۵ روشی که پلاستیک‌ها به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کنند

با افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی و انرژی، بسیاری از کشورها در سراسر جهان بر کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای قبل از رسیدن به سال 2030 تمرکز کرده اند؛ اینجاست که پلاستیک وارد می‌شود. به گزارش( ترجمه) اینپیا، محصولات پلاستیکی می‌توانند در راستای تحقق و تضمین «دستیابی به استانداردهای زندگی سبزتر و پایدار» عمل کنند. پلاستیویژن […]

با افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی و انرژی، بسیاری از کشورها در سراسر جهان بر کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای قبل از رسیدن به سال 2030 تمرکز کرده اند؛ اینجاست که پلاستیک وارد می‌شود.

به گزارش( ترجمه) اینپیا، محصولات پلاستیکی می‌توانند در راستای تحقق و تضمین «دستیابی به استانداردهای زندگی سبزتر و پایدار» عمل کنند.

پلاستیویژن به پنج روش اشارا کرده که پلاستیک ها در دستیابی به این هدف بلندپروازانه کمک می‌کنند.

1) عایق کاری کارآمد: در خانه ها و ساختمان ها در سراسر جهان، پلاستیک ها عایق بسیار خوبی در برابر گرما و سرما شده اند. آنها همچنین به جلوگیری از نشت هوا کمک می کنند. عایق های پلاستیکی در مقایسه با سایر مواد جایگزین، 9 درصد گازهای گلخانه ای کمتری منتشر می کنند. آنها همچنین 16 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند. علاوه بر این، عایق های پلاستیکی 150 برابر بیشتر انرژی را در کل چرخه عمر خود ذخیره می کنند.

2) انرژی های تجدیدپذیر: آیا می دانستید که پانل های فتوولتائیک و پره های روتور توربین های بادی از مقادیر زیادی پلاستیک ساخته شده اند؟ این به آنها کمک می کند تا به انرژی های تجدید پذیر با نرخ تولید کارآمد دست یابند. فقط در این دو کاربرد، پلاستیک ها 340 برابر آلاینده های ایجاد شده در فرایند تولید را کاهش می دهند.

3) جلوگیری از تلفات غذایی و پزشکی: هنگامی که در مورد بسته بندی مواد غذایی و دارویی صحبت می شود، پلاستیک ها محافظت عالی را ارائه می دهند. آنها با حفظ طراوت و تازگی، عمر مفید مواد غذایی را افزایش داده و هدر رفت مواد غذایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. بسته بندی پلاستیکی همچنین تضمین می کند که داروها آسیب نمی بینند یا دستکاری نمی شوند. برای مواد غذایی مانند گوشت، پلاستیک ها می توانند عمر مفید آن‌ها را 3-6 روز افزایش دهند. با توجه به اینکه صنعت گوشت مقادیر زیادی گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کند، پلاستیک‌ها عمر مفید را افزایش می‌دهند و مزایای زیست‌محیطی زیادی را ارائه می‌کنند.

4) کاربردهای سبک وزن: وقتی صحبت از سبک‌تر کردن وسایل نقلیه و مصرف سوخت بیشتر به میان می‌آید، پلاستیک‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همچنین به دلیل کاهش وزن و بسته بندی سبک، انتشار کمتر CO2 در طول حمل و نقل را تضمین می کند. در مقایسه با راه حل‌های بسته بندی جایگزین، وزن بسته بندی پلاستیکی یک چهارم است. این امر منجر به کاهش آلاینده ها و بهبود مصرف سوخت می شود.

5) کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در طول تولید: محصولات پلاستیکی در مقایسه با سایر مواد به انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند. این مزیت در کاربردهایی مانند ساخت و ساز، حمل و نقل، الکترونیک و بسته بندی اتفاق می‌افتد. اگر پلاستیک را با مواد دیگری جایگزین کنیم، انتشار گازهای گلخانه‌ای آن‌ها می‌تواند تا 61 درصد افزایش یابد و مصرف انرژی چرخه زندگی تا 57 درصد افزایش یابد.

امیدواریم از این مقاله به نکات قابل توجهی دست یافته باشید. همانطور که می بینید، پلاستیک ها به کمک ما برای صرفه جویی در مصرف انرژی آمده اند. این موضوع در نهایت منجر به هزینه های انرژی کمتر، انتشار گازهای گلخانه ای کمتر و بهینه سازی مصرف انرژی ما خواهد شد.