حضور انجمن ملی به صورت پاویون در نمایشگاه روسیه

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، جلالی پور، مشاور انجمن ملی پلاستیک در جلسه کمیسیون صادرات که روز گذشته 4 اسفند ماه سال جاری در اتاق ایران برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق، پیشنهاد داد تا انجمن ملی در یک پاویون به متراژ 50 تا 100 متر، شرکت کند.

جلالی پور، مشاور انجمن ملی پلاستیک نیز در این جلسه با اشاره به کاهش قیمت نفت، گفت: این کاهش موجب کاهش ارزش پول ملی کشورهای حوزه CIS شد و بسیاری از پروژه ها توسط پیمانکاران رها شد. همچنین تحریم های حاکم بر بازار روسیه، باعث کاهش ارزش پول ملی این کشور شده است.

جلالی پور اظهار داشت: بر اساس وظیفه محول شده از سوی انجمن ملی، باید با همفکری و برگزاری جلسه ها مشخص کنیم که آیا حضور در نمایشگاه های اختصاصی مانند نمایشگاه ایران در روسیه، مفید است یا خیر.

جلالی پور در تحلیلی عنوان کرد: نمایشگاه اختصاصی، نمایشگاهی است که بیشتر با حضور شخصیت های دولتی نظیر وزیر صنعت در روز افتتاحیه، برگزار می شود. به این منظور می توان در نمایشگاه های اختصاصی، یک هیئت تجاری را به منظور حضور در آن هماهنگ کرد. همچنین یک پاویون کوچک را برای Show Room یا شرکت هایی که مایل به حضور هستند، فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از طرفی چون نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه جزو نمایشگاه های مصوب است، مشمول سیاست های حمایتی سازمان توسعه تجارت قرار می گیرد.

مشاور انجمن ملی پلاستیک، گفت: با توجه به یارانه ای که به این نمایشگاه تعلق می گیرد، می توان با هماهنگی سازمان توسعه تجارت و با استفاده از یارانه 30 درصدی، برای غرفه های این نمایشگاه اقدام کرد؛ به عبارتی به جای مبلغ 390 دلار، مبلغی مانند 280 تا 290 دلار را برای هزینه های غرفه افراد متقاضی در نظر گرفت.

وی با اشاره به جایگاه صادراتی ترکیه در کشور روسیه گفت: ترکیه پیش از تحریم از سوی روسیه، رتبه چهارم و پنجم را در جدول صادرکننده محصولات پلیمری بازار روسیه، به خود اختصاص داده بود.

جلالی پور از نمایشگاه روسیه به عنوان یک نمایشگاه گران، یاد کرد و گفت: برگزارکنندگان این نمایشگاه، بین المللی هستند و کیفیت آن به دلیل برگزار شدن این نمایشگاه توسط مسه دوسلدورف است.

وی افزود: قیمت نمایشگاه های بین المللی، اعداد بسیار بالایی است و اگر بخواهیم بر اساس دسته بندی ها اقدام کنیم، باید شرکت های پلیمری در بخش های حوزه ساختمانی یا لوازم خانگی نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به پبشنهاد جلالی پور یک پاویون 50 تا 100 متری برای حضور در نمایشگاه اختصاصی روسیه، مناسب است.

وی در همین زمینه توضیح داد: ما به عنوان انجمن ملی می توانیم غرفه ای 50 تا 100 متری، مشروط بر این که شرکت برگزار کننده، تخفیف‌های سازمان توسعه تجارت را بپذیرد و حق سوبسید مزبور به مجری واگذار شود، یعنی مجری تخفیف را داده و پاویون 50 تا 100متری را 280 دلار حساب کند، می توان در آن شرکت کرد.

جلالی پور درباره حضور در این هیئت گفت: علاقمندان باید تا پیش از 15 اسفند ماه سال جاری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، چون باید فرصت کافی برای شناسایی آن ها و همچنین شناسایی طرف های کاری را در اختیار داشت. با این روند می توان جلسات آن ها همزمان با برگزاری نمایشگاه به صورت ملاقات رودررو، برگزار شود.

وی افزود: عده ای نیز به همراه وزیر می توانند در نمایشگاه حضور یابند و هزینه کمتری پرداخت کنند؛ چون بر اساس شنیده ها پوتین نیز در آنجا حضور پیدا می کند.

جلالی پور نمایشگاه اختصاصی روسیه را قابل مقایسه با چاینا پلاست ندانست. به گفته وی در نمایشگاه های تخصصی مانند چاینا پلاست، جذابیت برای حضور بازدیدکننده ها بیشتر است.

این کارشناس در ادامه به نقاط ضعف نمایشگاه های اختصاصی، پرداخت و گفت: به طول معمول در روز اول این نمایشگاه ها، مقامات حضور پیدا می کنند، اما از روز دوم کمبود بازدیدکنندگان متخصص، مشهود است. در کنار این به دلیل همزمانی این نمایشگاه با سایر نمایشگاه هایی که در آن زمان و در همان محل برگزار می شود، بازدیدکننده اختصاصی نخواهد شد.

وی در همین ارتباط ادامه داد: هنگامی که بازدیدکننده تخصصی وجود نداشته باشد، بازدیدکننده های نمایشگاه های دیگر، ارزش چندانی ندارد. به طور مثال در تهران، نمایشگاه اختصاصی ایتالیا برگزار شد، اما بازخورد مناسب نداشت؛ چون بیشتر جنبه سیاسی دارد.

جلالی پور با تاکید بر آگاه بودن مخاطب، گفت: هیچ گاه بازدیدکننده حرفه ای به بازدید از نمایشگاه اختصاصی یک کشور، ترغیب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *