تشکیل 5 کارگروه و 10 دوره آموزشی جدید/ برگزاری دوره فیلم های دمشی در تیرماه 96

دستور جلسه بیست و هشتمین کمیسیون آموزش عبارت بود از  اخبار پیش از دستور، تصمیم گیری مجدد در خصوص حضور در افغان پلاست، اعلام اطلاعات همکاران آموزشی جهت تکمیل محتوای سایت کمیسیون آموزش، تعیین اهداف و برنامه های سال 96 کمیسیون آموزش، تصمیم گیری در خصوص نیاز سنجی کارگروه فیلم، معرفی خدمات و امکانات آموزشی […]

دستور جلسه بیست و هشتمین کمیسیون آموزش عبارت بود از  اخبار پیش از دستور، تصمیم گیری مجدد در خصوص حضور در افغان پلاست، اعلام اطلاعات همکاران آموزشی جهت تکمیل محتوای سایت کمیسیون آموزش، تعیین اهداف و برنامه های سال 96 کمیسیون آموزش، تصمیم گیری در خصوص نیاز سنجی کارگروه فیلم، معرفی خدمات و امکانات آموزشی سازمان شهرک های صنعتی استان تهران.

در ابتدای جلسه علیرضایی، دبیر کمیسیون آموزش در رابطه با اطلاعات همکاران آموزشی جهت تکمیل سایت کمیسیون آموزش به نکاتی اشاره کرد و مقرر شد اطلاعات فرمت خاصی داشته و همگی به صورت واحد باشد.

بخش های تقویم آموزشی سایت کمیسیون آموزش

علیرضایی همچنین در رابطه با تقویم آموزشی سایت آموزش هم افزود: که شامل جدولی متشکل از عنوان دوره، مدت زمان دوره، تاریخ برگزاری دوره، محل برگزاری، اهداف و موضوعات اصلی و همچنین سرفصل های دوره و آیتم هایی با این موضوع: که چه کسانی شرایط حضور در دوره را دارند و همچنین آیتم توانمندی های کسب شده پس از گذراندن دوره که در واقع بعد از آن دوره چه توانایی هایی به آن فرد اضافه می شود و همچنین آیتمی با عنوان نظرات شرکت کنندگان در دوره قبلی، که یک نوع نظرسنجی است تا ثبت نام کنندگان جدید از نظرات شرکت کنندگان قبلی مطلع شوند را شامل می شود که اینها در قالب دو جدول تنظیم شده و درون سایت کمیسیون قرار خواهد گرفت.

راه اندازی سایت کمیسیون آموزش و بخش های مختلف آن

علیرضا ترک، رییس کمیسیون آموزش در رابطه با سایت آموزش گفت: پس از جلسه ای که با دکتر مهرانپور و خاموشی داشتیم در حال حاضر سایت آماده شده و تغییراتی که مدنظر بود اعمال شده و ما منتظر اطلاعات هستیم تا طبق فرمت های تعریف شده اطلاعات همکاران دریافت و سایت راه اندازی شود که خبر آن هم در سایت و کانال انجمن ملی پلاستیک ایران منتشر خواهد شد.

ترک در ادامه در رابطه با سایت کمیسیون آموزش افزود: ما در این سایت 2 بخش تعریف کرده ایم که یک بخش مربوط به معرفی همکاران آموزشی است و همچنین یک قسمت داریم که هر همکاری صفحه مخصوص به خود را دارد و در آن صفحه اطلاعات وی درج می شود اما آن صفحه در اختیار خود افراد قرار دارد و هر اطلاعاتی که بخواهند از جمله تقویم کامل آموزشی که می توانند در آن قرار دهند.

وی افزود: همچنین آدرس سایت هر همکار در صورت تمایل در آن صفحه قرار داده می شود تا هر شخصی بتواند وارد سایت خود آن شرکت شود.

همچنین یک بخش هم به عنوان تقویم آموزشی تعریف شده که مربوط به خود انجمن است و با تقویم آموزشی همکاران فرق دارد که در آن دوره هایی که با ما توسط همکاران به اشتراک گذاشته شده قرار دارد و ما همچنین تصمیم داریم تا تبلیغ روزانه سایت کمیسیون آموزش را در کانال انجمن ملی که با بیش از 5400 عضو یکی از پرطرفدارترین کانال های این حوزه است را پوشش دهیم تا به عنوان یک شبکه کلی آموزش صنعت پلاستیک بتواند نیاز علاقه مندان به این حوزه را برطرف کند.

تشکیل 5 کارگروه و 10 دوره آموزشی جدید در این کارگروه ها

رییس کمیسیون آموزش در رابطه با اهداف کمیسیون در سال 96 گفت: ما در راستای طرح تحول برنامه ریزی کردیم تا حداقل 5 کارگروه دیگر فعال شود و در ادامه حداقل 10 دوره آموزشی بتوانیم به عنوان خروجی کار این کارگروه ها برگزار کنیم. همچنین هدف دیگر راه اندازی همین سایت جامع آموزشی است که انشاالله به زودی محقق خواهد شد.

برگزاری 3 دوره پروفیل در و پنجره با موضوعات: اپراتور تولید، پیکسل و کنترل کیفیت

احمدی، مدیر آموزش شرکت کیمیاران در رابطه با برگزاری دوره های فیلم گفت: که 3 دوره در نظر گرفته شده که شامل اپراتور تولید، پیکسل و کنترل کیفیت است که می توانند مستقل از هم و یا در هر سه دوره شرکت کنند که طبق قراری که در کارگروه داشتیم تعیین شد تا دوره ها پشت سر هم برگزار شود تا مخصوصا دوستان در شهرستانها بتواند راحت تر در آن شرکت کنند.

برگزاری دوره فیلم های دمشی در تیرماه 96

همچنین خانم زینالی سرفصل های یک دوره حداقل دو روزه را برای فیلم‌های دمشی ارایه کرد. این دوره خروجی کارگروه فیلم بوده و مقرر شد بعد از اردیبهشت ماه و خرداد به دلیل تعدد نمایشگاه‌های خارجی و ماه مبارک رمضان در ایران برگزار شود.

مقرر شد به دلیل فراوانی بالای تولید کنندگان فیلم پلی اتیلن دمشی در منطقه باقرشهر و کهریزک این دوره در باقرشهر برگزار شود.

در ادامه جلسه در رابطه با اهداف کمیسیون آموزش در سال ۹۶ علاوه بر تصویب اهداف پیشنهادی ارایه شده دو موضوع زیر نیز پیشنهاد شد.

بررسی و چگونگی ایجاد دسترسی آنلاین و رایگان به سایت پلیمر یاب شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی.

چاپ کتاب مجموعه گریدهای پلیمری شرکت‌های پتروشیمی ایران به شکل سالیانه.

این دو موضوع پس از بررسی بیشتر و برآورد هزینه ها و بودجه در جلسه آینده بررسی و در صورت لزوم و تصویب به اهداف سال ۹۶ اضافه می شود.

حاضرین جلسه عبارت بود از: علیرضا ترک، جواد هوبه فکر، ندا احمدی، الهام زینالی، خرمیان، علیرضایی.

 

گزارش: میلاد جانه