افزایش حداکثری عرضه پتروشیمی‌ها به تناسب حذف سقف سهمیه بهین‌یاب

شنیده ها حاکی از آن است که وزارت صمت در راستای قدم جدید شیوه مدیریت بازار محصولات پتروشیمی، تصمیم دارد کف عرضه برای محصولاتی که سقف سهمیه بهین یابی آنها حذف شده است را برداشته و پتروشیمی را ملزم به عرضه حداکثری محصول یاد شده در بورس کند. به گزارش اینپیا، بررسی ها نشان می […]

شنیده ها حاکی از آن است که وزارت صمت در راستای قدم جدید شیوه مدیریت بازار محصولات پتروشیمی، تصمیم دارد کف عرضه برای محصولاتی که سقف سهمیه بهین یابی آنها حذف شده است را برداشته و پتروشیمی را ملزم به عرضه حداکثری محصول یاد شده در بورس کند.

به گزارش اینپیا، بررسی ها نشان می دهد، برای کالاهایی که سقف خرید بهین یاب آنها برداشته شده است کف عرضه برابر تولیدات شرکت ها خواهد بود. شایان ذکر است که تا لحظه تنظیم این گزارش، هنوز هیچ ابلاغیه رسمی ای مبنی بر حذف کف عرضه ها منتشر نشده است و گفته می شود صحت و سقم آن به زودی از مراجع ذیربط اعلام خواهد شد.

این موضوع می تواند تغییراتی جدی را در بازار محصولات پتروشیمی ایجاد کرده و خرید را برای صنایع تکمیلی تا حدودی تسهیل کند.

در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد که صنایع تکمیلی مدت هاست که تقاضای افزایش کف عرضه ها را دارند و در نشست خبری اخیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران نیز این موضوع مطرح شد که کف عرضه کالاهایی که سقف سهیه آنها برداشته شده است، باید حذف شود. از این رو گمانه زنی هایی از افزایش کف عرضه ها یک روز پس از این نشست نیز به گوش می رسید که اکنون جدی تر نیز شده است.

حال باید دید که این اقدام چه پیامدهایی را برای بازار محصولات پتروشیمی به همراه خواهد داشت.