تولید صنعتی گرید پلی پروپیلنPP-RCT مخصوص لوله‌های آب داغ با طول عمر بالا با نام تجاری MR240C

همزمان با شروع سال جدید در پتروشیمی مارون؛ تولید صنعتی گرید پلی پروپیلنPP-RCT مخصوص لوله‌های آب داغ با طول عمر بالا با نام تجاری به گزارش روابط‌عمومی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران (اینپیا) به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی مارون، گرید MR240C نسل جدیدی از گریدهای پلی‌پروپیلن با نام PP-RCT برای کاربرد در تولید لوله و […]

همزمان با شروع سال جدید در پتروشیمی مارون؛
تولید صنعتی گرید پلی پروپیلنPP-RCT مخصوص لوله‌های آب داغ با طول عمر بالا با نام تجاری

به گزارش روابط‌عمومی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران (اینپیا) به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی مارون، گرید MR240C نسل جدیدی از گریدهای پلی‌پروپیلن با نام PP-RCT برای کاربرد در تولید لوله و اتصالات مورداستفاده در سیستم‌های لوله‌کشی آب سرد و گرم مصرفی و همچنین سیستم‌های گرمایشی ساختمان است که در مقایسه با گریدهای فعلی PP-R دارای مزایای قابل‌توجهی است. فرمولاسیون تولید MR240C بر پایه گرید MR230C ارتقا یافته است. استفاده از پایه MR230C ارتقا یافته در تولید گرید MR240C منجر به بروز مزیت‌هایی برای این گرید در مقایسه با سایر گریدهای PP-RCT موجود در بازار می‌شود که شامل: امکان تولید لوله باکیفیت در حداکثر سرعت خطوط تولید لوله، کاهش استهلاک خطوط تولید، کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات خط تولید و همچنین افزایش خواص مکانیکی کوتاه‌مدت و بلندمدت لوله و اتصالات تولید شده است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گرید MR240C این است که علاوه بر پوشش دادن کاربردهای گرید MR230C تولیدی پتروشیمی مارون و سایر گریدهای پلی‌پروپیلن مشابه و معمول، می‌تواند در کاربردهای گرمایشی ساختمان نیز جایگزین لوله‌های PEX گردد که این کار منجر به‌صرفه جویی در هزینه و زمان نصب تأسیسات خواهد شد. گرید MR240C نسبت به گریدهای معمولی مقاومت به ضربه به‌مراتب بهتری دارد. همچنین تحمل بالاتر لوله‌های تولید شده از این گرید در برابر فشار هیدروستاتیک باعث می‌شود که بتوان ضخامت لوله و اتصالات را به میزان 15 تا 25 درصد کاهش داد که این عامل باعث کاهش هزینه تولید لوله و اتصالات و همچنین افزایش ظرفیت هیدرولیکی آن می‌شود.

در خصوص پیش‌نیاز تولید و مصرف این مواد توسط واحدهای تولیدی جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا کارخانه‌های تولید لوله و اتصالات با استفاده از همان تجهیزات مورداستفاده برای گریدهای معمول می‌توانند از گرید MR240C نیز در تولیداتشان استفاده کنند. البته ازآنجاکه با این گرید می‌توان ضخامت لوله و اتصالات را بدون افت خواص نسبت به گریدهای رندوم معمولی کاهش داد لذا تولیدکنندگان در صورت تمایل به کاهش ضخامت لوله و اتصالات تولیدی می‌توانند با یک تغییر جزئی و کم‌هزینه روی کلگی اکسترودر یا قالب تزریق، کاهشی ملموس در مصرف مواد اولیه و در نتیجه هزینه تولید خود مشاهده نمایند که البته این در نهایت منجر به کاهش قیمت محصول در کنار حفظ کیفیت برای مصرف‌کننده نهایی خواهد شد.

تولید صنعتی این گرید بعد از گذراندن آزمون‌های متعدد جهت ارزیابی خواص کوتاه‌مدت و بلندمدت لوله‌های تولید شده و دریافت گواهینامه فنی بر اساس رده کاربری 5 استاندارد ملی ایران به شماره 6314 (که معادل استاندارد ISO 15874 است) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ (هم‌زمان با شروع سال جدید) در پتروشیمی مارون آغاز شد و در این راستا پتروشیمی مارون تلاش خواهد کرد عرضه مستمر این گرید را در دستور کار قرار دهد تا به دنبال آن کارخانه‌های تولیدکننده لوله و اتصالات بتوانند برای تولید و بازاریابی لوله و اتصالات از نوع PP-RCT برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.