مشتری مداری؛ نقطه تمایز پتروشیمی خوزستان در صنعت پتروشیمی

پتروشیمی خوزستان یکی از شرکت های حاضر در یازدهمین نمایشگاه رنگ و رزین و پوشش های صنعتی در مشهد بود که با پیروی از الگوی مشتری مداری توانست در این نمایشگاه بدرخشد. به گزارش اینپیا، یازدهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین و سیزدهمین نمایشگاه صنایع لاستیک و پلاستیک مشهد با حضور بیش از 30 شرکت […]

پتروشیمی خوزستان یکی از شرکت های حاضر در یازدهمین نمایشگاه رنگ و رزین و پوشش های صنعتی در مشهد بود که با پیروی از الگوی مشتری مداری توانست در این نمایشگاه بدرخشد.

به گزارش اینپیا، یازدهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین و سیزدهمین نمایشگاه صنایع لاستیک و پلاستیک مشهد با حضور بیش از 30 شرکت فعال در حوزه های پلاستیک، پوشش‌های صنعتی، چسب، مواد شیمیایی، کامپوزیت‌ها و… به مدت 4 روز در محل نمایشگاه‌های بین المللی مشهد به منظور ارائه مهم‌ترین محصولات تولیدی برگزار شد تا ضمن آشنایی هرچه بیشتر تولید کنندگان و فعالان این حوزه با دستاوردهای روز صنعت خود، دانش و اطلاعات موردنیاز جهت بازاریابی و رقابت در عرصه های جهانی را نیز به‌دست آورند.

شرکت پتروشیمی خوزستان نیز در این نمایشگاه به عنوان تنها تولید کننده پلی‌کربنات و رزین اپوکسی حضوری فعال داشت.

پتروشیمی خوزستان در این نمایشگاه هدفی مهم را دنبال می‌کرد و آن، جامه عمل پوشاندن به شعارهای مشتری مداری بود.

از این رو شاهد بودیم که جناب دکتر رضا صالح احمدی مدیرعامل پتروشیمی خوزستان، شخصاً در روزهای نمایشگاه در غرفه این شرکت حاضر بود و به تک تک درخواست‌ها و ابراز نیازهای مشتریان این واحد صنعتی گوش فرا می‌داد.

قدم بعدی نیز این بود که نیازها و چالش‌هایی که مشتریان پتروشیمی خوزستان با مدیر عامل این شرکت در میان می‌گذاشتند به بخش‌های مختلف مانند واحدهای تولید، بازرگانی و غیره منتقل می‌شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع نیاز مشتریان اقدام شود.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، سرکنسول کنسول گری ترکمنستان، مدیر برندینگ و روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان مشهد مدیرعامل شرکت جهان الکتریک، مدیران شرکت پارسیان رزین امود اسپادانا، مدیر بازرگانی شرکت پارس شعاع توس، مدیر فنی شرکت سراج نور توس، کارشناسان شرکت لاک طلایی خراسان، مدیرعامل شرکت فضل الکتریک، مدیرعامل گروه پژوهش صنعت مدرن، و جمعی از متقاضیان محصولات شرکت پتروشیمی خوزستان، از جمله میهمانانی بودند که به بازدید از غرفه و گفت‌وگو با مدیرعامل و سایر مسئولان این شرکت پرداختند.

تعدد مراجعین به غرفه پتروشیمی خوزستان حاکی از این بود که مشتریان پتروشیمی خوزستان نیز به این شرکت اعتماد کامل دارند و تلاش می‌کنند تا در کنار واحد تامین کننده خود، مشکلات و معضلات پیش رو را برطرف سازند.

نکته‌ای که در این میان برای تولیدکنندگان صنایع پایین دست پتروشیمی اهمیت بسزایی دارد این است که بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی در ایران به موضوع مشتری مداری آنطور که شرایط کشور می‌طلبد و شایسته است، توجه نمی‌کنند و از آنجایی که فروش محصولات آن‌ها به صورت کامل در بورس کالا صورت می‌گیرد، احساس نیاز چندانی برای ارتباط با مشتریان به منظور ارتقاء محصولات خود ندارند.

در این میان اما پتروشیمی خوزستان مدت‌هاست که مشتری مداری را اولویت اول خود قرار داده و از این رو تلاش دارد تا همواره ارتباط خود را با خریداران حفظ و تقویت کند؛ چرا که نتیجه این هم‌افزایی، هم برای پتروشیمی خوزستان و هم برای مصرف کنندگان نتیجه بخش و اثرگذار خواهد بود.

به عبارت ساده‌تر مشتریان، بهترین منتقدین کیفی محصولات پتروشیمی خوزستان هستند و این شرکت نیز با استفاده از این نقدهای سازنده تلاش کرده است که کیفیت محصولات خود را در سال‌های اخیر تا سطوح استانداردهای بین‌المللی افزایش دهد.

از این رو شاهد آن بوده‌ایم که کیفیت محصولات پتروشیمی خوزستان در این سال‌ها دستخوش تغییراتی چشم‌گیر شود و اکنون بسیاری از محصولات این شرکت توان رقابت با رقبای خارجی را دارند.

رضایت صد در صدی یکی از بزرگترین خریداران از کیفیت محصولات پتروشیمی خوزستان

در این بین گفته های میهمانان غرفه پتروشیمی خوزستان نیز جالب توجه بود.

یکی از آنها مدیرعامل شرکت فضل الکتریک، یکی از تولیدکنندگان معظم کلید و پریز در کشور بود که در اظهارات خود تاکید کرد از محصولات پتروشیمی خوزستان رضایت صد درصدی دارد و از طریق ارتباطی که بین این دو شرکت برقرار است، نیازهای شرکت فضل الکتریک با همت پتروشیمی خوزستان در داخل تولید می‌شود.

دیگری مدیرعامل گروه پژوهش صنعت مدرن بود که در زمینه تولید چراغ خودرو فعالیت دارد و یکی از مشتریان پروپاقرص پلی کربنات پتروشیمی خوزستان است.

وی نیز بر این باور بود که محصولات پتروشیمی خوزستان از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و اقدامات این پتروشیمی برای داخلی‌سازی محصولات استراتژیکی مانند گریدهای مختلف پلی‌کربنات که پیش از آن مجبور به واردات آن بودیم، توانسته است، جلوی ارزبری و واردات مواد اولیه‌ای که توان تولید آن در داخل وجود دارد را بگیرد.

چنین مشتریانی در غرفه پتروشیمی خوزستان در روزهای نمایشگاه بسیار بودند و این نکته از گفته‌های آنها برداشت می‌شود که پتروشیمی خوزستان تلاش دارد تا با تمام توان به موضوع مشتری مداری پایبند باشد.

در نتیجه قابل درک است که اقدامات پتروشیمی خوزستان برای توسعه و رشد کیفی و کمی محصولات در راستای تامین هر چه دقیق‌تر و سریع‌تر مشتریان صورت گرفته و این شرکت در نظر دارد راه مشتری مداری را برای توسعه هر چه بیشتر خود و واحدهای صنعتی مصرف کننده محصولات خود ادامه دهد.

غرفه پتروشیمی خوزستان، غرفه برتر نمایشگاه رنگ و رزین مشهد شد

شایان ذکر است که در پایان این نمایشگاه نیز، پتروشیمی خوزستان که حضوری فعال در سیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع پلاستیک و لاستیک، ماشین آلات و صنایع وابسته و یازدهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین، پوشش‌های صنعتی، چسب، مواد شیمیایی و کامپوزیت‌ها داشت، به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

در گواهینامه‌ای که از سوی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد و رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پلاستیک مشهد به این پتروشیمی اهدا کردند، غرفه پتروشیمی خوزستان به عنوان غرفه برتر در زمینه غرفه آرایی انتخاب شد.