خبر وزیر صمت از توقف سهمیه‌بندی مواد اولیه پتروشیمی

وزیر صمت از بررسی سازو کار اجرایی برای توقف سهمیه‌بندی مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در ماه‌های آینده خبر داد. به گزارش اینپیا به نقل از مهر، رضا فاطمی امین بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه اداری شهرستان سروستان با اشاره به اینکه جهت تأمین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در چند ماه آینده دیگر […]

وزیر صمت از بررسی سازو کار اجرایی برای توقف سهمیه‌بندی مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش اینپیا به نقل از مهر، رضا فاطمی امین بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه اداری شهرستان سروستان با اشاره به اینکه جهت تأمین مواد اولیه پتروشیمی و فولاد در چند ماه آینده دیگر شاهد سهمیه بندی نخواهیم بود افزود: سازو کارهای لازم جهت این امر در دست بررسی است.

وزیر صمت افزود: با مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت و تجارت آشنایی کافی دارد و آگاهی دارد که تورم کالاهای صنعتی باعث مشکل در تأمین منابع مالی می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا و جهت تأمین منابع مالی و جلوگیری از انحراف و اتلاف منابع برنامه‌هایی در دستور کار خواهیم داشت که احتمالاً از سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی در پاسخ یه گلایه فعالان بخش صنعتی از نبود ساز و کاری برای ایجاد ارزش افزوده در صنایع نیز گفت: معافیتی که بر مالیات صادرکنندگان وضع شده در کنار مزایایی که دارد شرایطی را فراهم کرده که صادر کننده به خام فروشی تشویق می‌شود و این امر اشتباه است و باید این فرایند در عین حمایت از صادرکنندگان اصلاح شود.