قیمت‌های پایه محصولات پلیمری این هفته چگونه خواهد شد؟/نرخ‌های جهانی نقش اول تعیین قیمت‌های پایه

قیمت‌های پایه امروز توسط دفتر صنایع پایین دستی درحالی اعلام خواهد شد که بازهم به مانند سه هفته گذشته شاهد عدم تاثیر گذاری میانگین بهای دلار نیمایی در اعلام قیمت های پایه خواهیم بود. به گزارش اینپیا، بهای دلار بازار هرچند با رشد همراه بوده است، اما به نسبت هفته های شهریور ماه که دائم […]

قیمت‌های پایه امروز توسط دفتر صنایع پایین دستی درحالی اعلام خواهد شد که بازهم به مانند سه هفته گذشته شاهد عدم تاثیر گذاری میانگین بهای دلار نیمایی در اعلام قیمت های پایه خواهیم بود.

به گزارش اینپیا، بهای دلار بازار هرچند با رشد همراه بوده است، اما به نسبت هفته های شهریور ماه که دائم در سقف و کف کانال 27 هزار تومانی در رفت و آمد بود، از تغییرات کمتری برخوردار شد تا بتوان آرامش را بر بازار آن گزارش کرد.

میانگین هفتگی دلار نیمایی برای محاسبه قیمت‌های پایه طی روزهای گذشته با 479 ریال افزایش به 230.892 ریال در تاریخ یکشنبه 4 مهر رسید که نشان از افزایشی 0.2 درصدی این نرخ دارد.

با این احتساب میتوان بازهم تغییرات قیمت های جهانی را عامل اصلی محاسبه نرخ های پایه روز جاری دانست. قیمت های جهانی محصولات پلیمری هم در بیشتر گروه ها با توجه به بهبود نسبی تقاضا و همچنین تداوم رشد بهای نفت و به واسطه آن افزایش نرخ نفتا، بازهم در بسیاری از گروه ها با رشد بها روبه رو شدکه این افزایش میتواند زمینه ساز صعود بیشتر گریدهای پلیمری در قیمت های پایه باشد.

البته باید اشاره کنیم که رشد قیمت ها میتواند نسبت به هفته های گذشته کمی تعدیل یابد به این دلیل که گزارش های جهانی هم نشان از تغییرات محدود تر به نسبت هفته های گذشته دارد.

 

گروه تحلیل بازار انجمن ملی صنایع پلیمر ایران