جزییات تلاش دوباره برای ترور ترامپ / مهاجم کیست؟

ترامپ دوباره مورد حمله مسلحانه قرار گرفت اما آسیب ندید.

ترامپ دوباره مورد حمله مسلحانه قرار گرفت اما آسیب ندید.

اف بی آی و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ می‌گویند این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری در ماجرای تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف او در ایالت فلوریدا آسیب ندیده است. اف بی‌ آی می‌گوید ظاهرا این تلاشی برای ترور دونالد ترامپ بوده است.

جزئیات در خصوص این حادثه هنوز به صورت دقیق مشخص نشده اما تنها اتفاق قطعی این است که این نامزد جمهوری‌خواه آسیبی ندیده و حال او خوب است.

نام مظنون برای ترور ترامپ نیز “رایان وسلی راث” 58 ساله اعلام شد.او قبلا در اوکراین جنگیده بود. پسرش گفت که پدرش از ترامپ متنفر است.

مقام‌های آمریکایی در یک نشست خبری در بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی گفتند فرد مسلح در بوته در نزدیکی محل حضور ترامپ یک لوله تفنگ جاسازی شده مشاهده و ضبط کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که در بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی یک تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف آقای ترامپ در پالم بیچ گزارش شده بود. گفته می‌شود دو نفر در بیرون این محل گلوله‌هایی شلیک کرده‌اند اما کسی در این تیراندازی آسیب ندیده است.

اف بی آی در بیانیه‌ای گفته است که تیراندازی در نزدیکی محل حضور ترامپ «ظاهرا تلاش برای ترور او» بوده است.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری آشیتدپرس ماموران سرویس مخفی آمریکا پس از مشاهده فردی با سلاح گرم در نزدیکی باشگاه گلف به سمت او تیراندازی کرده‌اند و البته کسی در این حادثه آسیب ندیده است. پیش از آن ستاد انتخاباتی ترامپ هم تیراندازی را تایید و بدون اشاره به جزئیات گفته بود که دونالد ترامپ در امان است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که فرد مهاجم حدود ۴۰۰-۴۵۰ متر با ترامپ فاصله داشته است.

سرویس مخفی آمریکا گفته است در حال بررسی این حادثه است که کمی پیش از ساعت ۲ ظهر به وقت محلی رخ داده. همچنین ترامپ ایملی را به فهرست کسانی که به او کمک مالی می‌کنند ارسال و نوشته است که در مجاورت او صدای تیراندازی شنیده شده اما او خوب است.

کاخ سفید هم اعلام کرده که جو بایدن و کامالا هریس هر دو در جریان این حادثه قرار گرفته و از اینکه ترامپ در سلامت به سر می‌برند خوشحال هستند.

شبکه سی‌بی‌اس گزارش کرده که ماموران مخفی به سوی این مرد تیراندازی کرده و در حالی که او قصد فرار از صحنه را داشته بازداشت شده‌است. سی‌ان‌ان هم به نقل از ویلیام اسنایدر، کلانتر شهرستان مارتین در فلوریدا هم گزارش داده مظنون دستگیر شده است.

روزنامه واشنگتن پست هم نوشته که ترامپ در زمان وقوع این حادثه در زمین گلف بازی می‌کرده است. این رسانه به نقل از دو نفر که از اتفاقات رخ داده مطلع هستند گزارش داده که ماموران پلیس مخفی بلافاصله ترامپ را به اتاقی در درون باشگاه برده‌اند.

هرچند هنوز جزئیات این حادثه مشخص نشده اما حدود دو ماه پیش دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا هدف گلوله یک مهاجم قرار و گوش او دچار جراحت سطحی شد. در جریان آن تیراندازی مهاجم و یک نفر دیگر کشته و دو نفر هم زخمی شدند. پس از آن حادثه رئيس پلیس مخفی ایالات متحده از سمت خود استعفا داد.

 

مهاجم کیست؟

به گفته پلیس منطقه پالم بیچ، رئیس سابق امریکا بعدازظهر یکشنبه در زمین گلف در حال بازی بود و تقریباً در ساعت 13:30 بعد از ظهر، مظنون در حال استقرار تفنگ در حصار اطراف زمین مشاهده شد.

معلوم شد که متهم نزدیک سوراخ پنجم زمین گلف، یعنی یکی دو سوراخ جلوتر از جایی که ترامپ بازی می کرد، ایستاده بود.

پس از کشف و زیر نظر گرفتن او، اعضای پلیس مخفی چهار یا شش گلوله به سمت او شلیک کردند. وی سپس سلاح را رها و با استفاده از خودروی نیسان مشکی فرار کرد. یک شاهد عینی هنگام فرار از خودرو عکس گرفت که به پلیس آمریکا اجازه داد متهم را از طریق پلاک ردیابی کرده و او را دستگیر کند.

به گزارش مجله آمریکایی نیوزویک، مقامات فاش کردند مظنون “رایان وسلی راث” 58 ساله نام دارد. با جست و جو در حساب های کاربری وی در شبکه های اجتماعی مشخص شد وی در دوره اخیر بر روی فعالیت های مربوط به جنگ در اوکراین تمرکز کرده است. او همیشه بر تلاش های خود برای استخدام سربازان برای جنگ اوکراین تاکید می کرد.

“رایان وسلی راث” 58 ساله مدعی شده در اوکراین جنگیده است. همچنین مشخص شد قبلاً با نیویورک تایمز در مورد تلاش های خود برای جذب سربازان افغان که از طالبان فرار کرده برای جنگ در اوکراین مصاحبه کرده بود. او قبلا به نیویورک تایمز گفته بود چندین ماه را در اوکراین گذرانده است.