ضرورت افزایش مساحت نمایشگاه امپکس به دلیل ظرفیت بالای حضور شرکت‌ها

عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران گفت: نمایشگاه امپکس ظرفیت‌های قابل توجهی برای حضور شرکت ها دارد از این رو باید توجهی جدی به افزایش مساحت این نمایشگاه شود.

مهندس محمدرضا داورپناه در گفت‌وگو با اینپیا در خصوص نمایشگاه امپکس اظهار کرد: حدود 10 سال پیش صنعت گران حوضه کفش، چرم و چرم مصنوعی نمایشگاهی تخصصی را برای این حوزه ایجاد کردند که این نمایشگاه طی سال های اخیر با توسعه مطلوبی همراه بوده است اما جای پیشرفت بسیار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: این نمایشگاه از آنجایی ایجاد شد که ضرورت نمایش توانمندی ها و نوآوری ها در این صنعت به شدت در کشور احساس می شد.

داورپناه افزود: صنایع کیف و کفش یکی از صنایع مهم کشور به شمار می رود و جایگاه چهارمین صنعت اشتغال زای کشور را به خود اختصاص داده است. اینکه محصول باکیفیت ایرانی در فروشگاه ها مورد پسند مردم واقع می شود، نشان از آن دارد که صنعتگران کشور توانسته اند در سطح جهانی تولید کنند. البته باید به این مساله نیز اشاره کرد جای رشد قابل توجهی در این صنعت وجود دارد.

عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران ادامه داد: نیاز به نمایش توانمندی ها و نوآوری ها در صنایع کیف و کفش به شدت احساس می شود؛ چرا که از این رو هم صنعت گران داخلی می توانند یکدیگر را بشناسند و هم شرکت های خارجی می توانند با محصولات ایرانی آشنا شوند.

وی در پاسخ به این که آیا امپکس می تواند کل ظرفیت صنعت کفش کشور را به نمایش بگذارد، گفت: اگر نمایشگاهی بخواهد در حوزه صنعت کفش ظرفیت های حقیقی کشور را به نمایش بگذارد، نیازمند این است که هم در زمان بهتری برگزار شود و هم این که فضای بیشتری در اختیار این نمایشگاه قرار بگیرد.

داورپناه توضیح داد: زمان برگزاری نمایشگاه می تواند در پایان تابستان و یا ابتدای پاییز باشد که شرکت ها بتوانند از نوآوری های موجود استفاده کنند.

وی همچنین افزود: ضمن این که زمان نمایشگاه باید از پیش مشخص باشد و این که یک ماه پیش از برگزاری همه برنامه ریزی ها صورت گیرد، موجب می شود که شرکت ها نتوانند برای حضور در این رویداد اقدامات لازم را انجام دهند.

داورپناه ادامه داد: اگر زمان بیشتری برای برنامه ریزی وجود داشته باشد، بازدید کنندگان بیشتری از کشورهای خارجی در نمایشگاه حضور خواهند داشت که این مساله هم می تواند به انتقال تکنولوژی به کشور و هم به توسعه بازارهای هدف صادراتی منجر شود.

عضو هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران در پایان تصریح کرد: بیش از 300 شرکت علاقه مند به حضور در نمایشگاه امپکس هستند که فضای مورد نیاز برای حضور این شرکت ها باید ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.