امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ

در حاشیه دومین روز نمایشگاه آینده چاپ ایران تفاهم‌نامه همکاری ما بین اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی و انجمن ملی پلیمر  ایران امضا شد. به نقل از روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران؛ همزمان با دومین روز نمایشگاه ایفپکس ۲ تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی و […]

در حاشیه دومین روز نمایشگاه آینده چاپ ایران تفاهم‌نامه همکاری ما بین اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی و انجمن ملی پلیمر  ایران امضا شد.

به نقل از روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران؛ همزمان با دومین روز نمایشگاه ایفپکس ۲ تفاهم‌نامه همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی و انجمن ملی پلیمر ایران توسط روسای این دو تشکل بابک عابدین و سعید ترکمان به امضا رسید.

سعید ترکمان دهنوی رییس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با اشاره به ایده امضای این تفاهم‌نامه، گفت: از آنجا  30 درصد تولید کنندگان  پلیمر کشور در حوزه بسته بندی فعال هستند ، صنعت چاپ به نوعی مکمل صنعت بسته بندی است. این همکاری در آینده نزدیک موجب هم‌افزایی در میان فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی و حوزه پلیمر خواهد شد، امروز کالاها هر روز تنوع بیشتری پیدا می‌کنند و امیدوارم در سایه این تفاهم‌نامه به زودی محصولاتی در قالب کیفیت و استانداردهای جهانی تولید کنیم.

وی در ادامه افزود با توجه همکاری نزدیک کمیسیون فنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با اداره استاندارد، تدوین استاندارد های چاپ کالاهای پلیمری در دستور کار این تفاهم نامه است.

بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی  نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت امضای این تفاهم‌نامه، گفت: یکی از وجوه مشترک ما با انجمن ملی پلمیری ایران این است که فعالان این حوزه به حوزه چاپ و بسته‌بندی و از سوی دیگر فعالان چاپ و بسته‌بندی نیز برای تامین مواد اولیه به مواد پلمیری نیاز دارند.

وی افزود: در این حوزه خلاءهایی زیادی وجود داشت که امیدواریم با همکاری انجمن و اتحادیه بتوانیم خلاهای موجود در این بخش را پر کنیم و در زمینه مباحث آموزشی، پژوهشی و محیط زیست گام‌های بزرگی برداریم و در آینده نزدیک با نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی زمینه صادرات کالاهای چاپ و بسته‌بندی را به خارج از کشور فراهم کنیم.

تشکیل کلینیک تخصصی با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران می‌تواند همپوشانی‌های خوبی در حوزه چاپ و بست‌بندی ایجاد کند و مشتریان و مصرف‌کنندگان در قالب یک استانداردسازی یکپارچه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

این تفاهم‌نامه با هدف توسعه و تقویت صنایع چاپ و بسته‌بندی و پلیمر و بر اساس اهدافی چون توسعه فناوری‌های پلیمیری و تحقق نوآوری، تبادل دانش و تجربه، ارتقای استانداردها، تحقیق و توسعه، تبادل دانش و آموزش، توسعه پایدار صنایع چاپ و بسته‌بندی و پلیمر، بازاریابی مشترک و ایجاد کلینیک بسته‌بندی امضا شده است.

دومین دوره نمایشگاه آینده صنعت چاپ ایران از ساعت ۱۰ تا ۱۸ تا جمعه (۲۳ تیرماه) در مرکز نمایشگاهی ایران مال برپاست.