بررسی شرایط تخصیص خوراک استایرن منومر توسط تشکل های صنایع تکمیلی

جلسه بررسی شرایط تخصیص خوراک استایرن منومر روز گذشته در محل اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.   به گزارش اینپیا، در این جلسه که به منظور بررسی بند سوم صورتجلسه شصت و پنجمین نشست کمیته تخصصی پتروشیمی مبنی بر «شرایط تخصیص خوراک استایرن منومر» برگزار شد، آخرین وضعیت عرضه‌ها و […]

جلسه بررسی شرایط تخصیص خوراک استایرن منومر روز گذشته در محل اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

 

به گزارش اینپیا، در این جلسه که به منظور بررسی بند سوم صورتجلسه شصت و پنجمین نشست کمیته تخصصی پتروشیمی مبنی بر «شرایط تخصیص خوراک استایرن منومر» برگزار شد، آخرین وضعیت عرضه‌ها و معاملات مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه پیشینه بازار استایرن منومر بررسی شد و سپس بند سوم این صورت جلسه مورد بحث قرار گرفت.

این جلسه با حضور برخی از نمایندگان کمیته تخصصی پتروشیمی از جمله نمایندگان بورس کالا، کارگروه پلی استایرن ایران، انجمن رنگ و رزین، انجمن کامپوزیت و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به نمایندگی از اتاق بازرگانی برگزار شد و نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مجازی حضور یافت.

در ابتدای این جلسه، تولید کنندگان به بیان مشکلات خود در خصوص نحوه عرضه ها و رقابت های استایرن منومر در بورس کالای ایران پرداخته و بر ضرورت شفافیت حداکثری معاملات تاکید کردند.

رشد روزشمار تقاضای مصرف استایرن منومر در کنار حجم تولید محدود و رقابت برای خرید در هفته‌های گذشته از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت ضرورت واردات این ماده اولیه مهم برای مصرف در صنایع تکمیلی پتروشیمیایی از دیگر موضوعاتی بود مورد تأکید قرار گرفت.

در پایان این جلسه مقرر شد انجمن‌های ذی‌نفع نظرات خود را به صورت مکتوب جهت بررسی بیشتر ارائه کنند.

با توجه به این نکته که در هفته گذشته بیشترین رقابت برای خرید در گروه کالایی محصولات پتروشیمیایی برای استایرن منومر به ثبت رسید، این مطلب در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.