در جلسه مشترک انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و انجمن پلاستیک ترکیه مطرح شد: ضرورت رفع موانع تجاری بین ایران و ترکیه

جلسه اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با رئیس و مشاور ارشد انجمن پلاستیک ترکیه (PAGEV) در نمایشگاه پلاست اوراسیا برگزار شد و طرفین به ضرورت رفع موانع تجاری بین کشورها تاکید کردند. به گزارش اینپیا، در این جلسه مدیران انجمن پلاستیک ترکیه بر این موضوع تاکید داشتند که ایران از نظر تولید […]

جلسه اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با رئیس و مشاور ارشد انجمن پلاستیک ترکیه (PAGEV) در نمایشگاه پلاست اوراسیا برگزار شد و طرفین به ضرورت رفع موانع تجاری بین کشورها تاکید کردند.

به گزارش اینپیا، در این جلسه مدیران انجمن پلاستیک ترکیه بر این موضوع تاکید داشتند که ایران از نظر تولید محصولات پتروشیمی جایگاه مطلوبی دارد و شرکت های ترکیه ای مشتاق به استفاده از مواد پتروشمی ایرانی هستند.

با این وجود طرفین به این مساله نیز اشاره کردند که مباحث تجاری بین دو کشور به دلیل وجود عوارض قابل توجه گمرکی دچار مشکلات فراوانی شده است که دولت ها باید برای رفع این چالش قدم بردارند.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که طرفین، منافع قابل توجهی در کشورهای مقابل دارند که از میان آنها می توان به مزایای تولید در ایران و روابط مطلوب اروپایی کشور ترکیه اشاره کرد.

از این رو مدیران انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از مدیران PAGEV درخواست کردند که این تشکل و اعضای آن در نمایشگاه ایران پلاست شرکت کنند، تا صنعتگران ترکیه با زنجیره صنعت پلاستیک ایران بیش از پیش آشنا شوند.

یکی از موضوعات مشترکی که اعضای هر دو تشکل نیازمند آن هستند، این است که شرکت ها می توانند در دو کشور همکاری مشترک داشته باشند.

از این رو مدیران PAGEV نیز به این مساله اشاره کردند که در اختیار قرار دادن اطلاعات موجود در انجمن ها می تواند زمینه را برای همکاری های بیشتر فراهم سازد و در نهایت نیز پیشنهاد شد که این تبادل اطلاعات به صورت موردی پیش برده شود.

همچنین در ادامه جلسه پیشنهاد شد که دو تشکل در کنفرانس هایی که توسط این انجمن ها برگزار می شود حضور پیدا کنند. شایان ذکر است که انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، 3 همایش افتصاد در صنعت پلیمر، نوآوری در صنعت پلیمر و توسعه صادرات صنایع پلیمری را برگزار می کند و PAGEV نیز سالانه 2 کنفرانس برگزار می کند که یکی از آنها با موضوع بسته بندی و پیش از نمایشگاه بسته بندی و دیگری پیش از نمایشگاه پلاست اوراسیا و با موضوعات مختلف برگزار می شود.

در پایان جلسه نیز لیستی از موارد مشترک گردآوری و دو رابط بین انجمن ها تعیین شد تا هماهنگی های مورد نیاز صورت گیرد. علاوه بر این از رئیس PAGEV نیز برای حضور در ایران پلاست دعوت به عمل آمد.

در نهایت نیز مقرر شد که PAGEV حضور در نمایشگاه ایران پلاست را برای شرکت های مستقر در ترکیه اطلاع رسانی کرده تا این اقدام بتواند اولین قدم همکاری دو انجمن در راستای همکاری های دوجانبه باشد.

شایان ذکر است که انجمن پلاستیک ترکیه (PAGEV) بیش از 1700 عضو دارد و از سال 1989 آغاز به کار کرده است.