از استراتژی صادرات تا انتخاب مشتری

به گزارش اینپیا، روز گذشته دومین جلسه از «کارگاه راهبردهای نوین بازاریابی صادراتی» به همت انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران برگزار گردید.

این کارگاه با تدریس دکتر محمود استقلال، مشاور صادرات اتاق ایران و مدیر باشگاه صادرات آرین، برای تولیدکنندگان صنعت پلاستیک بود که طی دو جلسه ۵ ساعته در روزهای ۳۰ بهمن و ۷ اسفند ۹۷ تشکیل شد.

 

محورهای این کارگاه، دلایل و اهداف انجام صادرات برای واحدهای تولیدی، شرایط کنونی صادرات کشور، اصول مدیریت صادرات، نحوه تعیین محصولات و فعالیت های مناسب برای صادرات، نحوه تعیین چشم انداز و اهداف صادراتی، مدل پیشنهادی استراتژیک برای صادرات و انتخاب بازار هدف، عوامل موثر در الویت بندی بازارهای هدف، راهبردهای ورود به بازارهای هدف و نحوه شناخت همکاران تجاری و مشتریان، بیان برخی از تجارب و توصیه های عملیاتی صادرات در بازارهای هدف و… بود.

 

در این دو جلسه به تفصیل، مدل‌های صادراتی تشریح و چگونگی اجرای آن مورد بحث قرار گرفت.

با تسهیل‌گری دکتر استقلال، اعضای کارگاه در مورد چگونگی نگارش Export Plan آموزش دیدند و در کنار آن نیز با نحوه تحلیل محیط داخلی و محیط خارجی بازارهای هدف آشنا شدند.

 

تفاوت بازارهای مختلف از جمله بازار هدف، بازار توزیع و… برای حاضران تبیین شد و نحوه حضور در هریک از این بازارها نیز مورد بحث قرار گرفت.

استراتژی بازاریابی، مورد دیگری بود که در این کارگاه بررسی شد. فرایند های مختلف و استراتژی‌‌های گوناگون در مورد بازاریابی محصولات شرکت‌ها از سوی مدرس دوره تشریح شد.

 

نمودارها، تصاویر و مطالب مختلفی نیز برای حضار به نمایش درآمد تا بتوانند پس از این کارگاه با دید بهتری به حوزه صادرات وارد شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *