پیام تبریک هیات‌مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی

تشکل‌ها، سرچشمه امیدآفرینی

۲۲مردادماه در حالی روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نام گرفته که باید ضمن تبریک فرار رسیدن این روز ؛ تشکل‌ها را سرچشمه امیدآفرینی و مشارکت‌های اجتماعی دانست. اجتماع فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف مخصوصاً در بخش صنعت نه تنها به هم‌افزایی توانمندی‌ها منتهی شده بلکه به تعامل قوی‌تر افراد و شرکت‌هایی منجر می‌شود که […]

۲۲مردادماه در حالی روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نام گرفته که باید ضمن تبریک فرار رسیدن این روز ؛ تشکل‌ها را سرچشمه امیدآفرینی و مشارکت‌های اجتماعی دانست.

اجتماع فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف مخصوصاً در بخش صنعت نه تنها به هم‌افزایی توانمندی‌ها منتهی شده بلکه به تعامل قوی‌تر افراد و شرکت‌هایی منجر می‌شود که خواسته‌های به حق خود را با ادبیاتی شیوا و صدایی بلندتر به گوش بدنه حاکمیت می‌رسانند. به جرأت باید گفت یکی از دلایل توسعه در بسیاری از صنایع مخصوصاً صنایع تکمیلی و زنجیره ارزش، هم‌نوایی بزرگان، دلگرم‌شدن از حمایت‌های پیشکسوتان، هم‌راستاشدن افکار و خواسته‌ها، شبکه‌سازی تشکلی و در نهایت بیان مشکلات با لحنی عالمانه و ارائه آن‌ها همراه با صداقت، شجاعت و شیوایی بوده است. اینکه در سال‌های اخیر شاهد سر بر آوردن شرکت‌های معظم بسیاری از بخش خصوصی واقعی در صنایع مختلف بوده‌ایم و اشتغال‌ قابل قبولی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورده‌ایم واقعیت دلچسبی است که بیش از همه کام کارآفرینان اقتصادی فعال در این عرصه‌ها را شیرین کرده است. جذابیت موفقیت‌های چشمگیر در اشتغال‌زایی صنعتی مخصوصاً زنجیره ارزش اغلب به قدری بوده که تصمیم‌سازان اقتصادی هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از کنار آن به سادگی عبور کنند و اغلب شاهد هستیم که مراتب احترام خود را به کارآفرینان صنعتی ابراز داشته‌اند.
اما روز 22 مرداد که به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی مزین شده دقیقاً از اثرگذاری تشکل‌ها بر مشارکت اجتماعی فرد فرد جامعه به‌خصوص در حوزه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی حکایت می‌کند. مشارکت‌های اجتماعی شاه‌کلید عبور از مشکلات در روزهای سخت بوده و هست. این‌که در تشکل‌ها با تعمیق همدلی به سمت حمایت از اقشار مختلف جامعه، رفع تنگناها و هموارکردن دشواری‌ها و مشکلات حرکت می‌کنیم به معنی دمیدن روح امید و همبستگی در هر اجتماعی است که حضور داریم، از جوامع صنعتی و تولیدی گرفته تا اجتماعی از خیرین که برای یک هدف خداپسندانه و انسانی گرد هم جمع شده‌اند، همگی به امیدآفرینی در کشور انجامیده است.
آینده فعالیت‌های تشکلی قطعاً آینده روشنی است و هرچه مشکلات و نگرانی‌های تعدیل شود، فضا برای خودنمایی برجسته‌تر تشکل‌های پیشرو بیش از پیش فراهم‌ خواهد بود. امید است در آینده شاهد ایفای نقش تشکل‌های کشور عزیزمان در مقیاس جهانی باشیم که قطعاً محرکی برای رشد و رونق شرکت‌هایی در مقیاس جهانی خواهد بود اگرچه این دو امید را باید لازم و ملزوم یکدیگر دانست.
در پایان باید باز هم روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را تبریک گفته و برای تمامی تشکل‌ها آرزوی موفقیت داشت.

هیات‌مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران