 82,000 ریال -1500 1.8% نمودار و آرشیو
F7000 Mehr 84,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
F7000 Ilam - نمودار و آرشیو
5110 84,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Bl3 Jam - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun 82,700 ریال نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar 82,500 ریال نمودار و آرشیو
0075 82,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
020 71,000 ریال -1000 1.39% نمودار و آرشیو
Lf190 69,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
22B02 - نمودار و آرشیو
52518 71,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
52518 Off - نمودار و آرشیو
Hi500 71,000 ریال -800 1.11% نمودار و آرشیو
2420h 67,800 ریال -700 1.02% نمودار و آرشیو
2420d - نمودار و آرشیو
2420K - نمودار و آرشیو
2102 66,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
2102 Off1 - نمودار و آرشیو
2100 - نمودار و آرشیو
2100 Off1 - نمودار و آرشیو
2200 - نمودار و آرشیو
Lld209 Amir 71,000 ریال -700 0.98% نمودار و آرشیو
22402 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
22402 MAHABAD - نمودار و آرشیو
Lld209 Arak 70,500 ریال -500 0.7% نمودار و آرشیو
22B02 off MAHABAD - نمودار و آرشیو
LLD Lorestan - نمودار و آرشیو
Lld 22402 - نمودار و آرشیو
LLD Tabriz - نمودار و آرشیو
PE80 Jam - نمودار و آرشیو
PE80 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Amir - نمودار و آرشیو
PE80 Arak - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir - نمودار و آرشیو
CRP100 Amir Kabir Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Amir kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Arak kaf - نمودار و آرشیو
PE80 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
Z30G - نمودار و آرشیو
EX3 ilam - نمودار و آرشیو
CRP100 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun - نمودار و آرشیو
EX3 ilam Kaf - نمودار و آرشیو
CRP100 Jam - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand - نمودار و آرشیو
CRP100 Maroun kaf - نمودار و آرشیو
CRP 100 Shazand Kaf - نمودار و آرشیو
PE80 ilam - نمودار و آرشیو
V30G - نمودار و آرشیو
PE 80 ilam Kaf - نمودار و آرشیو
Z30s Mar - نمودار و آرشیو
C30s 90,300 ریال -500 0.55% نمودار و آرشیو
Z30s Ar 96,000 ریال -1000 1.03% نمودار و آرشیو
V30s - نمودار و آرشیو
3840 Tabriz - نمودار و آرشیو
3840 Off1 - نمودار و آرشیو
7240 94,000 ریال 1000 1.06% نمودار و آرشیو
1540 81,000 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
1551 78,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
781 - نمودار و آرشیو
785 - نمودار و آرشیو
821 - نمودار و آرشیو
825 - نمودار و آرشیو
5030 - نمودار و آرشیو
525 - نمودار و آرشیو
552R Jam 91,000 ریال نمودار و آرشیو
552R Arak Kaf - نمودار و آرشیو
552R Arak - نمودار و آرشیو
552R Maroun - نمودار و آرشیو
510L Jam - نمودار و آرشیو
510L Jam kaf - نمودار و آرشیو
510L Navid - نمودار و آرشیو
550J Jam - نمودار و آرشیو
10733 - نمودار و آرشیو
10720 - نمودار و آرشیو
10417 - نمودار و آرشیو
10415 - نمودار و آرشیو
R40maron - نمودار و آرشیو
R60 - نمودار و آرشیو
548R 83,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
RP340 - نمودار و آرشیو
440G - نمودار و آرشیو
440J - نمودار و آرشیو
440L - نمودار و آرشیو
MR230 101,000 ریال -1500 1.46% نمودار و آرشیو
ZR230 101,000 ریال -1500 1.46% نمودار و آرشیو
N40 - نمودار و آرشیو
N50 - نمودار و آرشیو
332C - نمودار و آرشیو
332L - نمودار و آرشیو
5218 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S65 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Arvand kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S65 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S70 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
PVC S70 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir - نمودار و آرشیو
PVC S57 Abadan kaf - نمودار و آرشیو
PVC S57 Ghadir kaf - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar - نمودار و آرشیو
PVC S60 Bandar kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off1 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Off3 Arv - نمودار و آرشیو
EX5 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
PVC S65 Off3 Arva - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
PVC E68 Off3 Arv - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
PVC E68 Off3 Arv kaf - نمودار و آرشیو
5110 Off1 - نمودار و آرشیو
5110 Off2 - نمودار و آرشیو
6020 - نمودار و آرشیو
620 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off1 - نمودار و آرشیو
Bl3 Jam Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Marun Off2 - نمودار و آرشیو
Bl3 Bakhtar Off1 - نمودار و آرشیو
EPS 200 - نمودار و آرشیو
EPS 300 - نمودار و آرشیو
EPS 400 - نمودار و آرشیو
510L Arak - نمودار و آرشیو
5620 - نمودار و آرشیو
Absn50 104,800 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
ABS150 108,500 ریال 0 0% نمودار و آرشیو
Lale 1922 - نمودار و آرشیو
1922 Arya - نمودار و آرشیو
MR1600 - نمودار و آرشیو
J740 - نمودار و آرشیو
R200 - نمودار و آرشیو
2004Tc - نمودار و آرشیو
3202 - نمودار و آرشیو
3713 - نمودار و آرشیو
BL4 jam - نمودار و آرشیو
EX3 Off1 - نمودار و آرشیو
220Kj - نمودار و آرشیو
R40 Arak - نمودار و آرشیو
060 - نمودار و آرشیو
EX5 Jam Kaf - نمودار و آرشیو
EX5 Amir - نمودار و آرشیو
209 Tabriz - نمودار و آرشیو
1102l Rejal - نمودار و آرشیو
60507 - نمودار و آرشیو
6040 - نمودار و آرشیو
60511 - نمودار و آرشیو
DOP Oil - نمودار و آرشیو
22501 kg off - نمودار و آرشیو
22402 off - نمودار و آرشیو
Z30S Mar Kaf - نمودار و آرشیو
ZR230 Kaf - نمودار و آرشیو


➕ تبلیغات متنی در سایت inpia.ir
دریافت تعرفه و سفارش متن:
7 - 88927986

➖➖