معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صادرات در روزهای آینده از معرفی ۶۰ صادرکننده برتر در این مراسم خبر داد و گفت: فرآیندهای سنتی انتخاب صادرکننده نمونه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اصلاح شده و امسال برای نخستین بار صادرکننده نمونه از میان شرکتهای کوچک و متوسط نیز انتخاب شده است.
به گزارش اینپیا، فرهاد نوری خاطر نشان کرد: در سال جاری پرونده بیش از ۵۰۰ بنگاه صادراتی از گروههای کالایی و خدماتی مختلف به منظور انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی بررسی شد و از این تعداد ۶۰ بنگاه برتر انتخاب شدند که به ترتیب شامل ۵۲ صادرکننده نمونه, ۴ صادرکننده ممتاز و ۴ صادرکننده ویژه هستند.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات، انتخاب صادرکننده نمونه ملی را از وظایف حاکمیتی برشمرد و ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی، عدم خام فروشی، مصرف بهینه انرژی و آب در محصولات صادراتی و توجه به مهارتهای تخصصی صادراتی مانند نفوذ در لایههای نهایی بازار هدف از شاخصهایی است که در کنار دیگر شاخصهای اصلی به صورت دقیق و موشکافانه در پروندههای صادرکنندگان متقاضی بررسی شده است.
گفتنی است پیش از این انجمن ملی صنایع پلیمر ایران تصمیم گرفت برای اولین بار طی همایشی با عنوان توسعه صادرات صنایع پلیمری به تقدیر از صادرکنندگان پویا از کسب و کارهای کوچک و متوسط بپردازد. طی این همایش 30 شرکت صادرکننده مورد تجلیل واقع شدند.