مديرعامل همارشتن: افغان‌پلاست يك فرصت بزرگ بود/ آينده بازارهاي منطقه را هدف قرار داده‌ايم

به گزارش اينپيا، محسن صفايي كه با شركت همارشتن در اين نمايشگاه حضور داشت افزود: تنوع حضور ايراني‌ها در نمايشگاه افغانستان بسیار چشم‌گیر بود كه اين امر، نشان‌گر توانمندی‌های صنعت‌گران پلاستیک و پليمر كشور است.

 

وي در خصوص استقبال شهروندان افغانستاني و فعالان صنعت پلاستيك اين كشور از نمايشگاه گفت: بسیاری از غرفه‌گذاران به‌صورت حرفه‌ای از قبل با مخاطبین احتمالی افغانستانی خود هماهنگی‌های لازم را به‌عمل آورده و جلسات حضوری عمدتاً با پیش‌بینی‌های قبلی برگزار می‌شد. ضمن این‌که بسیاری از شرکت‌کنندگان، از جمله گروه صنعتی همارشتن، به استقرار در غرفه بسنده نکرده و خود به‌دنبال شناسایی، برقراری ارتباط، دعوت به نمایشگاه یا سایر مراکز برای مذاکره و بازدید از امکانات طرف مقابل رفت كه این نمونه تلاش جهت کسب نتیجه با شیوه‌های مشابه و گاهی متفاوت نیز در بعضی شرکت‌های دیگر هم به چشم می‌خورد

عضو هيأت مديره انجمن ملي پلاستيك ايران افرود: بخش زيادي از بازدیدها غیرتخصصی و تفریحی به نظر می‌آمد که این موضوع با تشخیص فوری و عدم وقت‌کشی در اختیار مخاطبان متخصص قرار گرفت و از این ملاقات‌های تخصصی، مذاکرات و بازدیدهای میدانی نیز به‌عمل آمد. در مجموع به دلیل وضعیت بحرانی افغانستان تا رفع موانع موجود در صورت تمایل به همکاری می‌بایستی از شیوه‌ها و روش‌های متفاوت‌تری استفاده كرد كه در دوران ثبات، از آن استفاده لازم را ببريم.

 

وي با اشاره به انگيزه‌هاي خود براي شركت در اولين دوره نمايشگاه افغان‌پلاست اظهار داشت: ما در درجه اول به دلیل بررسی و شناخت و کشف بازارهای جدید صادراتی وارد افغانستان شديم. بررسی آینده اقتصادی کشورهای هم‌جوار نیاز به حضور و مطالعه و بازدید میدانی دارد كه در این راستا شرکت همارشتن با حضور در نمایشگاه به جمع‌بندی اهداف مطالعاتی خود دست یافت.

 

مديرعامل همارشتن يادآور شد: در حال حاضر به دلیل جایگاه ممتاز محصولات این گروه صنعتی، صادرات به بازارهای ارزان‌قیمت براي ما ممكن نيست و به همین دلیل در کشور افغانستان قدرت خرید کالاهای ممتاز و طراز اول ایرانی وجود ندارد. بنابراین متقاعد کردن مشتری‌های افغانستانی جهت خرید محصولات باکیفیت و لاجرم گزاف‌تر هر چند مشکل به نظر می‌رسد اما غیرممکن هم نیست.

 

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر کالاهای درجه سه و پایین‌تر ترکیه‌ای و چینی در افغانستان با پایین‌ترین سطوح قیمتی عرضه مي‌شود گفت: نمی‌توان در كشور افغانستان شانسی برای کالای مشابه ایرانی در همان سطح کیفیت به پایین تصور كرد، پس یا بايد به تنوع محصولات و تناسب آن با بازارهای متفاوت اندیشید و یا سطح سلیقه بازار مخاطب خود را ارتقا داد.

 

صفايي در پايان با اشاره به نحوه اجرايي اولين دوره نمايشگاه پلاستيك افغان‌پلاست گفت: با وجود اين‌كه اين نمايشگاه اولين دوره خود را پشت سر مي‌گذاشت اما به همت انجمن ملي پلاستيك ايران و ديگر دست‌اندركاران اجرايي افغان‌پلاست، نمايشگاه خوبي را شاهد بوديم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای ثبت نام کلیک کن
ثبت نام در همایش از طریق واتساپ
سلام؛
به دبیرخانه انجمن ملی صنایع پلیمر ایران خوش آمدید