شروین احمدی در گفت و گو با اینپیا در خصوص اهداف همایش نوآوری و مزایای آن برای صنایع به ویژه صنعت پلیمر اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که زمینه را برای رشد و توسعه نوآوری در صنعت فراهم کنیم و این امکان را ایجاد کنیم که صنعتگران و صاحبان کسب و کار بتوانند نخبگان نوآور را در […]
شروین احمدی در گفت و گو با اینپیا در خصوص اهداف همایش نوآوری و مزایای آن برای صنایع به ویژه صنعت پلیمر اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که زمینه را برای رشد و توسعه نوآوری در صنعت فراهم کنیم و این امکان را ایجاد کنیم که صنعتگران و صاحبان کسب و کار بتوانند نخبگان نوآور را در داخل مجموعه خود جذب کنند و یا پرورش داده و عرصه را برای نوآوری هموار کنند.
وی با اشاره به جایگاه جهانی نوآوری در صنایع دنیا خاطر نشان کرد: در 5 سال اخیر، مارکتینگ نوآوری به خوبی در حال ارتقاء جایگاه و نقش خود بوده و حتی برخی از شرکتهای بزرگ اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کرده و توسعه بازار و برند خود را به نوآوری گره زدهاند.
احمدی ادامه داد: صنایعی مانند آی تی و صنایع الکترونیکی سابقه بیشتری در نوآوری دارند اما هنوز مساله مهم نوآوری در صنایعی مثل پلیمر در داخل کشور نهادینه نشده اند، هدف همایش نوآوری این است که صنایع را با نوآوری و مزایای آن آشنا کند، زمینه فعالیت نوآوران را در صنایع بیشتر و ریسک را کمتر کند.
در حقیقت هدف ما نشان دادن تجارب جهانی در حوزه نوآوری با هدف افزایش ریسک پذیری صنایع در قبال طرح های دارای نوآوری است.
دبیر علمی همایش نوآوری معتقد است، در حال حاضر شرایط اقتصادی وخیم است و مشکلات متعدد، صنعتگران را به شدت درگیر روزمرگی کردهاست که میتواند مانع توجه آن ها به مبحث مهمی مثل نوآوری شود در حالی که درد امروز صنعت، فقدان نوآوری و درمان آن هم احیای نوآوری است.
احمدی ادامه داد: هرچقدر نوآوران را پویاتر کنیم، مطمئننا می توانیم به همان اندازه زایش ثروت بیشتری را از نوآوری انتظار داشته باشیم.
وی مخاطبان عمده همایش نوآوری را صنایع کوچک و متوسط دانست و گفت: اکثر کسانی که نوآورند، یا تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند یا شرکت های کوچکی اند که به دنبال افزایش بازدهی هستند.
دبیر علمی همایش نوآوری انجمن پلیمر ایران تاکید کرد: هر چقدر سطح سرمایه گذاری و بزرگی یک صنعت بیشتر شود، امکان حضور نوآوری در آن کمتر و با ریسک بالاتر خواهد بود و وقتی می خواهند قسمتی از یک واحد بزرگ را تغییر دهند، نیاز به ریسک زیادی دارند اما هرچه صنایع کوچک تر باشد، عملا امکان و مجال نوآوری بیشتر می شود. به عنوان مثال حضور نوآوری در صنایع پایین دست پتروشیمی بسیار گسترده تر از یک واحد پتروشیمیایی خواهد بود. لذا لزوم آشنایی صنایع کوچک و متوسط و استفاده از این پتانسیل بالقوه بسیار پر اهمیت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
پنجمین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران 8 و 9 مهر ماه برگزار می شود.