اجرای طرح تفکیک پسماند در شهرک‌های شمال غرب تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ از حضور فعال عوامل این منطقه در آگاه‌سازی شهروندان و همچنین پیاده‌سازی طرح نوماند در محلات ۱۲گانه منطقه و جمع‌آوری پسماند خشک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح اظهار کرد: از آنجایی که مدیریت صحیح پسماند بیشتر در منازل صورت می‌گیرد، به همین دلیل باید برای مدیریت پسماند از زمان تولید در خانه تا هنگام پردازش برنامه‌ریزی دقیق انجام شود. در حوزه عملکردی، مدیریت شهری هم ابزار و امکانات کافی شامل ایستگاه‌های بازیافت و نیروی انسانی در محلات سطح منطقه مستقر کرده و هم دوره های آموزشی برای شهروندان نیز در این خصوص برگزار می کند.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت آموزش شهروندی و همچنین افزایش سطح آگاهی در خصوص مباحث محیط زیستی و تأثیر آن در بهبود کیفیت زندگی، اداره مدیریت پسماند منطقه طرح آموزش مدیریت پسماند را در سراهای محلات و شهرک‌های منطقه اجرا می کند.

معاون شهردار منطقه ۲۲ اذعان کرد: به دنبال رونمایی مدیریت شهری از اپلیکیشن شهرزاد، پیاده‌سازی طرح نوماند و نقش مهم آن در ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ و با هدف تبیین اهداف طرح و چگونگی اجرای این طرح برای شهروندان ساکن در محلات غربی منطقه ۲۲ انجام می شود.

فصیح یادآور شد: همچنین طبق برنامه های زمان‌بندی صورت گرفته خودروهای طرح نوماند نیز در محلات مختلف مستقر و نسبت به جمع آوری پسماندهای خشک تولیدی اقدام می کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ عنوان کرد: تفکیک زباله از مبدأ توسط شهروندان کمک خواهد کرد تا ضمن حفاظت از محیط زیست پسماند قابل استفاده در چرخه بازیافت قرار گرفته و شهری عاری از هرگونه نازیبایی بصری داشته باشیم.